Svært ved at stå i tomgang
Fra : JMN

Dato : 07-04-07 15:44

Hej med jer midt i påsken

Har en Skoda Felicia GLX 1.6 som fungerer fint,
dog har den når man starter den med kold motor, lidt svært ved at holde
tomgangen. Der skal en del speeder til.

Hvad kan årsagen være?

vh.
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 19:00

> Har en Skoda Felicia GLX 1.6 som fungerer fint,
> dog har den når man starter den med kold motor, lidt svært ved at holde
> tomgangen. Der skal en del speeder til.

tomgangs regulaor, koldstartsventil.. du nænver ikke om den er med ins.
eller karbu. eller årgang..

er det diesel eller benz?

Så er det ret svært at gi dig en fejlbedømmelse..

Mvh
Morten

Fra : JMN

Dato : 07-04-07 19:15

Hej Morten

Jeg undskylder.

Det er en benzin fra 1998.

vh.
Jørgen

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-07 19:39

"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Morten
>
> Jeg undskylder.
>
> Det er en benzin fra 1998.

Indsprøjtning eller karburator?

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 20:10

> Indsprøjtning eller karburator?

Kan næsten kun være en ins.. jeg ville nok fejlsøge ved din
koldstartsventil, hvis din motor har en sådan prøv et at tage stikket
fra den og se om det ændre noget ved kold start..

Mvh
Morten

Fra : JMN

Dato : 07-04-07 22:33

Hej igen

Tak for svar, men jeg må erkende jeg ikke helt ved hvad det er, men det er
da et spor jeg vil gå videre med.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 22:59

> Tak for svar, men jeg må erkende jeg ikke helt ved hvad det er, men det
> er da et spor jeg vil gå videre med.

Hvis du har et billede af dit motorrum, kan jeg nok udpege den til dig, men
er langt fra sikker på at det er den, kan være alt muligt, men der ville jeg
starte tror jeg..

Mvh
Morten

Fra : Lone

Dato : 08-04-07 17:29

> [...]
> dog har den når man starter den med kold motor, lidt svært ved
> at holde tomgangen. Der skal en del speeder til.

Nu er jeg altså komplet amatør ift. bilrep..... (så er du advaret)
Men her er da lige et par bud alligevel:

Hvornår har du sidst fået gasspjældet justeret via styreboxen, - kunne
være det bare var dét der skulle til. (kræver særligt udstyr!)
(....du kan måske prøve en 'gør-det-selv' -BellAdd-rensekur og se om
det giver en forskel )

Kunne måske også være temperaturføleren der er blevet 'træt'. (på min
1,3 LXi koster sådan en fætter 2-300 kr, og er enkel at skifte selv)

Har scannet et foto fra Haynes af motorrummet på en 1,6 benziner,
og lagt det i dk.binaer.motor - hvis du vil have lokaliseret den
"koldstartsventil" Morten snakker om! ( NB fotoet i bogen er uklart i
forvejen - så hvis du vil ha' et så klart billede som muligt, så åben m.
Paint fx.!)

--
vh Lone