Dæktryk
Fra : N. Lindhard

Dato : 22-04-07 09:21

Vore enkeltakslede campingvogn vejer 850 kg (maks 1175 kg). Er der nogen,
der kan oplyse det korrekte dæktryk?

Nic

Fra : eskild45

Dato : 22-04-07 12:18

> der kan oplyse det korrekte dæktryk?

Hvilke dæk køre du med?

Hvad står der i instruktionsbogen?

Jeg har en Hobby med varevognsdæk og køre med 4,5 bar
under normal kørsel - til sommerferien pumes der op til 4,9 bar

Hilsen

Benny

Fra : N. Lindhard

Dato : 22-04-07 16:52

"eskild45" :
> [...]
>
> Jeg har en Hobby med varevognsdæk og køre med 4,5 bar
> under normal kørsel - til sommerferien pumes der op til 4,9 bar

Hej Benny

Jeg husker desværre ikke dækmærke og model (men det er varevognsdæk - de er
mærket med "C" - og vognen står 175 km herfra nogen dage endnu. Vognens
instruktionsbog findes kun delvis og omtaler ikke dækkene. Tak for tallene,
du bruger.

Nic

Fra : Christian...

Dato : 16-05-07 19:15

Hej Benny

Hvor har du det med de 10% fra, jeg selv køre med Firestone varevogns
dæk men har altid været i tvivl om hvor meget tryk de skal ha, så jeg
giver dem lige over 4 bar. Det kan jeg da godt se ikke er nok, eller ?

mvh

Christian..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-07 23:16

Christian... wrote:
> [...]

> dæk men har altid været i tvivl om hvor meget tryk de skal ha, så jeg
> giver dem lige over 4 bar. Det kan jeg da godt se ikke er nok, eller ?

10% over så længe hastigheden er cv-hastighed.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-04-07 16:09

N. Lindhard wrote:

> Vore enkeltakslede campingvogn vejer 850 kg (maks 1175 kg). Er der
> nogen, der kan oplyse det korrekte dæktryk?

Det står på dine dæk - der står maks. dæktryk på dem. Fordi du ikke kører så
hurtigt, må du gerne lægge 10% til (det gør vi andre) :)

--
Per, Esbjerg

Fra : N. Lindhard

Dato : 22-04-07 19:43

"Per Henneberg Kristensen"
> Det står på dine dæk - der står maks. dæktryk på dem. Fordi du ikke kører
> så hurtigt, må du gerne lægge 10% til (det gør vi andre) :)
>
> --
> Per, Esbjerg

Tak for hjælpen til jer begge!

Nic