Campingvogne på Storebæltsbroen skærtorsda~
Fra : Martin

Dato : 09-04-07 20:08

Hej

Jeg skulle fra København til Odense Skærtorsdag og krydsede i den
forbindelse Storebæltsbroen ved 12-tiden.

Det blæste ret kraftigt den dag og kort før broen blev man mødt af
meddelelse om at broen var lukket for lette køretøjer indtil kl 19 og ved
næste afkørsel var der et fint billede af campingvogne, der skulle bruge
afkørslen. Det var der også mange der gjorde.....

Men rigtigt mange valgte på trods af lukningen at trække deres campingvogne
over broen, til stor gene og fare for dem selv og andre - sepcielt på
lavbroen hvor vinden var rigtigt kraftig og skabte slinger i de lette
køretøjer. Men hr. og fru DK var fast bestemte på at nå deres bookede
campingplads ved vestkysten - blæst eller ej! For lillefar kan selvfølgelig
manøvre sin mazda 626 med hænger over uden problemer!

Hvorfor afviser bromedarbejderne ikke disse bilister og hvad er det der
foregår i hovedet på dem? Der stod ikke engang "advarsel" eller "frarådes",
men direkte "lukket for lette køretøjer indtil kl 19".

Martin - der heldigvis ikke blev skøjtet af broen af et fjols med en
ustyrlig campingvogn!

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-04-07 21:06

"Martin" <min@mail_at_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foregår i hovedet på dem? Der stod ikke engang "advarsel" eller
> "frarådes", men direkte "lukket for lette køretøjer indtil kl 19".

Bromedarbejderne afviste ikke campingvognene fordi de er inkomptente og
vil gøre alt for ussel mammon. Omvendt er bilisterne en flok ignorenter der
tror forbudet kun gælder de andre. Såååån er danskerne flest.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 23:46

> Hvorfor afviser bromedarbejderne ikke disse bilister og hvad er det der
> foregår i hovedet på dem? Der stod ikke engang "advarsel" eller
> "frarådes", men direkte "lukket for lette køretøjer indtil kl 19".

Der sker det samme i hovdet som på den kunde jeg havde idag.... Hna parkerer
sin bil mellem to lastbilstandere, så lastbilerne ikke kan komme forbi.. Og
på trods af at både en lastbilchauffør og jeg som tankpasser beder ham om at
flytte sig, nægter fjolset, da der ikke er et parkering forbudt skilt... For
det gør jo ikke noget at blokerer en udgang til en tankstation...

Ender med at hans kone flytter bilen, efter også at have forsøgt at tale
fornuft ind i fjolset..

Han burde sgu bare ha fået en fin Ruko lakering rundt om sin store nye
Audi...

Nogle "mennesker" benytter ikke betegnelsen: fornuft

/SWP

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-04-07 23:48

> Nogle "mennesker" benytter ikke betegnelsen: fornuft

Nej, og desværre er det ofte "dem i en ny Audi" - aner ikke hvorfor, men
fordi de har råd til noget i den dyrere ende, mener de åbenbart de kan tage
deres helt særegne friheder.

F.eks, hvis jeg kører med en kammerat, han skal ind på en tank efter en
pakke cigaretter (dvs. ikke tanke), og han parkerer foran døren ind til
"kiosken" eller blot foran en stander, flytter jeg konsekvent bilen... Han
skal da ikke optage plads for en anden der evt. skal tanke - eller blokere
for indgangen.

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 07:54

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:461ac268$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Nej, og desværre er det ofte "dem i en ny Audi" - aner ikke hvorfor, men
> fordi de har råd til noget i den dyrere ende, mener de åbenbart de kan
> tage deres helt særegne friheder.

Ej, kender du de mennesker, som ikke har råd til andet end en almindelig
pispotte? Det er bare mennesker der generaliserer helt vildt
Spøg til side, jeg er ikke enig i din betragtning. Jeg har været proff.
chauffør i 8 år og min erfaring siger at det såmænd er jævnt fordelt hen
over alle mærker - dog kan man (jeg) have tendens til at bemærke et bestemt
bilmærke mere end andre.. men det holder op i gen og skal nok tilskrives
tilfældigheder. En var dog helt sikker: de folk der kørte skoda (før det
blev VW) havde en udbredt tendens til at opføre sig lidt "sjovt" indimellem.
De eneste trafikanter jeg pt er stensikker på at være særlig opmærksom på er
knallert45 og til dels cyklister. De har vistnok et aktivt dødsønske.

> [...]
> skal da ikke optage plads for en anden der evt. skal tanke - eller blokere

Var jeg nu kommet ind på en tank og var eneste bil i nærheden, så kunne jeg
såmænd godt finde på at holde lidt egoistisk. Hvis der så kom en klaphat og
flyttede min bil, så havde jeg godt nok tændt af. Vær opmærksom på at det er
brugstyveri og straffes med bøde og en plettet straffeattest.
Men jeg tror nu også bare at det er "drømme" du har om at folk skulle rette
lidt mere ind (efter dig). Vi gør alle sammen dumheder og kan ikke være lige
opmærksommme/betænksomme hele tiden, vi er trods alt kun mennesker og den
egenskab vi mangler mest (jo, også undertegnede) er nok tålmodighed og
overbærenhed..
Mvh Tommy

Fra : Leonard

Dato : 10-04-07 08:23

On Tue, 10 Apr 2007 08:53:44 +0200, TBJ wrote:

> [...]
> flyttede min bil, så havde jeg godt nok tændt af. Vær opmærksom på at det er
> brugstyveri og straffes med bøde og en plettet straffeattest.

Hvis det er en kammerat, du har med i bilen, der flytter den?
Hvis en anden flytter din bil, så må du have efterladt den med nøglen i,
og det er ulovligt. Det bliver vist heller ikke brugstyveri, af at
flytte den nogle meter på en tankstation.

Men du opfører dig lige så egoistisk som flertallet.
"Jeg skal jo bare lige ... "
"Der holdt jo ingen her da jeg kom ..."
"De pladser bliver aldrig brugt alligevel ..." (ofte sagt om
handicap-p-pladser)

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-04-07 08:36

On Tue, 10 Apr 2007 09:23:29 +0200 Leonard <piper28a@gmail.com> sent the
following smoke signals:

>Hvis det er en kammerat, du har med i bilen, der flytter den?
>Hvis en anden flytter din bil, så må du have efterladt den med nøglen i,

Ikke hvis det er Jan Frørup, der flytter den...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Gunnar007

Dato : 10-04-07 08:33

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> Hvis der så kom en klaphat og flyttede min bil, så havde jeg godt nok
> tændt af. Vær opmærksom på at det er brugstyveri og straffes med bøde og
> en plettet straffeattest.

Og en bøde til dig, for ikke at have aflåst bilen forsvarligt !!
Sådan er det jo

Hilsen G

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-04-07 10:20

> [...]
> være lige opmærksommme/betænksomme hele tiden, vi er trods alt kun
> mennesker og den egenskab vi mangler mest (jo, også undertegnede) er nok

Problemet er jo de ophøjede tosser som bliver pænt bedt om noget og så fejer
det væk "for der er ingen der skal fortælle dem noget".

DEN slags har vi alt for mange af. Bare fordi man er fyldt 18 kan man sq
godt lytte efter hvad andre mennesker siger....

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 10-04-07 11:44

> --------------------------. Vær opmærksom på at det er brugstyveri og
> straffes med bøde og en plettet straffeattest.

Hvis jeg skal være helt ærligt, tror jeg politiet har bedre at tage sig til,
end at gøre et stort nummer ud af sådanne småting. Det er jo kun hvis det er
en kammerats bil vi snakker om, og jeg var med i forvejen Men du kender
ikke vores forhold til hverandres biler så

Troels

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-04-07 11:14

> [...]
> "frarådes", men direkte "lukket for lette køretøjer indtil kl 19".
>
> Martin - der heldigvis ikke blev skøjtet af broen af et fjols med en

Som de selv siger ved broen kan de ikke forbyde folk at køre over .. kun
fraråde dem det .... Når så de første CV er rullet rundt dukker policen
som reglen og også kommer der INGEN lette køretøjer over broen.

Skulle selv over i et svin af en kassevogn og fik overstående besked ...
De advarede mig nemlig pga. bilens str.. Men efter som jeg 1 tideligere
har tøffet den ene vej med 1000kg mindre bagi så mente nok jeg kunne kome
sikkert over

Erik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-04-07 21:02

OZ3BTO wrote:

> [...]
> besked ... De advarede mig nemlig pga. bilens str.. Men efter som
> jeg 1 tideligere har tøffet den ene vej med 1000kg mindre bagi så mente

Du mener det bliver mere sikkert med mindre bagi?

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-04-07 21:09

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> writes:

> Du mener det bliver mere sikkert med mindre bagi?

Da ikke såvidt jeg kan læse?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-04-07 21:39

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Du mener det bliver mere sikkert med mindre bagi?

Nu skriver han jo netop at han har et tons mere med anden gang han kører
over.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og