VAG bil til ca 400.000?
Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 09:39

Hvis I havde ca 400.000kr til en fabriksny VW eller Audi hvilken model/variant ville I s† anskaffe?
Hvis der skal tages hensyn til 2 mindre hunde, 2 voksne og 1 barn og gerne en fornuftig vidersalgsokonomi, og gerne diesel

/Anders Lund Toft

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-04-07 09:57

On 19 Apr 2007 08:39:10 GMT, <ALT> wrote:

> [...]
>Hvis der skal tages hensyn til 2 mindre hunde, 2 voksne og 1 barn og gerne en fornuftig vidersalgsokonomi, og gerne diesel

Det hænger ikke sammen!

Gensalgsværdi vil du vide noget om.

Du vil også stoppe to ildelugtende pelsdyr, samt et formodet næsten
lige så ildelugtende barn ind i en splitterny bil.

Der burde være love der forbød den slags.

PS.:

Der er den formildende omstændighed ved barnet, at det sandsynligvis
ikke lugter værre hvis det er vådt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mr J..

Dato : 19-04-07 10:18

> [...]
>
> PS.:
>
> Der er den formildende omstændighed ved barnet, at det sandsynligvis

ROFL !!!

Mvh
Morten

Fra : Christian

Dato : 19-04-07 10:36

Jeg ville købe en Golf V Gti, evt. en let brugt med lidt udstyr.

Den vil du helt sikkert ikke blive ked af. OK plads, super motor og
køreegenskaber...

/Christian

Fra : Anders Majland

Dato : 19-04-07 10:25

> Gensalgsværdi vil du vide noget om.
> Du vil også stoppe to ildelugtende pelsdyr, samt et formodet næsten
> lige så ildelugtende barn ind i en splitterny bil.

LOL Men jeg ville tage en passat og sørge for at få monteret et bur til
kræene i bagegrummet hvor tæpperne desuden er beskyttet på alle sider af
plastfolie. Afhængigt af barnets alder ville et "hundedækken" over bagsædet
sikkert være en god ide sammen med skånebetræk på ryglænene af forsæderne

Men elles så brug bilen og regn med at den som 2-3 år gammel er 20-30000kr
mindre værd end den der bare har kørt som sælger biler og lign. Det er
ihvertfald den prisforskel jeg har oplevet da jeg kiggede på brugte... Og da
vi ikke har nogen gø-dyr var vi hurtigt enige om at vi ikke skulle have en
bil der lugtede af våd hund ...

Fra : b. james

Dato : 19-04-07 11:14

<ALT> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis der skal tages hensyn til 2 mindre hunde, 2 voksne og 1 barn og gerne
> en fornuftig vidersalgsokonomi, og gerne diesel

Har du overvejet en Skoda Octavia Combi? Jeg har en 1,9TDI som jeg er
utroligt glad for. Masser af plads, gode køreegenskaber og super økonomi
(både drift og gensalg).

Vi har 2 mindre børn, så jeg har pakket bagsædet ind i nappa. Det beskytter
fint! Mht. hunde kan man få nogle specielle hunde-bokse. Mon ikke det løser
lidt af problemet! Ellers kan de vel sælges. Så er der også plads til et par
vinterfælge i budgettet .

Mvh.

Thomas

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-04-07 12:00

> Vi har 2 mindre børn, så jeg har pakket bagsædet ind i nappa.

Nappa?

Mvh

Kasper

Fra : Mr J..

Dato : 19-04-07 12:28

> Nappa?

også kaldet kunstlæder

Mvh
Morten

Fra : Kent

Dato : 19-04-07 12:29

"b. james" <bobjames686@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke det løser lidt af problemet! Ellers kan de vel sælges. Så er der også
> plads til et par vinterfælge i budgettet .

Med hensyn til problemet med børnene, findes der nu altså en noget
bedre løsning:

http://www.hejbilist.nu/barn2.html

Kent.

Fra : Jesper

Dato : 24-04-07 08:26

Den 19.04.2007 kl. 12:13 skrev b. james <bobjames686@hotmail.com>:

> <ALT> skrev i en meddelelse
>
> Har du overvejet en Skoda Octavia Combi? Jeg har en 1,9TDI som jeg er
> utroligt glad for. Masser af plads, gode køreegenskaber og super økonomi
> (både drift og gensalg).

Samme bil her - også meget glad for den, rigeligt med plads til 2 små børn
og deraf følgende baggage. Driftsøkonomien er god og gensalgsværdien
skulle også være iorden.
Den er næsten 100 k billigere end dit budget - så hvis du har lyst kunne
du opgradere den noget feks. til Octacia Combi 2.0 TDI (140 hk) Elegance
med DSG gearet.

PS. Jeg er ret vild med VAGs TDI motorer men de er LAAAANG tid om at blive
varme og hvis de ikke regelmæssigt bliver "varmet igennem" kan de godt
lave knuder på sigt - så hvis det mest er korte ture du kører, så overvej
en benziner.

--
Jesper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-04-07 18:47

<ALT> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis der skal tages hensyn til 2 mindre hunde, 2 voksne og 1 barn og gerne
> en fornuftig vidersalgsokonomi, og gerne diesel

Mit valg stod nok mellem en Passat variant eller evt. en Altea XL. En Seat
er jo VAG stumper. Så vidt jeg husker er seat en del af audi group
En Altea XL med 140HK og DSG til 370k var ikke dårlig enda :)

/Dennis