CAMPINGPLADS BERLIN nær tog-bus
Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 22-04-07 09:21

Vi skal til berlin på lørdag , og vil hører om nogen kender en campingplads
tæt på TOG / SPORVOGN ???
Vi har campingccheck , men der er kun en plads der tager dem og den ligger
helt ned i det syd østlige hjørne og hedder Campingplatz Jägerbude , nogen
der kender den ??

kim

Fra : Ped

Dato : 22-04-07 15:16

ADRIA 472 LU skrev:
> [...]
> helt ned i det syd østlige hjørne og hedder Campingplatz Jägerbude , nogen

Jeg boede på DCC-Campingplatz Gatow i Berlin sidste år.

http://www.camping-tipps.net/5_133_de.html

Det er en udmærket plads, der ligger lidt syd for Spandau. Der er
busholdeplads lige udenfor porten, hvor der er 10-minutters drift ind
til U-bahn'en, enten i Spandau eller Zoologisher Garten længere inde mod
byen. Det tager så vidt jeg husker en lille times tid at komme helt ind
til centrum. Dagsbilletter kan købes i pladsens information. De sanitære
forhold er fine. Kommer man med telt kommer man til at ligge på den ene
af to smalle terrasser nær vejen - ikke optimalt. For
campingvogscampister ser forholdene fine ud.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100

Fra : Klaus Fogh

Dato : 22-04-07 19:38

Der findes også disse tre pladser rundt om Berlin, -i lidt forskellig
afstand fra centrum. Der er dog gå afstand til offentlig transport fra dem
alle.
I midten af halvfemserne boede jeg på Krossinsee som ligger ude i hvad de
kalder "Berlins grønne lunge" med søer og skove. Det kan være ganske rart at
komme lidt væk fra byes røg og støj når dagen går på hæld.
Pladsen er en rar og hyggelig plads, men har nok ikke de mange stjerner. Der
er dog hvad der skal være, -efter min mening, udmærkede toilet og
badeforhold.
Som jeg husker det tog det ca. tre kvarter at nå centrum med sporvogn og
U-bane.
http://www.dccberlin.de/home.htm

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : sro

Dato : 22-04-07 20:24

Jeg var på Jagerbude i uge 7 i år. Der er 10 minutter i bil til S-bahn og
regionaltog ind til Centrum af Berlin. Med regionaltog tager det ca. 20
minutter og toget kører hver 20. min. Stationen hedder Erdner. Det er en ny
plads med helt nyt sanitethus og restaurant. Restauranten var lukket da vi
var der. Pladsen er helt plan og ligger lige ved en flod og masser af
cykelstier.

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 23-04-07 16:52

Tak for gode råd , jeg tror vi tager til Campingplatz Jägerbude , der jo
kun er 30 min fra centrum , og så tager de campingcheck ( pris pr nat kr 108
inkl strøm og bad mm for 2 personer.

kim