Hvodan får jeg oplyst min faste IP adresse~
Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-07-01 16:39

Jeg jeg har bstilt en ASDL forbindelse med fast IP.
Da der er i overmorgen den skulle være klar, så kan jeg ikke forstå jeg
ikke har fået nogen papir på setup ud over hvad der står på den folder
der er i kassen. Skal man ført sætte en pc op til ar bruge dhcp og så
aflæse det af den vej. Da jeg spurge hos 80808017 kunne den der sad i
support ikke giver et rigtigt svar på hvordan, når man ikke bruger den
cdrom som er med i pakken. Den virker kun i windows, så han forslog at
prøver at bruge DHCP på et af netkortene og så se om det var ok.
Derefter kunne jeg så reg på www.onlinereg.dk laver noget som jeg ikke
ved hvad er.
Han talte også om at IP adressen måske var låst fast på netkortet mac
adresse. Er der nogen som ved lidt mere om dette en den der svarede i
support på tdc.

BentN

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-07-01 16:53

On Tue, 03 Jul 2001 16:38:42 +0100, Bent Nielsen wrote:
> [...]
>ikke har fået nogen papir på setup ud over hvad der står på den folder
>der er i kassen. Skal man ført sætte en pc op til ar bruge dhcp og så

Faste adresser på BB|ADSL er ikke sat i drift endnu, så du vil få dynamiske
adresser (default config) indtil det i driftssættes, mig bekendt midt i
indeværende måned, til den tid vil jeg tro du får et brev med adressen.

Du skal under alle omstændigheder bruge DHCP, uanset om adressen er fast
eller ej.

>Derefter kunne jeg så reg på www.onlinereg.dk laver noget som jeg ikke
>ved hvad er.

Oprette email account m.m.

>Han talte også om at IP adressen måske var låst fast på netkortet mac
>adresse. Er der nogen som ved lidt mere om dette en den der svarede i
>support på tdc.

Adresserne er ikke låst fast til mac adresser.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-07-01 19:44

Jesper Skriver skrev:
> [...]
> adresser (default config) indtil det i driftssættes, mig bekendt midt i
> indeværende måned, til den tid vil jeg tro du får et brev med adressen.
Jeg fik ellers at vide at det var på dem som fik det på antenen som
ikke var klar, men at ASDL var ok.

Det er da meget lidt De lære deres supportere, om hvad det er de har med
at gøre.
Så er det da et falsk grundlag jeg har bestilt på. så er det da ikke
bedre end hvilken som helst anden fladrate.

Så kan man jo ikke sætte sever op m.m som det var grunden til fast ip.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-07-01 22:52

On Tue, 03 Jul 2001 19:44:25 +0100, Bent Nielsen wrote:

>Jeg fik ellers at vide at det var på dem som fik det på antenen som
>ikke var klar, men at ASDL var ok.

antenen ?????

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-07-01 00:21

Jesper Skriver wrote:

>antenen ?????

Ja, hans sølvpapirshat...

(undskyld)

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.

Fra : Henrik

Dato : 04-07-01 12:32

Så er jeg lidt forvirret???

Jeg har bestilt fast IP, og jeg får allerede nu den samme IP tildelt hver
gang. Men det hænger måske sammen med MAC-adresse, levetid o.s.v. på
"leaset"? Og hvordan TDC nu ellers har sat sine DHCP-servere op?

Mvh
Henrik

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-07-01 12:35

On Wed, 4 Jul 2001 13:31:50 +0200, Henrik wrote:
>Så er jeg lidt forvirret???
>
>Jeg har bestilt fast IP, og jeg får allerede nu den samme IP tildelt hver
>gang.

Det er tilfældigt.

>Men det hænger måske sammen med MAC-adresse, levetid o.s.v. på
>"leaset"?

Så længe din maskine er tændt vil den (bortset fra hvis TDK renummerer)
beholde samme adresse, uanset om du har fast eller dynamisk ip adresse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik

Dato : 04-07-01 12:39

Jeg får nu den samme adresse selvom alt har været slukket i nogle timer.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-07-01 16:43

On Wed, 4 Jul 2001 13:39:13 +0200, Henrik wrote:
>Jeg får nu den samme adresse selvom alt har været slukket i nogle timer.

Igen tilfældigt, fordi der er så mange ledige adresser, at den ikke
er blevet genbrugt i den periode.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bent Nielsen

Dato : 05-07-01 19:48

Jesper Skriver skrev:

> Igen tilfældigt, fordi der er så mange ledige adresser, at den ikke
> er blevet genbrugt i den periode.

Det er jeg ikke helt sikker på er rigtigt, da jeg ikke bruger dhcp lige
nu, men bare aflæste den ip m.m som jeg fik første gang på en anden
maskine
Nu bruger jeg den i en Virtual maskien under OS2 og med en freeware
router og 2 netkort til den virtual maskine og 1 til OS2 og så er alle
maskiner på.

local_ip=192.168.0.3
local_mask=255.255.255.0
;local_gateway=192.168.0.1
remote_ip=62.243.186.245
remote_mask=255.255.255.0
remote_gateway=62.243.186.1
local_pdi=0x61
remote_pdi=0x60
;tcp_server=192.168.0.1:21
;udp_server=192.168.0.1:6667

Jeg er dog spændt på hvordan det kommer til at virke, når jeg får den
faste ip.

Fra : The Borg

Dato : 03-07-01 18:36

Hvis ellers det er det nye produkt du har bestilt dvs. med telefonabb. sker
der følgende:
Min egen historie ;)
1. Bestiller ADSL 512 med fast ip.
2. modtager ordrebekræftigelse med dag&tid
3.Jeg henter adsl pakken hos TDC
4. undrer mig over at der ikke er noget i papirene om hvilket nr. min ip
har??? Ringer til support & tekniker, får en sludder for en sladder : ...
den kommer nok med posten i morgen...
Jeg havde sat alt op og det eneste jeg manglede var at få den forb..... ip
adresse at vide og så at den sidste lampe skulle skifte fra rød til grønt.
Forb...... TDC ... har ikke styr på en sk.. Efterhånden godt sur, da jeg
skulle kunne komme på mellem 7.30 og 16.00, så snart der kom lys i lampen...

Så lyser den grønt og posten har intet med fra TDC, forb........
hundehoveder...*"#¤#¤%&%%& - mange grimme ord senere, tænker jeg fanden med
dem.
Jeg smed cd skiven i og kørte online reg. og siden har det bare rullet
derudad ;)
Det var den 18 juni, og jeg har stadig ikke modtaget andet end min
ordrebekræftigelse, så jeg går da ud fra at det som sædvanligt drejer sig om
at manden nede på gulvet ikke får en skid at vide fra ledelsen i TDC.
Så hvis ellers det er samme produkt, tror jeg næsten bare du kan køre online
reg. når alle 3 lamper lyser grønt...
mvh.
En tilfreds TDC-ADSL bruger

Fra : BB

Dato : 03-07-01 19:00

Jeg har bredbånd, og support siger at de først er klar med fast ip. engang i
august.
Så skulle der komme et stk. papir med fast ip. nummer på.

VH
Brian