/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
k-værdi for høj
Fra : Søren Jacobsen


Dato : 19-04-07 11:24

Hej alle

Jeg har sådan en Jumpy 2.0 HDI der lige er dumpet til syn
K-værdien var for høj den lå på 3,75 og skal vist ned under 3,5 hvad gør man
for at få den ned...
det skal siges at den er remapped men der var ingen problemer sidste gang
den blev synet
der lå tallet på 2,8...
er der nogle foreslag

har selv tænkte på noget addektiv det der man blander i dieslen
og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
måske endda undvære luftfiltre til syn
og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen
er der andet jeg kan gøre ?

Mvh Søren










 
 
Mikkel Lund (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 19-04-07 12:41

Søren Jacobsen skrev:
> Hej alle
>
> Jeg har sådan en Jumpy 2.0 HDI der lige er dumpet til syn
> K-værdien var for høj den lå på 3,75 og skal vist ned under 3,5 hvad gør man
> for at få den ned...
> det skal siges at den er remapped men der var ingen problemer sidste gang
> den blev synet
> der lå tallet på 2,8...
> er der nogle foreslag
>
> har selv tænkte på noget addektiv det der man blander i dieslen
> og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
> måske endda undvære luftfiltre til syn
> og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen
> er der andet jeg kan gøre ?
>
> Mvh Søren

K-værdi, er det ikke partikel tæthed? Måske bliver den ikke brændt af,
det kunne en tur på motorvejen klarer! Ellers findes der også sod
additiver, som måske kunne give en bedre forbrænding.

--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"

Thomas Landberg (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 19-04-07 20:33

> Jeg har sådan en Jumpy 2.0 HDI der lige er dumpet til syn
> K-værdien var for høj den lå på 3,75 og skal vist ned under 3,5 hvad gør
> man for at få den ned...
> det skal siges at den er remapped men der var ingen problemer sidste gang
> den blev synet
> der lå tallet på 2,8...
> er der nogle foreslag
>
> har selv tænkte på noget addektiv det der man blander i dieslen
> og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
> måske endda undvære luftfiltre til syn
> og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen
> er der andet jeg kan gøre ?

Få lavet en ordentlig tuning i stedet. Det lyder som noget biks det der. Vi
havde en 206HDi inde. Den skulle have 90hk standard men var tunet. Effekten
var 104hk og røggastallet var 7. En HDi er meget følsom overfor en forkert
tuning og kommer let til at ryge hvis det gøres forkert. Nævnte 206 endte på
117hk uden øget røgudvikling sammenlignet med en måling på en standardbil.


--


Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
motorolie.



Søren Jacobsen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Søren Jacobsen


Dato : 20-04-07 07:35

"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:4627c411$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg har sådan en Jumpy 2.0 HDI der lige er dumpet til syn
>> K-værdien var for høj den lå på 3,75 og skal vist ned under 3,5 hvad gør
>> man for at få den ned...
>> det skal siges at den er remapped men der var ingen problemer sidste gang
>> den blev synet
>> der lå tallet på 2,8...
>> er der nogle foreslag
>>
>> har selv tænkte på noget addektiv det der man blander i dieslen
>> og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
>> måske endda undvære luftfiltre til syn
>> og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen
>> er der andet jeg kan gøre ?
>
> Få lavet en ordentlig tuning i stedet. Det lyder som noget biks det der.
> Vi havde en 206HDi inde. Den skulle have 90hk standard men var tunet.
> Effekten var 104hk og røggastallet var 7. En HDi er meget følsom overfor
> en forkert tuning og kommer let til at ryge hvis det gøres forkert. Nævnte
> 206 endte på 117hk uden øget røgudvikling sammenlignet med en måling på en
> standardbil.
>
>
> --
>
>
> Thomas Landberg - www.landberg.dk
> Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
> Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
> motorolie.

Hej Thomas

tror nu ikke selv det er tuningen
den har jo været til syn før uden problemer (røgtallet 2,8)
og har ikke oset så meget som den gør nu før...
i forhold til din P206 historie kan jeg garenetere dig at den har fået en
del mere en 14 hk
jeg ser i din sign at du laver den slags, hvilke hardware/software bruger du
jeg har nemlig både den orginale og den modifiseret fil...


mvh Søren




Thomas Landberg (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 20-04-07 11:45

> tror nu ikke selv det er tuningen
> den har jo været til syn før uden problemer (røgtallet 2,8)
> og har ikke oset så meget som den gør nu før...
> i forhold til din P206 historie kan jeg garenetere dig at den har fået en
> del mere en 14 hk
> jeg ser i din sign at du laver den slags, hvilke hardware/software bruger
> du
> jeg har nemlig både den orginale og den modifiseret fil...

Et røggastal på 2.8 for en HDi er rigtigt højt og ikke normalt. Hvis motoren
får for meget diesel soder den stille og roligt til og derfor bliver
røggastallet ringere og ringere mere tiden. Hvis du afmonterer manifold og
EGR-ventil og renser det hele rammer du sikkert 2.8 igen.
Vi bruger CMD Tech til at flashe med og filerne laver vi selv v.h.a.
Dimsport Race og WinOLS. Hvis du har filerne kan du prøve at maile dem til
mig, så kan jeg tage et kig på dem.


--


Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
motorolie.



Søren Jacobsen (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Søren Jacobsen


Dato : 21-04-07 02:47


"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:462899b5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> tror nu ikke selv det er tuningen
>> den har jo været til syn før uden problemer (røgtallet 2,8)
>> og har ikke oset så meget som den gør nu før...
>> i forhold til din P206 historie kan jeg garenetere dig at den har fået en
>> del mere en 14 hk
>> jeg ser i din sign at du laver den slags, hvilke hardware/software bruger
>> du
>> jeg har nemlig både den orginale og den modifiseret fil...
>
> Et røggastal på 2.8 for en HDi er rigtigt højt og ikke normalt. Hvis
> motoren får for meget diesel soder den stille og roligt til og derfor
> bliver røggastallet ringere og ringere mere tiden. Hvis du afmonterer
> manifold og EGR-ventil og renser det hele rammer du sikkert 2.8 igen.
> Vi bruger CMD Tech til at flashe med og filerne laver vi selv v.h.a.
> Dimsport Race og WinOLS. Hvis du har filerne kan du prøve at maile dem til
> mig, så kan jeg tage et kig på dem.
>
>
> --
>
>
> Thomas Landberg - www.landberg.dk
> Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
> Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
> motorolie.
hej thomas jeg får dem lige fundet frem...så vender jeg tilbage

tjep Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste