/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Cabrioprojekt uge update (lidt lang denne ~
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-07 09:20

Så er det IGEN tid til en lille fortælling om tidsslugeren..

Lavet i denne uge:

16v motor er helt skildt ad
Motorblokken er modificeret så den store krumtap kan være i blokken.
8v motoren er taget ud af bilen.
Gearkassen er taget af 8v motoren.
Koblingen taget af 8v motoren.
16V motorblok og topstykket er afleveret til cylinderservice.
Servo tandstang er monteret.
Motorrum er renset for rust, og grundet.

Ting der er købt i denne uge:
Anti skvulpe dims til tank tilslutningen


Nå endnu en uge er gået, og jeg kan godt se at min deadline bliver rykket en
lille smule hele tiden
Men det er fandeme heller ikke nemt at beregne når man f.eks, skal tage den
amle motor ud, og den ene bolt, der går igennem et gummiopheng er rustet
uhjælpeligt fast.
SÅ tager en bolt lige pludseligt 3timer+ :( og jeg brugte ALLE kneb, selv
den store muggert var fremme, men nej af ville den ikke.
Det endte med at jeg måte i biltema og købe en lille holder til en
nedstryger klinge og bruge en halv time på at skræe bolten over..

Men så burde problemerne jo også være ovre for denne uge, right? nææh nej...
Da jeg skulle sætte tandstang på med servo, fandt jeg ud af at hele rat
stammen var anderledes, ok dem havde jeg fået med da jeg købte den,
Men dvs lejerne i det rør ratsatmmen kører i, er også forskellige, og nej de
gamle lejer kunne ikke tilpasses
Så enten skal jeg ha lavet en nylon bøsning, eller også skal jeg ha købt de
originale lejer $$$

Jeg har jo også gjort 16v blokken klar til cylinderservice, og for at 2l
krumtappen kan være der skal man modificere blokken, det går ud på at man
tager lidt af den plade hvorpå oliepumpen bliver påspændt..
Uhhaa tænker i sikkert, men hvis man kigger på en longblok der er 2l std. så
er det også gjort fra fabrikkens side.. så det var bare frem med dremmelen,
og så derudaf
Til sidst var det kun oliedysserne der sprøjter olie op på stemplerne nede
fra der kom i kambulage med pejlestængerne, men det var med de originale
stempler og pejlstænger.. så det kan jeg ikke teste, før blokken kommer
tilbage fra cylinder service, så tror jeg at problemet har løst sig selv
fordi 2l pejlestængerne er ikke lige så lange = en anden vinkel..

Og så er jeg rendt ind i gearkasse overvejelser.. den kasse jeg har på nu
har gearing:


1gear 2gear 3gear 4gear 5gear aksel

9A 3,455 2,118 1,444 1,129 0,894 3,667

og så har jeg fundet en defekt 4T diesel gearkassse (er låst i 3. gear), og
den har gearing:

1gear 2gear 3gear 4gear 5gear aksel

4T 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667


Og jeg vil jo gerne have en bil der er lydøs i 5 gear, så man kan cruise på
landevejen uden for mange rpm, og bilen får lige under 170hk, så kræfter er
der nok af..

Så går spørgsmålet på, skal jeg tage de høje gear fra 4T kassen og sætte i
min egen, så jeg får 4 lave og et højt gear?
eller skal jeg tage alle tandhjul fra 4T kassen og sætte i min 9A kasse og
få en hel flok høje gear.. den må jo gerne kunne flytte sig ud af et
lyskryds

Hvad hulen ville i gøre 9A gearkassen er ikke den originale gearkasse til
min bil, det ved jeg for den producerede de ikke da min bil blev født

Nå men der er ingen billeder i denne uge, sviger forældrene er taget på
ferie, og de har taget deres kamera med de satanner

Det var alt for denne gang

Mvh
Morten



 
 
Ukendt (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-07 09:32

Det er da nogle taste fejl kan jeg godt se, det gik da vist lidt stærkt



Andreas M. Hansen (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 22-04-07 10:12


"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:462b1ac3$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Så er det IGEN tid til en lille fortælling om tidsslugeren..
>

Hej Morten,

Jeg har jo fulgt dit projekt gennem længere tid her i dfb med en hel del
beundring for din enthusiasme og gå-på-mod.
Jeg kom så til at spekulere over hvad din baggrund egentlig er ? - er du
professionelt indenfor branchen ? - har du lært noget af det du kan på en
uddannnelse ? - eller er du hobbymekaniker ?

mvh

Andreas M. Hansen
- Hatten af for folk som sætter sig et ambitiøst mål, og så har energien til
at gennemføre det



Ukendt (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-07 10:49

> Hej Morten,

Hej Andreas

> Jeg har jo fulgt dit projekt gennem længere tid her i dfb med en hel del
> beundring for din enthusiasme og gå-på-mod.

Hehe tak, et eller andet skal man jo brueg sin tid på, ledighed er roden til
alt ondt

> Jeg kom så til at spekulere over hvad din baggrund egentlig er ? - er du
> professionelt indenfor branchen ? - har du lært noget af det du kan på en
> uddannnelse ? - eller er du hobbymekaniker ?

Tjaa det hele startede jo med at man havde nogle knallerter da man gik i 5.
klasse, vi boede på landet så markveje var der nok af
Og da jeg så blev 18 købte jeg en golf II 1,3, og jeg har altid lavet det
hele selv (lige på nær sporing f.eks)
Jeg havde sq ikke penge til at sende bilen på værksted, og så må man jo lave
det selv..
Så alt hvad jeg laver er selvlært, og det har kostet MANGE timer og $$$ man
laver jo fejl i starten..

Af proffesion er jeg IT uddannet, og mine hoved områder er webprogrammering
og sw distribution..

Men efter HTX overvejede jeg hvad jeg skulle være, og der stod valget
imellem IT og bilmekker.. så sagde min lillesøsters far at hvis jeg var lige
gald for begge ting, skulle jeg da vælge det med flest penge i

> mvh
>
> Andreas M. Hansen
> - Hatten af for folk som sætter sig et ambitiøst mål, og så har energien
> til at gennemføre det

Hehe der er så bare andre ting man ikke får gennemført, men nogle gange,
bliver man nød til at gå linien ud, og bare knokle

Mvh
Morten



Troels Plougmann-Ols~ (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 22-04-07 11:48

> Af proffesion er jeg IT uddannet, og mine hoved områder er
> webprogrammering og sw distribution..

Hej Morten,

Tør man spørge hvor du er uddannet henne, eller skal det foregå mere privat
over email / MSN?

Troels


Ukendt (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-07 12:14


>> Af proffesion er jeg IT uddannet, og mine hoved områder er
>> webprogrammering og sw distribution..
>
> Hej Morten,
>
> Tør man spørge hvor du er uddannet henne, eller skal det foregå mere
> privat over email / MSN?

Det er ingen hemmelighed, jeg er datamekaniker af uddannelse, tror den
hedder datafagteknikker i dagens danmark.. resten af web programmeringen er
selvlært.. og det samme med Sw distribution, hvor jeg i mit sidste job var 1
ud af et team på to til at administrere 4600 pc'er..

Mvh
Morten



Troels Plougmann-Ols~ (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 22-04-07 13:05

> Det er ingen hemmelighed, jeg er datamekaniker af uddannelse, tror den
> hedder datafagteknikker i dagens danmark.. resten af web programmeringen
> er selvlært.. og det samme med Sw distribution, hvor jeg i mit sidste job
> var 1 ud af et team på to til at administrere 4600 pc'er..

Det kunne lyde som om du har arbejdet på en teknisk skole hehe

Troels


Ukendt (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-07 13:07

> Det kunne lyde som om du har arbejdet på en teknisk skole hehe

Nej det har jeg aldrig gjort..

Men et af de danske amter har jeg da styret

Mvh
Morten



Troels Plougmann-Ols~ (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 22-04-07 13:10

> Men et af de danske amter har jeg da styret

Styret ligefrem?

Hvorhenne i DK befinder du dig egentlig? Nord, Syd, Øst, Vest? :)

Troels


TDN (22-04-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 22-04-07 13:57


"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:462b4fe1$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det kunne lyde som om du har arbejdet på en teknisk skole hehe
>
> Nej det har jeg aldrig gjort..
>
> Men et af de danske amter har jeg da styret
>
> Mvh
> Morten
>
Det må da have været hårdt, kører de ikke med 486 maskiner stadig , synes
altid de brokker sig over tudsegammelt PC isenkram.

Mvh
Thomas



Ukendt (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-07 14:31

> Det må da have været hårdt, kører de ikke med 486 maskiner stadig ,
> synes altid de brokker sig over tudsegammelt PC isenkram.

Ikke storstrøms, vi havde altid det nye, og der blev tidt udskiftet, så det
er en gammel skrøne

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste