Hjælp til huggersøgning (Tågeforlygte til ~
Fra : TheTransporter

Dato : 16-04-07 07:24

Hejsa Folkens

Jeg har lige haft afleveret den lille røde (min Nissan Almera) på det
lokale værksted der havde den kedelige besked at en tågelygte til min
bil koster den netto sum af 1800,- samt timeløn til montering udover
:(

Så derfor rådede han mig til at prøve at kigge hos en hugger for at se
om han skulle have en liggende. Men hvordan gør man lige det....?

Fordi jeg har ikke rigtigt nogen anelse udover at jeg kunne gætte mig
til at man burde kunne søge efter delene online eller hvordan?

Men bilen der drejer sig om er som sagt en Nissan Almera 1.6 SR fra
1996.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-04-07 07:31

TheTransporter skrev:
> [...]
> til at man burde kunne søge efter delene online eller hvordan?
>
> Men bilen der drejer sig om er som sagt en Nissan Almera 1.6 SR fra

1: Det er da fantastisk at de ikke selv løfter røret det tager dem ikke
mange sec.
2: Slå op på de gule sider og finde den nærmeste. De kan søge i deres
eget lager og nationalt. Der er måske også en hjemmeside der kan søge
nationalt, men jeg plejer bare at ringe.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Mr J..

Dato : 16-04-07 07:35

> Så derfor rådede han mig til at prøve at kigge hos en hugger for at se
> om han skulle have en liggende. Men hvordan gør man lige det....?

Går på dgs.dk og finder den lokale hugger, og så kan du jo kigge derude, man
åbner bare øjnene, det er ikke så svært !
eller du kan tage knoglen og ringe derud, ja seriøst, det er no shit, de
snakker med folk i tlf !!!

Du kan også prøve http://www.autoophug.org/ hvis det med at ringe er for
farligt, men det viser LANG fra hvad den lokale hugger har stående på sin
plads..

Mvh
Morten

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-04-07 10:11

Mr J.. wrote:

> [...]
> derude, man åbner bare øjnene, det er ikke så svært !
> eller du kan tage knoglen og ringe derud, ja seriøst, det er no shit,

Hvis nu det er HELT uoverskueligt at skulle snakke med nogen om de lygter
kan de bestilles i Tyskland... Så er det kun posten du skal se på!

http://fahrzeugteile.search.ebay.de/almera_Lichter-Leuchten_W0QQcatrefZC12QQfromZR8QQsacatZ28642

MVH Stetter

Fra : TheTransporter

Dato : 16-04-07 12:56

On Mon, 16 Apr 2007 11:10:30 +0200, "Mads Stetter" <stetter@gmail.com>
wrote:

>Hvis nu det er HELT uoverskueligt at skulle snakke med nogen om de lygter
>kan de bestilles i Tyskland... Så er det kun posten du skal se på!

> [...]

Tja med mine tyskkundskaber er det nok mest sikker at bruge en dansk
hugger og så snakke med ham. Så er jeg da sikker på at jeg får de
rigtige lygter da jeg overhovedet ingen anelse har med hvad de
forskellige lygter hedder på tysk.

---

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-04-07 14:34

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hugger og så snakke med ham. Så er jeg da sikker på at jeg får de
> rigtige lygter da jeg overhovedet ingen anelse har med hvad de

Nebelscheinwerfer
Links = venstre
Rechts = højre
Nissan Almera 1.6 SR
Baujahr 1996
Så er du vist godt på vej

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : John Sahl

Dato : 16-04-07 12:29

Ellers er der også www.dataophug.dk som er noget bedre at søge på.

--
John Sahl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-07 14:49

TheTransporter skriver:

> [...]
> lokale værksted der havde den kedelige besked at en tågelygte til min
> bil koster den netto sum af 1800,- samt timeløn til montering udover

Pil begge lygter ud og monter et blænddæksel.

Billigt men effektivt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-04-07 15:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Pil begge lygter ud og monter et blænddæksel.
>
> Billigt men effektivt.
>
> Klaus

Og rart for alle parter!

MVH Stetter

Fra : Brian

Dato : 16-04-07 15:54

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Pil begge lygter ud og monter et blænddæksel.
>
> Billigt men effektivt.

ROFL - et typisk Klaus svar

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 16:53

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> ROFL - et typisk Klaus svar
>
> /Brian

LOL - Det kunne være startskuddet til endnu en af de traditionsrige debatter
her i gruppen.. )

/HB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-07 17:18

Brian skriver:

> ROFL - et typisk Klaus svar

Tjah, manden spørger efter billige løsninger. "Tåbelygterne har han
alligevel så sjældent brug for at det vil være tosset at smide 1500 kr
efter en enkelt lygte der alligevel aldrig bruges, på en bil til 30.000
kr. Så hellere afmontere den anden og sælge den (= indkomst).

Husk, er lygterne der, skal de virke!

Fra : Tom

Dato : 16-04-07 17:41

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> efter en enkelt lygte der alligevel aldrig bruges, på en bil til 30.000
> kr. Så hellere afmontere den anden og sælge den (= indkomst).

Jep, det er en af de underfundige ting ved et bilsyn, en tågelygte skal
virke hvis den sidder der, men det behøver ikke sidde der. Det er lige som
med airbag i rattet, det må man også gerne afmontere, men airbaglampen må
ikke lyse.

--
Tom

Fra : TheTransporter

Dato : 20-04-07 11:18

On Mon, 16 Apr 2007 18:40:36 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>med airbag i rattet, det må man også gerne afmontere, men airbaglampen må

Vil nu helst foretrække at de virker for er så pisse træt af de
mangler på min taxa. Og joh, der er faktisk brug for dem, stik mod
hvad andre mener og siger.

---

Fra : Tom

Dato : 16-04-07 17:37

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> ROFL - et typisk Klaus svar

Eller eftermontere nogen med HID i stedet for

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-04-07 16:47

> Pil begge lygter ud og monter et blænddæksel.
>
> Billigt men effektivt.

Det lyder som om det er en meget smal bil.
Hvordan pokker kan man nøjes med 1 blænddæksel til 2 lygter?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-07 17:19

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Det lyder som om det er en meget smal bil.

Hvorfor det ?

> Hvordan pokker kan man nøjes med 1 blænddæksel til 2 lygter?

Lav det bredt nok