Dæk 195/60-15
Fra : LH

Dato : 05-04-07 22:37

Jeg mangler 4 nye såler
Jeg har kigget på et mærke Nankang de kan købes til alm. penge

Nogen der kender mærket eller som disideret kan fraråde det. Er der
andre af de lidt billigere mærker der fungere godt.

Er der nogen der kender en god dæk pusher

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-04-07 07:20

LH wrote:
> Jeg mangler 4 nye såler
> Jeg har kigget på et mærke Nankang de kan købes til alm. penge
>
> Nogen der kender mærket eller som disideret kan fraråde det. Er der
> andre af de lidt billigere mærker der fungere godt.

Hankook skulle være en del bedre - af de billigere...

Men jeg ville bruge 100 kr. mere pr. dæk og så købe et:
http://www.4x4butikken.dk/shop/goodyear-hydragrip-195-830360p.html

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Morten Hansen

Dato : 06-04-07 12:06

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Hankook skulle være en del bedre - af de billigere...

Bare til orientering....
Hamann monterer Hankook dæk på deres tunede biler.
Det tyske politis Porscher kører også på dem
Kører selv på dette (Evo S1) - kanon dæk !

--
Morten Hansen
BMW E32 '91

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-04-07 19:57

Morten Hansen wrote:
> Bare til orientering....
> Hamann monterer Hankook dæk på deres tunede biler.
> Det tyske politis Porscher kører også på dem
> Kører selv på dette (Evo S1) - kanon dæk !

Har fortalt det før og gør det gerne igen...
Min søster og jeg har samme bil, samme fælge, samme størrelse dæk. Hun kører
Hankook, jeg kører GoodYear F1.
Hendes kan laves hjulspind, min kan ikke, hendes bruger ABS'en ved
opbremsninger, hvor min ikke gør.

Konklusion: Der er meget bedre grip i mine dæk.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 19:58

Morten Fruergaard skriver:

> Hendes kan laves hjulspind, min kan ikke, hendes bruger ABS'en ved
> opbremsninger, hvor min ikke gør.
>
> Konklusion: Der er meget bedre grip i mine dæk.

Eller at din bil generelt er noget svagt motoriseret og har ringe
bremser......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-04-07 20:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Eller at din bil generelt er noget svagt motoriseret og har ringe
> bremser......

Præsision:
Samme bil = samme motor, gear osv.
Ved opbremsninger = samme deacc.

Dvs. at min kan bremse hurtigere, da der skal kraftigere bremsning til før
ABS'en slår til.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : alexbo

Dato : 07-04-07 20:21

"Morten Fruergaard" skrev

> Hendes kan laves hjulspind, min kan ikke, hendes bruger ABS'en ved
> opbremsninger, hvor min ikke gør.
>
> Konklusion: Der er meget bedre grip i mine dæk.

Ja eller du har svært ved at nå pedalerne.
Man skal være forsigtig med at kun se een forklaring på tingene.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-04-07 05:56

alexbo wrote:

> Ja eller du har svært ved at nå pedalerne.

Hvad tror du selv?

> Man skal være forsigtig med at kun se een forklaring på tingene.

Kom du men een anden grund end at der er bedre grip i mine dæk.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Sidse

Dato : 07-04-07 22:32

meddelelse news:4617e98e$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> opbremsninger, hvor min ikke gør.
>
> Konklusion: Der er meget bedre grip i mine dæk.

Men hvordan med holdbarheden så? Er der stor forskel?
Ved godt den afhænger meget af køre måden, men for mange betyder det meget
om der er 20K eller 60K i et sæt dæk.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 22:35

Sidse skriver:

> Men hvordan med holdbarheden så? Er der stor forskel?
> Ved godt den afhænger meget af køre måden, men for mange betyder det meget
> om der er 20K eller 60K i et sæt dæk.

Hellere et par dæk, hvor bilen smadres efter 30.000 km, end købe nye
efter 20 ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-04-07 05:58

Sidse wrote:
> Men hvordan med holdbarheden så? Er der stor forskel?

Sikkert. Nu har ingen af dem kørt over 5.000 km endnu, men jo blødere dæk,
jo bedre står de fast og jo hurtigere slides de.
Så Hankookene holder sikkert længst.

> Ved godt den afhænger meget af køre måden, men for mange betyder det
> meget om der er 20K eller 60K i et sæt dæk.

Det betyder mere for mig, at kunne stå fast hvis jeg en dag får brug for
det.
Hvis man så ikke har råd til ordentlige dæk, så burde man ikke sætte 18" på,
men holde sig til 16".

Jeg synes det er sørgeligt så mange store fælge der bliver solgt med
skoddæk - bare se T-Hansen.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Sidse

Dato : 08-04-07 12:10

meddelelse news:4618766d$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> på, men holde sig til 16".
>
> Jeg synes det er sørgeligt så mange store fælge der bliver solgt med

Helt enig, desværre er det bare nogle gange svært at overbevise "Brian" om.
Hellere 18" LingLong end 15" tommer Continental.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 12:25

> Helt enig, desværre er det bare nogle gange svært at overbevise "Brian"
> om.
> Hellere 18" LingLong end 15" tommer Continental.

Måske for "LingLong" ikke er så ringe længere?

Kører selv på "LingLong" og jeg må sige det er et fantastisk dæk. Helt
præcist er det et PointS Sommerstar Sport.

Jeg skal edermugne være hård ved bremsen for, at ABS'en bryder ind og selv
ved over 250km/t er den herlig stabil på vejen.

Og det samme er gældende i regnvejr.. dog ikke ved 250.. hehe.

Så pas på med, at skære alle discount over en kam.. en ting er navn - noget
andet er realiteterne!

Fra : Morten Hansen

Dato : 08-04-07 15:43

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Måske for "LingLong" ikke er så ringe længere?

[klip]

> Så pas på med, at skære alle discount over en kam.. en ting er navn -
> noget andet er realiteterne!

Yup - Er nok ikke uden grund Hamann har valgt
Hankook Evo S1 som deres standard

Fra : Morten Hansen

Dato : 08-04-07 15:44

> [...]
>
> Har fortalt det før og gør det gerne igen...
> Min søster og jeg har samme bil, samme fælge, samme størrelse dæk. Hun

De laves jo i mange modeller (ligesom Goodyear).....
Så med mindre det er Evo S1, er sammenligning jo ikke mulig.
I øvrigt ville Goodyear F1 være et meget dårligt valg til min, da den
skræver alt for meget (jeg bruger asymetriske dæk...)
Jeg fortsætter, som Hamann, på Evo S1 !
(som slog både CSC og F1 i de sidste tests jeg har set)
Er nok ikke uden grund Hamann har valgt dette dæk som deres standard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 15:49

> BMW E32 '91
> http://www.ivao.dk/~mh/images/BMW735/bmw735_100.jpg

Den er da en smule ond den der

Fra : Morten Hansen

Dato : 08-04-07 15:59

> Den er da en smule ond den der

Takker
Og, jo - den klarer sig OK af sådan en gammel slæde at være !
Den har siden fået skiftet blink og baglygter til mørke samt sat nogle
pænere rørhaler på, (ser bedre ud synes jeg)

--
Morten Hansen
BMW E32 '91

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 19:57

> Takker
> Og, jo - den klarer sig OK af sådan en gammel slæde at være !
> Den har siden fået skiftet blink og baglygter til mørke samt sat nogle
> pænere rørhaler på, (ser bedre ud synes jeg)

Det er utrolig hvad et par hvide blink kan gøre... det hjælper på alle biler
stort set.

Fra : Morten Hansen

Dato : 08-04-07 20:22

> Det er utrolig hvad et par hvide blink kan gøre...

Mørke !

> det hjælper på alle biler stort set.

Yup !
De ses lige i baggrunden på billedet af knægtens nye dyt
http://www.ivao.dk/~mh/images/VW_rear.jpg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-04-07 15:30

> [...]
> (som slog både CSC og F1 i de sidste tests jeg har set)
> Er nok ikke uden grund Hamann har valgt dette dæk som deres standard

Måske er Evo S1 et ok Hankook dæk, men prisen er på linie med Pirelly P Zero
Nero og Bridgestone Potenza RE050A, hvor de to sidstenævnte er testvindere
hos ADAC i 17" klassen, så hvorfor gå efter Hankook, som man ikke kender
testresultatet af?

Det jeg kiggede pris på var 225/45x18.

Mvh Niels

Fra : Morten Hansen

Dato : 09-04-07 23:21

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote in message

> [...]
> Zero Nero og Bridgestone Potenza RE050A, hvor de to sidstenævnte er
> testvindere hos ADAC i 17" klassen, så hvorfor gå efter Hankook, som man

Syntes ellers jeg skrev det.......
For at gøre det nemt.... så lad os bare sige "jeg stoler på Hamann"
(Prisen er normalt ikke den afgørende faktor når jeg køber dæk)

Det jeg nok ikke var helt tilfreds med, var at Hankook blev kaldt
for et billigdæk (Hamann bruger sg* ikke billidæk), samt at
sammenligningen mellem Hankook og F1, formentlig ikke
var med et Evo S1 dæk..... Bruges topmærket af det ene fabrikat,
er det vel kun fair at sammenligne med topmærket af det andet fabrikat !

P Zero Nero er i øvrigt et symetrisk dæk - duer ikke til min, den
skræver for meget.... skal være asymetrisk.

> Det jeg kiggede pris på var 225/45x18
Kører på 235/40x18 - 265/35x18, men det gør vist ikke den store
forskel på prisforskellen.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-04-07 16:39

> [...]
> var med et Evo S1 dæk..... Bruges topmærket af det ene fabrikat,
> er det vel kun fair at sammenligne med topmærket af det andet fabrikat !

Tja, hvis det er bilfabrikanter man skal stole på og du vil have topdæk, så
vil jeg da se på bilfabrikker som Porsche, Ferrari, Lamborghini. Jeg har
svært ved at se logikken ved at fravælge de dæk de anvender og så vælge
Hankook, bare fordi en tysk hustuner bruger dem. Men ok, dermed ikke sagt at
Evo S1 er ringe, men jeg er næsyten 100% sikker på det ikke når dækkene i
toppen af eks. ADAC testen.

> P Zero Nero er i øvrigt et symetrisk dæk - duer ikke til min, den
> skræver for meget.... skal være asymetrisk.

Så er der jo P Zero assimetrico. Dem har jeg tidligere kørt med, og dem
brugte Ferrari også i den periode. Uden sammenligning i øvrigt sad de også
på Volvos R modeller.

Mvh Niels

Fra : Morten Hansen

Dato : 10-04-07 18:38

> [...]
> sagt at Evo S1 er ringe, men jeg er næsyten 100% sikker på det ikke når

Tja - kald du dem bare "tysk hustuner"
Når de tuner f.eks. en F430 til en F450, monterer de Evo S1.....

--
Morten Hansen
BMW E32 '91
http://www.ivao.dk/~mh/images/BMW735/bmw735_100.jpg
humm - en skam økonomien i øjeblikket ikke er til:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=697200538&source=1

Fra : Janner

Dato : 06-04-07 09:45

"LH" <lhj26@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre af de lidt billigere mærker der fungere godt.
>
> Er der nogen der kender en god dæk pusher

Jeg købte selv et sæt alu fælge til Octaviaen med Nankang Ns2 dæk på. Prisen
for fælgene med og uden dæk var yderst beskeden ... Det var egentligt planen
at der skulle nogen mærke vare dæk på, men er faktisk yderst positivt
overrasket over egenskaberne for disse lavpris dæk. Der er intet at udsætte
med dæk støj osv. osv.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-04-07 12:25

> [...]
> egentligt planen at der skulle nogen mærke vare dæk på, men er faktisk
> yderst positivt overrasket over egenskaberne for disse lavpris dæk. Der er

Men tester professionelle egenskaberne op mod andre dæk, er Nankang NS-2
langt bagefter.
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/tab.asp?ComponentID=174024&SourcePageID=174023
De er faktisk noget af det ringeste, se selv.

Mvh Niels

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 06-04-07 22:42

On 2007-04-05 23:37:13 +0200, LH <lhj26@hotmail.com> said:

> Jeg mangler 4 nye såler
> Jeg har kigget på et mærke Nankang de kan købes til alm. penge

Jeg har bestilt Maloya Futura Primato i præcis omtalte størrelse hos
Daekonline. De har fået rigtig gode anmeldelser, især i forhold til den
lave pris. De produceres i Schweiz.

Men Daekonline vil jeg kun anbefale betinget af, at de IKKE bruger DPD
til at sende med. Mage til skodfirma skal man lede længe efter (tjek
min blog på www.h2ns.dk for uddybning).

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : Sidse

Dato : 07-04-07 19:29

> [...]
> andre af de lidt billigere mærker der fungere godt.
>
> Er der nogen der kender en god dæk pusher

Nankang er i den absolut laveste ende, både kvalitets og prismæssigt.
Som Morten skriver, brug evt 100kr mere og få noget du bliver glad for.

Afhængigt af hvor du bor kan du nok få nogle gode dæk til samme pris som
Nankang hvis du handler det rigtige sted (læs: 4x4butikken hvis det er i
Jylland eller pr postordre, er det på Sjælland så prøv HA-TS)

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-04-07 20:15

> Nogen der kender mærket eller som disideret kan fraråde det. Er der
> andre af de lidt billigere mærker der fungere godt.

Du skal i hvertfald holde dig fra at køre i regnvejr så!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 13:20

Jeg kan anbefale dem her, testet i Nordjyske med endog meget godt resultat:
MALOYA
FUTURA PRIMATO
UNIKT SLIDBANEDESIGN MED "CROSS CENTER"-RILLER HURTIG OG MAKSIMAL
VANDAFLEDNING I VÅDT VEJR MODERNE UDSEENDE
Testresultat 1-5 stjerner:
Tørvejr
Vådvej
Sne
Komfort
Slidstyrke
Samlet vurdering
Testkommentar:
NR.#3# - NORDJYSKE D.12-03-2006

Vejl. pris inkl. miljøafgift og moms, eksl montering er 952,- pr stk,
men de fåes på tilbud i øjeblikket hos grossisten og jeg kan skaffe dem (med
fri levering) til 2300,-

Alternativt kan du få Tigar TG-635 Sommerdæk 195/60R15 H Til 210 Km/t
loadindex 88
til 2000,-

eller Pirelli P6000 (P6000 Sommerdæk 195/60R15 H Til 210 Km/t
loadindex 88)
til 2800,-

Alt sammen alt inkl undtagen montering. Hvis du bor i nærheden af
Aalborg kan du få monteret til 100,- pr dæk (og det kan du såmænd nok også
andre steder i landet)

Mvh Tommy

begin 666 yellow_star.gif
M1TE&.#EA% `4`+,``/______`,S,S,S,F<S,`)F9F9F99IF9`&9F9F9F,V9F
M`#,S,S,S`````````````"'Y! 04`/\`+ `````4`!0```1W$,@Y%[UXBB:R
ME\9B?%YS,"0F+ 274D@2*,@[F0&!9D7OAX1 @&'P^02)!F.I8"B$@=-RV:@!
M"J8@="L\-$::14++'2XZ& 3CP&U92^RMCE08EQF#3ZR;G;TQ60P+!0MK<QDK
6"E\3!4XN:8)H%(5_%04?=8@V$Q$`.P``
`
end

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 16:04

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> FUTURA PRIMATO
> UNIKT SLIDBANEDESIGN MED "CROSS CENTER"-RILLER HURTIG OG MAKSIMAL
> VANDAFLEDNING I VÅDT VEJR MODERNE UDSEENDE

Og så må jeg hellere lige gøre opmærksom på at daekonline har dem
billigere..
Mvh Tommy

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 10-04-07 07:48

> [...]
> andre af de lidt billigere mærker der fungere godt.
>
> Er der nogen der kender en god dæk pusher

Hvorfor alle de pris bekymringer omkring et par dæk - de koster jo alligevel
langt under 1000 kr. pr. styk og fordelt på op mod 100.000 km er det jo
pebernødder. Om du skal betale 600 eller 800 kr pr. styk for et par dæk er
da forhåbentlig ret underordnet - eller hvordan finansierer du brændstof?

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 07:58

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor alle de pris bekymringer omkring et par dæk - de koster jo
> alligevel langt under 1000 kr. pr. styk og fordelt på op mod 100.000 km er
> det jo pebernødder.

Det er vist ingen personbiler der kan køre 100.000 km på et sæt dæk. De
fleste kører mellem 30 og 40000 km på et sæt.
Jeg har præsteret at køre 65000 og det blev virkelig bemærket af min
daværende dækmand, han havde noget svært ved at tro det, faktisk. Det var
iøvrigt på et sæt uniroyal.
Tommy

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 10-04-07 08:07

> [...]
> Jeg har præsteret at køre 65000 og det blev virkelig bemærket af min
> daværende dækmand, han havde noget svært ved at tro det, faktisk. Det var

Jeg har på Michelin Energy kørt mellem 100-120000 på et sæt (dog ikke
trækkende hjul) og sidste gang jeg skiftede fra vinter til sommer troede jeg
der skulle nye til - men dækmanden sagde de sagtens kunne holde en omgang
mere. Jeg solgte dog bilen efterfølgende, så jeg ved ikke hvor historien
endte.

Men uanset bilen kører 100.000 eller 50.000 km på et sæt dæk er det altså en
minimal omkostning for en normal bil (dækstørrelse).

Knud

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 10-04-07 08:12

> minimal omkostning for en normal bil (dækstørrelse).

I øvrigt er jeg nu igang med min nye bil - og den passerede 60.000 km i
sidste uge - og jeg har ikke til hensigt at skifte dæk foreløbig.

Knud

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-07 11:59

On 5 Apr., 23:37, LH <l...@hotmail.com> wrote:
> Jeg mangler 4 nye såler
> Jeg har kigget på et mærke Nankang de kan købes til alm. penge
>
> Nogen der kender mærket eller som disideret kan fraråde det. Er der
> andre af de lidt billigere mærker der fungere godt.

Hvorfor spare på det som réelt stopper bilen, nemlig dækkene ?
Læs her:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/tab.asp?ComponentID=174024&SourcePageID=174023#
og ælg da gennemprøvet og testet kvalitet:
Bridgestone Turanza ER300:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/Bridgestone_Touranza_ER_300.asp?ComponentID=173923&SourcePageID=174025
eller
Pirelli P7:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/Pirelli_P7.asp?ComponentID=173921&SourcePageID=174025

De få ekstra kroner er langt under det en normal selvrisiko på en
kasko er.

http://www.daekonline.dk
http://www.4x4butikken.dk

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-07 12:02

On 8 Apr., 14:20, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
> FUTURA PRIMATO
> UNIKT SLIDBANEDESIGN MED "CROSS CENTER"-RILLER HURTIG OG MAKSIMAL
> VANDAFLEDNING I VÅDT VEJR MODERNE UDSEENDE

Sådan skriver kun en marketingsafdelig, ikke en seriøs tester.

Det er en ommer !!!!

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 15:00

>Sådan skriver kun en marketingsafdelig, ikke en seriøs tester.
>
>Det er en ommer !!!!

Det er taget direkte fra grossistens hjemmeside, og hvad for dig til at tro
at jeg er en seriøs tester?
Jeg har muligheden for at købe og sælge dæk, længere er den ikke. Jeg har
såmænd ikke engang ret meget viden om dæk andet end det man kan læse sig til
i FDM og hos ADAC.

Selv ommer!
Tommy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-07 12:04

On 10 Apr., 08:57, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> Det er vist ingen personbiler der kan køre 100.000 km på et sæt dæk. De
> fleste kører mellem 30 og 40000 km på et sæt.

Nok et sted der i mellem.

> Jeg har præsteret at køre 65000 og det blev virkelig bemærket af min
> daværende dækmand, han havde noget svært ved at tro det, faktisk. Det var
> iøvrigt på et sæt uniroyal.

Michelin Energy er kendt for mange kilometre, men har IMO dårlige
egenskaber på våde veje, med kraftig tendens til aquaplaning med meget
vand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-04-07 07:36

On 11 Apr., 15:59, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> Det er taget direkte fra grossistens hjemmeside, og hvad for dig til at tro
> at jeg er en seriøs tester?

Så var det jo fra en marketingsafdeling.
Du skrev desuden:
citat:
Jeg kan anbefale dem her, testet i Nordjyske med endog meget godt
resultat:
citat slut.
Det var Nordjyskes test jeg ikke mente var seriøs når der kommer den
udtalelse.

> Jeg har muligheden for at købe og sælge dæk, længere er den ikke. Jeg har
> såmænd ikke engang ret meget viden om dæk andet end det man kan læse sig til
> i FDM og hos ADAC.

De har til gengæld seriøse tests hvor man kan se hvilke dæk man bør
vælge og hvilke man bør undgå.

> Selv ommer!

Så siger vi det, jeg kører afsted ud i det dejlige forårsrvejr på mine
Bridgestone