Anhængertræk i Tyskland
Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 23-04-07 18:06

Herhjemme vil Peugeot ha' kr. 6.000,- et aftageligt anhængertræk, inkl.
montering. (Gys!)

Jeg kan se på Peugeots tyske hjemmeside at et aftageligt træk i tyskland
koster ?293, dvs. ca. kr. 2.200,- ganske vist uden montering.

Er der nogen, der har erfaringer med at købe sådan noget grej i tyskland, og
er der noget, man skal være opmærksom på? Og kan man selv montere skidtet?

mvh
Jeppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-07 18:47

Jeppe Dige Jespersen skriver:

> Herhjemme vil Peugeot ha' kr. 6.000,- et aftageligt anhængertræk, inkl.
> montering. (Gys!)

Til hvilken bil ?

> Jeg kan se på Peugeots tyske hjemmeside at et aftageligt træk i tyskland
> koster ?293, dvs. ca. kr. 2.200,- ganske vist uden montering.

Jo, hvad skal de så have for monteringen ?

> Er der nogen, der har erfaringer med at købe sådan noget grej i tyskland, og
> er der noget, man skal være opmærksom på? Og kan man selv montere skidtet?

Du kan selv montere det, hvis du ved hvordan og hvis du selv har
værktøjerne dertil. Du kan bare ikek få den synet med trækket, da der
skal en momsregistreret virksomhed til for at få den omregistreret.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 23-04-07 18:55

On Mon, 23 Apr 2007 19:46:58 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Du kan bare ikek få den synet med trækket, da der
> skal en momsregistreret virksomhed til for at få den omregistreret.

Det med momsregistreret værksted er vel, hvis bilen er yngre end 8 år og
dermed kan slippe for syn og bare omreg.
Hvis bilen køres til syn med en nyt træk, så kan det vel synes uden at
blande et værksted ind i det?

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-04-07 19:09

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> dermed kan slippe for syn og bare omreg.
> Hvis bilen køres til syn med en nyt træk, så kan det vel synes uden at

Sagtens - har gjort det flere gange. Der er absolut ingen lov der lyder som
skrevet - så kunne du jo heller ikke køre til periodisk syn selv, hvis der
var træk på bilen
--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 23-04-07 21:08

Den ska' jeg sgu lige ha' skåret ud i pap. Min bil er et år gammel. Kan jeg
bare selv montere trækket, og derefter køre ud og få den synet med trækket?

mvh
Jeppe

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-04-07 21:43

"Jeppe Dige Jespersen" <jdj@jdj.dk> skrev i en meddelelse

> Den ska' jeg sgu lige ha' skåret ud i pap. Min bil er et år gammel. Kan
> jeg bare selv montere trækket, og derefter køre ud og få den synet med
> trækket?

Jep, du skal til syn, det skulle et værksted ikke.

Kent Nielsen

Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 23-04-07 21:05

> Til hvilken bil ?

Sorry, en 307'er St.car.

> Jo, hvad skal de så have for monteringen ?

Ved jeg ikke. Men så vidt jeg ved, tager det maks et par timer at montere.

Jeppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-07 21:04

Jeppe Dige Jespersen skriver:

> Sorry, en 307'er St.car.

Hvad er prisen eksklusiv montering i DK ?

Kan du købe trækket eksempelvis hos Thansen i DK ?

> Ved jeg ikke. Men så vidt jeg ved, tager det maks et par timer at montere.

Du vil blive overrasket.....

Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 23-04-07 21:15

> Kan du købe trækket eksempelvis hos Thansen i DK ?

thansen sælger ikke trækket til min bils årgang, men hos Jydekrog.dk kan det
fås til ca. 3500,-
trækket er med aftagelig kugle.

Jeppe

Fra : Jens

Dato : 24-04-07 17:41

> thansen sælger ikke trækket til min bils årgang, men hos Jydekrog.dk kan
> det fås til ca. 3500,-
> trækket er med aftagelig kugle.
>
> Jeppe

Er der ikke noget med at trækket skal være typegodkendt i DK?

/Jens

Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 24-04-07 22:09

> Er der ikke noget med at trækket skal være typegodkendt i DK?

Aner det ikk'

Jeppe

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 14:35

> thansen sælger ikke trækket til min bils årgang, men hos Jydekrog.dk kan
> det fås til ca. 3500,-
> trækket er med aftagelig kugle.

Når du kigger priser i tyskland skal du være opmærksom på om det er prisen
for trækket alene eller incl den styreboks der skal til at tilslutte stømmen
"korrekt". I gamle dage fedtede man jo bare med ledningsnettet til
baglygterne, men det bør man ikke i en moderne bil.

Jeg er heller ikke klar over om bilens computer skal have at vide at der er
sat en boks med relæer til stikket på ....

Men når det er sagt så er uoriginale styrebokse meget mindre end den jeg har
fået monteret af citroen i viborg. Den originale citroen model fylder det
meste af rummet ved venstre bagskærm, hvor de uoriginale ikke fylder mere
end en husholdningsæske tændstikker ...

Det er nok stort set det samme til en 307'er