Hegnstråd til indhegnet have
Fra : Jan Holm

Dato : 12-04-07 17:55

Hej

Vi skal snart flytte og jeg skal igang med at indhegne en have.

Der findes rigtig mange forskellige slags hegnstråd. Er der nogle der
er specielt gode til katte som har en rimelig pris.

Mvh
Jan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 18:09

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der findes rigtig mange forskellige slags hegnstråd. Er der nogle der
> er specielt gode til katte som har en rimelig pris.

kyllingetråd, det er mindre i maskerne end hønsetråd, det kan være bøvlet at
gøre pænt, da det giver sig ret meget ved opsætning.
jeg har brugt adskillige store ruller af denne type tråd til vores have.

denne type trådhegn er noget billigere end andre typer. (ihvertfald de
steder jeg har set på tråd)

mvh.marie

Fra : Gitte Bormann

Dato : 13-04-07 20:03

> [...]
> jeg har brugt adskillige store ruller af denne type tråd til vores have.
>
> denne type trådhegn er noget billigere end andre typer. (ihvertfald de

Hovsa! Der blev jeg lige nysgerrig...hvor højt er jeres hegn. Vi er ved
at forberede en indhegning - med hegn inde i hækken ligesom. Men vi er
faktisk kommet i tvivl om, hvor højt det bør være for at holde kattene
inde.

Mange hilsner
Gitte Bormann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-04-07 21:19

"Gitte Bormann" <gittebormannKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at forberede en indhegning - med hegn inde i hækken ligesom. Men vi er
> faktisk kommet i tvivl om, hvor højt det bør være for at holde kattene

Det er netop sådan noget jeg har lavet her, for der var sådan set
eksisterende hegn/hæk delvist hele vejen rundt, så det har været sådan
noget med at sætte hegn inden i hækken, klippe den ind og sætte tråden op,
her er kyllingetråden fin, hækken vokser igennem hegnet inden længe, og
dette bliver usynligt.
jeg vil så også skynde mig at nævne, at jeg har Ragdoll` katte, som er meget
nemme at holde inde, de hverken springer eller klatrer noget videre. men jeg
har så også hunde, så hegnet er det laveste sted ca.160, og hækken ud til
vejen er over 2 meter.
Ingen af raggierne har forceret hegnet på noget tidspunkt

men vi har så for nylig fået en norsk skovkat i huset, som også på et
tidspunkt skal ud, men her er vi nok nød til at tænke i el tråd for at være
nogen lunde sikker på at holde ham inde på matriklen.

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 14-04-07 22:11

> [...]
> jeg har brugt adskillige store ruller af denne type tråd til vores have.
> denne type trådhegn er noget billigere end andre typer. (ihvertfald de

tjæhæ... Så har noget 'ædt' mit indlæg igen-igen - er der et
katte-NG-kagemonster derude, monstro
Jeg prøver igen - i hvilke butikker (type, firmanavn, any info useful)
køber I de der snedige slags hegn?
Hvad koster de pr m2 sådan ca?
Er der mærker at spørge efter, når det gælder hegn? Gode kvalitetsmærker?
Selv regner jeg med at tage ud til Johs Fog butikken i Lyngby på tirsdag
- bevares, min altan (muret, ligesom inde i bygningen, og 6 x 1,4 m) er
Gia-sikret - på den anden side, når hun hopper op på kradsetræet ved
altandøren og fuglene pipper og flyver en søndag morgen - så tænker jeg
"Net! Nu! Mere net end det der! Solidt! Nuuu...."
Tak for alle de gode tips!
Med venlig hilsen og
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Joan van der Wehle-J~

Dato : 18-04-07 18:14

> [...]
> jeg har brugt adskillige store ruller af denne type tråd til vores have.
>
> denne type trådhegn er noget billigere end andre typer. (ihvertfald de

Med venlig hilsen
Joan van der Wehle-Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Jeg har selv undersøgt ang tråd. Og er blevet anbefalet at bruge
galvaniseret havehegn maskestr 10x5.
Det kan bl.a købes i XLbyg - en rulle på 25 meter, højden er på 180 cm
til 700 kr

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 17:45

> [...]
>
> Der findes rigtig mange forskellige slags hegnstråd. Er der nogle der
> er specielt gode til katte som har en rimelig pris.

Jeg købte det fine grønne hegn fra HN for at spare nogle penge.
Lad være, det koster merer i længden, end et ordentligt hegn som i søger

Ja jeg går og lapper på hegnet, og det er jo ikke menigen, så jeg læser med
i denne tråd for at finde noget super hegn

Ps. Mine katte bliver indenfor indhegningen så det virker Stadigvæk.
Hehe

Nej katte prøver vist kun at stikke af fra en indhegning, hvis det virker at
komme ud.
og de har gjort det før.
Kan de ikke komme ud, gentangende gange. så bliver de der, hvor de er.

Igen der er jo Rigtigt meget forskel på katte, burde være skrevet med stort,
Æv
Så nogle vil altid ud, andre er nemme.

Mine er nemme 2 stk MCO som er sammenført af mig på den hårde måde.

Og her er nakkeslik og småslåskamp når de er vågne. Og også når en af dem
halvsover Ja ja fra kattene indbyrdes og det er jo godt. Hehe.

Men dejlige katte på egen matrikkel.

Håber at du kunne bruge lidt af hvad jeg skrev Hehe.
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 14-04-07 14:59

Jan Holm <nospam@tia.blabla> wrote in

> [...]
>
> Der findes rigtig mange forskellige slags hegnstråd. Er der nogle der
> er specielt gode til katte som har en rimelig pris.

Indrømmet, mit hegn var så langt fra billigt. Jeg fik sidste år
indhegnet min have med Podas delfinhegn. Jeg ved faktisk ikke hvad det
koster for jeg fik et samlet tilbud med opsætning og el-tråd i toppen.
Det virker super hos mig, min ene kat har forsøgt sig med at spring
over, men har fået "advarslen" fra el-tråden. det er for mig det bedste
penge jeg har givet ud i mange år, også selvom det var temmeligt
pebret.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/