Rensning af sæde
Fra : Thomas

Dato : 12-04-07 12:59

Hej,

Jeg kørte een hjem i Påsken efter en frokost og han kastede op på
passagersæde og gulv.

Hvor kan man billigst få det renset ? Kunne forestille mig der taxa'er får
det gjort... mener det koster en tusse hvis man kaster op i en taxa, så det
koster vel deromkring.

Har set priser på 2-3000, men det er jo en hel bil de renser...

Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-07 13:10

On Thu, 12 Apr 2007 13:58:52 +0200, "Thomas" <tr@kyborg.dk> wrote:

> [...]
>koster vel deromkring.
>
>Har set priser på 2-3000, men det er jo en hel bil de renser...

Hvis du får en plet på et bukseben, vasker du vel ikke kun det ene
bukseben?

Hvis du nøjes med at rense det ramte område, vil der næsten med
sikkerhed blive en meget synlig forskel.

Har delikventen råd til at drikke sig fra sans og samling, har han
også råd til at yde 50% af omkostningerne ved en ordentlig rengøring.

Du får til gengæld renset bilen indvendigt til halv pris.

Næste gang bestiller du bare en taxi til beruseren. 1000 kr. er IMHO
den billigste løsning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Aslan

Dato : 12-04-07 13:44

Folmer Rasmussen wrote:.

> Næste gang bestiller du bare en taxi til beruseren. 1000 kr. er IMHO
> den billigste løsning.

Og det er så laaaaang tid siden, det kunne gøres til den pris.
Hurtigst mulig vand og sæbe, vand og sæbe, vand og sæbe, vand og sæbe.......
tørre, tørre, tørre.... lufte ud..........
En sådan bil kan tidligst benyttes 4-5 timer senere....
Hvad syntes du selv ville være rigmelig for den manglende omsætning (til
chauffør og vognmand) i 5 timer en fredag/lørdag nat?
(Desuden er det noget frygteligt stads at arbejde med og lugten hænger der
de næste 14 dage

Men ellers enig med dig i at det ville have været den billigste løsning!!

Aslan
11/2006 MB E 320 CDI Avantgardé (3 liters V6 og 540 Nm)

Fra : TheTransporter

Dato : 16-04-07 12:44

On Thu, 12 Apr 2007 14:43:57 +0200, "Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS
email.dk> wrote:

> [...]
>de næste 14 dage
>
>Men ellers enig med dig i at det ville have været den billigste løsning!!

Tja vi tager 500 kr for svineriet samt at regningen for den rigtige
rengøring sendes til kunden senere.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Thomas

Dato : 12-04-07 14:05

Kender i nogen der kan rense det ?

Der er jo ingen grund til at rense en hel bil med 4 sæder, når det kun er et
sæde....

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 12-04-07 14:12

"Thomas" <tr@kyborg.dk> skrev i en meddelelse
> Kender i nogen der kan rense det ?
>
> Der er jo ingen grund til at rense en hel bil med 4 sæder, når det kun er
> et sæde....

Å bed dog rensefirmaet om en pris for rensning at 1 sæde! Det kunne jo hænde
at han bare siger måske 700 kr. - som alternativ til 2000 for hele bilen.

Knud

Fra : Henning

Dato : 12-04-07 14:23

On Thu, 12 Apr 2007 13:58:52 +0200, "Thomas" <tr@kyborg.dk> wrote:

>Hej,
>
>Jeg kørte een hjem i Påsken efter en frokost og han kastede op på
>passagersæde og gulv.

Giv ham en flaske rodalon og en time eller to til at vaske bilen

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 16:36

Det kunne måske hjælpe hvis du skrev lidt om hvor i landet.

Mvh Ove

Fra : Thomas

Dato : 13-04-07 08:39

det er københavn og rodalon ER prøvet...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Rønshof

Kyborg A/S
Hørkær 20,2
2730 Herlev
Tel:/Fax +45 44 92 36 26
E-mail: tr@kyborg.dk

Fra : Allan F

Dato : 13-04-07 16:49

> [...]
> det koster vel deromkring.
>
> Har set priser på 2-3000, men det er jo en hel bil de renser...

Jeg kører taxi, og når folk har uheld i min vogn, kommer de til at betale
taxameterets ventetakst, indtil vognen er så rengjort og TØR at den kan
fortsætte med at arbejde. Hvis det tager 4 timer, så er det ca. 1300 kr. En
kollega måtte i byretten med en kunde, som blev dømt til at betale
chaufføren 1700 kr for tabet mens bilen var ude af drift plus 2900 til ISS
Skadeservice for rengøringen.

Den måde, jeg renser stof (sæde og gulv) er, at jeg bruger en kraftig
støvsuger (f.eks. fra en tankstation) til at fjerne det værste, og derefter
en sprayflaske med vinduesrens. Gennemblød det ramte område, vent et minut,
og brug støvsugeren igen. Gør det tre gange, og rengør så de hårde
overflader, der er ramt. Tør efter med papir på stoffet, evt. køb en rulle
på tanken. Brug rigeligt.

Almindelig vinduesrens tager ikke farven fra stof, og kemien tager en stor
del af lugten. Efter ca. en uges tid er lugten næsten væk - afhængig af hvor
omhyggelig man er.

Sidste gang jeg havde opkast i bilen var en lørdag nat i december.
Bagsædepassageren på højre bagsæde kunne pludselig ikke holde branderten
indenbords mere, og sprøjtede maveindholdet ud over det hele. På sædet han
sad på, på bagdøren inkl. dørlommen og ruden, forsædet, nakkestøtten,
fordøren inkl. dørlommen og ruden, taget, solskærmen, forruden,
handskerummet, gulvet foran, radioen, midterkonsollen, askebægret,
gearkonsollen, armlænet mellem forsæderne, førersædet, mine bukser og min
jakke.

Det tog 4 timer at gøre bilen så ren, at jeg kunne arbejde i den næste dag,
Jeg fik turens pris plus 1200 kr for rengøring, mens jeg mistede ca. det
dobbelte i omsætning. Det værste var, at da jeg ventede på kunden, var de så
længe om at komme ud, at jeg var berettiget til at melde turen forgæves, og
køre min vej. Men desværre blev jeg holdende ialt 7 minutter før de opdagede
mig, plus den tid det tog før de kom ud til bilen.

Hvorfor kan folk ikke forstå, at vores job er at køre bil, ikke tørre bræk
op? Hvis din makker ikke kan holde til at drikke, så skal han lade være. Og
lad venligst være med at læsse den slags problemer af på andre. De eneste,
der er uddannet til at håndtere den slags, er ambulancereddere, og de læger
og sygeplejersker, der beskæftiger sig med udpumpninger på sygehusene. Ring
112, og de er endda gratis at køre med. Alternativt læg beruseren i aflåst
sideleje, og hav en ædru person til at holde øje med ham indtil branderten
er kogt ned til en håndterlig størrelse.

Allan F

Fra : Benny

Dato : 15-04-07 14:43

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En kollega måtte i byretten med en kunde, som blev dømt til at betale
> chaufføren 1700 kr for tabet mens bilen var ude af drift plus 2900 til ISS

Den holder ikke i retten. Da jeg boede i Esbjerg havde jeg en bekendt der
kørte taxa i fritiden og han fortalte at de (taxa ) havde tabt i byretten.
Der er ingen lovhjemmel for de forskellige priser der er nævne. Det står
derimod chaufføren frit hvad angår om at man vil køre med "svimle" folk.

Med den dom i tankerne vil jeg nok ikke betale en rød øre (hvis de findes).
Han ku bare have sagt at jeg var for fuld.

Benny

Fra : Allan F

Dato : 16-04-07 11:51

> [...]
>
> Med den dom i tankerne vil jeg nok ikke betale en rød øre (hvis de
> findes). Han ku bare have sagt at jeg var for fuld.

Selvfølgelig kunne han have fortalt dig, at du var for fuld. Og det stod
også dig frit for at fortælle ham, at du var for fuld.

You break it, you bought it. Så kan du prøve at sælge regningen til din
forsikring eller du kan acceptere at det er dit ansvar, hvad du hælder i
hovedet. Eftersom det ikke var chaufføren, der tvang spritten i halsen på
dig, hvorfor skal han så betale ud af sin egen lomme for at gøre rent?

Hvis du går ind i en butik i en brandert, og vælter f.eks. en reol med glas,
er det så dit ansvar eller er det butikkens?

Allan F

Fra : TheTransporter

Dato : 16-04-07 12:48

On Fri, 13 Apr 2007 17:48:45 +0200, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>sideleje, og hav en ædru person til at holde øje med ham indtil branderten
>er kogt ned til en håndterlig størrelse.

Jeg er selv lige startet som taxachauffør her i byen for et par
måneder siden og her der er proceduren at man tager 500 kr kontant fra
kunden samt at man får kundens navn og adressse.

Derefter gøres vognen så rent at man kan klarer aftenenen igennem
hvorefter at den køres til et professionelt rensningscenter som så
tager den færdige og komplette rengøring som kunden kommer til at
betale for.

For det er dælme ikke altid at det er nemt at se om den eller den
person som man har haft taget med er for beruset til faktisk at kunne
holde maveindholdet inde.

---