Erfaringer med Citroën C4 Grand Picasso?
Fra : Lars Holst

Dato : 12-04-07 22:23

Jeg skal have ny bil og vil gerne drage fordel af andre folks erfaringer.

Citroën C4 Grand Picasso er en af kandidaterne til vores køb.

Skriv hvad din oplevelse med denne bil er.

--
Lars Holst

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-04-07 22:58

> Citroën C4 Grand Picasso er en af kandidaterne til vores køb.
> Skriv hvad din oplevelse med denne bil er.

Det er vel begrænset hvad der kan være af erfaringer, når modellen er så ny.
Men jeg synes den ser sk*degod ud, og har selv været utroligt glad for de to
Citroën'er jeg har haft.
Forgængeren (Xsara Picasso) var en af de mest pålidelige biler i sin klasse,
selvom de næppe er sammenlignelige.

Alternativt er Ford S-MAX måske også et bud - den ser i hvert fald lige så
godt ud (i mine øjne).

/Kasper Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 13-04-07 13:00

> Jeg skal have ny bil og vil gerne drage fordel af andre folks erfaringer.
> Citroën C4 Grand Picasso er en af kandidaterne til vores køb.
> Skriv hvad din oplevelse med denne bil er.

Jeg har kun prøvekørt den et par gange - Og den var blandt også blandt vores
finalister (Sammen med C5, passast, mondeo, mazda 6 og avensis)

Vores "behov": Stor rummelig stationcar. Primært til 4 personer men
ordentlig plads til 5 og barnevogn og indholdet af en toplæsset
bilkaindkøbsvogn (samtidigt). Men er jeres behov mere end 5 pladser er vores
erfaringer ikke så meget værd ...

Grand picasso starter jo prismæssigt attraktivt med en listepris liger over
300kkr (diesel) men inden man har fået klimaanlæg løber prisen voldsomt
opad. Det er dog en af de få 7 personers hvor der også er plads til en
"madpakke" sammen med 7 personer. Den er meget større end f.eks mazda 5 og
corolla verso. Vi havde tidligere en mazda 626 med klapsæde i babagerummet
og det er bestemt praksis lige at kunne have et par ekstra med.. Men 3.
række er ikke crashtestet og det er noget tyndt pangelværk. I den ene demo
vi var ude at køre i var en kunde kommet til at brække det i stykker, og ved
en anden citroen forhandler advarede sælger om at man skulle følge
instruktionen nøjagtigt, da de også havde haft en kunde der havde brækket
det istykker ....

Men hvis prisen ikke afskrækker så prøv en tur i en grand c4 med 1,6hdi og
6trins automatgearet. Det klæder bilen rigtigt godt men så er listeprisen
også ved at være temmelig høj. Bilen er også høj og jeg synes den vugger
lidt meget i sidevind, men fra førerpladsen er der et dejligt udsyn og jeg
befinder mig også fint...

Teknisk burde en C4 ikke være speciel farlig da det meste vist er hyldevarer
fra PSA (på godt og ondt)

I sidste ende var det lidt det der gjorde udslaget for os - Altså prisen.
Skulle vi have en c4 skulle det næsten være også være med automatgearet og
det meste udstyr og så var merprisen fra en C5 til en C4 alligevel temmelig
stor - Og så kunne en C5 leveres som lagervarer fra Vamdrup lageret hvor en
C4 først skulle laves i frankrig (mange ugers ventetid)

Vi har haft C5'en et par uger og ~1200km. Det eneste jeg savner lidt i den
er automatgearet og den høje sideposition fra C4'eren

Fra : KASO

Dato : 14-04-07 08:29

> [...]
> stykker, og ved en anden citroen forhandler advarede sælger om at man
> skulle følge instruktionen nøjagtigt, da de også havde haft en kunde der

Vi har en Grand Scénic med sæde i "bagagerummet". Det er faktisk crashtestet
i Tyskland - med godt resultat. Vi har ikke haft problemer med sæderne - men
de bruges heller ikke ofte (vi købte den primært for det store bagagerum -
men det er praktisk med de ekstra sæder ind imellem.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-07 21:02

> Vi har en Grand Scénic med sæde i "bagagerummet". Det er faktisk
> crashtestet i Tyskland - med godt resultat.

Det var da godt - underligt at citroens sælgere ikke kender til det og bare
snakker uden om ...

> Vi har ikke haft problemer med sæderne - men de bruges heller ikke ofte
> (vi købte den primært for det store bagagerum - men det er praktisk med de
> ekstra sæder ind imellem.

Sålænge man betjener dem korrekt er der sikkert ingen problemer - men
alligevel tankevækkende at 2 kunder/potentieller kunde alligevel har fået
det ødelagt i forbindelse med en enkelt kampagne ... Så KASO vær en
gentlemen og så selv sæderne op når for de ekstra så du ikke løber i
problemer ...

/A

Fra : lh

Dato : 15-04-07 22:08

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have ny bil og vil gerne drage fordel af andre folks erfaringer.
> Citroën C4 Grand Picasso er en af kandidaterne til vores køb.
> Skriv hvad din oplevelse med denne bil er.

Vi har købt en Citroen C4 Grand Picasso 2.0 (benzin) VTR+ med ECG-6
(elektronisk 6-trins gearkasse), og har haft den i godt en uge nu.
Det er selvfølgelig kort tid til at give en kvalificeret vurdering, men vi
er i hvertfald ikke blevet skuffet. Vi kom fra en Citroen Berlingo, og der
er en stor klasse til forskel - det er jo nærmest limosine-fornemmelse at
køre den, eller som vores søn sagde: Det er jo som at køre i taxi.
Det automatiske gearskift er behageligt og fungerer perfekt (jeg tror kun vi
kommer til at bruge det, selovm det manuelle gearskifte også er meget enkelt
og præcist). Bilen ligger godt på vejen, er meget stille (pas på ikke at
komme til at køre for stærkt, for du hører den ikke!) og har mindre
venderadius end vores tidligere Berlingo, og er således meget let at
manøvrere med.
Og med fartbegrænser/fartpilot og klimaanlæg er det blevet rent luksus at
køre bil.
Rummeligheden og de mange indstillingsmuligheder er også perfekt, og vi har
en enkelt gang anvendt 3. sæderække til fuld tilfredshed.
Har også lige kørt med en større trailer med læs - det mærkes overhovedet
ikke.
Eneste minus lige nu er nok lidt mindre fralægningsplads (større rum), men
det er nok fordi vi var så godt vant i vores Berlingo.

Vi kan kun anbefale denne bil.

God fornøjelse med bilen, hvis det bliver valget.

Vh
Lars Henrik