Spørgsmål ang. golf3......................~
Fra : bertram

Dato : 11-04-07 07:51

Når jeg starter en "morgen" kold motor (golf3 1,8 abs 1993) kommer
der kortvarigt tikke-lyde i ca 5-10 sek. for derefter helt at
forsvinde.
Hvad er det ? Jeg tænker det kan være benzin-indsprøjtningen ?

Tak for evt. hjælp

Bert.

Fra : Gearløs

Dato : 11-04-07 09:14

bertram wrote:
> [...]
> forsvinde.
> Hvad er det ? Jeg tænker det kan være benzin-indsprøjtningen ?

Hydrauliske ventilløftere der tikker indtil olien er nået et vist tryk?

-Mathias

Fra : Mr J..

Dato : 11-04-07 09:14

> Hydrauliske ventilløftere der tikker indtil olien er nået et vist tryk?

bestemt også mit bud

Mvh
Morten

Fra : bertram

Dato : 11-04-07 11:00

On Wed, 11 Apr 2007 10:13:48 +0200, "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote:

>bestemt også mit bud
>
>Mvh
>Morten

Hvad kan man gøre ved det?

Tak for svarene alligevel

mvh
Bert.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-04-07 11:05

> Hvad kan man gøre ved det?

Skifte olie, evt. en tykkere. Skifte løftere. Leve med det?

Fra : Mr J..

Dato : 11-04-07 11:14

> Skifte olie, evt. en tykkere. Skifte løftere. Leve med det?

Ja, det er også mine bud, men du kan jo prøve at måle olietryk, det kan jo
være at den er ved at være småslidt, den gamle oliepumpe..
Men for det meste kan et olieskift gøre det..

Mvh
Morten

Fra : Gearløs

Dato : 11-04-07 11:54

bertram wrote:

> Hvad kan man gøre ved det?

Skifte ventilløftere som andre også skriver, men tit hjælper det ikke da
ventilstyr også er slidt. Hvis motoren har gået en god slat km. ville jeg
blot leve med det, det har vist ikke den store betydning alligevel. Men vent
gerne de 10 sek. inden du kører, så skåner du motoren.

Mvh
-Mathias

Fra : bertram

Dato : 11-04-07 19:18

On Wed, 11 Apr 2007 12:54:17 +0200, "Gearløs"
<baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>blot leve med det, det har vist ikke den store betydning alligevel. Men vent
>gerne de 10 sek. inden du kører, så skåner du motoren.

Tak for jeres svar. Jeg prøver med en tykkere olie og evt . nye
ventilløftere

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-07 14:49

bertram skriver:

> Hvad kan man gøre ved det?

Hvor mange penge er du villig til at ofre ?

Mit bud er at karossen forsvinder inden du får ventilproblemer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-07 14:47

"Gearløs" skriver:

> Hydrauliske ventilløftere der tikker indtil olien er nået et vist tryk?

Ingen tvivl.

Fra : Morten

Dato : 12-04-07 20:11

"bertram" <monail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsvinde.
> Hvad er det ? Jeg tænker det kan være benzin-indsprøjtningen ?

Har selv haft sådan en motor med samme "problem". Prøvede forskellige olier
uden at det ændrede noget. Fik skiftet ventilløftere for godt 1000 kr incl.
montering, og det virkede! Mekanikeren sagde at motoren ikke tager skade af
at køre med de slidte, men det lyder ikke fedt når benzin-raceren lyder som
en diesel

\Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-04-07 21:05

Morten wrote:

> [...]
> 1000 kr incl. montering, og det virkede! Mekanikeren sagde at motoren
> ikke tager skade af at køre med de slidte, men det lyder ikke fedt

Det mindre fede ved at lyde som en diesel er at den ikke kører som en diesel
;)

--
Per, Esbjerg