/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil skal man vælge?
Fra : Lars Holst


Dato : 14-04-07 00:23

Hvilken bil skal jeg vælge?

Bilens skal være med gule plader/van.



Maskinen skal være diesel og have tæt ved eller over 140 HK.

Prisen skal holdes under 250.000,- og der må gerne være luft i den pris
til vinterhjul/dæk og serviceaftale i 1-3 år.

Jeg sætter køreegenskaber højt.
Har en Alfa 156 SW i forvejen og er glad for dens måde at køre på.
Letkørt, giver glæde ved rattet, bremser og styrer bare super.

Jeg skal primært bruge bilen til ture på +100 km og til
langture..................som regel en del ture hvert år gennem europa og
tilbage igen til Danmark.

Jeg har kig på:

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi 138 VTR van E6G
Ford Focus C-max 2,0 TDCi Ghia 135HK Van 6g
Peugeot 307 Griffe 2,0 HDI 136HK Van 6g
Honda FR-V 2,2 CTDI Executive 140HK Van 6g
Mazda 5 2,0 D Touring 143HK Van 6g
Renault Scénic 2,0 DCI Sport 150HK Van 6g
Seat Altea 2,0 16V TDI PD FR 170HK Van 6g

Kom gerne med kommentarer til de nævnte biler.

Fotæl om pålidelighed, køreegenskaber, udstyr, "sjæl",
driftsomkostninger, serviceniveau ved forhandler/værkstedsnet etc. etc.

Nævn gerne hvis der er bilmodeller jeg har overset.

Bilen skal være topudstyret med alt lige undtagen navigation, subwoofer,
automatgear, iPod og duftblokke.

Af udstyr skal der gerne være det meste af dette:

Gerne fast glastag eller Panorama soltag
tagbøjler evt. med cykelholder
regnsensor
parkeringssensor
stænkklapper
*boardcomp*
*2/3-zone klima*
*bagagedækken*
*ekstra nøgle*
justerbare pedaler
esp
fartpilot
*fjernbetjent centrallås*
elektrisk justerbare sæder
*motor/kabinevarmer*
læderkabine
*metalfarve*
opvarmet forrude
sportsundervogn
*tonede ruder*
*tågelygter*
*alufælge*
Varerums check-up spejl
*Ekstratonede bagerste sideruder*
nøgleløst system
*el-justérbare og el-opvarmede sidespejle*
varme i sæder
forsinket kabinelys
multifunktionsrat med bl.a. kontrol af stereoanlæg
Blutooth
el-køleboks
armlæn
midterarmlæn/konsol med aflæggerplads
forlygtespulere
xenon lygter
LED baglygter
automatisk dæktrykskontrol
automatisk/elektronisk parkeringsbremse
højdejustérbare forlygter
*justérbart rat*
kopholder
Justerbar instrumentbelysning
*servostyring*
Pollenfilter - i forbindelse med aircondition/klimaanlæg
jakkebøjle bag forsæder
*aftageligt anhængertræk*
mulighed for luftaffjedring
ABS og Airbags tager jeg som en selvfølge
traction control
antispin
udvendig temperaturmåler
omdrejningstæller
ur
olitemp måler
ladelampe
reservetankslampe
lys på åbne døre
cigarstik i varerum
bagagenet


Der må da gerne være mere end det nævnte udstyr.
Dem jeg skriver med stjerne _skal_ være der.



P.S.: Hvad gemmer der sig bag udstyr som:
Denso Traffic Vision
Perimeter/scannings alarm

--
Lars Holst

 
 
Lars Holst (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 14-04-07 00:30

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in
news:Xns9912E15C468A25689lh236589@62.243.74.162:


Jeg tilføjer lige til listen

Fiat Croma 1,9 JTD Dynamic 150HK Van 6g



> Hvilken bil skal jeg vælge?
>
> Bilens skal være med gule plader/van.
>
>
>
> Maskinen skal være diesel og have tæt ved eller over 140 HK.
>
> Prisen skal holdes under 250.000,- og der må gerne være luft i den
> pris til vinterhjul/dæk og serviceaftale i 1-3 år.
>
> Jeg sætter køreegenskaber højt.
> Har en Alfa 156 SW i forvejen og er glad for dens måde at køre på.
> Letkørt, giver glæde ved rattet, bremser og styrer bare super.
>
> Jeg skal primært bruge bilen til ture på +100 km og til
> langture..................som regel en del ture hvert år gennem europa
> og tilbage igen til Danmark.
>
> Jeg har kig på:
>
> Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi 138 VTR van E6G
> Ford Focus C-max 2,0 TDCi Ghia 135HK Van 6g
> Peugeot 307 Griffe 2,0 HDI 136HK Van 6g
> Honda FR-V 2,2 CTDI Executive 140HK Van 6g
> Mazda 5 2,0 D Touring 143HK Van 6g
> Renault Scénic 2,0 DCI Sport 150HK Van 6g
> Seat Altea 2,0 16V TDI PD FR 170HK Van 6g
>
> Kom gerne med kommentarer til de nævnte biler.
>
> Fotæl om pålidelighed, køreegenskaber, udstyr, "sjæl",
> driftsomkostninger, serviceniveau ved forhandler/værkstedsnet etc.
> etc.
>
> Nævn gerne hvis der er bilmodeller jeg har overset.
>
> Bilen skal være topudstyret med alt lige undtagen navigation,
> subwoofer, automatgear, iPod og duftblokke.
>
> Af udstyr skal der gerne være det meste af dette:
>
> Gerne fast glastag eller Panorama soltag
> tagbøjler evt. med cykelholder
> regnsensor
> parkeringssensor
> stænkklapper
> *boardcomp*
> *2/3-zone klima*
> *bagagedækken*
> *ekstra nøgle*
> justerbare pedaler
> esp
> fartpilot
> *fjernbetjent centrallås*
> elektrisk justerbare sæder
> *motor/kabinevarmer*
> læderkabine
> *metalfarve*
> opvarmet forrude
> sportsundervogn
> *tonede ruder*
> *tågelygter*
> *alufælge*
> Varerums check-up spejl
> *Ekstratonede bagerste sideruder*
> nøgleløst system
> *el-justérbare og el-opvarmede sidespejle*
> varme i sæder
> forsinket kabinelys
> multifunktionsrat med bl.a. kontrol af stereoanlæg
> Blutooth
> el-køleboks
> armlæn
> midterarmlæn/konsol med aflæggerplads
> forlygtespulere
> xenon lygter
> LED baglygter
> automatisk dæktrykskontrol
> automatisk/elektronisk parkeringsbremse
> højdejustérbare forlygter
> *justérbart rat*
> kopholder
> Justerbar instrumentbelysning
> *servostyring*
> Pollenfilter - i forbindelse med aircondition/klimaanlæg
> jakkebøjle bag forsæder
> *aftageligt anhængertræk*
> mulighed for luftaffjedring
> ABS og Airbags tager jeg som en selvfølge
> traction control
> antispin
> udvendig temperaturmåler
> omdrejningstæller
> ur
> olitemp måler
> ladelampe
> reservetankslampe
> lys på åbne døre
> cigarstik i varerum
> bagagenet
>
>
> Der må da gerne være mere end det nævnte udstyr.
> Dem jeg skriver med stjerne _skal_ være der.
>
>
>
> P.S.: Hvad gemmer der sig bag udstyr som:
> Denso Traffic Vision
> Perimeter/scannings alarm
>



--
Lars Holst

Klaus D. Mikkelsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-07 06:50

Lars Holst skriver:
>
> Hvilken bil skal jeg vælge?

> Seat Altea 2,0 16V TDI PD FR 170HK Van 6g

> Kom gerne med kommentarer til de nævnte biler.

Hvis altså du gider at lydisolere varerummet lidt. Der er altså bare
"riv" i den vogn og den fås med det meste af det udstyr du mangler.

> Gerne fast glastag eller Panorama soltag

Næsten kun franske biler der har det.

> tagbøjler evt. med cykelholder
> regnsensor
> parkeringssensor
> stænkklapper
> *boardcomp*
> *2/3-zone klima*

Får uden tvivl til FR

> *bagagedækken*

Til hele varerummet ?
Det er der ikke mange der har

> *ekstra nøgle*

Helt standard

> justerbare pedaler

Desværre ikke på RF

> esp
> fartpilot
> *fjernbetjent centrallås*

Helt standard

> elektrisk justerbare sæder

Pas

> *motor/kabinevarmer*
> læderkabine
> *metalfarve*

Intet problem

> opvarmet forrude

Pas

> sportsundervogn
> *tonede ruder*
> *tågelygter*
> *alufælge*

Intet problem

> Varerums check-up spejl

Et spejl, så man kan se, hvad man har bagi eller ?

> *Ekstratonede bagerste sideruder*

Standard

> nøgleløst system

Keyless go er ikke implementeret i FR svjv.

> *el-justérbare og el-opvarmede sidespejle*
> varme i sæder
> forsinket kabinelys
> multifunktionsrat med bl.a. kontrol af stereoanlæg
> Blutooth

Intet problem

> el-køleboks

Køling af hanskerum i forbindelse med A/C, eller en køleboks i
midterarmlæn ?

> armlæn
> midterarmlæn/konsol med aflæggerplads
> forlygtespulere
> xenon lygter

Kan fås

> LED baglygter
> automatisk dæktrykskontrol
> automatisk/elektronisk parkeringsbremse

Pas

> højdejustérbare forlygter
> *justérbart rat*
> kopholder
> Justerbar instrumentbelysning
> *servostyring*
> Pollenfilter - i forbindelse med aircondition/klimaanlæg

Standard

> jakkebøjle bag forsæder

Det fås ikke i mange gulpladebiler, mest på grund af den der åndssvage
plade der er bag føresædet.

> *aftageligt anhængertræk*

Intet problem

> mulighed for luftaffjedring

Pas

> ABS og Airbags tager jeg som en selvfølge
> traction control
> antispin
> udvendig temperaturmåler
> omdrejningstæller
> ur

Standard

> olitemp måler

Kun alarm

> ladelampe

Kun alarm

> reservetankslampe

Er det nok at den skriver, hvor mang km's kørsel der er tilbage i tanken
?

> lys på åbne døre
> cigarstik i varerum
> bagagenet

Burde ikke være noget problem.

Alternativer er Golf Plus med 2 liters 140 hk eller Touran med lites 140
hk eller 170 hk. Vælg selv om du vil have DSG automatgear (som er
_stærkt_ vanedannende). Begge biler er bygget af samme komponenter som
Altea FR, men ALteaen er "racervognen" af de 3.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-04-07 09:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> tagbøjler evt. med cykelholder
>> regnsensor
>> parkeringssensor
>> stænkklapper
>> *boardcomp*
>> *2/3-zone klima*
>
> Får uden tvivl til FR

Nej, som den eneste Altea, kan du ikke få parkeringssensor på en FR. Såvidt
jeg ved, skyldes det noget plast på bagerste kofanger, som stikker lidt
længere bagud end på de alm. modeller.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-07 12:32

Brian skriver:
>
> Nej, som den eneste Altea, kan du ikke få parkeringssensor på en FR. Såvidt
> jeg ved, skyldes det noget plast på bagerste kofanger, som stikker lidt
> længere bagud end på de alm. modeller.

Eftermonter det.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KickAssCowboy (14-04-2007)
Kommentar
Fra : KickAssCowboy


Dato : 14-04-07 14:06


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4620BBAE.BCCECD89@du.kan.finde.den...
> Brian skriver:
>>
>> Nej, som den eneste Altea, kan du ikke få parkeringssensor på en FR.
>> Såvidt
>> jeg ved, skyldes det noget plast på bagerste kofanger, som stikker lidt
>> længere bagud end på de alm. modeller.
>
> Eftermonter det.


Eller køb Altea 2,0 140hk DSG. Der er rigtigt meget standard udstyr i. Jeg
var ude og prøve en og pånær anhængertræk og navigation kunne jeg ikke
presse mere udstyr i, end den kunne købes for 230.000kr.
Det var med xenon kurvelys, 2-zonet klima (standard), bluetooth (rigtigt
lækkert med at din telefons opkaldslister/telefonbog kommer frem i displayet
i instrumentbrættet), alufælge med "mærke" dæk, vinterdæk på standard fælge,
som i øvrigt også er 16" alu, fartpilot (standard), regnsencor (standard),
esp (standard), sportssæder og ikke mindst det lækre DSG gear. Det ER
vanedannende!!!. Det er som at svæve på en sky med en konstant acceleration,
men træder du speederen i bund bliver bilen pludselig til en "gade-ræser".

Der er meget mere udstyr end jeg har nævnt her og det skal lige siges, at de
nye modeller er ekstra støjisoleret fra fabrikken, da mange havde klaget
over for meget støj fra varerummet.

Prøv den og du finder ud af at 140 diesel heste er rigeligt til den bil og
så kan den fås med DSG!
Se det her videoklip, så kan du se (men selvfølgelig ikke føle) kraften fra
motoren http://www.youtube.com/watch?v=r13zY6uv2gM

P.s. Jeg ville ikke have baksencor, så jeg ved ikke hvad det koster.
Mvh
KaK


>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Lars Knudsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-04-07 16:50

On Sat, 14 Apr 2007 15:06:21 +0200, "KickAssCowboy" <KaK@ms.com>
wrote:

>Prøv den og du finder ud af at 140 diesel heste er rigeligt til den bil og
>så kan den fås med DSG!

Ja det vil jeg også sige. Har den kombination i en Octavia og det
fungerer rigtig udmærket. Automatgear ville jeg ikke gerne undvære,
det er altså virkelig nice. I øvrigt underligt at 170 hestes udgaven
ikke fås med DSG.

Det eneste jeg vil sige negativt er, at på motorvej ved relativt høje
hastigheder (120-130) er der ikke såååååå meget "puf" i den syntes jeg
hvis man forsøger at sparke til den. Men træerne gror jo ikke ind i
himlen - og jeg kom fra en BMW 530dA der kan trække igennem så man
næmest tror det er løgn.

Men af de nævnte biler ville jeg også være tilbøjlig til at tage
Seat'en - og så "nedgradere" til 140 heste og sætte DSG i den.


** Lars


KickAssCowboy (14-04-2007)
Kommentar
Fra : KickAssCowboy


Dato : 14-04-07 17:01


"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:dnt123hcshirevpusu94ggc4dt3dsv5e28@4ax.com...
> On Sat, 14 Apr 2007 15:06:21 +0200, "KickAssCowboy" <KaK@ms.com>
> wrote:
>
>>Prøv den og du finder ud af at 140 diesel heste er rigeligt til den bil og
>>så kan den fås med DSG!
>
> Ja det vil jeg også sige. Har den kombination i en Octavia og det
> fungerer rigtig udmærket. Automatgear ville jeg ikke gerne undvære,
> det er altså virkelig nice. I øvrigt underligt at 170 hestes udgaven
> ikke fås med DSG.

Ja, når man nu kan få en VW Touran 170hk med DSG, er det mærkeligt at man
ikke kan få samme kombination i Seat.

>
> Det eneste jeg vil sige negativt er, at på motorvej ved relativt høje
> hastigheder (120-130) er der ikke såååååå meget "puf" i den syntes jeg

Ok, så stærkt kørte jeg ikke på min prøvetur

> hvis man forsøger at sparke til den. Men træerne gror jo ikke ind i
> himlen - og jeg kom fra en BMW 530dA der kan trække igennem så man
> næmest tror det er løgn.

Bust! Ja det tor jeg gerne. Du må have grædt, da du afleverede nøglerne til
den.

>
> Men af de nævnte biler ville jeg også være tilbøjlig til at tage
> Seat'en - og så "nedgradere" til 140 heste og sætte DSG i den.

Enig

>
>
> ** Lars
>



Lars Knudsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-04-07 19:07

On Sat, 14 Apr 2007 18:01:05 +0200, "KickAssCowboy" <KaK@ms.com>
wrote:

>> Ja det vil jeg også sige. Har den kombination i en Octavia og det
>> fungerer rigtig udmærket. Automatgear ville jeg ikke gerne undvære,
>> det er altså virkelig nice. I øvrigt underligt at 170 hestes udgaven
>> ikke fås med DSG.
>Ja, når man nu kan få en VW Touran 170hk med DSG, er det mærkeligt at man
>ikke kan få samme kombination i Seat.

Ja præcist - det er det samme i Skoda - der har de en RS TDI med 170
HK som heller ikke fås med DSG.


>> Det eneste jeg vil sige negativt er, at på motorvej ved relativt høje
>> hastigheder (120-130) er der ikke såååååå meget "puf" i den syntes jeg
>Ok, så stærkt kørte jeg ikke på min prøvetur

Nej - og jeg vil sige at i praksis/daglig brug er det altså heller
ikke noget man savner.


>> hvis man forsøger at sparke til den. Men træerne gror jo ikke ind i
>> himlen - og jeg kom fra en BMW 530dA der kan trække igennem så man
>> næmest tror det er løgn.
>Bust! Ja det tor jeg gerne. Du må have grædt, da du afleverede nøglerne til
>den.

Ja... Og det var endda et bevidst valg. Det var den "gamle" E39 BMW,
med 193 hk diesel motoren vi havde. Vi kører rigtig mange km (60.000)
om året og ville gerne have en ny bil med fuld garanti og det hele. Så
måtte man vælge når vi nu ikke lige havde vundet i Lotto.

Men efter at have kørt Skoda i et halvt år - må jeg indrømme at det
altså aldrig bliver det samme at sætte sig bag rattet. Det er en super
fin bil, kører fint og god økonomi... Men-men... Vi satser på at
skulle flytte inden for de næste cirka 12 mdr og få en del færre km og
så bliver den altså nok skiftet ud med noget sjovere.

Indrømmet - jeg savner min store tyske flyder!


>> Men af de nævnte biler ville jeg også være tilbøjlig til at tage
>> Seat'en - og så "nedgradere" til 140 heste og sætte DSG i den.
>Enig

Vi prøvede lidt forskelligt da vi købte vores... Peugeot 407 SW
(ganske enkelt alt for ringe med en stationcar uden læssehøjde),
Peugeot 307 SW (lidt for meget plastic-look), Volvo V50 (umiddelbart
lidt for dyr og syntes ikke rigtig om den) og så Octavia der sad
right-on fra første køretur. Fin kabine, god motor med træk i, lækkert
automatgear i DSG'en, godt med udstyr, og overall rigtig godt rygte.
Vi har kørt 31.000 km i den nu og der har ikke været noget som helst
galt.


** Lars


KickAssCowboy (15-04-2007)
Kommentar
Fra : KickAssCowboy


Dato : 15-04-07 02:16


"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:rc52239bf1g2hfuko8i6sgnflj2gomkr3r@4ax.com...
> On Sat, 14 Apr 2007 18:01:05 +0200, "KickAssCowboy" <KaK@ms.com>
> wrote:
>
>>> Ja det vil jeg også sige. Har den kombination i en Octavia og det
>>> fungerer rigtig udmærket. Automatgear ville jeg ikke gerne undvære,
>>> det er altså virkelig nice. I øvrigt underligt at 170 hestes udgaven
>>> ikke fås med DSG.
>>Ja, når man nu kan få en VW Touran 170hk med DSG, er det mærkeligt at man
>>ikke kan få samme kombination i Seat.
>
> Ja præcist - det er det samme i Skoda - der har de en RS TDI med 170
> HK som heller ikke fås med DSG.
>
>
>>> Det eneste jeg vil sige negativt er, at på motorvej ved relativt høje
>>> hastigheder (120-130) er der ikke såååååå meget "puf" i den syntes jeg
>>Ok, så stærkt kørte jeg ikke på min prøvetur
>
> Nej - og jeg vil sige at i praksis/daglig brug er det altså heller
> ikke noget man savner.
>
>
>>> hvis man forsøger at sparke til den. Men træerne gror jo ikke ind i
>>> himlen - og jeg kom fra en BMW 530dA der kan trække igennem så man
>>> næmest tror det er løgn.
>>Bust! Ja det tor jeg gerne. Du må have grædt, da du afleverede nøglerne
>>til
>>den.
>
> Ja... Og det var endda et bevidst valg. Det var den "gamle" E39 BMW,
> med 193 hk diesel motoren vi havde. Vi kører rigtig mange km (60.000)
> om året og ville gerne have en ny bil med fuld garanti og det hele. Så
> måtte man vælge når vi nu ikke lige havde vundet i Lotto.

Foståeligt

>
> Men efter at have kørt Skoda i et halvt år - må jeg indrømme at det
> altså aldrig bliver det samme at sætte sig bag rattet. Det er en super
> fin bil, kører fint og god økonomi... Men-men... Vi satser på at
> skulle flytte inden for de næste cirka 12 mdr og få en del færre km og
> så bliver den altså nok skiftet ud med noget sjovere.
>
> Indrømmet - jeg savner min store tyske flyder!

hehe

>
>
>>> Men af de nævnte biler ville jeg også være tilbøjlig til at tage
>>> Seat'en - og så "nedgradere" til 140 heste og sætte DSG i den.
>>Enig
>
> Vi prøvede lidt forskelligt da vi købte vores... Peugeot 407 SW
> (ganske enkelt alt for ringe med en stationcar uden læssehøjde),
> Peugeot 307 SW (lidt for meget plastic-look), Volvo V50 (umiddelbart
> lidt for dyr og syntes ikke rigtig om den) og så Octavia der sad
> right-on fra første køretur. Fin kabine, god motor med træk i, lækkert
> automatgear i DSG'en, godt med udstyr, og overall rigtig godt rygte.
> Vi har kørt 31.000 km i den nu og der har ikke været noget som helst
> galt.
>
>
> ** Lars
>



Klaus D. Mikkelsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-07 17:05

Lars Knudsen skriver:
>
> Ja det vil jeg også sige. Har den kombination i en Octavia og det
> fungerer rigtig udmærket. Automatgear ville jeg ikke gerne undvære,
> det er altså virkelig nice. I øvrigt underligt at 170 hestes udgaven
> ikke fås med DSG.

Det gør den i Touran.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-04-07 18:02

Lars Knudsen wrote:
> I øvrigt underligt at 170 hestes udgaven
> ikke fås med DSG.

Det er helt sikkert bestemt i Wolfsburg - der skal jo være lidt forskelle
mellem VW og deres "budget" søskende

/Brian



Lars Knudsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-04-07 19:08

On Sat, 14 Apr 2007 19:01:55 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:


>> I øvrigt underligt at 170 hestes udgaven
>> ikke fås med DSG.
>Det er helt sikkert bestemt i Wolfsburg - der skal jo være lidt forskelle
>mellem VW og deres "budget" søskende

Det tror jeg også - når de nu netop leverer den i andre mærker men med
i øvrigt samme motor og gear....


** Lars

Brian (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-04-07 14:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Eftermonter det.

Det er jo ikke sikkert at det er muligt, uden at skifte hele den bagerste
kofanger, til den alm. type.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-07 17:05

Brian skriver:
>
> Det er jo ikke sikkert at det er muligt, uden at skifte hele den bagerste
> kofanger, til den alm. type.

Der skal bare en til at bore hullerne....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-04-07 18:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Det er jo ikke sikkert at det er muligt, uden at skifte hele den
>> bagerste kofanger, til den alm. type.
>
> Der skal bare en til at bore hullerne....

Jaja, men hvis det var så ligetil, ville Seat sikkert tilbyde at gøre det
for dig.

Pga. formen af kofangeren, kan du kun have sensorerne til at sidde
ordentligt ét sted på kofangeren - de skal jo gerne være i niveau forstået
på den måde at de ikke "peger" op eller ned. Det eneste sted det kan lade
sig gør, er der et lille stykke plast der hænger ud, som vil forstyrre
sensorerne.

Man kan jo selvfølgelig bare bore hullerne som du gerne vil, men jeg ville
ikke have den slags klyt på en ny bil.

/Brian



Lars Knudsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-04-07 19:12

On Sat, 14 Apr 2007 19:00:51 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Man kan jo selvfølgelig bare bore hullerne som du gerne vil, men jeg ville
>ikke have den slags klyt på en ny bil.

Enig... Ikke sådan noget boret eftermonteret uoriginalt biks i en ny
bil. De der bak/for sensorer skal gerne være helst usynlige og i det
mindste lavet så det ikke springer i øjnene.

Det kan godt lade sig gøre - vi har dem både for og bag

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=70049


Og det er altså en frygtelig vanedannende feature at have hvis man
bare engang imellem kommer i parkeringskældre eller parallelparkerer -
ulempen er at hvis man så kører i en uden er det pludselig rigtig
noget bøvl at skulle holde øje med hvor man er i stedet for bare at
lytte sig frem....


** Lars


Klaus D. Mikkelsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-07 19:24

Lars Knudsen skriver:
>
>
> Og det er altså en frygtelig vanedannende feature at have hvis man
> bare engang imellem kommer i parkeringskældre eller parallelparkerer -

Paralleparkering klarer bilen vel selv ?

Det kan Touran fås med


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Knudsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-04-07 20:28

On Sat, 14 Apr 2007 20:24:21 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>> Og det er altså en frygtelig vanedannende feature at have hvis man
>> bare engang imellem kommer i parkeringskældre eller parallelparkerer -
>Paralleparkering klarer bilen vel selv ?

Nix-nej... Det gør den faktisk ikke - man må selv sjusse sig til
hvornår der skal drejes på rettet.



>Det kan Touran fås med

Så nu både 170HK+DSG og automatisk parallelparkering...


** Lars

Lars Holst (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 14-04-07 13:23

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:46206B90.E0E1121E@du.kan.finde.den:


> Alternativer er Golf Plus med 2 liters 140 hk eller Touran med lites 140
> hk eller 170 hk. Vælg selv om du vil have DSG automatgear (som er
> _stærkt_ vanedannende). Begge biler er bygget af samme komponenter som
> Altea FR, men ALteaen er "racervognen" af de 3.
>
> Klaus

Golf er ikke lige mig.
Deres basismodel er dyr, deres ekstraudstyr er dyrt - enormt dyrt og
bilen er ikke så væsentlig forskellig fra offentlige transportmidler i
komfort.

--
Lars Holst

Klaus D. Mikkelsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-07 13:31

Lars Holst skriver:
>
> Golf er ikke lige mig.

Hvordan kan Altea så være det ?

> Deres basismodel er dyr, deres ekstraudstyr er dyrt - enormt dyrt og
> bilen er ikke så væsentlig forskellig fra offentlige transportmidler i
> komfort.

Glem Altea, C-max, 307 og Mazda 5, hvis du mener det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KickAssCowboy (14-04-2007)
Kommentar
Fra : KickAssCowboy


Dato : 14-04-07 13:44


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46206B90.E0E1121E@du.kan.finde.den...
> Lars Holst skriver:
>>
>> Hvilken bil skal jeg vælge?
>
>> Seat Altea 2,0 16V TDI PD FR 170HK Van 6g
>
>> Kom gerne med kommentarer til de nævnte biler.
>
> Hvis altså du gider at lydisolere varerummet lidt. Der er altså bare
> "riv" i den vogn og den fås med det meste af det udstyr du mangler.
>
>> Gerne fast glastag eller Panorama soltag
>
> Næsten kun franske biler der har det.
>
>> tagbøjler evt. med cykelholder
>> regnsensor
>> parkeringssensor
>> stænkklapper
>> *boardcomp*
>> *2/3-zone klima*
>
> Får uden tvivl til FR
>
>> *bagagedækken*
>
> Til hele varerummet ?
> Det er der ikke mange der har
>
>> *ekstra nøgle*
>
> Helt standard
>
>> justerbare pedaler
>
> Desværre ikke på RF
>
>> esp
>> fartpilot
>> *fjernbetjent centrallås*
>
> Helt standard
>
>> elektrisk justerbare sæder
>
> Pas
>
>> *motor/kabinevarmer*
>> læderkabine
>> *metalfarve*
>
> Intet problem
>
>> opvarmet forrude
>
> Pas
>
>> sportsundervogn
>> *tonede ruder*
>> *tågelygter*
>> *alufælge*
>
> Intet problem
>
>> Varerums check-up spejl
>
> Et spejl, så man kan se, hvad man har bagi eller ?
>
>> *Ekstratonede bagerste sideruder*
>
> Standard
>
>> nøgleløst system
>
> Keyless go er ikke implementeret i FR svjv.
>
>> *el-justérbare og el-opvarmede sidespejle*
>> varme i sæder
>> forsinket kabinelys
>> multifunktionsrat med bl.a. kontrol af stereoanlæg
>> Blutooth
>
> Intet problem
>
>> el-køleboks
>
> Køling af hanskerum i forbindelse med A/C, eller en køleboks i
> midterarmlæn ?
>
>> armlæn
>> midterarmlæn/konsol med aflæggerplads
>> forlygtespulere
>> xenon lygter
>
> Kan fås
>
>> LED baglygter
>> automatisk dæktrykskontrol
>> automatisk/elektronisk parkeringsbremse

Automatisk dæktrykskontrol er standard. Det er det ihvertfald på 140hk
versionen!


>
> Pas
>
>> højdejustérbare forlygter
>> *justérbart rat*
>> kopholder
>> Justerbar instrumentbelysning
>> *servostyring*
>> Pollenfilter - i forbindelse med aircondition/klimaanlæg
>
> Standard
>
>> jakkebøjle bag forsæder
>
> Det fås ikke i mange gulpladebiler, mest på grund af den der åndssvage
> plade der er bag føresædet.
>
>> *aftageligt anhængertræk*
>
> Intet problem
>
>> mulighed for luftaffjedring

mulighed for sportsundervogn

>
> Pas
>
>> ABS og Airbags tager jeg som en selvfølge
>> traction control
>> antispin
>> udvendig temperaturmåler
>> omdrejningstæller
>> ur
>
> Standard
>
>> olitemp måler
>
> Kun alarm
>
>> ladelampe
>
> Kun alarm
>
>> reservetankslampe
>
> Er det nok at den skriver, hvor mang km's kørsel der er tilbage i tanken
> ?
>
>> lys på åbne døre
>> cigarstik i varerum
>> bagagenet
>
> Burde ikke være noget problem.
>
> Alternativer er Golf Plus med 2 liters 140 hk eller Touran med lites 140
> hk eller 170 hk. Vælg selv om du vil have DSG automatgear (som er
> _stærkt_ vanedannende). Begge biler er bygget af samme komponenter som
> Altea FR, men ALteaen er "racervognen" af de 3.
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



TDN (14-04-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 14-04-07 13:54


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9912E15C468A25689lh236589@62.243.74.162...
> Hvilken bil skal jeg vælge?
>
> Bilens skal være med gule plader/van.
>
>
>
> Maskinen skal være diesel og have tæt ved eller over 140 HK.
>
> Prisen skal holdes under 250.000,- og der må gerne være luft i den pris
> til vinterhjul/dæk og serviceaftale i 1-3 år.
>
> Jeg sætter køreegenskaber højt.
> Har en Alfa 156 SW i forvejen og er glad for dens måde at køre på.
> Letkørt, giver glæde ved rattet, bremser og styrer bare super.
>
> Jeg skal primært bruge bilen til ture på +100 km og til
> langture..................som regel en del ture hvert år gennem europa og
> tilbage igen til Danmark.
>
> Jeg har kig på:
>
> Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi 138 VTR van E6G
> Ford Focus C-max 2,0 TDCi Ghia 135HK Van 6g
> Peugeot 307 Griffe 2,0 HDI 136HK Van 6g
> Honda FR-V 2,2 CTDI Executive 140HK Van 6g
> Mazda 5 2,0 D Touring 143HK Van 6g
> Renault Scénic 2,0 DCI Sport 150HK Van 6g
> Seat Altea 2,0 16V TDI PD FR 170HK Van 6g
>
> Kom gerne med kommentarer til de nævnte biler.
>
> Fotæl om pålidelighed, køreegenskaber, udstyr, "sjæl",
> driftsomkostninger, serviceniveau ved forhandler/værkstedsnet etc. etc.
>
> Nævn gerne hvis der er bilmodeller jeg har overset.
>
> Bilen skal være topudstyret med alt lige undtagen navigation, subwoofer,
> automatgear, iPod og duftblokke.
>
> Af udstyr skal der gerne være det meste af dette:
>
> Gerne fast glastag eller Panorama soltag
> tagbøjler evt. med cykelholder
> regnsensor
> parkeringssensor
> stænkklapper
> *boardcomp*
> *2/3-zone klima*
> *bagagedækken*
> *ekstra nøgle*
> justerbare pedaler
> esp
> fartpilot
> *fjernbetjent centrallås*
> elektrisk justerbare sæder
> *motor/kabinevarmer*
> læderkabine
> *metalfarve*
> opvarmet forrude
> sportsundervogn
> *tonede ruder*
> *tågelygter*
> *alufælge*
> Varerums check-up spejl
> *Ekstratonede bagerste sideruder*
> nøgleløst system
> *el-justérbare og el-opvarmede sidespejle*
> varme i sæder
> forsinket kabinelys
> multifunktionsrat med bl.a. kontrol af stereoanlæg
> Blutooth
> el-køleboks
> armlæn
> midterarmlæn/konsol med aflæggerplads
> forlygtespulere
> xenon lygter
> LED baglygter
> automatisk dæktrykskontrol
> automatisk/elektronisk parkeringsbremse
> højdejustérbare forlygter
> *justérbart rat*
> kopholder
> Justerbar instrumentbelysning
> *servostyring*
> Pollenfilter - i forbindelse med aircondition/klimaanlæg
> jakkebøjle bag forsæder
> *aftageligt anhængertræk*
> mulighed for luftaffjedring
> ABS og Airbags tager jeg som en selvfølge
> traction control
> antispin
> udvendig temperaturmåler
> omdrejningstæller
> ur
> olitemp måler
> ladelampe
> reservetankslampe
> lys på åbne døre
> cigarstik i varerum
> bagagenet
>
>
> Der må da gerne være mere end det nævnte udstyr.
> Dem jeg skriver med stjerne _skal_ være der.
>
>
>
> P.S.: Hvad gemmer der sig bag udstyr som:
> Denso Traffic Vision
> Perimeter/scannings alarm
>
> --
> Lars Holst

Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på køreglæde
som du er vant til fra Alfa'en:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/104140557/1288/STIFTEN

Mvh
Thomas



Claus Nygaard-Peders~ (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 14-04-07 14:39

TDN skrev:
>
> Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på køreglæde
> som du er vant til fra Alfa'en:
>
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/104140557/1288/STIFTEN

Til gengæld er journalisten vist ikke helt opdateret med fakta "1,8
liters TFSI-motor". Sådan én har man vist aldrig kunnen få fra VAG, mon
ikke det er 2,0 liters maskinen der tænkes på her?

Mvh
Claus

Claus Nygaard-Peders~ (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 14-04-07 14:41

Claus Nygaard-Pedersen skrev:
> TDN skrev:
>>
>> Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på
>> køreglæde som du er vant til fra Alfa'en:
>>
>> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/104140557/1288/STIFTEN
>>
>
> Til gengæld er journalisten vist ikke helt opdateret med fakta "1,8
> liters TFSI-motor". Sådan én har man vist aldrig kunnen få fra VAG, mon
> ikke det er 2,0 liters maskinen der tænkes på her?

Det er vist mig der ikke var helt opdateret!

http://www.seat.dk/Modeller/Choices/Priser.aspx?model=Altea%20XL

Mvh
Claus

Ukendt (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-04-07 17:50


> Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på køreglæde
> som du er vant til fra Alfa'en:
>
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/104140557/1288/STIFTEN
>
> Mvh
> Thomas
Jeg har selv skiftet en Alfa 156 ud med en Altea og køreegenskaber /
køreglæde er i mine øjne langt fra lige sjove.
Alteaen er til gengæld meget mere praktisk, og byder også på udemærket
køreglæde i forhold til så meget andet jeg har kørt i.

/Tom



Lars Holst (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 14-04-07 19:16

"Tom Jensen" <bispensnabelaprivat.dk> said in
news:4621060f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>
>> Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på
>> køreglæde som du er vant til fra Alfa'en:
>>
>> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/104140557/
>> 1288/STIFTEN
>>
>> Mvh
>> Thomas
> Jeg har selv skiftet en Alfa 156 ud med en Altea og køreegenskaber /
> køreglæde er i mine øjne langt fra lige sjove.
> Alteaen er til gengæld meget mere praktisk, og byder også på udemærket
> køreglæde i forhold til så meget andet jeg har kørt i.
>
> /Tom
>
>
>

Det er det jeg frygter lidt.
Lige meget hvad jeg vælger af dem jeg har listet op.

Det er også noget af en reference at have.

Jeg kan garanteret nemt få en bil med mere udstyr og luksus end min 156
men næppe en der matcher køreegenskaberne.

Jeg kommer pludselig i tanker om at min bror har en Altea med de 170 HK.
Min prøvetur i den var helt glemt og borte. Nok fordi det ikke var noget
særligt.
Den har ikke de samme hårfine køreegenskaber som min 156.



Der er så kommet 2 andre biler på siden jeg startede tråden.

Det er:

Toyota Sportsvan 2.2 sol D-4D 5d

&

Opel Zafira Flexivan Cosmo 1.9 CDTI DPF


Mit gæt er, inden jeg tirsdag-onsdag skal ud og prøvekøre dem alle, at
det er Peugeot 307 Airvan og Ford Focus C-max der byder på de bedste
køreegenskaber.
Mit gæt begrundes ganske simpelt i at det er de to af bilerne der har
flest "personvogns-aner".

Nu vil tiden vise om jeg gætter ret.

--
Lars Holst

Klaus D. Mikkelsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-07 19:26

Lars Holst skriver:
>
> Den har ikke de samme hårfine køreegenskaber som min 156.

Fås 159 ikke på Gule plader ?

> Mit gæt begrundes ganske simpelt i at det er de to af bilerne der har
> flest "personvogns-aner".

Jeg har brugt en del tid i en C-max på gule plader. Det er sku ikke
overbevisende som den kører.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-04-07 19:36


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9912CE151137D25689lh236589@62.243.74.162...
> "Tom Jensen" <bispensnabelaprivat.dk> said in
> news:4621060f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>>
>>> Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på
>>> køreglæde som du er vant til fra Alfa'en:
>>>
>>> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/104140557/
>>> 1288/STIFTEN
>>>
>>> Mvh
>>> Thomas
>> Jeg har selv skiftet en Alfa 156 ud med en Altea og køreegenskaber /
>> køreglæde er i mine øjne langt fra lige sjove.
>> Alteaen er til gengæld meget mere praktisk, og byder også på udemærket
>> køreglæde i forhold til så meget andet jeg har kørt i.
>>
>> /Tom
>>
>>
>>
>
> Det er det jeg frygter lidt.
> Lige meget hvad jeg vælger af dem jeg har listet op.
>
> Det er også noget af en reference at have.
>
> Jeg kan garanteret nemt få en bil med mere udstyr og luksus end min 156
> men næppe en der matcher køreegenskaberne.
>
> Jeg kommer pludselig i tanker om at min bror har en Altea med de 170 HK.
> Min prøvetur i den var helt glemt og borte. Nok fordi det ikke var noget
> særligt.
> Den har ikke de samme hårfine køreegenskaber som min 156.

> Lars Holst

Hej,

Nu tillader jeg mig lige at blande mig lidt, nu når snakken drejer sig om
køreegenskaber og Alfa.
Jeg har selv kørt Alfa - og ja de ligger pokkers godt på vejen, men at
skulle skifte til en MPV med ligende køreegenskaber bliver sku nok lidt
svært, men man bliver jo afhængig af Alfaens køreegenskaber, så forstår skam
godt kravet

Jeg har selv lige købt en Honda FR-V og kan kun sige at den styrer godt,
ligger godt på vejen og har rigtig meget udstyr til latterligt få penge
(guleplader), De 3 sæder der er, sidder man faktisk rigtig godt i, selv 3
voksne mennesker. Grunden tiol det er, at det midterste sæde kan skydes en
del længere tilbage end de 2 andre. En Alfa bliver det aldrig mht. styring
osv, men det er knagme til at leve med i den her herlige bil.
Kig på den - benzineren er kvik og tager mange rpm. Diesel versionen trækker
rigtig godt og er utrolig tyst i sin motorgang, forøvrigt er den kåret som
bedste diesel motor i sin klasse. Honda har selv udviklet den, og det er de
jo som bekendt ikke ringe til.

/HB


KickAssCowboy (14-04-2007)
Kommentar
Fra : KickAssCowboy


Dato : 14-04-07 20:36


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9912CE151137D25689lh236589@62.243.74.162...
> "Tom Jensen" <bispensnabelaprivat.dk> said in
> news:4621060f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>>
>>> Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på
>>> køreglæde som du er vant til fra Alfa'en:
>>>
>>> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/104140557/
>>> 1288/STIFTEN
>>>
>>> Mvh
>>> Thomas
>> Jeg har selv skiftet en Alfa 156 ud med en Altea og køreegenskaber /
>> køreglæde er i mine øjne langt fra lige sjove.
>> Alteaen er til gengæld meget mere praktisk, og byder også på udemærket
>> køreglæde i forhold til så meget andet jeg har kørt i.
>>
>> /Tom
>>
>>
>>
>
> Det er det jeg frygter lidt.
> Lige meget hvad jeg vælger af dem jeg har listet op.
>
> Det er også noget af en reference at have.
>
> Jeg kan garanteret nemt få en bil med mere udstyr og luksus end min 156
> men næppe en der matcher køreegenskaberne.
>
> Jeg kommer pludselig i tanker om at min bror har en Altea med de 170 HK.
> Min prøvetur i den var helt glemt og borte. Nok fordi det ikke var noget
> særligt.
> Den har ikke de samme hårfine køreegenskaber som min 156.
>
>
>
> Der er så kommet 2 andre biler på siden jeg startede tråden.
>
> Det er:
>
> Toyota Sportsvan 2.2 sol D-4D 5d
>
> &
>
> Opel Zafira Flexivan Cosmo 1.9 CDTI DPF
>
>
> Mit gæt er, inden jeg tirsdag-onsdag skal ud og prøvekøre dem alle, at
> det er Peugeot 307 Airvan og Ford Focus C-max der byder på de bedste
> køreegenskaber.
> Mit gæt begrundes ganske simpelt i at det er de to af bilerne der har
> flest "personvogns-aner".
>
> Nu vil tiden vise om jeg gætter ret.
>
> --
> Lars Holst

Jeg har netop i dag været hos Peugeot og prøvekørt Peugeot 307 Airvan SW 2,0
HDI Griffe med ALT i udstyr: automatgear (6 af slagsen), den fedeste skærm i
foruden med info og navi, glastag, to-zonet klima læderstue, fartpilot,
indbygget tlf osv, you name it.

Men den skuffede mig meget med med hensyn til køreglæde. Den var sgu lidt
kedelig ift. Altea 2,0 TDI DSG. Der var en stor portion "wauw-følelse" da
jeg kørte i Altea, men i 307'eren var det bare "hmm, ja det er da godt nok".
Men vores smag er jo forskellige, så prøv da en tur i Pegøjen - måske du kan
li' den.
/KaK



Lars Holst (15-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 15-04-07 06:34

"KickAssCowboy" <KaK@ms.com> said in
news:46212d45$0$52157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns9912CE151137D25689lh236589@62.243.74.162...
>> "Tom Jensen" <bispensnabelaprivat.dk> said in
>> news:4621060f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>
>>>
>>>> Her er en frisk test af en Altea, det lyder som om den byder på
>>>> køreglæde som du er vant til fra Alfa'en:
>>>>
>>>> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070414/BEGGE/10414055
>>>> 7/ 1288/STIFTEN
>>>>
>>>> Mvh
>>>> Thomas
>>> Jeg har selv skiftet en Alfa 156 ud med en Altea og køreegenskaber /
>>> køreglæde er i mine øjne langt fra lige sjove.
>>> Alteaen er til gengæld meget mere praktisk, og byder også på
>>> udemærket køreglæde i forhold til så meget andet jeg har kørt i.
>>>
>>> /Tom
>>>
>>>
>>>
>>
>> Det er det jeg frygter lidt.
>> Lige meget hvad jeg vælger af dem jeg har listet op.
>>
>> Det er også noget af en reference at have.
>>
>> Jeg kan garanteret nemt få en bil med mere udstyr og luksus end min
>> 156 men næppe en der matcher køreegenskaberne.
>>
>> Jeg kommer pludselig i tanker om at min bror har en Altea med de 170
>> HK. Min prøvetur i den var helt glemt og borte. Nok fordi det ikke
>> var noget særligt.
>> Den har ikke de samme hårfine køreegenskaber som min 156.
>>
>>
>>
>> Der er så kommet 2 andre biler på siden jeg startede tråden.
>>
>> Det er:
>>
>> Toyota Sportsvan 2.2 sol D-4D 5d
>>
>> &
>>
>> Opel Zafira Flexivan Cosmo 1.9 CDTI DPF
>>
>>
>> Mit gæt er, inden jeg tirsdag-onsdag skal ud og prøvekøre dem alle,
>> at det er Peugeot 307 Airvan og Ford Focus C-max der byder på de
>> bedste køreegenskaber.
>> Mit gæt begrundes ganske simpelt i at det er de to af bilerne der har
>> flest "personvogns-aner".
>>
>> Nu vil tiden vise om jeg gætter ret.
>>
>> --
>> Lars Holst
>
> Jeg har netop i dag været hos Peugeot og prøvekørt Peugeot 307 Airvan
> SW 2,0 HDI Griffe med ALT i udstyr: automatgear (6 af slagsen), den
> fedeste skærm i foruden med info og navi, glastag, to-zonet klima
> læderstue, fartpilot, indbygget tlf osv, you name it.
>
> Men den skuffede mig meget med med hensyn til køreglæde. Den var sgu
> lidt kedelig ift. Altea 2,0 TDI DSG. Der var en stor portion
> "wauw-følelse" da jeg kørte i Altea, men i 307'eren var det bare "hmm,
> ja det er da godt nok". Men vores smag er jo forskellige, så prøv da
> en tur i Pegøjen - måske du kan li' den.
> /KaK
>
>

Både min kone og jeg skal prøve alle ni biler inden vi beslutter os.

Den vi mener har de bedste køreegenskaber vil vi vælge og proppe med
udstyr.

Jeg gentager lige listen i fuld form:

Opel Zafira Flexivan Cosmo 1.9 CDTI DPF
Pris m/moms: 199.459

Toyota Sportsvan 2.2 sol D-4D Diesel 5d m/tagræling og VSC 177 HK
Pris m/moms: 225.336

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi 138 VTR van E6G
Pris m/moms: 204.583

Ford Focus C-.max 2,0 TDCi Ghia 135HK Van 6g
Pris m/moms: 194.886

Peugeot 307 Griffe 2,0 HDI 136HK Van 6g
Pris m/moms: 209.537

Honda FR-V 2,2 CTDI Executive 140HK Van 6g
Pris m/moms: 243.544
Comfort udgave: 217.544

Mazda 5 2,0 D Touring 143HK Van 6g
Pris m/moms: 196.756
Sport udgave: 208.183

Renault Scénic 2,0 DCI Sport 150HK Van 6g
Pris m/moms: 211.794

Seat Altea 2,0 16V TDI PD FR 170HK Van 6g
Pris m/moms: 213.144


Kom gerne med kommentarer til de nævnte biler.

Fotæl om pålidelighed, køreegenskaber, udstyr, "sjæl",
driftsomkostninger, serviceniveau ved forhandler/værkstedsnet etc. etc.

Nævn gerne hvis der er bilmodeller jeg har overset.


--
Lars Holst

KASO (16-04-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-04-07 07:44


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9912E15C468A25689lh236589@62.243.74.162...
> Hvilken bil skal jeg vælge?
>
> Bilens skal være med gule plader/van.
>
>
>
> Maskinen skal være diesel og have tæt ved eller over 140 HK.
>
> Prisen skal holdes under 250.000,- og der må gerne være luft i den pris
> til vinterhjul/dæk og serviceaftale i 1-3 år.
>
> Jeg sætter køreegenskaber højt.
> Har en Alfa 156 SW i forvejen og er glad for dens måde at køre på.
> Letkørt, giver glæde ved rattet, bremser og styrer bare super.

Jeg springer lige en masse over, som andre har skrevet

En MPV kommer næppe til at match - eller blot nærme sig - køreegenskaberne i
en Alfa.

Bedste bud vil måske være en Golf+ - den skulle være forholdsvis velkørende
og tæt på personbil ?



Lars Holst (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 16-04-07 11:02

"KASO" <a@b.dk> said in
news:46231afd$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns9912E15C468A25689lh236589@62.243.74.162...
>> Hvilken bil skal jeg vælge?
>>
>> Bilens skal være med gule plader/van.
>>
>>
>>
>> Maskinen skal være diesel og have tæt ved eller over 140 HK.
>>
>> Prisen skal holdes under 250.000,- og der må gerne være luft i den
>> pris til vinterhjul/dæk og serviceaftale i 1-3 år.
>>
>> Jeg sætter køreegenskaber højt.
>> Har en Alfa 156 SW i forvejen og er glad for dens måde at køre på.
>> Letkørt, giver glæde ved rattet, bremser og styrer bare super.
>
> Jeg springer lige en masse over, som andre har skrevet
>
> En MPV kommer næppe til at match - eller blot nærme sig -
> køreegenskaberne i en Alfa.
>
> Bedste bud vil måske være en Golf+ - den skulle være forholdsvis
> velkørende og tæt på personbil ?
>
>
>

Jeg giver den en chance så.

Omend jeg for nogle år siden måtte konstatere at Golf var uden komfort og
tæt på at være depressionsfremkaldende p.g.a. designet af førepladsen.

Den får en chance så nu er der 10 kandidater:

VW
Peugeot
Renault
Toyota
Seat
Mazda
Honda
Citroën
Opel
Ford

Prøvekørsel er et must.

--
Lars Holst

KASO (16-04-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-04-07 21:49


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns99147A558D05F25689lh236589@62.243.74.162...
> "KASO" <a@b.dk> said in
> news:46231afd$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>
>> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>> news:Xns9912E15C468A25689lh236589@62.243.74.162...
>>> Hvilken bil skal jeg vælge?
>>>
>>> Bilens skal være med gule plader/van.
>>>
>>>
>>>
>>> Maskinen skal være diesel og have tæt ved eller over 140 HK.
>>>
>>> Prisen skal holdes under 250.000,- og der må gerne være luft i den
>>> pris til vinterhjul/dæk og serviceaftale i 1-3 år.
>>>
>>> Jeg sætter køreegenskaber højt.
>>> Har en Alfa 156 SW i forvejen og er glad for dens måde at køre på.
>>> Letkørt, giver glæde ved rattet, bremser og styrer bare super.
>>
>> Jeg springer lige en masse over, som andre har skrevet
>>
>> En MPV kommer næppe til at match - eller blot nærme sig -
>> køreegenskaberne i en Alfa.
>>
>> Bedste bud vil måske være en Golf+ - den skulle være forholdsvis
>> velkørende og tæt på personbil ?
>>
>>
>>
>
> Jeg giver den en chance så.
>
> Omend jeg for nogle år siden måtte konstatere at Golf var uden komfort og
> tæt på at være depressionsfremkaldende p.g.a. designet af førepladsen.
>
> Den får en chance så nu er der 10 kandidater:
>
> VW
> Peugeot
> Renault
Velkørende og særdeles komfortabel (har selv et eksemplar). Forvent ikke
køreegenskaber i nærheden af Alfa - det er en "cruiser", der er meget
behagelig på langture, men bestemt ikke til at køre "sjovt" i. Sikker på
benene, men ikke megen føling med hjulene. Bør prøves...

> Toyota
> Seat
> Mazda
> Honda
> Citroën
Meget velkørende!
> Opel
> Ford
S-max kører rigtigt godt, men 1.8TDCi er bestemt ingen fornøjelse.
Ukultiveret, støjende - og ingen trækkraft under 1700rpm.
>
> Prøvekørsel er et must.
Helt sikkert!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste