adsl spørgsmål
Fra : Allan Bæklund

Dato : 03-07-01 15:06

Hej jeg regner med at få TDC adsl her til oktober nå de får det instaleret
på centralen
så var det jeg ville høre hvor høj hastighed jeg kan regne med at få
jeg bor lige knap 5 km fra centralen
jeg vil håbe på enten 2048/512 eller 1024/256 som jeg syntes er minimu
hastighed til at køre med en ftp server på

--
/Allan

"Ensign, fire at will"
"Ahhhh, captain, I'd rather fire at Wesley!"

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 15:18

In article <9hsjam$2scs$1@news.cybercity.dk>, "Allan Bæklund"
<cfp16002@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> jeg vil håbe på enten 2048/512 eller 1024/256 som jeg syntes er minimu
> hastighed til at køre med en ftp server på

Der er en tabel over hvor langt du må bo væk fra centralen her.

http://www.internet.opasia.dk/abonnement/netexpres/faq/grund_expres.html

Jeg tror desværre du har for høje forventninger når du bor så langtvæk.

/Bo

Fra : Allan Bæklund

Dato : 03-07-01 15:50

jeg kan se der er forskel på om man har isdn eller analog tlf. hvordan kan
det være?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 16:05

Hej Allan!

In article <9hslto$2vvb$1@news.cybercity.dk>, "Allan Bæklund"
<cfp16002@vip.cybercity.dk> wrote:

> jeg kan se der er forskel på om man har isdn eller analog tlf. hvordan
> kan det være?
>
> --
> /Allan

Jeg er ikke sikker men jeg mener at det er pga. isdn bruger et brede
frekvensbånd.

/Bo

Fra : Allan Bæklund

Dato : 03-07-01 16:11

ok er der nogen steder man kan se addressen til ens central?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 16:16

In article <9hsn4h$6u$1@news.cybercity.dk>, "Allan Bæklund"
<cfp16002@vip.cybercity.dk> wrote:

> ok er der nogen steder man kan se addressen til ens central?

Se hvad jeg skrev til peet :)

/Bo

Fra : peet_dk

Dato : 03-07-01 15:58

2 km hmm ikke langt.. Hvor kan jeg se hvor min central ligger? HJeg ved byen
men ikke adressen

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 16:10

Hej peet

In article <9hsmdj$30nh$1@news.cybercity.dk>, "peet_dk"
<peet_dk@nospam.dk> wrote:

> 2 km hmm ikke langt.. Hvor kan jeg se hvor min central ligger? HJeg ved
> byen men ikke adressen

http://odin.geekworld.dk/~paltas/samhusningbilag4liste.pdf

Her kan du se adressen på din central, kunne ikke lige finde det på
telestyrelsens hjemmeside, men jeg havde det på min disk, så jeg har lagt
det ud på min egen server.

/Bo

Fra : Allan Bæklund

Dato : 03-07-01 16:17

hmm der er min ikke på den er nok for lille til at være derpå

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-01 16:22

"Allan Bæklund" skrev:
> hmm der er min ikke på den er nok for lille til at være derpå

Adressen siger heller ikke ret meget om afstanden, da lininien ikke nødvendivis går den lige vej !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 16:26

In article <_nl07.3219$c63.284151@news000.worldonline.dk>,
"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote:

> Adressen siger heller ikke ret meget om afstanden, da lininien ikke
> nødvendivis går den lige vej !

I høj grad siger adressen noget, da måleskemaet også er taget
i fugleflugtslinie.

/Bo

Fra : Allan Bæklund

Dato : 03-07-01 16:29

Jeg kan se der må være 5.8 km for en 1024/256 i luftlinie hvor meget må der
mon så være i kabel længde

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 16:53

In article <9hso79$1s6$1@news.cybercity.dk>, "Allan Bæklund"
<cfp16002@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg kan se der må være 5.8 km for en 1024/256 i luftlinie hvor meget må
> der mon så være i kabel længde

Men TDC garantere jo ikke du kan få den ønskede båndbredde, men det er da
et forsøg værd at bestille.

/Bo

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-07-01 16:51

On Tue, 03 Jul 2001 17:25:47 +0200, Bo Simonsen wrote:

>I høj grad siger adressen noget, da måleskemaet også er taget
>i fugleflugtslinie.

Hvilket er noget vrøvl, signalet er 100% ligeglad med fugleflugts
afstand, det hander som signal vejen.

Så det skema kan højst bruges som en grov tommelfinger regel.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : peet_dk

Dato : 03-07-01 16:36

okay, der var 1,5 km. Så den er god nok på det område