Peugeot 406 2,0 HDI Break - speedometer og~
Fra : Ole Gert

Dato : 05-04-07 10:37

Mon der er nogen, der har en indfaldsvinkel til hvor jeg skal lede
efter fejl der får speedometer og omdrejningstæller til at være
uvirksom. Jeg har monteret en Blaupunkt radio, og efter rådslagning
med Peugeot i Horsens blot sat stikkeni i, som de var. Den gik dog
ikke, da radioen hele tiden gik i "phone" mode fordi der var en
ledning for meget til stikket. Dette er nu rettet, men eftervirkningen
er ovennævnte. Vi er ved at pakke bilen til påskeferie i Sverige - der
er godt nok langt til Ljungby uden speedometer!

Jeg har checket alle sikringer uden at finde nogenbrændte!

Mon nogen kan hjælpe?

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-04-07 11:16

> [...]
>er ovennævnte. Vi er ved at pakke bilen til påskeferie i Sverige - der
>er godt nok langt til Ljungby uden speedometer!

Hvordan rettet ? hvad har du gjort med den ekstra ledning ?

prøv at tage stikkene ud af radioen igen virker det så

Lån en GPS

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Ole Gert

Dato : 05-04-07 12:13

On 5 Apr., 12:16, "Jørgen L." <Noem...@noemail.dk> wrote:

> Hvordan rettet ? hvad har du gjort med den ekstra ledning ?
>
> prøv at tage stikkene ud af radioen igen virker det så

> [...]

Hej Jørgen

Tak for dit indlæg.

Jeg har klippet den og sikret mod kortslutninger. Jeg har både
Peugeots instruktionsbog og en Haynes manual samt montagevejledning
for radioen. Ledningen er rød. Det er ikke til at sige om det
udelukkende er en + eller om det også går signaler på den, men i følge
Haynes deler den "platform" med radioen, varmepanelet,
systeminterfaceenheden, instrumentbrædtet og det som ikke er monteret
i min bil: multiCD changer og navigationsenhed. En tilsvarende hvid
ledning, der også er klippet, går samme steder hen samt til
multifunktionsdisplayet.

Umiddelbart virker situationen, som en sikring der er sprunget. Der er
ingen forskel, om stikkene er monterede eller ej, om det er den gamle
radio eller den nye. Der er bare ikke liv i spedometer eller
omdrejningstæller.

Det med GPS'en er en god ide

God Påske!

mvh Ole