Vaselineolie på plast!
Fra : Robert

Dato : 22-04-07 12:48

Hej

Jeg læste et sted at vaselineolie skulle være godt på udv. plast. Men jeg
synes ikke at det holder mere end èn dag. Så kan man godt smøre et nyt lag
på! Har i andre (billige) alternativer til vaslineolie som er mere
holdbart.

Robert

Fra : Thore

Dato : 23-04-07 14:09

On Sun, 22 Apr 2007 13:48:13 +0200, "Robert" <brug_ikke@mailen.dk>
wrote:

> [...]
>synes ikke at det holder mere end èn dag. Så kan man godt smøre et nyt lag
>på! Har i andre (billige) alternativer til vaslineolie som er mere

Hvad bruger du det til?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Robert

Dato : 23-04-07 15:48

> Hvad bruger du det til?

Hej Thore

Jeg bruger det til den udvendige plast på bilen.
Jeg kan se at det nok er den forkerte gruppe jeg har postet mit indlæg i.

Venligst
Robert

Fra : N. Lindhard

Dato : 24-04-07 05:54

> Jeg bruger det til den udvendige plast på bilen.
> Venligst
> Robert

Jeg har fået skosværte anbefalet, og så findes der et af Bastas produkter
til at sprøjte på.

Nic

Fra : Robert

Dato : 24-04-07 16:10

"N. Lindhard" <banestien@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået skosværte anbefalet, og så findes der et af Bastas produkter
> til at sprøjte på.

Hej Nic

Jeg har selv brugt Basta`s prdukter, men de er dyre. Jeg fik derfor
anbefalet vaselineolie men det holder ikke længe på plasten. Men
skosværte!!!! måske.

Robert

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-07 08:37

Robert wrote:

> Jeg har selv brugt Basta`s prdukter, men de er dyre. Jeg fik derfor
> anbefalet vaselineolie men det holder ikke længe på plasten. Men
> skosværte!!!! måske.

Det skulle hvert fald være rigtigt lækkert at få på tøjet når du bevæger dig
rundt om bilen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 25-04-07 19:36

> Det skulle hvert fald være rigtigt lækkert at få på tøjet når du bevæger
> dig rundt om bilen :)
>
> --
> Per, Esbjerg

Man polere vel op, så det ikke smitter af mere.

Hvad med sololie faktor 40 - 50 stykker. Beskytter mod ultraviolet
nedbrydning, men begynd inden skaderne sker. -

Bortset fra - der er der da masser af autovoks der er pigmenteret. Men det
hærder vel op, og det er åbenbart det vaselinen, der mangler her. Altså et
middel der ikke fordamper eller regner af. Prøv med noget der indeholder
silikone.

Nok derfor de fleste biler har malede kofangere i dag. De gamle indfarvede
ser altid herrens ud - og du skal måske ringe til et af bilpleje firmaerne,
Tidy car eller hvad de nu hedder og spørge der.
Hvad dur? Syns at folk sender de grimme kofangere til maleren, eneste der
virker.

Jeg tror jeg har 3 forskellige mærker sjatter udendørs plastik vinyl rens
pleje på hylden, fra den gamle bil.

Ellers, prøv i bilgr.

Fra : King Guru

Dato : 26-04-07 14:56

Hej....

du er ikke helt galt på den, men du skal blande vaselineolien med rå
lindolie (blandes 1:1)
smør det på med en klud og tør efter med en TØR klud.
Det virker. men kun på ubehandlet (rå) plast kofangere.
Mvh
JD