Omregistrering?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-07 07:19

Peter ejer en bil som Lotte står anført som bruger af, Peter
sælger bilen men Lotte skal stadig være bruger af bilen.
Hvordan tackles dette, skal der bare hentes en attest og udfyldes
som normalt ved ejerskifte med den nye ejers navn og Lotte som
bruger, der skal vel ikke forsikringspapirer med på motorkontoret
når det stadig er Lotte der skal stå som bruger?
En anden ting, bilen er i februar periodisk synet, så skal den
ikke til syn ved ejerskifte, bilen er 8 år?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Jakob

Dato : 20-04-07 07:43

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lotte der skal stå som bruger?
> En anden ting, bilen er i februar periodisk synet, så skal den ikke til

Hvis Peter har solgt bilen ejer han den ikke længere. Derfor skal Lotte få
den omregistreret.
Nej den skal ikke til syn.

Fra : Jakob

Dato : 20-04-07 07:45

"Jakob" <Jake@airsoftzone(fjern).dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Peter har solgt bilen ejer han den ikke længere. Derfor skal Lotte få
> den omregistreret.
> Nej den skal ikke til syn.

Hov. Kom til at læse det som at det er Lotte der køber den. Min fejl.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 20-04-07 07:54

"Jakob" <Jake@airsoftzone(fjern).dk> skrev i en meddelelse

> "Jakob" <Jake@airsoftzone(fjern).dk> skrev i en meddelelse

> Hov. Kom til at læse det som at det er Lotte der køber den. Min fejl.

Det ændrer sådan set intet - bilen skal stadig registreres til ny ejer- som
så vil være ansvarlig for bilen og betaling af diverse afgifter, forsikring
etc. Hvem der er bruger er i denne sammenhæng for så vidt underordnet - det
kan sagtens være den samme hos både sælger og køber..

Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-07 14:35

Stop op og læs nu! skrev:

> [...]
> denne sammenhæng for så vidt underordnet - det kan sagtens
> være den samme hos både sælger og køber..

Hmmm ejer betaler intet, det er da bruger der afholder
udgifterne, men skal der et bevis for at der er forsikring på
bilen med på motorkontoret ved omregistrering?

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 20-04-07 15:07

> Hmmm ejer betaler intet, det er da bruger der afholder udgifterne, men
> skal der et bevis for at der er forsikring på bilen med på motorkontoret
> [...]
Ja, der skal forsikringspapirer med ved en omregistrering. Når bilen bliver
solgt, ophører forsikringen. Den nye ejer kan ikke bare overtage den gamle
forsikring.
Hilsen Matthias

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-07 16:17

Matthias H Matthiessen skrev:

> Ja, der skal forsikringspapirer med ved en omregistrering. Når
> bilen bliver solgt, ophører forsikringen. Den nye ejer kan
> ikke bare overtage den gamle forsikring.
> Hilsen Matthias

Ejeren har ingen forsikring da Lotte er bruger er det hende der
har og betaler forsikringen, og da Lotte stadig skal være bruger,
så er det vel ikke nødvendigt?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-07 16:17

Henning Lund skriver:

> Ejeren har ingen forsikring da Lotte er bruger er det hende der
> har og betaler forsikringen, og da Lotte stadig skal være bruger,
> så er det vel ikke nødvendigt?

Det trode jeg sku ikke at man kunne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 20-04-07 16:42

> Henning Lund skriver:

> Det trode jeg sku ikke at man kunne.

Og det tror jeg heller ikke man kan. Køretøjet skal være forsikret i det
navn der står på registreringsattesten. Jeg har ikke hørt andet skulle være
muligt.
Prøv nu lige at kigge efter i papierne. Det er ikke hvem der betaler, men
hvem der står i papirerne, der er vigtig.
Hilsen Matthias

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-07 19:47

> [...]

> Prøv nu lige at kigge efter i papierne. Det er ikke hvem der
> betaler, men hvem der står i papirerne, der er vigtig.

Og det er Lotte

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 20-04-07 16:38

> Ejeren har ingen forsikring da Lotte er bruger er det hende der har og
> betaler forsikringen, og da Lotte stadig skal være bruger, så er det vel
> ikke nødvendigt?

Det er ejeren, som er ansvarlig for at bilen er forsikret (uanset hvem der
betaler). Bilen skal derfor omregistreres inklusive forsikring (gen)tegnes.
Lotte kan naturligvis godt stadgi være bruger.

Knud

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 20-04-07 18:45

Stop op og læs nu! skrev:
> Bilen skal derfor omregistreres inklusive forsikring (gen)tegnes.
> Lotte kan naturligvis godt stadgi være bruger.

Kommer vel an på om forsikringsselskabet stadig accepterer det.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 20-04-07 19:20

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> Kommer vel an på om forsikringsselskabet stadig accepterer det.

Så vidt jeg er orienteret, så er der ikke noget med om forsikringen
godkender det. Forsikringen skal simpelthen følge bilens registrering. altså
ejer og forsikringstager skal være dem samme.
Hilsen Matthias