SAAB og sikkerhed.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-07 15:37

Det her er da vist noget SAAB, er det ikke?

http://www.bt.dk/article/20070420/NYHEDER/70420057

Så vil jeg s'gu godt nok hellere køre i en koreaner.

Dette her kan hurtigt give en helt ny mening med go'e gamle søndagstur
ud i det blå.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-04-07 16:04

On Sat, 21 Apr 2007 16:36:58 +0200 Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>
>Så vil jeg s'gu godt nok hellere køre i en koreaner.
>
>Dette her kan hurtigt give en helt ny mening med go'e gamle søndagstur

Hvis Gripen-flyene samtidigt er dyrere end konkurrenterne, så er jeg
100% sikker på at det bliver F16's afløser i det danske flyvevåben.
På den anden side vi jo allerede prøvet det med de førerløse fly uden
videre succes...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Leonard

Dato : 21-04-07 16:11

On Sat, 21 Apr 2007 17:04:00 +0200, Hr. Jensen wrote:

> Hvis Gripen-flyene samtidigt er dyrere end konkurrenterne, så er jeg
> 100% sikker på at det bliver F16's afløser i det danske flyvevåben.

Gripen er svjv det billigste af de mulige afløsere for F16, så det ender
nok med Joint Strike Fighter, der koster 10-15 gange så meget som den
svenske model.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-04-07 16:37

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> writes:

> Det her er da vist noget SAAB, er det ikke?
>
> http://www.bt.dk/article/20070420/NYHEDER/70420057
>
> Så vil jeg s'gu godt nok hellere køre i en koreaner.

Er det ikke netop Hyundai der reklamerer med den slags sæder?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-07 21:53

On Sat, 21 Apr 2007 17:37:13 +0200, Peter Dalgaard

>Er det ikke netop Hyundai der reklamerer med den slags sæder?

>--

Jow, og det er jo fint, hvis folk bliver dumme.

Her taler vi bare om at skidtet blev udløst uden at nogen gjorde
noget.

Det har jo ikke meget at gøre med den højt besungne sikkerhed fra SAAB
som vi bliver tæppebombet med i dette forum.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-04-07 23:33

> Her taler vi bare om at skidtet blev udløst uden at nogen gjorde
> noget.
>
> Det har jo ikke meget at gøre med den højt besungne sikkerhed fra SAAB
> som vi bliver tæppebombet med i dette forum.

Det har da meget med sikkerhed at gøre.
Flyet opdagede lige pludselig at det var et SAAB produkt.
Det var mere end det ville stå model til,
så det besluttede at gøre en ende på tilværelsen.
Grundet al den intelligens der er indbygget i sådan et moderne fly,
så besluttede det også at det ikke var nødvendigt at dræbe piloten også.
Derfor blev piloten 'smidt' ud af flyet, så det derefter kunne begå
selvmord.

Prøv bare at forestille dig hvad det kan gøre ved sikkerheden,
at have et fly dinglende rundt med den slags traume.

Lad os få flere af den slags intelligente fly.

Nå er det ikke forklaringen?
Jeg synes nu ellers historien er ret sjov.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-07 23:55

On Sun, 22 Apr 2007 00:32:38 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Lad os få flere af den slags intelligente fly.
>

>Nå er det ikke forklaringen?
>Jeg synes nu ellers historien er ret sjov.

Ja, den er ikke kedelig.

Men det er ikke småting man risikerer at få i hovedet.

Flyvemaskiner og svenskere! *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-04-07 19:15

> Men det er ikke småting man risikerer at få i hovedet.
>
> Flyvemaskiner og svenskere! *LOL*

Det kræver vist at man bevæger sig væk fra DK-land

Nå-ja, det gør du jo jænvnligt.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : ena

Dato : 21-04-07 16:52

> [...]
>
> Så vil jeg s'gu godt nok hellere køre i en koreaner.
>
> Dette her kan hurtigt give en helt ny mening med go'e gamle søndagstur

Journalisten ved vist ikke rigtigt hvad han skriver om - det er ikke en
"knap" man trykket på - man skal have armene over kors og hive i 2 håndtag
samtidigt - det for bla at sikre at man har armene ind til kroppen og ikke
får flået dem af ved udskydningen - samt at man virkeligt mener det - det er
ikke bare en "knap" man trykker på

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-07 21:56

On Sat, 21 Apr 2007 17:51:47 +0200, "ena" <ekk@nomail.com> wrote:

> [...]
>får flået dem af ved udskydningen - samt at man virkeligt mener det - det er

Det er fuldstændigt ligegyldigt i denne sammenhæng.

Ham test- og opvisningspiloten som fløj den, sagde jo at han ikke
rørte noget.

Mit ærinde er faktisk at pille lidt ved den hellige overbevisning et
par stykker i dette forum har ang. sikkerheden i SAAB produkter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-07 22:03

Folmer Rasmussen skriver:

> Mit ærinde er faktisk at pille lidt ved den hellige overbevisning et
> par stykker i dette forum har ang. sikkerheden i SAAB produkter.

Så har du ikke hørt at Hyundai har haft kæmpe problemer med fladskærme??
http://www.computerworld.dk/art/33457?a=bguide&i=1075

Så undlad at købe Hyundai biler!!!!!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-07 22:16

On Sat, 21 Apr 2007 23:03:06 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Så har du ikke hørt at Hyundai har haft kæmpe problemer med fladskærme??
> [...]

Ja, fy for den lede.

Det er godt nok en sikkerhedsbrist af de helt store. Jeg sælger s'gu
Sonata'en i morgen.

Det var godt nok det tyndeste halmstrå jeg nogensinde har set nogen
klamre sig til, Klaus ))

Det er vel ikke sådan at du har vundet 500 kr. i dag på skallerne?

-

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-07 05:30

Folmer Rasmussen skriver:

> Det er godt nok en sikkerhedsbrist af de helt store. Jeg sælger s'gu
> Sonata'en i morgen.
>
> Det var godt nok det tyndeste halmstrå jeg nogensinde har set nogen
> klamre sig til, Klaus ))

Lige så yndt som SAAB fly og biler - ja, jeg blev jo nødt til at finde
en historie med lige lidt relevans, for at kunne sammenligne.

> Det er vel ikke sådan at du har vundet 500 kr. i dag på skallerne?

Du læste ikke min "historie om skallerne" godt nok kan jeg forstå.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-04-07 14:19

> [...]
>
> Mit ærinde er faktisk at pille lidt ved den hellige overbevisning et
> par stykker i dette forum har ang. sikkerheden i SAAB produkter.

Problemet er bare at SAAB fly ikke har det fjerneste at gøre med de biler
der bliver produceret.

Ikke det fjerneste!!!

Hyundai er også en af verdens største skibsbyggere men det har ikke en døjt
at gøre med Hyundai biler.

Din mission er OT!

VH Esben