406 fælge på Xantia?
Fra : Flemming

Dato : 10-04-07 09:31

Hej

Kan man benytte fælgene fra en Peugeot 406 st. car 2002 til en Citroen
Xantia st car. 1999?

Begge har 4 huller og dækkene har samme størrelse 195/65-15

Mvh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 09:38

"Flemming" <okrefhSLET@holstebro.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan man benytte fælgene fra en Peugeot 406 st. car 2002 til en Citroen
> Xantia st car. 1999?
>
> Begge har 4 huller og dækkene har samme størrelse 195/65-15

Nix, det kan man ikke. Desværre. Jeg har selv et par meget fine Xantia
sutter til at ligge som ikke passede på en Pissjø jeg handlede (den havde
nemlig nedslidte dæk, så det havde sparet mig for 4 nye sutter)
Tommy

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-04-07 09:39

TBJ wrote:
> [...]
> sutter til at ligge som ikke passede på en Pissjø jeg handlede (den havde
> nemlig nedslidte dæk, så det havde sparet mig for 4 nye sutter)

Hvad var det lige der ikke passede? De burde passe.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 09:48

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Det er måske uoriginale på den du har købt

Er det dækken eder ikke passer til fælgen? eller fælgen der ikke passer til
bilen? mystisk.

> Hvad var det lige der ikke passede? De burde passe.

Ja : http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

PEUGEOT 406 95- 8D 4-108 18 65,1 B12x1,25
CITROEN Xantia 93- X1 4-108 18 65,1 B12x1,25

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 11:20

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad var det lige der ikke passede? De burde passe.

Tjae.. hullerne passede ikke. Men med baggrund i de oplsyninger i finder
frem, bør manden da prøve, det er da sikkert.
Mvh Tommy

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-04-07 09:38

Flemming wrote:
> Hej
>
> Kan man benytte fælgene fra en Peugeot 406 st. car 2002 til en Citroen
> Xantia st car. 1999?
>
> Begge har 4 huller og dækkene har samme størrelse 195/65-15

Og begge har centerhul på 65,1 mm og afstand mellem boltene på 108mm.
Indpresningsdybden er 18 men nogle Xantia er vistnok typegodkendt med
15, andre 18. Men det er ikke noget problem i praksis.

Mvh.

Fra : Allan Kristensen

Dato : 10-04-07 11:19

> Og begge har centerhul på 65,1 mm og afstand mellem boltene på 108mm.
> Indpresningsdybden er 18 men nogle Xantia er vistnok typegodkendt med 15,
> andre 18. Men det er ikke noget problem i praksis.

Det kan jo også være udformningen af fælget der gør at de måske går imod
bremsecaliperen, der er jo nogle biler hvor de sidder meget tæt på.

Fra : Tau

Dato : 10-04-07 13:12

"Allan Kristensen" <allank@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jo også være udformningen af fælget der gør at de måske går imod
> bremsecaliperen, der er jo nogle biler hvor de sidder meget tæt på.

Ja, men har er det at indpresningdybden spiller en rolle. så i dette her
tilfælde skulle det ikke betyde noget.>

Prøv at se denne side, det kan måske hjælpe.
http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Der er også denne men der er mere hjulstørrelser.
http://www.daekxperten.dk/default.asp?lang=da

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 10-04-07 13:18

> Ja, men har er det at indpresningdybden spiller en rolle. så i dette her
> tilfælde skulle det ikke betyde noget.>

Jeg vil nu mene at når vi snakker bremsekalibre er det fælgens indre
diameter der tæller, men er det bare mig?

Troels

Fra : Allan Kristensen

Dato : 10-04-07 13:45

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:461b803c$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Jeg vil nu mene at når vi snakker bremsekalibre er det fælgens indre
> diameter der tæller, men er det bare mig?

Det var nu ikke den vej jeg mente, men den måde pladen, fra navet og ud til
selve fælgringen, buer på, der kan caliperen måske gå imod, jeg kan huske da
jeg arbejdede som mekaniker, fik jeg en bil ind med slidte bremseklodser, og
da jeg monterede nye klodser gik caliperen imod fælget, der var der monteret
nogle fælge fra en anden bil.