Jer er SUR på TDC
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 03-07-01 16:44

Hej Alle.
i midten af maj bestilte jeg adsl hos worldonline og modtog 1 juni
bekræftigelse på tilstedevær. af det rå kobber samt en tid for
teknikerbesøg fra Teledk. Idag ml. 7.30 og 1600.
Kl 15.30 ringer jeg til WO og hører om der kommer nogen idag. De
undersøger og ringer tilbage og siger at Teledk har afvist på gr. a
kvaliteten af det rå kobber. De har bare hverken givet WO el mig besked!!
Jeg har taget fri fra arbejde og siddet og ventet hele dagen; så nu er jeg
fandme sur!!!
.....og skuffet .er der andre muligheder for hurtige forbindelser i samme
prisleje. ellers øv
hilsen Gert

....Og hvor stor/lille er sandsynligheden for "dårlig kobber" i Vanløse? er
det ikke noget med afstanden til en central?

Fra : BB

Dato : 03-07-01 18:53

Prøv og se om det er muligt at få ADSL hos TDC. Hvis ja, så burde det også
være muligt hos WOL. Måske.

VH
Brian

Fra : BB

Dato : 03-07-01 19:01

Sorry. Forkert nummer.

Fra : Hauge

Dato : 04-07-01 22:10

Hejsa

"Gert Nielsen /PMF" <gert_nielsen_/pmf@net.dialog.dk> wrote in message
> ...... De
> undersøger og ringer tilbage og siger at Teledk har afvist på gr. a
> kvaliteten af det rå kobber. De har bare hverken givet WO el mig besked!!

Den tror jeg ikke på, for TDC giver ikke nogen ordrebekræftelse med en
tidsangivelse, hvis der ikke er god nok kobber-kvalitet, det kontrolleres i
forvejen inden den sendes ud, så jeg er overbevist om at det er WOL
(Piscali) der har klokket i det.

Mvh Hauge

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-07-01 23:23

In article <9i07o3.1gg.1@CUThrcnet.dk>, Hauge wrote:

> [...]
> tidsangivelse, hvis der ikke er god nok kobber-kvalitet, det kontrolleres i
> forvejen inden den sendes ud, så jeg er overbevist om at det er WOL

God og saglig dokumentation bakket op af seriøs sprogbrug. Hvornår
kravler du tilbage under din sten, troll?
Der findes ikke en årsag der hedder "dårlig rå kobber" i det
behandlingssystem jeg kender hos Tiscali, ihvertfald ikke med mindre en
linie har været etableret, og det derefter har været konkluderet at man
ikke kunnne oppebære den ønskede service.

--
Andreas Plesner Jacobsen | To be or not to be, that is the bottom line.

Fra : Dann Pedersen

Dato : 05-07-01 13:59

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> linie har været etableret, og det derefter har været konkluderet at man
> ikke kunnne oppebære den ønskede service.

Vil det sige at Tiscali ikke kan registrer når TDC Tele Danmark meddeler at
det kobberpar, som der løber ud til kunden ikke har den fornødne kvalitet?
Det synes jeg lyder lidt underligt. Forløbet er jo det at TDC Tele Danmark
undersøger kobberet og så fortæller Tiscali om mulighederne.

Dann Pedersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-07-01 17:04

In article <9i1vm4$oni$2@sunsite.dk>, Dann Pedersen wrote:

> [...]
> Det synes jeg lyder lidt underligt. Forløbet er jo det at TDC Tele Danmark
> undersøger kobberet og så fortæller Tiscali om mulighederne.

Svjv undersøger TDC kun kvaliteten når de leverer til egne ADSL, og ikke
til de andre operatører med mindre de explicit beder om det.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If you suspect a man, don't employ him.

Fra : Hauge

Dato : 05-07-01 17:16

Hejsa

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> God og saglig dokumentation bakket op af seriøs sprogbrug. Hvornår
> kravler du tilbage under din sten, troll?

Hvad er forskellen på Tis og Pis? Ufatteligt at du kan hidse dig op over
det, hop under din pensionist sten.

> [...]
> linie har været etableret, og det derefter har været konkluderet at man
> ikke kunnne oppebære den ønskede service.

Jamen så er det jo WOL der er problemet, og ikke TDC som der blev skrevet
fra starten, har jeg ret? Uanset om TDC kontrollerer kvalitet eller ej.

Mvh Hauge

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-07-01 17:19

In article <9i2atj.1b0.1@CUThrcnet.dk>, Hauge wrote:

> Hvad er forskellen på Tis og Pis? Ufatteligt at du kan hidse dig op over
> det, hop under din pensionist sten.

Det og din generelle debatteknik kan hidse mig op, derfor: plonk.

> Jamen så er det jo WOL der er problemet, og ikke TDC som der blev skrevet
> fra starten, har jeg ret? Uanset om TDC kontrollerer kvalitet eller ej.

Erh, nej. Hvis der ikke er en "dårlig rå kobber" kan det vel ikke være
årsagen til afvisningen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Chicken Little only has to be right once.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-07-01 23:51

On Thu, 5 Jul 2001 18:16:18 +0200, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote:

>Hvad er forskellen på Tis og Pis? Ufatteligt at du kan hidse dig op over
>det, hop under din pensionist sten.

Forskellen ligger i om man ønsker at diskutere teknik, eller om man
ønsker at kaste med håndtegn. Specielt i betragtning af at der netop
er lavet fora til samme, burde det være at forstå.

Ploink.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Hauge

Dato : 06-07-01 14:41

Hejsa

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> Forskellen ligger i om man ønsker at diskutere teknik, eller om man
> ønsker at kaste med håndtegn. Specielt i betragtning af at der netop
> er lavet fora til samme, burde det være at forstå.

Med det subject der er i denne tråd, og hvad virkeligheden afspejler, så er
det vist ikke teknik der vil snakkes om.

> Ploink.

I lige måde.

/Hauge

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 11-07-01 20:14

Lige til lidt infomation.. der findes noget der hedder sårlig kobber
kvalitet..

Henrik...

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 11-07-01 20:15

Hovsa... SÅRLIG = DÅRLIG..

Henrik...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-07-01 20:37

In article <3b4ca588$0$69673$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik / The Wave 89.1 wrote:
> Lige til lidt infomation.. der findes noget der hedder sårlig kobber
> kvalitet..

Det har jeg heller ikke sagt der ikke gør. Jeg har sagt at Tiscali ikke
beder TDC om at undersøge kobberkvaliteten, og at der i det
provisioneringssystem der bliver benyttet ikke så vidt jeg ved er en
"kobberkvalitetsdom"

--
Andreas Plesner Jacobsen | No more blah, blah, blah!