AMG
Fra : Finn

Dato : 16-04-07 18:32

Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget om en AMG bygget over en
S420. Har i kendskab til hvad det kan være?

(Det er taxa i Holstebro der får en leveret - måske på torsdag. Desværre
bliver min favorittaxa - BMW 535D - jo nok bagefter så)

Mvh
Finn

Fra : Inkognito

Dato : 16-04-07 20:27

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget om en AMG bygget over en S420.
> Har i kendskab til hvad det kan være?

S63 AMG - dybt go'nat at købe den som taxa, ved jeg !

> (Det er taxa i Holstebro der får en leveret - måske på torsdag. Desværre
> bliver min favorittaxa - BMW 535D - jo nok bagefter så)

Ja, det er en fin bil. Den rykker rimelig og har samtidigt en fin økonomi...

Fra : Thomas H.

Dato : 16-04-07 20:33

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> S63 AMG - dybt go'nat at købe den som taxa, ved jeg !

Jeg så en E63 CDI med 4 udstødningsrør som Taxi ...jeg tror der er fusk en
én af skiltene
Den lød som en Diesel, men hvorfor montere de 4 kæmperør?

Fra : Inkognito

Dato : 16-04-07 20:49

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ...hvorfor montere de 4 kæmperør?

Er jo standardudstyr på de største AMG-modeller (varemærke).
Hvorfor har en M5 det?

Fra : Thomas H.

Dato : 16-04-07 20:52

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er jo standardudstyr på de største AMG-modeller (varemærke).
> Hvorfor har en M5 det?

Ja men hvorfor montere det på en Diesel?

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 16-04-07 20:59

Har udstødningens modtryk ikke samme betydning for effekten på en diesel
som på en benziner?
(Spørger fordi jeg ikke ved det :))

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-04-07 21:02

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i meddelelsen
> Har udstødningens modtryk ikke samme betydning for effekten på en diesel
> som på en benziner?
> (Spørger fordi jeg ikke ved det :))

Er den med turbo (ihvertfald på benzin) så skal der helst intet modtryk
være..

Fra : Finn

Dato : 16-04-07 22:37

> S63 AMG - dybt go'nat at købe den som taxa, ved jeg !

Det er lidt vildt. Den skulle vist nok være solgt når den engang runder
de 250.000 km. Men har man så mange penge forstår jeg ikke helt man vil
have en vogn folk har brækket sig i og har kørt så langt (ok nok ikke
samtidig)
Nyprisen skulle være over 3 mio hvis det var med almindelig afgift.
Alene kabinen er udstyret for over 300.000,-

Mvh
Finn

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 08:16

"Finn" <post@min.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Nyprisen skulle være over 3 mio hvis det var med almindelig afgift. Alene

I Aalborg kører der en E55 AMG. I Frederikshavn har der kørt en S55 AMG som
taxa. Begge vogne har jeg kun set med lægevagtskilte på. Der er sikkert ikke
meget bræk i dem .
Vognmanden køber den vel også kun hvis han er sikker på at få den afsat
(læs - bilen er solgt på forhånd). Bilen er jo volsom dyr fra ny. Fidusen er
så bagefter, at købe en superbil - godt nok med en del km, men som er yderst
velholdt og serviceret, og hvor prisen er raslet ned, men stadigvæk står du
med en rimelig ny bil der kun er 2 - 3 år gammel.

/HB

Fra : Leonard

Dato : 17-04-07 09:23

On Mon, 16 Apr 2007 19:26:38 GMT, Inkognito wrote:

> S63 AMG - dybt go'nat at købe den som taxa, ved jeg !

Det ved du jo ikke en skid om!

Hvis bilen er købt ind for en kunde, der vil have den frikørt og der er
lavet en aftale om denne handel, så kan det være en særdeles lukrativ
forretning for vognmanden. Jeg har set eksempler på at vognmanden har
haft gratis bil i 3 år, hvor det eneste han skulle betale var
brændstoffet for at køre de 210.000 km, der skal køres over 3 år.

For kunden, der har bestilt bilen kan det også være en god forretning,
han nøjes jo med at betale 20% i afgift i stedet for 180%. Så får han
godt nok en brugt bil, der 3 år gammel og har kørt 210.000, men
kontrakten med vognmanden kan være betinget af, at det kun er vognmanden
der kører i bilen.

Skulle det ske, at en kunde brækker sig i bilen, så er det ikke så svært
at gøre den rent og den vil typisk køre med gummimåtter og sædeovertræk
i hele taxitiden. Er bilen ovenikøbet pakket ind i plastikreklame kan
den være helt fri for småridser og stenslag, når den lige bliver poleret
efter at den pakkes ud.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Inkognito

Dato : 17-04-07 16:31

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ved du jo ikke en skid om!

Jo selvfølgelig gør jeg det. Ellers havde jeg ikke skrevet det !

Den vognmand jeg aktuelt kender, fik bilen til ekstrem lav pris. Han
gør det ALDRIG mere igen. Driftsudgiften var ekstrem høj, og reser-
vedelsforbruget (dæk, bremseskiver og ikke mindst bremsekloder)
astronomisk højt. Han var desuden længere tid end beregnet om at fri-
køre bilen, idet han blev nødt til udelukkende selv at køre bilen. Aflø-
sere/chauffører ødelagde ganske regnestykket for ham.

Så pak dine idé'er sammen og lad være med at dømme andre, når du
ikke kender en kæft til det (undertegnede). Ja, jeg er udemærket klar
over din fortid som taxamand...

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-04-07 16:53

Inkognito wrote:

> Så pak dine idé'er sammen og lad være med at dømme andre, når du
> ikke kender en kæft til det (undertegnede). Ja, jeg er udemærket klar
> over din fortid som taxamand...

Er der ingen smilekurser i taxabranchen?

--
vh
Torben

Fra : Inkognito

Dato : 17-04-07 17:15

> Er der ingen smilekurser i taxabranchen?

Tilsyneladende ikke - bilerne er nok for dyre... :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-04-07 18:48

Inkognito wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tilsyneladende ikke - bilerne er nok for dyre... :)

Tak, det hjalp

--
vh
Torben

Fra : Leonard

Dato : 17-04-07 17:05

On Tue, 17 Apr 2007 15:30:40 GMT, Inkognito wrote:

> Jo selvfølgelig gør jeg det. Ellers havde jeg ikke skrevet det !

At det ikke var en god forretning for den vognmand du kender er ikke det
samme som at det ikke kan være en god forretning for en anden vognmand.

Nogle vognmænd er bedre til at handle biler end andre.
I Odense er der flere vognmænd, der har kørt i uøkonomiske, store, dyre
og specielle biler, som andre vognmænd har rystet på hovedet af. Fælles
for disse vognmænd har været, at de har kørt alene på bilerne eller haft
en besindig chauffør til at køre om dagen og selv kørt om natten.
Det er primært om natten, at bilerne bliver kørt hårdt, der er ikke
rigtig plads til den kørsel om dagen i en stor by.

Men hvis du kender den aktuelle sag, så er der da en chance for at du
ved bedre end mig. Det kan da være at vognmanden bare er bilglad og
ligeglad med økonomien, men så holder han ikke længe i den branche.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Inkognito

Dato : 17-04-07 17:14

> Det kan da være at vognmanden bare er bilglad og ligeglad med
> økonomien, men så holder han ikke længe i den branche.

LOL - han er een af slagsen og har haft 25 års jubilæum.
Det bliver da værre og værre med dine teser :)

Fra : Leonard

Dato : 17-04-07 17:24

On Tue, 17 Apr 2007 16:14:22 GMT, Inkognito wrote:

> LOL - han er een af slagsen og har haft 25 års jubilæum.
> Det bliver da værre og værre med dine teser :)

Snakker du nu om ham der har bestilt en ny bil eller ham der har gjort
erfaringen med at en AMG kan være en dyr fornøjelse?
En vognmand, der har været 25 år i branchen har sikkert råd til at tabe
lidt penge på en bil, men det ses jævnligt at en nystartet knækker
bankbogen på at købe for dyre biler.

Jeg tror såmænd på dig, når du fortæller at du kender en vognmand, der
ikke synes en AMG er god forretning, men derfor behøver det ikke være
generelt.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Finn

Dato : 17-04-07 17:34

Leonard wrote:

> [...]
> haft gratis bil i 3 år, hvor det eneste han skulle betale var
> brændstoffet for at køre de 210.000 km, der skal køres over 3 år.

Bilen er købt af "kunde" og har kostet omkring 1,4 eller 1,7 mio (jeg
kan ikke huske lige den detalje)

> [...]
> godt nok en brugt bil, der 3 år gammel og har kørt 210.000, men
> kontrakten med vognmanden kan være betinget af, at det kun er vognmanden

Det er stadig en bil der står i de omtalte ca. 1,5 mio og som en anden
nævnte så koster de en KRIG at holde kørende. Men du har ret i at
vognmanden har en billig/gratis vogn.
Der tjenes jo ofte 50-100.000 på mere standard prægede modeller - han
nævnte dog også at de stor set ikke tog de billige/små Mercedes ind mere
for de var ikke til at komme af med så der er lidt penge til overs.

> [...]
> i hele taxitiden. Er bilen ovenikøbet pakket ind i plastikreklame kan
> den være helt fri for småridser og stenslag, når den lige bliver poleret

Lidt har du ret men den BMW 535D der kører her, er og bliver nu lidt
"brugt" med tiden. Jeg ville betænke mig meget at købe den. Og guder
skal vide den får tæsk (jeg betaler gerne for lidt sjov i gaden og mange
chauffører er med på den så jeg har da været over 200 km/t i den et par
gange efterhånden

Og så får de i december endnu en AMG at køre i så vognmanden får travlt

Det er sgu underligt: Før i tiden gik man i byen for at score damer og
få nogle pilsnere. Nu går man sgu i byen for at få nogle pilsnere og så
score en lækker bil hjem

Mvh
Finn

Fra : Leonard

Dato : 17-04-07 17:40

On Tue, 17 Apr 2007 18:33:56 +0200, Finn wrote:

> [...]
> skal vide den får tæsk (jeg betaler gerne for lidt sjov i gaden og mange
> chauffører er med på den så jeg har da været over 200 km/t i den et par

Nu tager en bil af den slags jo ikke skade af at køre hurtigt, det er
den bygget til. Men det lyder som om der kører mange forskellge
chauffører på den og det slider hårdt på bilen.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Finn

Dato : 17-04-07 18:01

Leonard wrote:
> Nu tager en bil af den slags jo ikke skade af at køre hurtigt, det er
> den bygget til. Men det lyder som om der kører mange forskellge
> chauffører på den og det slider hårdt på bilen.

Det har du ret i men mange taxaer kører jo også en del km i byerne og
det er hårdt ved bl.a. gearkasser og transmission. BMW'en har fået ny
diff så vidt jeg husker (BMW betalte) og så har de en Mercedes der er
med en dårlig gearkasse men Mercedes vil ikke være med til at skifte den
uden betaling (er "lidt" for tit på værksted om man så kan sige).

Mvh
Finn

Fra : Sp@msen

Dato : 17-04-07 12:43

"Finn"
> Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget om en AMG bygget over en S420.
> Har i kendskab til hvad det kan være?
er det ikke "bare" at vælge AMG sportpacket når man konfigurerer sin merc.?
så det kan sagtens være den nyeste S-klasse S420 CDI / AMG packet

> (Det er taxa i Holstebro der får en leveret - måske på torsdag. Desværre
> bliver min favorittaxa - BMW 535D - jo nok bagefter så)
Ja sådan en har jeg også "prøvet" efter en bytur at blive losset hjem i,
særdeles tyst og lækker bil :)

> Mvh
> Finn
mvh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 12:58

"Sp@msen" <breznewXX@XX@XXhotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Har kørt mange km i en sådan, og kan kun sige godt om bilen og dens
køreegnskaber og voldsomme trækkraft

/HB