At fjerne kattens halsbånd
Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 18:35

Nu er det anden gang Buster kommer hjem uden sit halsbånd. Sidst det skete
var sidste år, også lige omkring d. 14. april. (Kan huske det, fordi det var
i starten af påsken, og et hurtigt tjek i sidste års kalender har hjulpet
mig med datoen.)
Eftersom han hverken har nogle rifter eller andet der indikerer at han har
siddet fast et sted, går jeg ud fra at nogle bevidst har fjernet halsbåndet.

Jeg bliver så irriteret, når sådan noget sker, for der er jo en grund til at
han får halsbåndet på, med skilt med navn, adresse og telefon.
At det sker en gang, det er noget der kan ske, men at det sker to gange, det
synes jeg er mistænkeligt, også selvom det er med et års mellemrum.

NU må jeg igen ud og købe halsbånd og skilt til ham.. Men denne gang køber
jeg to sæt, for så har jeg et , hvis det andet skulle forsvinde..

Jeg hader nemlig når han går ude uden halsbånd. For det første kan folk ikke
se hvor han hører til, for det andet kan Buster tilnærmelsesvis fare vild i
en telefonboks, med andre ord, han har en ringe stedsans.
Normalt er han ikke længere væk end ca. 100 meter, men skulle det ske at han
kom længere væk, og ikke kunne finde hjem, er det altså rart at folk kan se
hvor han hører hjemme..

Bare lige et surt opstød om noget træls i slutningen af en, ellers,
fantastisk dag..

Mange hilsener Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-04-07 18:45

In news:462110ac$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> typed:

> [...]
> Eftersom han hverken har nogle rifter eller andet der indikerer at
> han har siddet fast et sted, går jeg ud fra at nogle bevidst har

Hvis Buster har et af de halsbånd med elastik (hvilket jeg formoder),
så er det slet ikke så usædvanligt at man kan købe sig fattig i
halsbånd og skilte. Den ene af mine fhv. misser havde en magisk evne
til at miste sine halsbånd ( det var noget mere end 2 stk.), og han
havde aldrig en rift eller lignende som kunne sandsynliggøre, at han
havde siddet fast. Det skete bare, og halsbåndene blev aldrig fundet
igen. Det var ærgerligt, da jeg godt kan huske at omtalte skilte kunne
være temmelig dyre med gravering og det hele.

Jeg har ikke brugt halsbånd siden, for pelsen blev totalt slidt af i
en bred ring rundt om halsen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 20:09

Tove Krieger wrote:
> [...]
> være temmelig dyre med gravering og det hele.
>
> Jeg har ikke brugt halsbånd siden, for pelsen blev totalt slidt af i

Som den "høne-slave" jeg er , er jeg bare rædslesslagen for at der skal ske
ham noget, og de ikke lige kan finde ud af hvor han hører til..
Jeg mener jeg kan få skiltet til knap 50 kr, incl gravering, hos dansk
dyreværn.
Det kan ikke ses på hans pels at han bruger halsbånd..

Udover at det er en form for identifikation, udover hans øre-tatoo, så er
det også et redsskab til at fortælle om han må være ude elelr inde.. Han ved
helt klart hvad halsbåndet betyder, og når han komemr ind om aftenen og det
kommer af, og havedøren bliver lukket, så ved han fx at det ikek hjælper at
plage, for halsbåndet er af, ergo skal man være inde.
Af den grund vil jeg gerne have halsbånd til ham igen..
Men overvejer da at købe en rulle bukseelastik, det vil da være billgere i
længden, og det kan jeg jo skrive på..

Og selvfølgelig var hans halsbånd af elastik, andet ville jeg slet ikke
turde..

Louise

Fra : Kate

Dato : 14-04-07 23:26

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Udover at det er en form for identifikation, udover hans
> øre-tatoo, så er det også et redsskab til at fortælle om han må
> være ude elelr inde..

Da mine første katte var udekatte habde de også halsbånd på, også
selvom de var tatoverede i ørerne. Nu tror jeg nok mine to katte kunne
finde hjem, så jeg gav dem halsbånd på for at man skulle kunne se på
afstand at her gik en ejet kat. Dengang boede jeg i et boligområde med
rigtigt mange katte der gik for lud og koldt vand, og som ikke blev
passet af nogen. Ofte fandt gårdmændene døde katte i buske og krat om
foråret, altså forvildede katte som var døde af sult og kulde i løbet
af vinteren, derfor var der et par gange i værksat katteindfagninger og
dem skulle mine forkælede småkræ jo helst ikke ryge i.
Mine fik også halsbånd med elastik og kom da også hjem uden med jævne
mellemrum, da det er rigtigt mange år siden husker jeg ikke hvor tit,
men jeg købte halsbånd der var refleks og så skrev jeg på dem med
sprittusch, det var ikke så dyrt som et graveret skilt, selvom skiltet
da er pænt

Sjovt nok, da jeg flyttede i lejlighed på 1. sal kom kattene ikke ud
mere, efter jeg ær havde mistet den ene, mistede en nyanskaffet killing
og fik den anden hjem med et stort bidsår i låret, men det kunne Johan
ikke klare, så efter nogen tid kom han med i haven. Jeg turde tage ham
med fordi han kom når jeg kaldte, han lærte at blive siddende ved
hoveddøren mens han fik halsbånd på og lærte hvad det betød, så når jeg
viste ham halsbåndet satte han sig ned og begyndte at spinde. Jo, Johan
var en klog kat

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 10:13

Kate wrote:
> [...]
> siddende ved hoveddøren mens han fik halsbånd på og lærte hvad det
> betød, så når jeg viste ham halsbåndet satte han sig ned og begyndte

Ja, det lyder til at ham Johan var rigtig klog..
Skønt at du kunne kalde ham til dig.
Buster bliver også lykkelig når han kommer op på armen og får halsbåndet på,
så det er bestemt noget jeg vil fortsætte med. Og det at der er en klokke i,
gør mig lidt mere tryg, for så kan jeg høre ca. hvor langt væk han er. Og
ser han halsbåndet før han er oppe på min arm, så er han også ude ved
havedøren i løbet af et øjeblik. Så, jo, det halsbånd er en vigtig del af
vores kommunikation, og det skal fortsat være det.
Buster kan man godt kalde til sig, men det er svært. Andre kan sagtens kalde
på ham ude på stien etc, men jeg slave, jeg kan ikke rigtig. Det går lidt
bedre hvis jeg samtidig siger som en portion mad(ryster bøtten etc), men
ikke altid godt nok. Det er som om at jeg i hvert tilfælde ikke skal
bestemme om han skal komme (ofte har han jo gættet hvorfor jeg kalder,
nemlig at man skal ind, man er jo en klog mis), især ikke hvis der lige er
et menneske inden for en radius af "ret langt", for sæt nu det var en der
kom her forbi og man kunne hilse pænt.

Men han er da ude idag, uden halsbånd, og har også ledsaget mig hele vejen
uden om bygningen, da jeg skulle have plæneklipperen ned i kælderen. Men i
morgen bliver der købt to nye halsbånd. og det bliver halsbånd jeg kan
skrive på med sprittusch.

Louise og Buster

NB:
Dette hørte jeg igår da jeg sad ude i haven, og Buster var ude på stien lige
udenfor, et sted hvor man jo rigtig kan fortælle mennesker at man er verdens
skønneste rundstrikkede mis.
Nogle drenge, 3 tror jeg, kommer gående. De er ca. 8-10 år gamle.
Dreng 1: Hej Buster
Dreng 2: Hvem er Buster?
Dreng 1: Det er en kat jeg kender (med en glad stemme)

Hvis nu Buster kunne forstå 100% af at det mennesker sagde, så ville han
ikke have været til at skyde igennem af stolthed, resten af dagen... For de
drenge er søde, og de snakker tit med Buster, og nusser ham, og gør intet
ondt eller forkert.

Fra : Kate

Dato : 15-04-07 15:31

> [...]
> af dagen... For de drenge er søde, og de snakker tit med Buster,
> og nusser ham, og gør intet ondt eller forkert.

Det er dejligt at der heldigvis er flest gode mennesker, selvom vi så
ofte hører om de dårlige.

Jeg skal da også altid lige hilse på naboens kat nåpr jeg kommer hjem.
Hun har helt klart lært min bils lyd at kende, for hun kommer troligt
hvergang jeg kommer hjem for at hilse på mig. Dog, hvis jeg kommer
samtidig med naboen, så er det trods alt hende katten hilser på først

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 14:32

On Sat, 14 Apr 2007 21:09:10 +0200, "Louise"
<louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

>Som den "høne-slave" jeg er , er jeg bare rædslesslagen for at der skal ske
>ham noget..

Det lyder som noget vrøvl. Hvis du virkelig var så nervøs for hvad der
kan ske , så ville du vel ikke fortsætte med at lukke din kat ud - men
tage lidt mere vare på den hjemme hos dig selv - hvor den hører til !

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 18:56

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Normalt er han ikke længere væk end ca. 100 meter, men skulle det ske at
> han kom længere væk, og ikke kunne finde hjem, er det altså rart at folk
> kan se hvor han hører hjemme..

Er Buster ikke øretatoveret ?
Anyway- katte har en formidabel evne til, at finde hjem igen, hvis han
skulle forvilde sig længere væk. De nærmeste naboer er nok allerede klar
over, hvem han tilhører.
Tror ikke, at der skal så meget ( modstand ) til, at et kattehalsbånd ryger
af, så hvis det har holdt et helt år er jeg da imoneret, men træls er det
da.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 20:15

Buffy wrote:

> Er Buster ikke øretatoveret ?

Ja, Buster er øretatoveret, men den ene mangler det meste af tallene, og den
andet kræver at man kan holde ham, og virkelig "strække" øret, da et eller
to tal er gemt i en fold.

> Anyway- katte har en formidabel evne til, at finde hjem igen, hvis han
> skulle forvilde sig længere væk. De nærmeste naboer er nok allerede
> klar over, hvem han tilhører.

Buster mangler altså lidt af den evne, og det har han bevist over for mig et
åar gange. Fx har jeg mødt ham på den modsatte side af blokekn, end haven,
og der har han været forvirret over hvor han skulle gå hen, det kunne jeg
tydeligt se.
På et tidspunkt fulgte han også efter mig, hvor jeg skulle om med
haveaffald. Da jeg kom tilbage var han væk, og sad lidt fortabt i et
budskads et stykke fra vores have.. Igen virkede han lettere forvirret..
Hans tidligere slave, min veninde, siger præcis det samme.. Og jeg oplevede
det samme, da han boede der. Der kendte jeg ham jo af gode grunde også..

> Tror ikke, at der skal så meget ( modstand ) til, at et kattehalsbånd
> ryger af, så hvis det har holdt et helt år er jeg da imoneret, men
> træls er det da.

Ganske vist var det her halsbånd, selvfølgelig, af elastik, men alligevel
sad det til.. Når jeg skulle tage det af ham, skulle jeg da helst bruge
begge hender, for ikke at stramem det for meget. (jeg havde syet lukningen
sammen, og derfor skulle det tages over hovedet)
Men jeg ved det ikke strammede for meget, havde fulgt alle råd i forhold til
omkredsen ift kattens hals.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-04-07 21:06

In news:46212849$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> blokekn, end haven, og der har han været forvirret over hvor han
> skulle gå hen, det kunne jeg tydeligt se.

LOL Så kan du hilse den gode Buster og sige, at det er han ikke
ene om. Jeg mangler totalt stedsans, og det irriterer mig grænseløst,
gad egentlig godt vide hvad det skyldes. Jeg skal have kørt en bestemt
strækning 3 eller 4 gange førend jeg er helt sikker på hvor jeg er,
men det er da heldigvis den eneste sans der "kringler" hos mig. Det
har kostet lidt benzin ind imellem

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 15:23

For et øjeblik siden ringede det på døren.
Udenfor stod naboens dreng og sagde at han lige skulle aflevere noget.

Det var så Busters halsbånd, som forsvandt i lørdags.

Nu havde jeg ellers lige købt to nye halsbånd igår, men det var af den type
hvor der kun er en smule elastik ved lukningen, det der var væk, er et af
typer kun med elastik.

Nu har han fået det gamle på igen, og det virker til at han er okay med det.
Tror han synes det er mere behageligt at have på, da det virker til at sidde
noget tæt tilæ halsen, uden at stramme. De nye er så stive i det, som om det
er en stiv krans han havde om halsen.

Hilsen en glad Louise, og en lidt muggen Buster. For nu har hans
vejrgudinde( slaven, hvem ellers) jo igen sørget for koldt, blæsende og vådt
vejr.. Og det kan man ikke lide.. Har prøvet at forklare ham at jeg ikke kan
styre vejret, men det er han ligeglad med, det er mig han gievr skylden for
alt vejr, der ikke lige er efter hans hoved

Fra : Kate

Dato : 18-04-07 20:09

> [...]
> forklare ham at jeg ikke kan styre vejret, men det er han ligeglad
> med, det er mig han gievr skylden for alt vejr, der ikke lige er

Jeps, mine brokker sig også gevaldigt til mig hvis vejret ikke er som
det vil have det. Lidt blæst rører dem ikke, men regn er de svært
utilfredse med.
Der har været et par dejligt dage hvor jeg også har været i haven, det
synes man var rigtigt skønt, så kunne man jo kombinere de to rareste
ting i livet. At være ude og blive nusset