Afstand mellem campingvogne
Fra : Thomas Olesen

Dato : 12-04-07 11:46

Hej NG.

Håber I kan hjælpe mig med nedenstående:

Jeg har fået et fantastisk forårsplads, på en god campingplads. Idyllen er
desværre ødelagt lidt af vores nye naboer, som har placeret deres vogn meget
tæt på os, og får det hele til at virke klemt!

Vores vogn er ca. 3 m. fra deres skel, og vores fortelt ca. 1,2-1,5 m.
(vores vogn står "skåt" på pladsen).

Deres vogn står ca ½ -1 m. fra skel, og er altså meget tæt på vores. Imens
de stillede vognen på plads, spurgte vi høfligt om de ikke kunne stille
vogne bare 20-30 cm. frem, så vi fik lidt mere luft. De svarede surt tilbage
at vi bare kunne lade være med at stille vognen skråt, og at det var vores
eget problem. Det skal nævnes at deres vogn står ca. ½ m. tættere på vores
skel, end alle andre vogne i på tilsvarende pladser, og at de herved har
sikret sig en kæmpe plads foran deres eget fortelt, på vores bekostning!!!

Jeg har spurgt lejrchefen, og han giver desværre umiddelbart vores nye
naboer ret, da vi som han siger udgør en minoritet idet vi har sat vognen
skråt.

Mit spørgsmål er så: Det er noget med at der skal være en sikkerhedsafstand
på min. 3 meter. Betyder det at alle skal have min. 1½ m. til skel (og vi
derfor kan kræve at vores naboer flytter sig), eller??? Hvis ja, kan I så
henvise til et regulativ ell. lign.som jeg kan bruge som bevis?

Det skal slutteligt nævnes at jeg ikke tror det hjælper at rette min vogn
op, da vores naboer til den anden side står skråt lige som os (de kom
først). Hvis vi retter os op, har vi blot givet problemet videre til dem,
med mindre vi flytter så tæt på vores nye naboer at vi intet vinder ved det!

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh.

Thomas

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-04-07 15:19

> [...]
> meget tæt på os, og får det hele til at virke klemt!
>
> Vores vogn er ca. 3 m. fra deres skel, og vores fortelt ca. 1,2-1,5 m.

Ja der må i så flytte jer lidt, da i ikke må komme tættere på end 1,5 til
skel.

> [...]
> tættere på vores skel, end alle andre vogne i på tilsvarende pladser, og
> at de herved har sikret sig en kæmpe plads foran deres eget fortelt, på

Hvad andre har gjort eller gør kan ikke komme denne sag ved, men at naboen
ikke overholder de 1,5 m til skel er et problem som lejrchefen burde tage
alvorligt.

> Jeg har spurgt lejrchefen, og han giver desværre umiddelbart vores nye
> naboer ret, da vi som han siger udgør en minoritet idet vi har sat vognen
> skråt.

Ja det kan du ikke bruge til meget, men som før nævnt skal i også selv
overholde de 1,5 m til skel inkl teltet.

> [...]
> Hvis ja, kan I så henvise til et regulativ ell. lign.som jeg kan bruge som

Ja jeg kan ikke direkte henvise men det er brandregulativet, du kan jo
invitere den lokal brandmyndighed ud og kigge lidt på pladsen

> [...]
> først). Hvis vi retter os op, har vi blot givet problemet videre til dem,
> med mindre vi flytter så tæt på vores nye naboer at vi intet vinder ved

Prøv at tale pænt med lejrchefen, ude at true eller andet og se om i ikke
kan løse dette i mindelighed, i skal jo ligge sammen med jeres naboer et
stykke tid.

Hilsen Jørgen

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 12-04-07 15:36

"Jørgen L." <Noemail@nononomail.dk>
> Hvad andre har gjort eller gør kan ikke komme denne sag ved, men at naboen
> ikke overholder de 1,5 m til skel er et problem som lejrchefen burde tage
> alvorligt.

Hej Jørgen.
Den der med 1.5 meter til skel er en ting som forvaltes på flere forskellige
måder rundt omkring i landet.

Jeg har været på flere pladser, som beder os om at at lægge bagsiden af
vognen til skel så der bliver mest mulig plads foran teltet. Det fungere
fint når alle i rækken gør det samme.

Og det er jo netop der filmen knækker. Vi ved jo godt at pladserne mange
steder er lige i underkanten, særligt nu hvor man kommer med en stor og bred
vogn, som måske skal have et 3 meter telt på. Når nogen så vælger at lægge
sig på skrå på pladsen, bliver det sværere at holde afstanden.

Den pågældende "utidige" nabo har måske vaægt at tage hensynet til sin nabo
til den anden side.

Med håb om at de finder en fornuftig løsning.
Mvh Tommy T - Odense

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-04-07 16:13

> [...]
>
> Jeg har været på flere pladser, som beder os om at at lægge bagsiden af
> vognen til skel så der bliver mest mulig plads foran teltet. Det fungere

Det er jeg enig i, men de 3 meter skal stadig overholdes, så er det bare
hvordan pladsen er udlagt af lejrchefen.

> [...]
> bred vogn, som måske skal have et 3 meter telt på. Når nogen så vælger at
> lægge sig på skrå på pladsen, bliver det sværere at holde afstanden.

Også enig, har selv en 560er 2,5 m bred og med et 3 m. telt, der er der
pladser ligegyldigt hvordan jeg end lægger mig så kan jeg ikke overholde de
1,5 til skel eller 3 m til næste vogn

> Den pågældende "utidige" nabo har måske vaægt at tage hensynet til sin
> nabo til den anden side.

Ja der er altid minimum 2 sider af samme sag.

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 12-04-07 23:29

"Jørgen L." <Noemail@nononomail.dk> skrev i en meddelelse

> Også enig, har selv en 560er 2,5 m bred og med et 3 m. telt, der er der
> pladser ligegyldigt hvordan jeg end lægger mig så kan jeg ikke overholde
> de 1,5 til skel eller 3 m til næste vogn

Nej, men hvad er der også galt i at dele pløkker med naboen ?

Lå for et par år siden på en plads i Hartzen, hvor dette faktisk var
tilfældet. Nej det er ikke alle pladser der har flyttet hækkene efter de nye
vogne/telte.

/Henrik M.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 13-04-07 19:49

"Thomas Olesen" <tro2703@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Håber I kan hjælpe mig med nedenstående:

Her er ingen nemme løsninger - for cet hele kommer an på, hvordan
campingpladsens ejer/lejrchef vælger at bruge reglerne.

Brandreglen siger, at der skl være 3m. mellem enhederne - men der er ingen
steder truffet en generel beslutning om, at det så betyder 1,5 meter til
skel for alle. I praksis kan det betyde, at alle har ret til at sætte vognen
helt op i venstre skel, men samtidig respektere 3 meter til nærmeste
vogn/enhed.

Nogæe campingpladser har fastlagt en egen regel, der betyder at alle skal
holde 1,5 meter til skel på alle sider, og fra en hvilken som helst del af
enheden. Altså også ment fra et fortelt-hjørne på en skråt opstillet enhed.

Og hvem har så mest ret? Den "gamle campist, som har haft sin plads i mange
år, eller den nye campist, de stiller sit fortelt op på en ny måde, og
derfor skaber et afstandsproblem??

Det har I begge - for I skal begge indordne jer, og I har et fælles ansvar
for, at der er 3 m. mellem jeres enheder!! Og det skal der altså være,
uanset, hvordan I vender eller drejer sagen.

Såh....hvis du fastholder din "ret" og forlanger at lejrchefen skaber en
løsning, så der er 3 meter til din nabos enhed, kan det betyde, at
lejrchefen løser opgaven ved at bede dig flytte din enhed - og lejrchefens
ord er lov.

Derfor - det handler om at være lidt gelinde, Thomas. Det er ikke nok at
have ret. Det er kun noget værd, hvis man får ret.

/Flemming U

Fra : KHH

Dato : 14-04-07 07:28

Hvis campingpladsejeren kunne finde ud af, at nedlægge fliser, hvor
campingvognen skal stå, kunne det problem sagtens løses, de fylder alligevel
pladserne med så meget skrammel i dag, at en sådan kvadrat med fliser ikke
behøvede, at udgøre den helt store udgift.

Jeg gad nok vide, hvilkecampister, der ved sine fulde fem, ville placere
fortelttæppet på fliseområdet, det ville i alle tilfælde slide voldsomt på
det.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 14-04-07 13:22

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortelttæppet på fliseområdet, det ville i alle tilfælde slide voldsomt på

Fuldstændig enig, og der er pladser, som har lagt en flise ned, hvor man så
forlanger, at cv'ens næsehjul skal stå på - så passer afstanden til alle
sider.

/Flemming U

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 20:41

> [...]
> Hvis ja, kan I så henvise til et regulativ ell. lign.som jeg kan bruge som

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/148-150.pdf

Se side 2

Hilsen
Lars