Pladearbejde, lidt spørgsmål
Fra : Peter Anskjær

Dato : 10-04-07 21:31

Hej gruppe,
jeg står overfor noget rust på min bil og vil gerne selv lave det. Der er
nok at gå i gang med, men da jeg aldrig før har lavet pladearbejde vil jeg
starte med at skifte lidt plade under kofangeren bagpå for at se om det er
noget jeg skal fortsætte med eller ej. Skal lige nævnes at jeg er vant til
at arbejde med rustfrit pladearbejde.

Men nu melder spørgsmålene sig, jeg har surfet noget rundt og lånt et par
bøger på biblioteket og venter på Haynes bog om emnet.
Alligevel vil jeg lige høre her også om jeg er på rette vej:
Når jeg har skiftet pladen skal der vel baj eller kit på indersiden hvor jeg
kan komme til? Er der et bestemt produkt der er bedre?
Udenpå var planen at svejse, slibe, spartle, slibe og grunde, det er vel
ikke helt galt?
Hvilken spartelmasse skal man gå efter og hvad med grunderen?

Så kort sagt, har jeg forstået rigtigt og hvilke produkter er at foretrække?

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 22:20

ja det gælder om at kitte svejsningerne på bagsiden, og jeg ville gøre det
sådan her slibe, grunde, slibe, spartle, slibe, grunde...

Til mine skærmkanter bagpå, har jeg købt dyrt karosserikit, til alt det
andet har jeg brugt biltemas, og synes de er lige gode, den dyre bliver lidt
hurtigere fast..
Af spartil, bruger jeg også biltemas, og er det lange store stræk bruger jeg
så meget metalspartel som muligt..

Mvh
Morten

Fra : Peter Anskjær

Dato : 12-04-07 07:23

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt hurtigere fast..
> Af spartil, bruger jeg også biltemas, og er det lange store stræk bruger

Tak for input, udover at jeg lige havde glemt en gal maling lyder det til at
jeg ikke er helt fuldstændigt galt på den.

Jeg vil gå i gang i weekenden.

Mvh
Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-04-07 08:58

"Peter Anskjær" <peter@_rem_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for input, udover at jeg lige havde glemt en gal maling lyder det til
> at jeg ikke er helt fuldstændigt galt på den.

Det lyder farligt.
Har malingen noget der ligner hundegalskab, med fråde om munden,
eller hvordan ser en gal maling ud?
Vil gerne vide det, da jeg helst ikke vil have at vores køretøjer bliver
smittede.

> Jeg vil gå i gang i weekenden.

Go' ide

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (ikke gal

Fra : Peter Anskjær

Dato : 12-04-07 17:47

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller hvordan ser en gal maling ud?
> Vil gerne vide det, da jeg helst ikke vil have at vores køretøjer bliver

Uha, det kan være svært med så mange taster på tastaturet, jeg tror det
skulle have været gang og ikke gal. Men når jeg alligevel er nede efter
grunder mm. skal jeg da lige høre dem om de har gal maling, hvis de har
kigger jeg lige på det og melder tilbage præcist hvordan det ser ud da jeg
heller ikke selv ved det endnu

Mvh
Peter