/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er københavnske bilister idioter ?
Fra : Viggo


Dato : 19-04-07 07:19

Se dette for jer

Kgs nytorv - kbh. Bilerne skal ned ad bredgade, hvor der er en lyskurv. Hver
eneste morgen er der kø - som altid.

Hver eneste morgen kører bilisterne ud i krydset SELVOM enhver idiot kan se
de ikke kan kommer over inden lyset skifter.

Hver eneste morgen skal bilistener, cyklister mv. køre slalom mellem disse
idioter for at komme igennem.

Hvorfor kan bilisterne ikke bare holde de fem meter før ?

Hvorfor er det så vigtigt at holde midt i krydset og spærre for al anden
trafik ?

De vinder jo ingenting , kommer ikke hurtigere frem for de kan først komme
videre når krydset længere fremme også skifter til grønt. (Der er
selvfølgelig nogle andre idioter der holder og spærrer krydset).

Det er folk der kører samme vej hver dag, på samme tidspunkt og alligevel
laver de samme lort hver dag.

Hvad tænker de dog på ?

Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke kan
komme over inden lyset skifter.

Mvh Viggo
Kør hensynsfuld og få trafikken til at glide, så kommer du også selv
hurtigere frem !



 
 
Mr J.. (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Mr J..


Dato : 19-04-07 07:47

Ja til topic

Mvh
morten



Kent (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 19-04-07 11:29


"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:46271059$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja til topic
>
> Mvh
> morten
>

Enig - men hvorfor begrænse sig til "bilister"?

Kent.



Mr J.. (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Mr J..


Dato : 19-04-07 11:42

> Enig - men hvorfor begrænse sig til "bilister"?

Jeg skal ikke gøre mig uvenner med familien, derfor

Mvh
Morten



Kent (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 19-04-07 12:21


"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:46274795$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Enig - men hvorfor begrænse sig til "bilister"?
>
> Jeg skal ikke gøre mig uvenner med familien, derfor
>
> Mvh
> Morten

Aaah - jeg forstår dit problem!

Kent.



Thomas Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 19-04-07 08:15

Viggo wrote:
> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke kan
> komme over inden lyset skifter.

Det er desværre ikke kun Københavnere der kører bil sådan... her i Århus
er der også en del der ikke har fattet konceptet med at holde ved
stoplinien hvis ikke der er fri i krydset. Er endda flere gange blevet
dyttet af fordi jeg insisterede på at vente på at krydset blev klart...
og sjovt nok, de gange der sker, der ville jeg have holdt midt i krydset
når det skifter til rødt hvis jeg var kørt over.

Thomas

Hr. Jensen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 19-04-07 08:23

On Thu, 19 Apr 2007 08:19:07 +0200 "Viggo" <Vig@viggogogo.dk> sent the
following smoke signals:

>Hver eneste morgen skal bilistener, cyklister mv. køre slalom mellem disse
>idioter for at komme igennem.
>
>Hvorfor kan bilisterne ikke bare holde de fem meter før ?

Måske samme årsag der får dem til at dytte og give fuckfingeren, når man
lige lader en bagfra kommende cyklist smutte forbi indenom, inden man
svinger til højre.

Det sker mange steder, men jeg har især bemærket det i København.
Det er 'mig, mig, mig, mig, mig'-mentaliteten der hersker.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Folmer Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-04-07 09:09

On Thu, 19 Apr 2007 09:22:57 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:


>Måske samme årsag der får dem til at dytte og give fuckfingeren, når man
>lige lader en bagfra kommende cyklist smutte forbi indenom, inden man
>svinger til højre.
>
>Det sker mange steder, men jeg har især bemærket det i København.
>Det er 'mig, mig, mig, mig, mig'-mentaliteten der hersker.

>--

Det udsagn kan jeg kun tilslutte mig.

Det har jeg prædiket i flere år, og det gælder ikke kun på Kgs.Nytov,
men i allerhøjeste grad også på motorvejene.

Ikke køre i vejen for MIG. Jeg er ude efter noget køreglæde i mit
tyske fart-vidunder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Paulin \(6310\) (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-04-07 09:26

Folmer Rasmussen skrev:

> Jeg er ude efter noget køreglæde i mit
> tyske fart-vidunder.

LOL
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Otto J (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 19-04-07 10:37

> Det sker mange steder, men jeg har især bemærket det i København.
> Det er 'mig, mig, mig, mig, mig'-mentaliteten der hersker.

Det tror jeg er et spørgsmål om livssyn... Jeg har kørt en del rundt i
København de seneste måneder, og jeg oplever lige så meget det modsatte -
holder jeg ved et T-kryds og skal dreje ud i tæt trafik, er der _næsten_
altid nogen der holder tilbage så jeg kan komme ud. Dér synes jeg sjovt nok
jyder er meget mere "Do ska' dælme æ' uj foran mæ'!" Og som fodgænger i
København har jeg oplevet det samme flere gange, folk holder tilbage så jeg
kan komme over vejen, når de alligevel skal hen og holde for rødt. Det kan
jeg ikke huske jeg har prøvet i Århus bare én gang.

Jeg tror det drejer sig om selektiv hukommelse: Uanset om man fokuserer på
det positive eller det negative, så er der ganske enkelt meget mere trafik i
hovedstaden - og især væsentligt flere lyskryds. Tre gange så meget trafik
betyder nu engang tre gange så mange idioter, og tre gange så mange
englesjæle. Tit har man det bare med at lade idioterne "overdøve" dem der
kører ordentligt.

Mvh. Otto



Folmer Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-04-07 11:27

On Thu, 19 Apr 2007 11:37:00 +0200, "Otto J" <hifiotto@hotmail.com>
wrote:

>> Det sker mange steder, men jeg har især bemærket det i København.
>> Det er 'mig, mig, mig, mig, mig'-mentaliteten der hersker.
>
>Det tror jeg er et spørgsmål om livssyn... Jeg har kørt en del rundt i
>København de seneste måneder, og jeg oplever lige så meget det modsatte -
>holder jeg ved et T-kryds og skal dreje ud i tæt trafik, er der _næsten_
>altid nogen der holder tilbage så jeg kan komme ud. Dér synes jeg sjovt nok
>jyder er meget mere "Do ska' dælme æ' uj foran mæ'!" Og som fodgænger i
>København har jeg oplevet det samme flere gange, folk holder tilbage så jeg
>kan komme over vejen, når de alligevel skal hen og holde for rødt. Det kan
>jeg ikke huske jeg har prøvet i Århus bare én gang.
>
>Jeg tror det drejer sig om selektiv hukommelse: Uanset om man fokuserer på
>det positive eller det negative, så er der ganske enkelt meget mere trafik i
>hovedstaden - og især væsentligt flere lyskryds. Tre gange så meget trafik
>betyder nu engang tre gange så mange idioter, og tre gange så mange
>englesjæle. Tit har man det bare med at lade idioterne "overdøve" dem der
>kører ordentligt.

>--

Jeg er enig med dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Sp@msen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Sp@msen


Dato : 20-04-07 01:38

"Otto J"
>> Det sker mange steder, men jeg har især bemærket det i København.
>> Det er 'mig, mig, mig, mig, mig'-mentaliteten der hersker.
>
> Det tror jeg er et spørgsmål om livssyn... Jeg har kørt en del rundt i
> København de seneste måneder, og jeg oplever lige så meget det modsatte -
> holder jeg ved et T-kryds og skal dreje ud i tæt trafik, er der _næsten_
> altid nogen der holder tilbage så jeg kan komme ud. Dér synes jeg sjovt
> nok jyder er meget mere "Do ska' dælme æ' uj foran mæ'!" Og som fodgænger
> i København har jeg oplevet det samme flere gange, folk holder tilbage så
> jeg kan komme over vejen, når de alligevel skal hen og holde for rødt. Det
> kan jeg ikke huske jeg har prøvet i Århus bare én gang.
>
> Jeg tror det drejer sig om selektiv hukommelse: Uanset om man fokuserer på
> det positive eller det negative, så er der ganske enkelt meget mere trafik
> i hovedstaden - og især væsentligt flere lyskryds. Tre gange så meget
> trafik betyder nu engang tre gange så mange idioter, og tre gange så mange
> englesjæle. Tit har man det bare med at lade idioterne "overdøve" dem der
> kører ordentligt.
Nice Skrevet :)
jeg synes nu også hvis man giver tegn til at ville skifte bane at selv
taxa'er er blevet flinkere til lige at lempe/give-gas så man øjensynligt
hurtigere kan komme uden om istedet for bare at skynde sig at lukke af :)
(ihvertfald de veje som jeg kører på (amager-sydhavnen-folehaven))

> Mvh. Otto
mvh.
Flemming


Anders Majland (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-04-07 18:50

> jeg synes nu også hvis man giver tegn til at ville skifte bane at selv
> taxa'er er blevet flinkere til lige at lempe/give-gas så man øjensynligt
> hurtigere kan komme uden om istedet for bare at skynde sig at lukke af :)
> (ihvertfald de veje som jeg kører på (amager-sydhavnen-folehaven))

Min erfaring er at det helt afhænger af hvad du er kørende i. Min første bil
manglede pyntelister, og der var vel knapt 2 plader der helt flugtede og
farveforskellem mellem nye og gamle pladedele var særdeles tydelig.

I den skulle jeg bare tænke på at lave et vognbaneskift og der blev
plads....

Så skiftede jeg til en noget pænere og anonym stationcar - Der flyttede
flertallet sig ikke en tødel ...


--
anders DOT majland AT jyde DOT dk



Per Henneberg Kriste~ (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 20-04-07 20:38

Anders Majland wrote:

> Så skiftede jeg til en noget pænere og anonym stationcar - Der
> flyttede flertallet sig ikke en tødel ...

Du tør ikke presse så meget i din nye bil af angst for buler ;)

--
Per, Esbjerg



Anders Majland (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 24-04-07 22:22

>> Så skiftede jeg til en noget pænere og anonym stationcar - Der
>> flyttede flertallet sig ikke en tødel ...
>
> Du tør ikke presse så meget i din nye bil af angst for buler ;)

Ikke i den nye - men i den ganske nydelige hvide mazda 626 st.car jeg
skiftede til dengang var jeg nu ikke så nervøs for buler - Den stod mig jo i
en "hel" krone plus en del knofedt / elarbejde (Senere kom så udgifter til
rustudbedring af flere omgange).



TheTransporter (21-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 21-04-07 14:03

On Fri, 20 Apr 2007 02:38:08 +0200, "Sp@msen"
<breznewXX@XX@XXhotmail.com> wrote:

>jeg synes nu også hvis man giver tegn til at ville skifte bane at selv
>taxa'er er blevet flinkere til lige at lempe/give-gas så man øjensynligt
>hurtigere kan komme uden om istedet for bare at skynde sig at lukke af :)
>(ihvertfald de veje som jeg kører på (amager-sydhavnen-folehaven))

Jeg har så som taxa været ude for det modsatte. Man kommer kørende,
blinker til vognbane skift og ca 2 sekunder senere holder der en
narrøv oppe på siden af en der ikke var der før. Enten det eller også
så holder folk på vores taxa pladser og holder i vejen så at vi
hverken kan komme den ene eller den anden vej.

Nogle gange ville det sq være dejligt at få policen til at komme forbi
og skrive nogle bøder ud.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Sp@msen (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Sp@msen


Dato : 21-04-07 18:57


"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i meddelelsen
news:eo2k235a2ckaj4ks0jla2d61de3387tck2@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2007 02:38:08 +0200, "Sp@msen"
> <breznewXX@XX@XXhotmail.com> wrote:
>
>>jeg synes nu også hvis man giver tegn til at ville skifte bane at selv
>>taxa'er er blevet flinkere til lige at lempe/give-gas så man øjensynligt
>>hurtigere kan komme uden om istedet for bare at skynde sig at lukke af :)
>>(ihvertfald de veje som jeg kører på (amager-sydhavnen-folehaven))
>
> Jeg har så som taxa været ude for det modsatte. Man kommer kørende,
> blinker til vognbane skift og ca 2 sekunder senere holder der en
> narrøv oppe på siden af en der ikke var der før. Enten det eller også
> så holder folk på vores taxa pladser og holder i vejen så at vi
> hverken kan komme den ene eller den anden vej.
ja det er kun sørgeligt, men det er som regel folk der har fået meget lave
karakterer i regning/matematik som udfører de stunts...

> Nogle gange ville det sq være dejligt at få policen til at komme forbi
> og skrive nogle bøder ud.
i forhold til at lukke af/ikke give plads?, eller fordi at taxaerne holder
nogen gange de mest fjollet steder, som f.eks i sving osv?

> ---
> Mvh
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)


Henrik Stidsen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-04-07 08:59

After serious thinking Otto J wrote :
> Det tror jeg er et spørgsmål om livssyn... Jeg har kørt en del rundt i
> København de seneste måneder, og jeg oplever lige så meget det modsatte -
> holder jeg ved et T-kryds og skal dreje ud i tæt trafik, er der _næsten_
> altid nogen der holder tilbage så jeg kan komme ud. Dér synes jeg sjovt nok
> jyder er meget mere "Do ska' dælme æ' uj foran mæ'!" Og som fodgænger i
> København har jeg oplevet det samme flere gange, folk holder tilbage så jeg
> kan komme over vejen, når de alligevel skal hen og holde for rødt. Det kan
> jeg ikke huske jeg har prøvet i Århus bare én gang.

Det har jeg nu ofte oplevet i jyske byer. Jeg har en teori om at jo
større byen er desto bedre er folk til at holde tilbage for fodgængere
og lade andre komme ud fra sideveje og den slags. Måske fordi
billisterne der selv kender til at holde og vente i timevis for at
komme ud?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Esben Juul Sørensen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 19-04-07 09:49

"Viggo" <Vig@viggogogo.dk> wrote in message
news:462709db$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Se dette for jer
>
> Kgs nytorv - kbh. Bilerne skal ned ad bredgade, hvor der er en lyskurv.
Hver
> eneste morgen er der kø - som altid.
>
> Hver eneste morgen kører bilisterne ud i krydset SELVOM enhver idiot kan
se
> de ikke kan kommer over inden lyset skifter.
>
> Hver eneste morgen skal bilistener, cyklister mv. køre slalom mellem disse
> idioter for at komme igennem.
>
> Hvorfor kan bilisterne ikke bare holde de fem meter før ?
>
> Hvorfor er det så vigtigt at holde midt i krydset og spærre for al anden
> trafik ?
>
> De vinder jo ingenting , kommer ikke hurtigere frem for de kan først komme
> videre når krydset længere fremme også skifter til grønt. (Der er
> selvfølgelig nogle andre idioter der holder og spærrer krydset).
>
> Det er folk der kører samme vej hver dag, på samme tidspunkt og alligevel
> laver de samme lort hver dag.
>
> Hvad tænker de dog på ?
>
> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke kan
> komme over inden lyset skifter.

Jeg har observeret en lille gruppe der er værre. Københavnske bilister der
bor i Sverige og kører en eller anden stor klam amerikaner, nr. 1 blandt
disse hjernedøde er Chrysler 300C.

Igår kørte min kæreste fra Malmø mod Kbh. Allerede i villakvarteret hvor vi
bor får hun en 300C HELT op i røven. Hun kører omkring 55 km/h på en
villavej med 50 km/h-grænse. Lige før dobbelt-optrukket og et t-kryds
overhaler halvhjernen.

Hvad der jo er fælles for alle idioterne er at de desværre stod bagerst i
køen da man delte hjerneceller ud (det kan være det er derfor de har et
traume med altid at "komme først") - og således har idioten ikke tænkt over
(selvom han kører strækningen hver dag) at 50 m længere fremme er et
lyskryds som er rødt.

Som en skizofren kraftidiot bremser stodderen først helt vanvittigt - men da
det jo er et nederlag i hans indskrænkede lille verden at min kæreste nu
holder bag ham igen - ja så kører klaphatten sgu over for rødt.

Hans lille hjerne er totalt kortsluttet for han ved udmærket godt at han så
kommer til at holde stille i de næste to lyskryds lige rundt om hjørnet. Her
gør trafikken at han ikke kan praktisere sin pissefarlige adfærd - men efter
dette kører han helt op i røven på forankørende og når at lave 2 farlige
overhalinger før han kommer på motorvejen til København cirka 5 sekunder før
min kæreste.

Jeg må henvise til Christian Frosts artikel i Bilmagasinet forleden som
ramte plet. "Hvad gør vi med alle idioterne???" Han mener seriøst at man
skal til en årlig køreprøve for at rydde op i alle de her idioter. Manden
der kørte den her 300C ville ikke have en chance mod sådan en udfordring.

I modsat fald bliver konsekvensen at sådan nogen som idioten her bliver ved
med at lave ulykker og vi ender alle med at få sorte bokse i bilen fordi
forsikringsselskaberne og alle andre bliver træt af den her adfærd.

Jeg håber jeg møder idioten igen i mit villakvarter så jeg kan melde ham til
det svenske politi. Min grænse går ved at køre over for rødt!

VH Esben



Lars Holst (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 19-04-07 09:51

"Viggo" <Vig@viggogogo.dk> said in
news:462709db$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Se dette for jer
>
> Kgs nytorv - kbh. Bilerne skal ned ad bredgade, hvor der er en
> lyskurv. Hver eneste morgen er der kø - som altid.
>
> Hver eneste morgen kører bilisterne ud i krydset SELVOM enhver idiot
> kan se de ikke kan kommer over inden lyset skifter.
>
> Hver eneste morgen skal bilistener, cyklister mv. køre slalom mellem
> disse idioter for at komme igennem.
>
> Hvorfor kan bilisterne ikke bare holde de fem meter før ?
>
> Hvorfor er det så vigtigt at holde midt i krydset og spærre for al
> anden trafik ?
>
> De vinder jo ingenting , kommer ikke hurtigere frem for de kan først
> komme videre når krydset længere fremme også skifter til grønt. (Der
> er selvfølgelig nogle andre idioter der holder og spærrer krydset).
>
> Det er folk der kører samme vej hver dag, på samme tidspunkt og
> alligevel laver de samme lort hver dag.
>
> Hvad tænker de dog på ?
>
> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke
> kan komme over inden lyset skifter.
>
> Mvh Viggo
> Kør hensynsfuld og få trafikken til at glide, så kommer du også selv
> hurtigere frem !
>
>

Det er ulovligt at køre ud i et overfyldt kryds.
Lad dem alle få bøderne der tilkommer dem.

Hvis alle fik bøder for samtlige trafikforseelser, inklusiv dem der ikke
opdages, så ville vi nok kunne sløjfe registreringsafgiften.

Men hvor ville køreglæden så foredufte hen?

--
Lars Holst

Folmer Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-04-07 10:03

On 19 Apr 2007 08:51:01 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:


>Hvis alle fik bøder for samtlige trafikforseelser, inklusiv dem der ikke
>opdages, så ville vi nok kunne sløjfe registreringsafgiften.
>
>Men hvor ville køreglæden så foredufte hen?

>--

Skal jeg forstå det derhen, at sådan rigtig vaskeægte køreglæde kun
kan forekomme i forbindelse med ulovligheder?

Du kan få indtil middag i gag til at dementere dit udsagn,
ellers..........!! *LOL*

Ved nærmere eftertanke, skal der s'gu nok være noget om snakken.

--

Venlig hilsen
Folmer

Lars Holst (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 19-04-07 10:37

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in
news:erbe23972dofp98vcalfmh0d7lmkg1ahpr@4ax.com:

> On 19 Apr 2007 08:51:01 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>
>
>>Hvis alle fik bøder for samtlige trafikforseelser, inklusiv dem der ikke
>>opdages, så ville vi nok kunne sløjfe registreringsafgiften.
>>
>>Men hvor ville køreglæden så foredufte hen?
>
>>--
>
> Skal jeg forstå det derhen, at sådan rigtig vaskeægte køreglæde kun
> kan forekomme i forbindelse med ulovligheder?
>
> Du kan få indtil middag i gag til at dementere dit udsagn,
> ellers..........!! *LOL*
>
> Ved nærmere eftertanke, skal der s'gu nok være noget om snakken.
>

Ja på en måde.
Jeg mener der er sgu da ikke noget ved at køre rundt i en BMW M3 uden en
gang imellem at overskride fartgrænserne en smule.

--
Lars Holst

Folmer Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-04-07 11:24

On 19 Apr 2007 09:36:51 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:


>> Du kan få indtil middag i gag til at dementere dit udsagn,
>> ellers..........!! *LOL*
>>
>> Ved nærmere eftertanke, skal der s'gu nok være noget om snakken.
>>
>
>Ja på en måde.
>Jeg mener der er sgu da ikke noget ved at køre rundt i en BMW M3 uden en
>gang imellem at overskride fartgrænserne en smule.

>--

Det har du nok ret i, og det er for så vidt i orden med mig,
hvis......

Man kunne blive fri for at blive lagt for had, bare fordi man kører i
en lidt større bil, som ikke er så rapfodet.

Man kunne blive fri for at blive kaldt alt muligt obskønt, af samme
årsag.

Osv. osv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Lars Holst (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 19-04-07 12:56

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in
news:ljge23d40at6q5vp1fgk7apd96lu7d1sab@4ax.com:

> On 19 Apr 2007 09:36:51 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>
>
>>> Du kan få indtil middag i gag til at dementere dit udsagn,
>>> ellers..........!! *LOL*
>>>
>>> Ved nærmere eftertanke, skal der s'gu nok være noget om snakken.
>>>
>>
>>Ja på en måde.
>>Jeg mener der er sgu da ikke noget ved at køre rundt i en BMW M3 uden en
>>gang imellem at overskride fartgrænserne en smule.
>
>>--
>
> Det har du nok ret i, og det er for så vidt i orden med mig,
> hvis......
>
> Man kunne blive fri for at blive lagt for had, bare fordi man kører i
> en lidt større bil, som ikke er så rapfodet.
>
> Man kunne blive fri for at blive kaldt alt muligt obskønt, af samme
> årsag.
>
> Osv. osv.
>

Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener?

--
Lars Holst

Folmer Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-04-07 13:46

On 19 Apr 2007 11:55:34 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:


>> Det har du nok ret i, og det er for så vidt i orden med mig,
>> hvis......
>>
>> Man kunne blive fri for at blive lagt for had, bare fordi man kører i
>> en lidt større bil, som ikke er så rapfodet.
>>
>> Man kunne blive fri for at blive kaldt alt muligt obskønt, af samme
>> årsag.
>>
>> Osv. osv.
>>
>
>Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener?

>--

Har du ikke fulgt med?

Jeg kører lastbil, og hele resten af banden herinde mobber mig hele
tiden. .o)

Nej, det jeg mener er, at hver gang der skal påfyldes køreglæde, så
bliver alt der kan hindre den frie fart simpelthen sjoflet, så man
skulle tro det var løgn.

Det gælder alt der står i vejen for disse egoister.

Hr. og Fru Thomsen der er ude at lufte Favoritten, får så ørerne
blafrer, hvis de ikke med rettidig omhu får sig hummet ind i højre
bane, uanset der er plads eller ej.

Lastbilerne er yndlingshadeobjektet. Der findes simpelthen ikke
grænser for hvad man kan kalde dem, og chikanere dem med.

De lastbilchauffører med mest hård hud på psyken, forledes af og til
til at brygge en kande kaffe, sådan af rent medicinske årsager, men så
er det også galt.

Der er set eksempler på, at udenlandske chauffører, af ren uvidenhed
om tingenes tilstand, er blevet så bange, at de har fået ufrivillig
vandladning. De hurtigste af dem har heldigvis nået at få en pose
under, således at svineriet har kunnet begrænses. )))

Andre vælger simpelthen at holde en avis eller et tidsskrift op foran
ansigtet, for ikke at blive genkendt, og senere blive udsat for
forfølgelse. dette bliver straks udlagt som at de sidder og læser avis
under kørslen.

Sådan kunne man blive ved i en uendelighed.

Forstår du mig nu? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Uffe Bærentsen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 19-04-07 14:57


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1boe23phntdsjbskic041qcd1an6psjdel@4ax.com...
> On 19 Apr 2007 11:55:34 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>
>
>>> Det har du nok ret i, og det er for så vidt i orden med mig,
>>> hvis......
>>>
>>> Man kunne blive fri for at blive lagt for had, bare fordi man kører i
>>> en lidt større bil, som ikke er så rapfodet.
>>>
>>> Man kunne blive fri for at blive kaldt alt muligt obskønt, af samme
>>> årsag.
>>>
>>> Osv. osv.
>>>
>>
>>Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener?
>
>>--
>
> Har du ikke fulgt med?
>
> Jeg kører lastbil, og hele resten af banden herinde mobber mig hele
> tiden. .o)
>
> Nej, det jeg mener er, at hver gang der skal påfyldes køreglæde, så
> bliver alt der kan hindre den frie fart simpelthen sjoflet, så man
> skulle tro det var løgn.
>
> Det gælder alt der står i vejen for disse egoister.
>
> Hr. og Fru Thomsen der er ude at lufte Favoritten, får så ørerne
> blafrer, hvis de ikke med rettidig omhu får sig hummet ind i højre
> bane, uanset der er plads eller ej.
>
> Lastbilerne er yndlingshadeobjektet. Der findes simpelthen ikke
> grænser for hvad man kan kalde dem, og chikanere dem med.
>
> De lastbilchauffører med mest hård hud på psyken, forledes af og til
> til at brygge en kande kaffe, sådan af rent medicinske årsager, men så
> er det også galt.
>
> Der er set eksempler på, at udenlandske chauffører, af ren uvidenhed
> om tingenes tilstand, er blevet så bange, at de har fået ufrivillig
> vandladning. De hurtigste af dem har heldigvis nået at få en pose
> under, således at svineriet har kunnet begrænses. )))
>
> Andre vælger simpelthen at holde en avis eller et tidsskrift op foran
> ansigtet, for ikke at blive genkendt, og senere blive udsat for
> forfølgelse. dette bliver straks udlagt som at de sidder og læser avis
> under kørslen.
>
> Sådan kunne man blive ved i en uendelighed.
>
> Forstår du mig nu? )

Så-så Folmer, kan du så få taget din medicin for de der dårlige nerver og
vrangforestillinger.
Det er jo det rene Mad-Max scenarie du ridser op.
Næ du, i den virkelige verden der er det .....................








Btw, så kan jeg godt forstå dit skriveri.


--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Folmer Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-04-07 15:12

On Thu, 19 Apr 2007 15:57:06 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:1boe23phntdsjbskic041qcd1an6psjdel@4ax.com...
>> On 19 Apr 2007 11:55:34 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>>
>>
>>>> Det har du nok ret i, og det er for så vidt i orden med mig,
>>>> hvis......
>>>>
>>>> Man kunne blive fri for at blive lagt for had, bare fordi man kører i
>>>> en lidt større bil, som ikke er så rapfodet.
>>>>
>>>> Man kunne blive fri for at blive kaldt alt muligt obskønt, af samme
>>>> årsag.
>>>>
>>>> Osv. osv.
>>>>
>>>
>>>Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener?
>>
>>>--
>>
>> Har du ikke fulgt med?
>>
>> Jeg kører lastbil, og hele resten af banden herinde mobber mig hele
>> tiden. .o)
>>
>> Nej, det jeg mener er, at hver gang der skal påfyldes køreglæde, så
>> bliver alt der kan hindre den frie fart simpelthen sjoflet, så man
>> skulle tro det var løgn.
>>
>> Det gælder alt der står i vejen for disse egoister.
>>
>> Hr. og Fru Thomsen der er ude at lufte Favoritten, får så ørerne
>> blafrer, hvis de ikke med rettidig omhu får sig hummet ind i højre
>> bane, uanset der er plads eller ej.
>>
>> Lastbilerne er yndlingshadeobjektet. Der findes simpelthen ikke
>> grænser for hvad man kan kalde dem, og chikanere dem med.
>>
>> De lastbilchauffører med mest hård hud på psyken, forledes af og til
>> til at brygge en kande kaffe, sådan af rent medicinske årsager, men så
>> er det også galt.
>>
>> Der er set eksempler på, at udenlandske chauffører, af ren uvidenhed
>> om tingenes tilstand, er blevet så bange, at de har fået ufrivillig
>> vandladning. De hurtigste af dem har heldigvis nået at få en pose
>> under, således at svineriet har kunnet begrænses. )))
>>
>> Andre vælger simpelthen at holde en avis eller et tidsskrift op foran
>> ansigtet, for ikke at blive genkendt, og senere blive udsat for
>> forfølgelse. dette bliver straks udlagt som at de sidder og læser avis
>> under kørslen.
>>
>> Sådan kunne man blive ved i en uendelighed.
>>
>> Forstår du mig nu? )
>
>Så-så Folmer, kan du så få taget din medicin for de der dårlige nerver og
>vrangforestillinger.
>Det er jo det rene Mad-Max scenarie du ridser op.
>Næ du, i den virkelige verden der er det .....................
>

>--

Nu kommer du ikke og fortæller mig at der er mere i vente, vel?

I mit embede må man jo for fa'en ikke engang tage en lille
angstfordriver til sildemaden.

>--

>Btw, så kan jeg godt forstå dit skriveri.

>--

Det er jeg glad for at høre.

Det er jo trods alt de færreste der opfører sig tåbeligt, men de får
efter min mening gjort alt for meget opmærksom på sig selv.

Sådan er det forresten ofte med minoriteter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Uffe Bærentsen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-04-07 09:38


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4qte23hqpk3btlh5aufngqho34cu3itvdi@4ax.com...

>>Så-så Folmer, kan du så få taget din medicin for de der dårlige nerver og
>>vrangforestillinger.
>>Det er jo det rene Mad-Max scenarie du ridser op.
>>Næ du, i den virkelige verden der er det .....................
>>
>
>>--
>
> Nu kommer du ikke og fortæller mig at der er mere i vente, vel?
>
> I mit embede må man jo for fa'en ikke engang tage en lille
> angstfordriver til sildemaden.

Kald mig bare fanatiker eller hvad der nu passer ind.
Men jeg synes det ville være en god ting med 0 promille grænse + alkometer i
_alle_ køretøjer.
og nu har jeg måske nedkaldt 'al-gruppens-vrede-og-forbandelser' over mig.
Men jeg sætter stor pris på mig og mine kære
og tror andre gør det samme ved deres.



>>Btw, så kan jeg godt forstå dit skriveri.
>
>>--
>
> Det er jeg glad for at høre.
>
> Det er jo trods alt de færreste der opfører sig tåbeligt, men de får
> efter min mening gjort alt for meget opmærksom på sig selv.

Dét er netop det centrale problem, tror jeg



> Sådan er det forresten ofte med minoriteter.

Yep!

(kan jeg kaldes en minoritet, der er kun én mig

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Folmer Rasmussen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-04-07 09:55

On Fri, 20 Apr 2007 10:38:26 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:4qte23hqpk3btlh5aufngqho34cu3itvdi@4ax.com...
>
>>>Så-så Folmer, kan du så få taget din medicin for de der dårlige nerver og
>>>vrangforestillinger.
>>>Det er jo det rene Mad-Max scenarie du ridser op.
>>>Næ du, i den virkelige verden der er det .....................
>>>
>>
>>>--
>>
>> Nu kommer du ikke og fortæller mig at der er mere i vente, vel?
>>
>> I mit embede må man jo for fa'en ikke engang tage en lille
>> angstfordriver til sildemaden.
>
>Kald mig bare fanatiker eller hvad der nu passer ind.
>Men jeg synes det ville være en god ting med 0 promille grænse + alkometer i
>_alle_ køretøjer.
>og nu har jeg måske nedkaldt 'al-gruppens-vrede-og-forbandelser' over mig.
>Men jeg sætter stor pris på mig og mine kære
>og tror andre gør det samme ved deres.

>--

Jeg har det ikke godt med fanatisme, og jeg har det heller ikke ret
godt med kontrol. Jeg er så gammeldags, at jeg mener at voksne
mennesker bør kunne finde ud af sådan noget selv.

Det kan jeg selvfølgelig konstatere, hver dag, at det kan de ikke, og
det er meget beklageligt.

Min hentydning til brændevinen var ikke ment som om at den skulle
indtages i arbejdstiden, men som et alternativ til de kemiske
præparater du vil fylde i mig.

>--

>> Sådan er det forresten ofte med minoriteter.
>
>Yep!
>
>(kan jeg kaldes en minoritet, der er kun én mig

>--

Nej, det kan der under ingen omstændigheder være tale om. Minoriteter
har det med at rage EU-tilskud og den slags til sig, og det har jeg
ikke råd til. )

Original er ordet, Uffe.

Og i min hjertens godhed vil jeg lade det være op til dig selv at
besteme, hvilken betydning af ordet du foretrækker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Uffe Bærentsen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-04-07 10:24


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:v9vg23p526l0imt4tdh7je6siljfu82gim@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2007 10:38:26 +0200, "Uffe Bærentsen"
> <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:4qte23hqpk3btlh5aufngqho34cu3itvdi@4ax.com...
>>
>>>>Så-så Folmer, kan du så få taget din medicin for de der dårlige nerver
>>>>og
>>>>vrangforestillinger.
>>>>Det er jo det rene Mad-Max scenarie du ridser op.
>>>>Næ du, i den virkelige verden der er det .....................
>>>>
>>>
>>>>--
>>>
>>> Nu kommer du ikke og fortæller mig at der er mere i vente, vel?
>>>
>>> I mit embede må man jo for fa'en ikke engang tage en lille
>>> angstfordriver til sildemaden.
>>
>>Kald mig bare fanatiker eller hvad der nu passer ind.
>>Men jeg synes det ville være en god ting med 0 promille grænse + alkometer
>>i
>>_alle_ køretøjer.
>>og nu har jeg måske nedkaldt 'al-gruppens-vrede-og-forbandelser' over mig.
>>Men jeg sætter stor pris på mig og mine kære
>>og tror andre gør det samme ved deres.
>
>>--
>
> Jeg har det ikke godt med fanatisme, og jeg har det heller ikke ret
> godt med kontrol. Jeg er så gammeldags, at jeg mener at voksne
> mennesker bør kunne finde ud af sådan noget selv.

Enig, men desværre er der næsten altid nogen der _vil_ træde ved siden af



> Det kan jeg selvfølgelig konstatere, hver dag, at det kan de ikke, og
> det er meget beklageligt.
>
> Min hentydning til brændevinen var ikke ment som om at den skulle
> indtages i arbejdstiden, men som et alternativ til de kemiske
> præparater du vil fylde i mig.

Hvem har sagt at det skal hældes på dig i arbejdstiden?


>>> Sådan er det forresten ofte med minoriteter.
>>
>>Yep!
>>
>>(kan jeg kaldes en minoritet, der er kun én mig
>
>>--
>
> Nej, det kan der under ingen omstændigheder være tale om. Minoriteter
> har det med at rage EU-tilskud og den slags til sig, og det har jeg
> ikke råd til. )
>
> Original er ordet, Uffe.
>
> Og i min hjertens godhed vil jeg lade det være op til dig selv at
> besteme, hvilken betydning af ordet du foretrækker.

There can be only one!
(men vi er 2, bare ikke i DK


Lavede for sjov en søgning på dit navn på de gule sider
og ud fra det, så er du spredt ud over hele landet



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Per Henneberg Kriste~ (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 20-04-07 20:40

Folmer Rasmussen wrote:

> Sådan kunne man blive ved i en uendelighed.
>
> Forstår du mig nu? )

Det er ikke mange dage siden der var en dødsulykke fordi en lastbilchauffør
skulle stille på radioen ...

Alt ifølge en eller anden avis/teksttv, naturligvis :)

--
Per, Esbjerg



Jacob Rungwald (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 19-04-07 11:28


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> Ja på en måde.
> Jeg mener der er sgu da ikke noget ved at køre rundt i en BMW M3 uden en
> gang imellem at overskride fartgrænserne en smule.

Der er også stor forskel på at køre 180km/t på en øde motorvej i en M3, og
så ligge og overhale i byerne, og kø're over for rødt osv osv.

Mvh
Jacob (Der kører pænt i byer, men giver den havre på tomme
landeveje/motorveje :))


Henrik Stidsen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-04-07 10:00

On 19 Apr., 10:51, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Men hvor ville køreglæden så foredufte hen?

Ja man kunne jo frygte at sikrere trafik ville ødelægge køreglæden ? ;)


Folmer Rasmussen (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-04-07 11:25

On 19 Apr 2007 02:00:22 -0700, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>On 19 Apr., 10:51, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:
>
>> Men hvor ville køreglæden så foredufte hen?
>
>Ja man kunne jo frygte at sikrere trafik ville ødelægge køreglæden ? ;)

>--

Det er en grusom verden vi lever i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per O. (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 19-04-07 17:38

KLIP
> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke kan
> komme over inden lyset skifter.

Jeg tror nogen af dem er flyttet til Vejle, for her gør de det nu også. Jeg
plejer at tage lidt billeder af dem med mit kamera i telefonen, når jeg nu
alligevel ikke kan komme videre. Det kan de fleste nu ikke li'

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!



Bruno (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 19-04-07 19:06

Viggo wrote:
> Hvad tænker de dog på ?
>
De tænker på sig selv.

Jeg kører sjældent i bil på arbejde, men når det sker så indgår Bredgade
+ Kgs. Nytorv i ruten og jeg har faktisk oplevet krydset ikke blev
spærret så det sker ikke altid, kun næsten :-/

Som alternativ rute ville jeg kunne køre ad Prinsessegade, langs Kgs.
Have, blot er den desværre blokeret 9 ud af 10 gange af håndværksbiler,
det er så dem som bruger til undskyldning for at køre med 2/3 bil oppe
på cykelstien bare ikke mig. Sikkert fordi jeg normalt cykler der og er
træt af at nlive klemt af bilerne


> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke kan
> komme over inden lyset skifter.
>
Det kunne ihvertfald give en bøde, samme fænomen ses forøvrigt på
Jagtvej, i Lyngby og mange andre steder så man tør formode politiet ikke
gør noget.


> Kør hensynsfuld og få trafikken til at glide, så kommer du også selv
> hurtigere frem !
>
Enig. Vores færdselskultur ville havde godt af lidt input fra landene
omkring os.

Mvh
Bruno

Kate (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 25-04-07 20:51

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote in
news:4627af81$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du
>> ikke kan komme over inden lyset skifter.
>>
> Det kunne ihvertfald give en bøde, samme fænomen ses forøvrigt på
> Jagtvej, i Lyngby og mange andre steder så man tør formode
> politiet ikke gør noget.

Tjae, krydset Husum Torv/Frederikssundsvej. Jeg er sikker på det sker
utallige steder og at vi er rigtigt mange som er trætte af det, ligeså
trætte , som af idioten der sidder bagved og dytter fordi han åbenbart
har så travl at det er bedst at spærre for al anden trafik når nu han
ikke selv kan komme frem.

Idioter er der allevegne.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Tom (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 19-04-07 19:56


"Viggo" <Vig@viggogogo.dk> wrote in message
news:462709db$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er folk der kører samme vej hver dag, på samme tidspunkt og alligevel
> laver de samme lort hver dag.
>
> Hvad tænker de dog på ?
>
> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke kan
> komme over inden lyset skifter.

hmm, så kører der åbenbart også en del københavnere rundt i sdr.jylland
fordi her er der også nogle der fatter nada. Da jeg tog kørekort fik jeg at
vide at man ikke måtte køre frem selv om det var grønt lys, HVIS det var
sådan at man ikke var sikker på at kunne "nå over" inden lyset skifter til
rødt.
Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok faldet ud
af køreundervisningen i dag

--
Tom



Martin Johansen [600~ (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-04-07 19:55

> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok faldet ud
> af køreundervisningen i dag

Det var der også i 1998.

Jeg praktiserer det dagligt (pudser lige glorien) og er endnu ikke blevet
dyttet af. Jeg synes jeg ser en 50/50 blanding af dem som holder tilbage og
dem som maser sig med over.


Tom (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 19-04-07 20:05


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:4627bb28$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok faldet
>> ud af køreundervisningen i dag
>
> Det var der også i 1998.
>
> Jeg praktiserer det dagligt (pudser lige glorien) og er endnu ikke blevet
> dyttet af. Jeg synes jeg ser en 50/50 blanding af dem som holder tilbage
> og dem som maser sig med over.

Jeg har et par enkelte gange holdt tilbage fordi jeg har kunnet se at jeg
ikke har kunnet komme igennem krydset i tyskland pga. kø lige efter
fodgængerfeltet. Så har jeg med det samme haft en tysker der har dyttet af
mig...grrrrrrrr. Derfor er jeg begyndt med at sprinkle mine forruder når
noget sådan sker....

--
Tom



Martin Johansen [600~ (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-04-07 20:04

> mig...grrrrrrrr. Derfor er jeg begyndt med at sprinkle mine forruder når
> noget sådan sker....

Skidtet skal jo holdes rent... hehe


Finn Guldmann (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-04-07 21:26

Martin Johansen [6000] skrev:
>> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok
>> faldet ud af køreundervisningen i dag
> Det var der også i 1998.
> Jeg praktiserer det dagligt (pudser lige glorien) og er endnu ikke
> blevet dyttet af. Jeg synes jeg ser en 50/50 blanding af dem som holder
> tilbage og dem som maser sig med over.
>
Jeg har det problem at jeg jo skal bruge 16,5 m på den anden side af
krydset. Og når jeg afventer at der bliver det er der mange der har den
uvane at skifte spor i krydset og fylde op der hvor jeg venter på der
bliver plads til mig. Og SÅ dytter jeg - med det store horn.

--
Mvh Finn

Peter Dalgaard (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 19-04-07 21:33

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> Martin Johansen [6000] skrev:
>>> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok
>>> faldet ud af køreundervisningen i dag
>> Det var der også i 1998.
>> Jeg praktiserer det dagligt (pudser lige glorien) og er endnu ikke
>> blevet dyttet af. Jeg synes jeg ser en 50/50 blanding af dem som
>> holder tilbage og dem som maser sig med over.
>>
> Jeg har det problem at jeg jo skal bruge 16,5 m på den anden side af
> krydset. Og når jeg afventer at der bliver det er der mange der har
> den uvane at skifte spor i krydset og fylde op der hvor jeg venter på
> der bliver plads til mig. Og SÅ dytter jeg - med det store horn.

Fyfyskamme, det må du jo kun når der er fare på færde.... (og det
tæller ikke at du har _lyst_ til at køre hen over dem!)

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Finn Guldmann (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-04-07 07:34

Peter Dalgaard skrev:
>>>> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok
>>>> faldet ud af køreundervisningen i dag
>>> Det var der også i 1998.
>>> Jeg praktiserer det dagligt (pudser lige glorien) og er endnu ikke
>>> blevet dyttet af. Jeg synes jeg ser en 50/50 blanding af dem som
>>> holder tilbage og dem som maser sig med over.
>> Jeg har det problem at jeg jo skal bruge 16,5 m på den anden side af
>> krydset. Og når jeg afventer at der bliver det er der mange der har
>> den uvane at skifte spor i krydset og fylde op der hvor jeg venter på
>> der bliver plads til mig. Og SÅ dytter jeg - med det store horn.
> Fyfyskamme, det må du jo kun når der er fare på færde.... (og det
> tæller ikke at du har _lyst_ til at køre hen over dem!)
>
Du må heller ikke skifte spor i et kryds.

--
Mvh Finn

Uffe Bærentsen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-04-07 09:42


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4627bb28$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok faldet
>> ud af køreundervisningen i dag
>
> Det var der også i 1998.
>
> (pudser lige glorien)

Kan du så skifte tilbage til Zendium.
Det der Colgate duer jo ikke alligevel.






Det var nu også med i 1981......



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Folmer Rasmussen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-04-07 10:11

On Fri, 20 Apr 2007 10:41:43 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>news:4627bb28$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok faldet
>>> ud af køreundervisningen i dag

>--

Der er faldet meget ud af den undervisning i den tid jeg har haft
kørekort. Det startede iøvrigt med et førerbevis, som på forunderlig
vis blev til et kørekort.

En detalje som at påse at rattet (træ) var fri for splinter før
kørslen blev påbegyndt, er faldet bort.

Det er ligeledes heller ikke mere påkrævet, at man i industri og
havneområder hvor der er jernbanespor, skal stige ud af bilen og lægge
et øre til skinnerne, for at høre om der kommer tog. .o))

>--

>Kan du så skifte tilbage til Zendium.
>Det der Colgate duer jo ikke alligevel.

>--

Med fare for at starte noget der ligner en ny TEC 2000 debat, vil jeg
gerne gøre opmærksom på, at det eneste godkendte gloriepudsemiddel er
og bliver Brasso!

--

Venlig hilsen
Folmer

Uffe Bærentsen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-04-07 10:30


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9b0h23tkns90253ve2s6msverjm6bl86qu@4ax.com...

> Med fare for at starte noget der ligner en ny TEC 2000 debat, vil jeg
> gerne gøre opmærksom på, at det eneste godkendte gloriepudsemiddel er
> og bliver Brasso!

Nej.
Alle ved da at en glorie skinner som sølv.
Derfor er det rette pudsemiddel Silvo.
Brasso er da til messing (brass).



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Martin Johansen [600~ (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-04-07 12:29

> Nej.
> Alle ved da at en glorie skinner som sølv.

Glorier er altså gule.

Det har jeg selv set i Anders And & Co. !!




Folmer Rasmussen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-04-07 12:42

On Fri, 20 Apr 2007 13:28:56 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>> Nej.
>> Alle ved da at en glorie skinner som sølv.
>
>Glorier er altså gule.
>
>Det har jeg selv set i Anders And & Co. !!
>
>

Er det Disney Poultry Times du hentyder til?

Uanset farve, så er det altså ikke alt som glimrer, der er guld.

Jeg bruger, nu som tilforn, Brasso.

--

Venlig hilsen
Folmer

Martin Johansen [600~ (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-04-07 12:51

> Uanset farve, så er det altså ikke alt som glimrer, der er guld.

Arj.. nu blev jeg snydt igen



Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 19:24


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:sh9h235ur777svd5rvieis17m9bkn49cd7@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2007 13:28:56 +0200, "Martin Johansen [6000]"
> <martinlj@tiscali.dk> wrote:
>
> >> Nej.
> >> Alle ved da at en glorie skinner som sølv.
> >
> >Glorier er altså gule.
> >
> >Det har jeg selv set i Anders And & Co. !!
> >
> >
>
> Er det Disney Poultry Times du hentyder til?
>
> Uanset farve, så er det altså ikke alt som glimrer, der er guld.
>
> Jeg bruger, nu som tilforn, Brasso.

Jo jo, men jeg ville bruge DuraGlit pudsevat, hvis jeg vidste hvor jeg
kunne få det (GB på nettet)
Det var vidundermidlet inde i kongens hær.

Møller



Finn Guldmann (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-04-07 22:27

Møller skrev:
> Jo jo, men jeg ville bruge DuraGlit pudsevat, hvis jeg vidste hvor jeg
> kunne få det (GB på nettet)
> Det var vidundermidlet inde i kongens hær.
>
(Ligesom motorvask til geværrensning?)

--
Mvh Finn

Ukendt (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-07 09:01


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:f0bb7k$2vrl$3@newsbin.cybercity.dk...
> Møller skrev:
> > Jo jo, men jeg ville bruge DuraGlit pudsevat, hvis jeg vidste hvor jeg
> > kunne få det (GB på nettet)
> > Det var vidundermidlet inde i kongens hær.
> >
> (Ligesom motorvask til geværrensning?)

jow, men vi lavede da dette stunt, selvom det var lige til at ryge i brummen
på:

Meget varm vand til at fjerne "fionat". "fionat" mindede mest af alt om
vaseline der var påført i smeltet tilstand.

Vi skiftedes til at gå i bad, og så kom de øvrige ind med deres geværdele,
medens der blev holdt behørig udkig, det sidste havde vi jo lært

Møller



Finn Guldmann (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-04-07 09:47

Møller skrev:
>>> Jo jo, men jeg ville bruge DuraGlit pudsevat, hvis jeg vidste hvor jeg
>>> kunne få det (GB på nettet)
>>> Det var vidundermidlet inde i kongens hær.
>> (Ligesom motorvask til geværrensning?)
> jow, men vi lavede da dette stunt, selvom det var lige til at ryge i brummen
> på:
> Meget varm vand til at fjerne "fionat". "fionat" mindede mest af alt om
> vaseline der var påført i smeltet tilstand.
> Vi skiftedes til at gå i bad, og så kom de øvrige ind med deres geværdele,
> medens der blev holdt behørig udkig, det sidste havde vi jo lært
>
Jeg var i en forsyningsdeling hvora to var udset til at tilbringe store
dele af ders tid på værkstedet. Så vi havde konstant forsyning af
motorvask. Vores befalingsmænd havde så meget andet at lave (værksted,
depot, m.v.) så der var ikke så meget at holde udkig efter.

--
Mvh Finn

Uffe Bærentsen (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 21-04-07 00:01


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4628a404$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej.
>> Alle ved da at en glorie skinner som sølv.
>
> Glorier er altså gule.
>
> Det har jeg selv set i Anders And & Co. !!
>
>

Jeg har da lige kigget på min.
Den er da meget skinnende, intet andet end hvidt i der.








--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Finn Guldmann (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-04-07 01:28

Uffe Bærentsen skrev:
>>> Nej.
>>> Alle ved da at en glorie skinner som sølv.
>> Glorier er altså gule.
>> Det har jeg selv set i Anders And & Co. !!
>>
> Jeg har da lige kigget på min.
> Den er da meget skinnende, intet andet end hvidt i der.
>
>
Den kører nok med xenon.

--
Mvh Finn

Brian (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-04-07 19:38

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er ligeledes heller ikke mere påkrævet, at man i industri og
> havneområder hvor der er jernbanespor, skal stige ud af bilen og lægge
> et øre til skinnerne, for at høre om der kommer tog. .o))

Det ville sgu også være synd for de ældre herrer, der har haft det med i
undervisningen, at de skal jages ud af vogntøjet og ned på knæ for at lytte
til sporet

/Brian



Finn Guldmann (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-04-07 21:24

Tom skrev:
>> Det er folk der kører samme vej hver dag, på samme tidspunkt og alligevel
>> laver de samme lort hver dag.
>> Hvad tænker de dog på ?
>> Det burde koste 100 klip at køre ud i et kryds når du kan se du ikke kan
>> komme over inden lyset skifter.
> hmm, så kører der åbenbart også en del københavnere rundt i sdr.jylland
> fordi her er der også nogle der fatter nada. Da jeg tog kørekort fik jeg at
> vide at man ikke måtte køre frem selv om det var grønt lys, HVIS det var
> sådan at man ikke var sikker på at kunne "nå over" inden lyset skifter til
> rødt.
>
Så ville man jo ikke kunne lave et venstresving i Kbhstrup.

Det er ret konsekvent at sidste bil af de modkørende kører ind i krydset
efter at der er blevet rødt. Så selvom man holder først til at svinge
vil man jo ikke kunne komme over inden der bliver rødt.


> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok faldet ud
> af køreundervisningen i dag
>
Det er nok ikke simpel nok. Men måske der skulle tages nogle ressourser
fra fartkontrollen og sættes ind overfor kørsel i lyskryds.

En passende mængde klip i kortet ville nok kunne få andre boller på den
suppe.

--
Mvh Finn

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 10:32


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:4627ba99$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> hmm, så kører der åbenbart også en del københavnere rundt i sdr.jylland
> fordi her er der også nogle der fatter nada. Da jeg tog kørekort fik jeg
> at vide at man ikke måtte køre frem selv om det var grønt lys, HVIS det
> var sådan at man ikke var sikker på at kunne "nå over" inden lyset skifter
> til rødt.
> Jeg synes egentlig det var ret simpelt at forstå, men det er nok faldet ud
> af køreundervisningen i dag
>
> --
> Tom
>

Den kan være svær at bedømme indimellem, når nogle mener, at de har ret til
at køre overfor rødt. Skulle man tage det med i sine overvejelser, kan man
holde for evigt i en venstresvingsbane i myldretiden.

Eller også har folk misforstået betydningen af: man hurtigst muligt skal
rydde lyskrydset når der skiftes fra grøn... og ikke hurtigst muligt blive
ved at køre igennem krydset. Surt når man selv holder og vil dreje til
venstre et stykke ude i krydset, og der bliver jeg fandme ikke holdene.

/HB


Otto J (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 20-04-07 13:13

> hmm, så kører der åbenbart også en del københavnere rundt i sdr.jylland
> fordi her er der også nogle der fatter nada. Da jeg tog kørekort fik jeg
> at vide at man ikke måtte køre frem selv om det var grønt lys, HVIS det
> var sådan at man ikke var sikker på at kunne "nå over" inden lyset skifter
> til rødt.

Husker jeg forkert hvis jeg siger at reglen er at man ikke må køre ud i
krydset for grønt, hvis man ikke er sikker på at være ude af krydset før der
er grønt for tværgående trafik? Det er en detail-forskel, men dog ikke helt
det samme (bortset fra et enkelt underligt kryds i Horsens, der skifter
uanstændigt hurtigt, og hvor der er gult for begge retninger samtidigt...)

Mvh. Otto



Peter Dalgaard (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 20-04-07 13:40

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> writes:

>> hmm, så kører der åbenbart også en del københavnere rundt i sdr.jylland
>> fordi her er der også nogle der fatter nada. Da jeg tog kørekort fik jeg
>> at vide at man ikke måtte køre frem selv om det var grønt lys, HVIS det
>> var sådan at man ikke var sikker på at kunne "nå over" inden lyset skifter
>> til rødt.
>
> Husker jeg forkert hvis jeg siger at reglen er at man ikke må køre ud i
> krydset for grønt, hvis man ikke er sikker på at være ude af krydset før der
> er grønt for tværgående trafik? Det er en detail-forskel, men dog ikke helt
> det samme (bortset fra et enkelt underligt kryds i Horsens, der skifter
> uanstændigt hurtigt, og hvor der er gult for begge retninger samtidigt...)

Pgf. 26 stk.7, ja.

Kørende, som nærmer sig eller kører ind i vejkryds, skal køre
således, at der ikke opstår unødig ulempe for færdslen på den
krydsende vej, såfremt vedkommende tvinges til at standse i krydset.
I kryds, hvor færdslen reguleres ved signalanlæg, må den kørende,
selv om signalet viser grønt lys, ikke køre ind i krydset, hvis den
pågældende på grund af færdselsforholdene på stedet må indse, at
krydset ikke vil kunne forlades, inden signalet har skiftet til grønt
lys for krydsende færdsel.

Dvs. næsten rigtig husket ("ikke er sikker på" vs. "må indse at ...
ikke").


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

MikLarsen@gmail.com (20-04-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 20-04-07 07:41

On 19 Apr., 08:19, "Viggo" <V...@viggogogo.dk> wrote:
> Se dette for jer
>
> Kgs nytorv - kbh. Bilerne skal ned ad bredgade, hvor der er en lyskurv. Hver
> eneste morgen er der kø - som altid.
>
> Hver eneste morgen kører bilisterne ud i krydset SELVOM enhver idiot kan se
> de ikke kan kommer over inden lyset skifter.
>
> Hver eneste morgen skal bilistener, cyklister mv. køre slalom mellem disse
> idioter for at komme igennem.
>
> Hvorfor kan bilisterne ikke bare holde de fem meter før ?
>
> Hvorfor er det så vigtigt at holde midt i krydset og spærre for al anden
> trafik ?
>
> De vinder jo ingenting , kommer ikke hurtigere frem for de kan først komme
> videre når krydset længere fremme også skifter til grønt. (Der er
> selvfølgelig nogle andre idioter der holder og spærrer krydset).
>
> Det er folk der kører samme vej hver dag, på samme tidspunkt og alligevel
> laver de samme lort hver dag.
>
> Hvad tænker de dog på ?

Jeg kan kun give dig ret, men engang imellem bliver man tvunget til at
køre ud selv om du ikke kan komme over, hvis det er planen du vil hjem
samme dag.

Prøv at sving til venstre fra Bremerholm op mod Nationalbanken i
eftermiddags myldretiden, hvis du insistere på at vente med at køre
frem til der er frit, ja så kommer du aldrig over fordi folk fra
Amagersiden bliver ved med at køre frem.

Jeg har prøvet at blive ved med at vente til der var frit, men efter
at jeg var første bil i køen og den skiftede 4 gange til grønt uden at
der blev plads til mig, kørte jeg frem.

Når du så kører frem mod dem som holder hvor de ikke må og holder 20cm
fra deres dør, så er de umulige at få øjenkontakt med. Det tolker jeg
som om at de ved de har kvajet sig.


Mikael


Henrik Stidsen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-04-07 10:33

On 20 Apr., 10:55, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Jeg har det ikke godt med fanatisme, og jeg har det heller ikke ret
> godt med kontrol. Jeg er så gammeldags, at jeg mener at voksne
> mennesker bør kunne finde ud af sådan noget selv.

> Det kan jeg selvfølgelig konstatere, hver dag, at det kan de ikke, og
> det er meget beklageligt.

Som du selv konstaterer - folk KAN ikke finde ud af det selvom de er
voksne og burde være fornuftige. Derfor er kontrol i hoved og røv
desværre nødvendigt.

Ideelt set skulle politiet jo være en ren serviceorganisation, du ved,
sådanne steder hvor man henter brochurer om nye love, får fornyet
kørekort og pas og den slags.


Leonard (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-04-07 10:49

On 20 Apr 2007 02:33:16 -0700, Henrik Stidsen wrote:

> Ideelt set skulle politiet jo være en ren serviceorganisation, du ved,
> sådanne steder hvor man henter brochurer om nye love, får fornyet
> kørekort og pas og den slags.

De opgaver er overladt til kommunerne, så kan du stå i kø i
Borgerservice i stedet for på Motorkontoret
--
Leonard
http://leonard.dk/

Thomas Lykkeberg (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Lykkeberg


Dato : 20-04-07 12:24

On 19 Apr., 12:28, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_remove.dk> wrote:
> Der er også stor forskel på at køre 180km/t på en øde motorvej i en M3, og
> så ligge og overhale i byerne, og kø're over for rødt osv osv.
Sikkert. Suk!

Se iøvrigt følgende udsnit af færdselsloven:

----8<8<8<----
§ 125. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort,
skal betinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis
1) føreren under tilsidesættelse af væsentlige hensyn til
færdselssikkerheden har voldt skade på person eller ting eller
fremkaldt fare herfor,
2) føreren har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 a
eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden
afmærkning med mere end 60 pct. eller har kørt med en hastighed på 160
km i timen eller derover,
---->8>8>8----

180 km/t ==> Klip + betinget frakendelse!

/Thomas


Leonard (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-04-07 12:30

On 20 Apr 2007 04:23:45 -0700, Thomas Lykkeberg wrote:

> 180 km/t ==> Klip + betinget frakendelse!

Er du sikker på det?
Jeg tror ikke der gives begge dele, men kun den højeste straf, så her
nøjes man med en betinget frakendelse. Der er jo heller ingen grund til
at have klip stående når en betinget giver frakendelse ved næste
lignende overtrædelse.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Finn Guldmann (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-04-07 15:15

Thomas Lykkeberg skrev:
>> Der er også stor forskel på at køre 180km/t på en øde motorvej i en M3, og
>> så ligge og overhale i byerne, og kø're over for rødt osv osv.
> Sikkert. Suk!
> Se iøvrigt følgende udsnit af færdselsloven:
> ----8<8<8<----
> § 125. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort,
> skal betinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis
> 1) føreren under tilsidesættelse af væsentlige hensyn til
> færdselssikkerheden har voldt skade på person eller ting eller
> fremkaldt fare herfor,
> 2) føreren har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 a
> eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden
> afmærkning med mere end 60 pct. eller har kørt med en hastighed på 160
> km i timen eller derover,
> ---->8>8>8----
> 180 km/t ==> Klip + betinget frakendelse!
>
Hvor finder du det med klippet i den tekst du citerer?

Det der står er da netop at du ikke får klip, men ryger direkte til en
betinget.

180 km/t uanset hvor er udenfor klippekortsystemet.

Og efter en betinget har du heller ingen klip, da du ryger i en
ubetinget første gang du laver julelege. At du holder dig fra dem i 3 år
er jo netop betingelsen for at du får lov at køre videre.

--
Mvh Finn

Henrik Stidsen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-04-07 14:21

On 20 Apr., 13:23, Thomas Lykkeberg <thomas.lykkeb...@privat.dk>
wrote:

> 180 km/t ==> Klip + betinget frakendelse!

Næ, man nøjes med en betinget frakendelse - kører man over 160 gives
der ikke klip men kun den betingede frakendelse. Man springer så at
sige et par step over.


Thomas Landberg (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 20-04-07 14:36

> Kør hensynsfuld og få trafikken til at glide, så kommer du også selv
> hurtigere frem !

Tror ikke københavnske bilister er ret meget værre end andre bilister, men
de har sikkert nogle andre "arbejdsvilkår". Generelt synes jeg danskere
kører af pis, men det er ikke specielt geografisk bestemt. I øvrigt er det
en sygdom på højde med Janteloven, den der ide med at københavnere og
fynboer er dumme hvis man er jyde eller omvendt. Det har ofte været oppe at
vende, at københavnere ikke gider kører i højre spor på motorvejen, fordi de
på Køge Bugt ligger i 2. eller 3. spor og 1. spor er tomt. Nu har vi fået
udvidet motorvejen nord for Limfjordstunnel og enten er alle sjællænderne
flyttet herop samtidig med eller også kører nordjyderne mindst lige så ringe
for her er det 1. spor helt og andeles tomt.
Hvis vi nu for en gang skyld lod lidt være med at kigge på
fartoverskridelser på 3 %, parkeringsforseelser osv og i stedet rettede
fokus på en paragraf: Du skal køre hensynsfuld - ville vi komme et langt
stykke. Jeg vil hellere overhales på motorvejen af en bilist med 150km/t,
hvor jeg kører de lovlige 110km/t, end jeg vil overhales af en, der først
ligger 2 meter bag mig og når jeg så trækker ind lister han sig forbi over
flere kilometer med 111km/t.


--


Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
motorolie.



Tom (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-04-07 16:18


"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> wrote in message
news:4628c1ca$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Kør hensynsfuld og få trafikken til at glide, så kommer du også selv
>> hurtigere frem !
>
> Tror ikke københavnske bilister er ret meget værre end andre bilister, men
> de har sikkert nogle andre "arbejdsvilkår". Generelt synes jeg danskere
> kører af pis, men det er ikke specielt geografisk bestemt. I øvrigt er det
> en sygdom på højde med Janteloven, den der ide med at københavnere og
> fynboer er dumme hvis man er jyde eller omvendt. Det har ofte været oppe
> at vende, at københavnere ikke gider kører i højre spor på motorvejen,
> fordi de på Køge Bugt ligger i 2. eller 3. spor og 1. spor er tomt. Nu har
> vi fået udvidet motorvejen nord for Limfjordstunnel og enten er alle
> sjællænderne flyttet herop samtidig med eller også kører nordjyderne
> mindst lige så ringe for her er det 1. spor helt og andeles tomt.
> Hvis vi nu for en gang skyld lod lidt være med at kigge på
> fartoverskridelser på 3 %, parkeringsforseelser osv og i stedet rettede
> fokus på en paragraf: Du skal køre hensynsfuld - ville vi komme et langt
> stykke. Jeg vil hellere overhales på motorvejen af en bilist med 150km/t,
> hvor jeg kører de lovlige 110km/t, end jeg vil overhales af en, der først
> ligger 2 meter bag mig og når jeg så trækker ind lister han sig forbi over
> flere kilometer med 111km/t.

Jeg vil give dig ret at generalt så kører danskerne over hale landet mere
eller mindre som idioter. Jeg synes dog der er forskelle på hvad og hvor
ofte der bliver lavet i de enkelte landsdele.
På sjælland er de særlig "gode" til at køre over for rødt lys og cyklister
spasser rundt så man korser sig, som sønderjyde.
Sønderjyder er så temmelig friske til det med at overhale når der kommer
modkørende, ja nogen ville sige hjernedøde. Nordjyder kører dræbende
langsomme når der er fuldt optrukket spærrelinie og når så vejforholdende
tillader overhaling, så øger de hastigheden så tilpas meget at det næsten
stadig er umuligt at overhale. Turen fra vejle til herning/skive er virkelig
noget der kan udfordre ens tålmodighed

--
Tom



Leonard (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-04-07 16:27

On Fri, 20 Apr 2007 17:18:15 +0200, Tom wrote:

> Nordjyder kører dræbende ...
> ... Turen fra vejle til herning/skive

Nogengange forundres jeg meget over hvordan landet er delt op, men at
alt nord for Vejle er Nordjylland, det kan kun en Sønderjyde finde på at
sige

--
Leonard
http://leonard.dk/

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 16:58

On Fri, 20 Apr 2007 17:26:50 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Fri, 20 Apr 2007 17:18:15 +0200, Tom wrote:
>
>> Nordjyder kører dræbende ...
>> ... Turen fra vejle til herning/skive
>
>Nogengange forundres jeg meget over hvordan landet er delt op, men at
>alt nord for Vejle er Nordjylland, det kan kun en Sønderjyde finde på at
>sige

Jeg tror man ser hvad man vil se. En top-ti liste over motorvejsunoder
er vel:
1 at blive i en af de yderste baner
2 at "pakke" sammen og ikke give plads i de yderste baner, hvad der
nødvendiggør nr. 1
3 vognbaneskift bare der er 5 m til bilen, skide være med
bremseafstand
4 "lynlåskørsel", jeg så otte vognbaneskift fra samme bil på under 1
min. i morges - nåede han noget?, nope!
5 køre alt for forbasket tæt (nok den oftest forekommende)
6 at forsøge at danne "mur", når der skal flettes
7 ignorere fartbegrænsninger - især omkring vejarbejde (hvis der er en
smule plads er tavlerne på M3 kun vejledende
8 at "stramme" den der med forbikørsel indenom (hvis der er 100 m op
til næste bil i fx. midterbanen kan jeg da godt se, at der er 5-6
stykker i yderbanen som måske burde trække ind (se 1), men at fise
indenom med 1½-2 gange hastigheden i yderbanen skaber altså sjove
situationer)
9 begynde at trække ud og så blinke
10 slingrende kørsel med yuppie-bamsen tæt klistret til øret

Og nr. 11 - lastbiler der er lige lovlig brede til de "smalle"
vognbaner ved Greve, var nær blevet krøllet af sådan en, der skulle
"låne" næsten halvdelen af min vognbane ved en vognbaneforlægning.

De gælder hele landet i tilfældet af køkørsel
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Leonard (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-04-07 17:40

On Fri, 20 Apr 2007 17:58:00 +0200, Ivan Madsen wrote:

> Jeg tror man ser hvad man vil se. En top-ti liste over motorvejsunoder
> er vel:

Det var så din liste.
Min liste er meget kort, for jeg gider ikke hidse mig op over andres
kørsel. Det eneste der kan genere mig er når folk ikke kan finde ud af
om de vil køre foran eller bagved mig. Tumper der ikke holde hastigheden
og derfor overhaler, trækker ind og sætter farten ned, for at gentage
det, når de er blevet overhalet igen. Sådan nogen gider jeg ikke køre i
nærheden af, så enten sætter jeg min hastighed op med 10 km/t eller jeg
sætter den ned med 10 km/t, så kan jeg skabe noget afstand til dem og
blive fri for at skulle køre rundt om dem hele tiden.

At folk ikke trækker ind, giver plads, kører for tæt osv. det gider jeg
ikke beskæftige mig med, jeg kommer såmænd nok frem alligevel.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 17:41

On Fri, 20 Apr 2007 18:40:01 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Fri, 20 Apr 2007 17:58:00 +0200, Ivan Madsen wrote:
>
>> Jeg tror man ser hvad man vil se. En top-ti liste over motorvejsunoder
>> er vel:
>
>Det var så din liste.
>Min liste er meget kort, for jeg gider ikke hidse mig op over andres
>kørsel. Det eneste der kan genere mig er når folk ikke kan finde ud af
>om de vil køre foran eller bagved mig. Tumper der ikke holde hastigheden
>og derfor overhaler, trækker ind og sætter farten ned, for at gentage
>det, når de er blevet overhalet igen. Sådan nogen gider jeg ikke køre i
>nærheden af, så enten sætter jeg min hastighed op med 10 km/t eller jeg
>sætter den ned med 10 km/t, så kan jeg skabe noget afstand til dem og
>blive fri for at skulle køre rundt om dem hele tiden.
>
>At folk ikke trækker ind, giver plads, kører for tæt osv. det gider jeg
>ikke beskæftige mig med, jeg kommer såmænd nok frem alligevel.

Tjaaah, listen var mest for sjov - jeg er såmænd rimelig enig med dig,
men i myldretiden oplever man ikke fænomenet overhaling, nedsættelse
af fart, ny overhaling osv.....jeg gør iøvrigt det samme som dig,
oplever af og til de der "anti-farpilot"-bilister )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Sp@msen (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Sp@msen


Dato : 22-04-07 01:50

"Leonard"
> On Fri, 20 Apr 2007 17:58:00 +0200, Ivan Madsen wrote:
>
>> Jeg tror man ser hvad man vil se. En top-ti liste over motorvejsunoder
>> er vel:
>
> Det var så din liste.
> Min liste er meget kort, for jeg gider ikke hidse mig op over andres
> kørsel. Det eneste der kan genere mig er når folk ikke kan finde ud af
> om de vil køre foran eller bagved mig. Tumper der ikke holde hastigheden
> og derfor overhaler, trækker ind og sætter farten ned, for at gentage
> det, når de er blevet overhalet igen. Sådan nogen gider jeg ikke køre i
> nærheden af, så enten sætter jeg min hastighed op med 10 km/t eller jeg
> sætter den ned med 10 km/t, så kan jeg skabe noget afstand til dem og
> blive fri for at skulle køre rundt om dem hele tiden.
hehe ja dem som absolut vil følges med en, for at gøre spændingen i deres
hverdag ekstra spændende.. eller hvorfor..

man ser det konstant på f.eks lyngbyvejen, altså i bakspejlet, ynder at
starte i det inderste spor og så bare klampe til den så man skaber lidt
plads til næste bil.
der går sjældent 20sek så er den yderste bil skægt nok inde i inderste spor
, og man kan så se "hoben" efter ham er 3 rækker biler på rad og række, kan
disse personer ikke lide at køre alene hjem? :)
jeg kan så godt lide når den første bil i køen ikke kigger ned i pengepungen
hvergang han er ude og lufte automobilet, og rent faktisk gør så lidt flere
biler kommer med over på det grønne lys.(i myldertiden kan det dog give
nogen misforståelser :|)
altså kør frisk, når der er plads til det :)

> At folk ikke trækker ind, giver plads, kører for tæt osv. det gider jeg
> ikke beskæftige mig med, jeg kommer såmænd nok frem alligevel.
kan jeg faktisk godt forstå, men når det sker på andres bekostning i form af
unødige fatale ulykker...
så kan jeg godt forstå der er nogen der vil af med noget luft :)

> --
> Leonard
> http://leonard.dk/
mvh.
Flemming


Finn Guldmann (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-04-07 18:12

Ivan Madsen skrev:
> Og nr. 11 - lastbiler der er lige lovlig brede til de "smalle"
> vognbaner ved Greve, var nær blevet krøllet af sådan en, der skulle
> "låne" næsten halvdelen af min vognbane ved en vognbaneforlægning.
>
Den må du tørre af på den "ekspert" der har designet de spor.

"Høn" har glemt at der sidder (lovpligtige) spejle på sådan en lastbil,
så selvom den står til at må være 2,55 m bred kan den altså ikke nemt
holdes i et spor der er 3 m.

Mindre "sjovt" bliver det ikke hvis der kører en lastbil bag en
"hyggetrans" i 1. spor og en anden lastbil så overhaler i 2. spor. De
steder hvor der er autoværn helt op til 1. spor kan det godt komme til
at knibe med pladsen i 3. spor.

Men når nu den lastbil der overhaler kører 80 km/t og ingen andre må
køre hutrigere end det er der jo egentlig ikke noget problem.

--
Mvh Finn

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 19:03

On Fri, 20 Apr 2007 19:12:00 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Ivan Madsen skrev:
>> Og nr. 11 - lastbiler der er lige lovlig brede til de "smalle"
>> vognbaner ved Greve, var nær blevet krøllet af sådan en, der skulle
>> "låne" næsten halvdelen af min vognbane ved en vognbaneforlægning.
>>
>Den må du tørre af på den "ekspert" der har designet de spor.
>
>"Høn" har glemt at der sidder (lovpligtige) spejle på sådan en lastbil,
>så selvom den står til at må være 2,55 m bred kan den altså ikke nemt
>holdes i et spor der er 3 m.
>
>Mindre "sjovt" bliver det ikke hvis der kører en lastbil bag en
>"hyggetrans" i 1. spor og en anden lastbil så overhaler i 2. spor. De
>steder hvor der er autoværn helt op til 1. spor kan det godt komme til
>at knibe med pladsen i 3. spor.
>
>Men når nu den lastbil der overhaler kører 80 km/t og ingen andre må
>køre hutrigere end det er der jo egentlig ikke noget problem.

Han kørte ca. 60 i 2. spor........1 var helt tomt, vi lå alle i 3. for
at komme forbi og han kunne så ikke manøvrere kareten.....faktisk
lykkedes det ham at spise ½ m af yderste vognbane flere hundrede meter
før ændringen af vognbaner. Han er på ingen måde typisk, men din
reaktion var forudsigelig, bare nogen nævner lastbiler er du fandme på
dupperne
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Finn Guldmann (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-04-07 22:25

Ivan Madsen skrev:
>> Men når nu den lastbil der overhaler kører 80 km/t og ingen andre må
>> køre hutrigere end det er der jo egentlig ikke noget problem.
> Han kørte ca. 60 i 2. spor........1 var helt tomt, vi lå alle i 3. for
> at komme forbi og han kunne så ikke manøvrere kareten.....faktisk
> lykkedes det ham at spise ½ m af yderste vognbane flere hundrede meter
> før ændringen af vognbaner. Han er på ingen måde typisk, men din
> reaktion var forudsigelig, bare nogen nævner lastbiler er du fandme på
> dupperne
>
Det er jeg jo nødt til at være, sådan som vi er forfulgte hele tiden.

Jeg er da jævnt ofte ude og overhale på det stræk. Men kun med 60 hvis
dem med hyggetrans har bredt sig ud i 2. spor.

--
Mvh Finn

Ukendt (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-07 11:12

On Fri, 20 Apr 2007 23:25:25 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Ivan Madsen skrev:
>>> Men når nu den lastbil der overhaler kører 80 km/t og ingen andre må
>>> køre hutrigere end det er der jo egentlig ikke noget problem.
>> Han kørte ca. 60 i 2. spor........1 var helt tomt, vi lå alle i 3. for
>> at komme forbi og han kunne så ikke manøvrere kareten.....faktisk
>> lykkedes det ham at spise ½ m af yderste vognbane flere hundrede meter
>> før ændringen af vognbaner. Han er på ingen måde typisk, men din
>> reaktion var forudsigelig, bare nogen nævner lastbiler er du fandme på
>> dupperne
> >
>Det er jeg jo nødt til at være, sådan som vi er forfulgte hele tiden.
>

Ja, det er så synd for dig )


>Jeg er da jævnt ofte ude og overhale på det stræk. Men kun med 60 hvis
>dem med hyggetrans har bredt sig ud i 2. spor.

Nu nævnte jeg 10 typiske personbilsuvaner og en enkelt uheldig lastbil
- jo, jeg er efter dig ) Når man sådan ser lidt efter mangler der
jo nok en pind på listen, der hedder "lad nu være med at overhale
indenom en lastbil, der blinker til højre" - den er nemlig meget
hyppig på det stræk, foruden dem der tager afkørslen til Greve N og
kommer i tanker om, at det først var næste gang de skulle af )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 17:13


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
news:14ibsxhqy80u2.5wcq06b9nitg.dlg@40tude.net...
> On Fri, 20 Apr 2007 17:18:15 +0200, Tom wrote:
>
>> Nordjyder kører dræbende ...
>> ... Turen fra vejle til herning/skive
>
> Nogengange forundres jeg meget over hvordan landet er delt op, men at
> alt nord for Vejle er Nordjylland, det kan kun en Sønderjyde finde på at
> sige
>
> --
> Leonard
> http://leonard.dk/

Hvis sønderjyden bor i Tønder, så er alt derfra og nordpå vel også det
nordlige Jylland
Men sikke en generalisering fra Tom's side, Nordjyder kører ikke dræbende
eller tillader ikke andre at overhale - og dog - hvis bilen er på
grænseplader, så træder misundelsen ind når føreren af denne siger MOJN, så
giver vi den gas - men I kan ta det!!! ))

/HB


Tom (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-04-07 17:59


"HB" <hbsnabela.dk> wrote in message
news:4628e6c7$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
> news:14ibsxhqy80u2.5wcq06b9nitg.dlg@40tude.net...
>> On Fri, 20 Apr 2007 17:18:15 +0200, Tom wrote:
>>
>>> Nordjyder kører dræbende ...
>>> ... Turen fra vejle til herning/skive
>>
>> Nogengange forundres jeg meget over hvordan landet er delt op, men at
>> alt nord for Vejle er Nordjylland, det kan kun en Sønderjyde finde på at
>> sige
>>
>> --
>> Leonard
>> http://leonard.dk/
>
> Hvis sønderjyden bor i Tønder, så er alt derfra og nordpå vel også det
> nordlige Jylland
> Men sikke en generalisering fra Tom's side, Nordjyder kører ikke dræbende
> eller tillader ikke andre at overhale - og dog - hvis bilen er på
> grænseplader, så træder misundelsen ind når føreren af denne siger MOJN,
> så giver vi den gas - men I kan ta det!!! ))

hehe, men husk at JEG kører i et får i ulveklæder, jeg har absolut no power
til at overhale noget som helst, så der skal > 5 Km til at overhale en 45
knallert

--
Tom



Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 19:28


"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message
news:4628f0a4$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "HB" <hbsnabela.dk> wrote in message
> news:4628e6c7$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
> > news:14ibsxhqy80u2.5wcq06b9nitg.dlg@40tude.net...
> >> On Fri, 20 Apr 2007 17:18:15 +0200, Tom wrote:
> >>
> >>> Nordjyder kører dræbende ...
> >>> ... Turen fra vejle til herning/skive
> >>
> >> Nogengange forundres jeg meget over hvordan landet er delt op, men at
> >> alt nord for Vejle er Nordjylland, det kan kun en Sønderjyde finde på
at
> >> sige
> >
> > Hvis sønderjyden bor i Tønder, så er alt derfra og nordpå vel også det
> > nordlige Jylland
> > Men sikke en generalisering fra Tom's side, Nordjyder kører ikke
dræbende
> > eller tillader ikke andre at overhale - og dog - hvis bilen er på
> > grænseplader, så træder misundelsen ind når føreren af denne siger MOJN,
> > så giver vi den gas - men I kan ta det!!! ))
>
> hehe, men husk at JEG kører i et får i ulveklæder, jeg har absolut no
power
> til at overhale noget som helst, så der skal > 5 Km til at overhale en 45
> knallert

Og hvor sidder fåret
Det skal måske vaskes i Sønderborg havn, det er lang tid siden

Møller



Tom (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-04-07 19:44


"Møller" <eamzget2net.dk> wrote in message
news:46290657$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message
> news:4628f0a4$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "HB" <hbsnabela.dk> wrote in message
>> news:4628e6c7$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> >
>> > "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
>> > news:14ibsxhqy80u2.5wcq06b9nitg.dlg@40tude.net...
>> >> On Fri, 20 Apr 2007 17:18:15 +0200, Tom wrote:
>> >>
>> >>> Nordjyder kører dræbende ...
>> >>> ... Turen fra vejle til herning/skive
>> >>
>> >> Nogengange forundres jeg meget over hvordan landet er delt op, men at
>> >> alt nord for Vejle er Nordjylland, det kan kun en Sønderjyde finde på
> at
>> >> sige
>> >
>> > Hvis sønderjyden bor i Tønder, så er alt derfra og nordpå vel også det
>> > nordlige Jylland
>> > Men sikke en generalisering fra Tom's side, Nordjyder kører ikke
> dræbende
>> > eller tillader ikke andre at overhale - og dog - hvis bilen er på
>> > grænseplader, så træder misundelsen ind når føreren af denne siger
>> > MOJN,
>> > så giver vi den gas - men I kan ta det!!! ))
>>
>> hehe, men husk at JEG kører i et får i ulveklæder, jeg har absolut no
> power
>> til at overhale noget som helst, så der skal > 5 Km til at overhale en 45
>> knallert
>
> Og hvor sidder fåret
> Det skal måske vaskes i Sønderborg havn, det er lang tid siden

Har du da en plovmand du vil af med

--
Tom



Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 19:59

On Fri, 20 Apr 2007 20:43:30 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

<...>
>Har du da en plovmand du vil af med

Skal vi starte en indsamling? Og holde "tørregilde" på Kidde2tal ?
Lyder interessant )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Tom (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-04-07 20:05


"Ivan Madsen" wrote in message
news:e93i23da9hvoprnk4rnr11hcl7ahuietos@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2007 20:43:30 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
> wrote:
>
> <...>
>>Har du da en plovmand du vil af med
>
> Skal vi starte en indsamling? Og holde "tørregilde" på Kidde2tal ?
> Lyder interessant )

Har ikke tid

--
Tom



Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 20:08

On Fri, 20 Apr 2007 21:04:57 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>
>"Ivan Madsen" wrote in message
>news:e93i23da9hvoprnk4rnr11hcl7ahuietos@4ax.com...
>> On Fri, 20 Apr 2007 20:43:30 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
>> wrote:
>>
>> <...>
>>>Har du da en plovmand du vil af med
>>
>> Skal vi starte en indsamling? Og holde "tørregilde" på Kidde2tal ?
>> Lyder interessant )
>
>Har ikke tid

Du tager måske kun imod torsdag den 30. februar mellem 9.30 og halv ti
om formiddagen? )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 21:20


<Ivan Madsen> wrote in message
news:fq3i235dtpgud50jtilurldqk6nig33j4s@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2007 21:04:57 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
> wrote:
>
> >
> >"Ivan Madsen" wrote in message
> >news:e93i23da9hvoprnk4rnr11hcl7ahuietos@4ax.com...
> >> On Fri, 20 Apr 2007 20:43:30 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
> >> wrote:
> >>
> >> <...>
> >>>Har du da en plovmand du vil af med
> >>
> >> Skal vi starte en indsamling? Og holde "tørregilde" på Kidde2tal ?
> >> Lyder interessant )
> >
> >Har ikke tid
>
> Du tager måske kun imod torsdag den 30. februar mellem 9.30 og halv ti
> om formiddagen? )

æ troe at Tom æ bløvn vanskræg ette at han ha væt i æ balje en gang få få å
sin.

møjn Tom ska do it snat u å kø i en porsje ægen?

Møller



Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 21:43


"Møller" <eamzget2net.dk> skrev i meddelelsen
news:46292096$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> <Ivan Madsen> wrote in message
> news:fq3i235dtpgud50jtilurldqk6nig33j4s@4ax.com...
>> On Fri, 20 Apr 2007 21:04:57 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
>> wrote:
>>
>> >
>> >"Ivan Madsen" wrote in message
>> >news:e93i23da9hvoprnk4rnr11hcl7ahuietos@4ax.com...
>> >> On Fri, 20 Apr 2007 20:43:30 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
>> >> wrote:
>> >>
>> >> <...>
>> >>>Har du da en plovmand du vil af med
>> >>
>> >> Skal vi starte en indsamling? Og holde "tørregilde" på Kidde2tal ?
>> >> Lyder interessant )
>> >
>> >Har ikke tid
>>
>> Du tager måske kun imod torsdag den 30. februar mellem 9.30 og halv ti
>> om formiddagen? )
>
> æ troe at Tom æ bløvn vanskræg ette at han ha væt i æ balje en gang få få
> å
> sin.
>
> møjn Tom ska do it snat u å kø i en porsje ægen?
>
> Møller
>

HALLO - Det er ikke lovligt at tale i koder her!

/HB


Folmer Rasmussen (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-04-07 21:51

On Fri, 20 Apr 2007 22:20:03 +0200, "Møller" <eamzget2net.dk> wrote:


>æ troe at Tom æ bløvn vanskræg ette at han ha væt i æ balje en gang få få å
>sin.
>
>møjn Tom ska do it snat u å kø i en porsje ægen?

>--

Hva' er det, Møller?

Har du forstuvet tungen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 21:53


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:7s9i23pa8fov8ifocc5v7gk3hh277buojq@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2007 22:20:03 +0200, "Møller" <eamzget2net.dk> wrote:
>
>
>>æ troe at Tom æ bløvn vanskræg ette at han ha væt i æ balje en gang få få
>>å
>>sin.
>>
>>møjn Tom ska do it snat u å kø i en porsje ægen?
>
>>--
>
> Hva' er det, Møller?
>
> Har du forstuvet tungen?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Æ gi'r a' kle'kag

/HB


Ukendt (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-07 08:57


"HB" <hbsnabela.dk> wrote in message
news:46292880$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:7s9i23pa8fov8ifocc5v7gk3hh277buojq@4ax.com...
> > On Fri, 20 Apr 2007 22:20:03 +0200, "Møller" <eamzget2net.dk> wrote:
> >
> >
> >>æ troe at Tom æ bløvn vanskræg ette at han ha væt i æ balje en gang få

> >>å
> >>sin.
> >>
> >>møjn Tom ska do it snat u å kø i en porsje ægen?
> >
> >>--
> >
> > Hva' er det, Møller?
> >
> > Har du forstuvet tungen?
> >
> > --
> >
> > Venlig hilsen
> > Folmer
>
> Æ gi'r a' kle'kag

mæ sirup?

Møller



Ukendt (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-07 08:50


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:7s9i23pa8fov8ifocc5v7gk3hh277buojq@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2007 22:20:03 +0200, "Møller" <eamzget2net.dk> wrote:
>
>
> >æ troe at Tom æ bløvn vanskræg ette at han ha væt i æ balje en gang få få
å
> >sin.
> >
> >møjn Tom ska do it snat u å kø i en porsje ægen?
>
> >--
>
> Hva' er det, Møller?
>
> Har du forstuvet tungen?

Nop, jeg er ved at genoptræne en finger , men min fys. sagde da ikke noget
om at jeg ikke måtte bruge tastaturet til det.

ellers er der hjælp her:
http://www.synnejysk.dk/Ordbog/Ordbog.htm

mojn

Møller



Peter Dalgaard (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 21-04-07 09:06

"Møller" <eamzget2net.dk> writes:

> Nop, jeg er ved at genoptræne en finger , men min fys. sagde da ikke noget
> om at jeg ikke måtte bruge tastaturet til det.
>
> ellers er der hjælp her:
> http://www.synnejysk.dk/Ordbog/Ordbog.htm
>
> mojn

> Møller

"Morbro' Peter, voddan stavve man til "vos"?"

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Tom (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-04-07 15:50


"Møller" <eamzget2net.dk> wrote in message
news:4629c2d0$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> news:7s9i23pa8fov8ifocc5v7gk3hh277buojq@4ax.com...
>> On Fri, 20 Apr 2007 22:20:03 +0200, "Møller" <eamzget2net.dk> wrote:
>>
>>
>> >æ troe at Tom æ bløvn vanskræg ette at han ha væt i æ balje en gang få
>> >få
> å
>> >sin.
>> >
>> >møjn Tom ska do it snat u å kø i en porsje ægen?
>>
>> >--
>>
>> Hva' er det, Møller?
>>
>> Har du forstuvet tungen?
>
> Nop, jeg er ved at genoptræne en finger , men min fys. sagde da ikke noget
> om at jeg ikke måtte bruge tastaturet til det.
>
> ellers er der hjælp her:
> http://www.synnejysk.dk/Ordbog/Ordbog.htm
>

Der er fejl i ordbogen )
De skriver polt = bind, gazebind, smågris

Enten mangler de at tilføje "tøsedreng" eller også er det bare helt forkert.
Har aldrig hørt om de ovenstående forklaringer

--
Tom



Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 17:24

On Fri, 20 Apr 2007 17:18:15 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

<...indlæg om geografisk spredning af unoder>
Dem nord for Limfjorden har bare travlt Skulle til Thy fra Aalborg
området engang og kørte stille og fredeligt med 100+ som jeg plejede
dengang i '87 og så selv Skoda 105S'ere overhale. De kørte allesammen
op i nærheden af 140. Nå skik følge eller land fly! Det var dengang

Jeg tror bare, at jo tættere trafikken er, jo værre bliver de unoder,
man tilfældigvis er udstyret med. Omkring Kbh er det nok tættere end
noget andet sted i vort lille land - kan være at Aalborg og Århus i
tilfælde af vejarbejde kan være med - og derfor kommer det værste op i
folket, desværre.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Leonard (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-04-07 17:47

On Fri, 20 Apr 2007 18:24:05 +0200, Ivan Madsen wrote:

> området engang og kørte stille og fredeligt med 100+ som jeg plejede
> dengang i '87 og så selv Skoda 105S'ere overhale. De kørte allesammen
> op i nærheden af 140. Nå skik følge eller land fly! Det var dengang

Åh, ja, det var tider. Dengang steg hastigheden med 10 km/t i snit for
hver 50-70 km man kom væk fra Kbh.
Det passede med ca 100 km/t på motorvejen ud af Kbh. Når mam nåede
færgen kørte de fleste 120 km/t, over Fyn gik det med 130 stigende til
140. Fra Vejle til Herning ca. 150-160, Herning - Holstebro 160-180,
Holstebro og længere nord eller vestpå fik MCen som regel brugt de
sidste kræfter.
Ja, det var tider dengang, der var mere plads på landevejene og
butikkerne havde lukket om søndagen

--
Leonard
http://leonard.dk/

Kate (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 25-04-07 21:03

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
news:4628d914$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nordjyder kører dræbende
> langsomme når der er fuldt optrukket spærrelinie og når så
> vejforholdende tillader overhaling, så øger de hastigheden så
> tilpas meget at det næsten stadig er umuligt at overhale.

Så bor der en del nordjyder omkring Roskilde/Jyllinge, der praktiseres
nemlig ofte samme stil. Når der er 1 bane og fuldoptrukket spærrelinie
kører man max 70km/t, når vejen udvides til 2 spor er man straks oppe
på 100km/t, som holdes den tid der er 2 baner, straks der flettes
tilbage til 1 bane, vupti, så kører man 70 igen. Dette foregår på hele
strækningen ml Roskilde og Jyllinge...

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Peter Dalgaard (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 25-04-07 21:25

Kate <doughnut@oliwer.invalid> writes:

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
> news:4628d914$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Nordjyder kører dræbende
>> langsomme når der er fuldt optrukket spærrelinie og når så
>> vejforholdende tillader overhaling, så øger de hastigheden så
>> tilpas meget at det næsten stadig er umuligt at overhale.
>
> Så bor der en del nordjyder omkring Roskilde/Jyllinge, der praktiseres
> nemlig ofte samme stil. Når der er 1 bane og fuldoptrukket spærrelinie
> kører man max 70km/t, når vejen udvides til 2 spor er man straks oppe
> på 100km/t, som holdes den tid der er 2 baner, straks der flettes
> tilbage til 1 bane, vupti, så kører man 70 igen. Dette foregår på hele
> strækningen ml Roskilde og Jyllinge...

Samme på Hillerødmotorvejens forlængelse.

Det er nu ikke helt ulogisk: Flere spor, større gennemsnitlig afstand
mellem bilerne, større forsvarlig hastighed. Når man så skal flette
ind igen bliver folk nødt til at bakke af for at få sikkerhedsafstand.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Ebbe Kristensen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 26-04-07 12:08

Peter Dalgaard wrote:

> Samme på Hillerødmotorvejens forlængelse.

Det har jeg også observeret.

> Det er nu ikke helt ulogisk: Flere spor, større gennemsnitlig afstand
> mellem bilerne, større forsvarlig hastighed. Når man så skal flette
> ind igen bliver folk nødt til at bakke af for at få sikkerhedsafstand.

Det er ikke hele forklaringen: De gør det s'gu' osse selvom der ikke er
nogen forankørende.

Ebbe



Christian B. Andrese~ (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-04-07 08:09

On 25 Apr., 09:59, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> After serious thinking Otto J wrote :
>
> > Det tror jeg er et spørgsmål om livssyn... Jeg har kørt en del rundt i
> > København de seneste måneder, og jeg oplever lige så meget det modsatte -
> > holder jeg ved et T-kryds og skal dreje ud i tæt trafik, er der _næsten_
> > altid nogen der holder tilbage så jeg kan komme ud. Dér synes jeg sjovt nok
> > jyder er meget mere "Do ska' dælme æ' uj foran mæ'!" Og som fodgænger i
> > København har jeg oplevet det samme flere gange, folk holder tilbage så jeg
> > kan komme over vejen, når de alligevel skal hen og holde for rødt. Det kan
> > jeg ikke huske jeg har prøvet i Århus bare én gang.
>
> Det har jeg nu ofte oplevet i jyske byer. Jeg har en teori om at jo
> større byen er desto bedre er folk til at holde tilbage for fodgængere
> og lade andre komme ud fra sideveje og den slags. Måske fordi
> billisterne der selv kender til at holde og vente i timevis for at
> komme ud?

Så har du ikke kørt bil i Randers, og jeg synes heller ikke det er
dækkende for Århus hvor jeg er født, opvokset og taget kørekort og
kørt meget.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-04-07 17:42

Christian B. Andresen wrote :
>> Det har jeg nu ofte oplevet i jyske byer. Jeg har en teori om at jo
>> større byen er desto bedre er folk til at holde tilbage for fodgængere
>> og lade andre komme ud fra sideveje og den slags. Måske fordi
>> billisterne der selv kender til at holde og vente i timevis for at
>> komme ud?

> Så har du ikke kørt bil i Randers,

Jo, men ikke så meget - jeg er iøvrigt født i Randers og har boet der i
17 år så jeg sku mene jeg kender lidt til byen ;) Er godt nok et par år
siden jeg flyttede derfra efterhånden ...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Kong Gulerod (25-06-2007)
Kommentar
Fra : Kong Gulerod


Dato : 25-06-07 12:30


"Viggo" <Vig@viggogogo.dk> wrote in message
news:462709db$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
| Se dette for jer
|
| Kgs nytorv - kbh. Bilerne skal ned ad bredgade, hvor der er en lyskurv.
Hver
| eneste morgen er der kø - som altid.
|
| Hver eneste morgen kører bilisterne ud i krydset SELVOM enhver idiot kan
se
| de ikke kan kommer over inden lyset skifter.
| komme over inden lyset skifter.
|

ja dem i kommunens tekniske forvaltning har nok aldrig de sidste 20 år været
ude og se om en svingpil i diverse kryds kunne gøre en forskel...





Aragorn Elessar (25-06-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 25-06-07 15:04

-klip-

*knastørt, og med eftertryk* Ja!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - ikke endnu...er på vej.
==================



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste