Nogen gode idder ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 00:08

mon fætter + nogen venner agter at optage en cowboy film på Bornholm der
til skal der laves en hjemme side og det er så mit lod !
at realisere : http://www.westernfilm.dk/

opgaven formuleres sådan her : "Siden skal i første omgang bruges til at
søge penge på. Dvs. at mens
der intet film er skal folk alligevel fornæme der er gang i noget. Det
gør ikke noget det er en smule wird eller abstrakt. Faktisk må det
gerne virke så mærkeligt at det er uforståeligt. Feks. en mand der
står og taler mens man kun hører lyden af heste galop
Hilsen din fætter fra cowboyland."

jeg er helt på bar bund - er der nogen som helst overhovedet der har nogen
idder til hvad man gør med et projekt som dette ?
normalt er det jo sådan hvis man skal bakse et eller andet sammen så for man
noget materiale at gøre med - men her planen at jeg skal finde på noget
og jeg aner ikke min levene råd ?!

Mv.
Bo MM

Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Lars Nielsen

Dato : 23-04-07 07:40

Bo M. Mogensen wrote:

> jeg er helt på bar bund - er der nogen som helst overhovedet der har
> nogen idder til hvad man gør med et projekt som dette ?

Var det ikke en ide at bede din fætter lægge hovedet i blød - det er ham og
hans kumpaner, der skal have lavet en hjemmeside, så må han da komme med
nogle input til design og indhold.

--
Lars Nielsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 20:45

"Lars Nielsen" <lars.nielsen.2007@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Var det ikke en ide at bede din fætter lægge hovedet i blød - det er ham
> og hans kumpaner, der skal have lavet en hjemmeside, så må han da komme
> med nogle input til design og indhold.

ja det har jeg sådan set også forslået mange gange men det er ligesom vi
køre i ring
og altid ender tilbage ved at det er altså mig der skal komme op med noget
uagtet jeg intet kender til projektet

Fra : Lars Nielsen

Dato : 24-04-07 07:24

Bo M. Mogensen wrote:

> og altid ender tilbage ved at det er altså mig der skal komme op med
> noget uagtet jeg intet kender til projektet

Så ville jeg da i dit sted - og din indrømmet ringe indsigt i hvordan det
gøres - takke nej til opgaven. Vil fætter have noget lavet, må et rimeligt
minimumskrav til ham da være, at han giver dig noget at arbejde med - i form
af indhold, ide om layout m.m.

--
Lars Nielsen

Fra : Harry Lund

Dato : 23-04-07 07:41

Hej Bo,
lad hestene snakke uunder ridtet.
Harry

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 20:46

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bo,
> lad hestene snakke uunder ridtet.
> Harry
jaee men hvordan for man dem til det :/ ja min fætter ville da blive elle
wild hvis jeg ku få det til at ske

Fra : Harry Lund

Dato : 24-04-07 17:48

Det må da være noget med nogle lydfiler du selv laver , sådan noget rigtigt
cowboyder-sprog med texas- accent.
Men det kræver nok et lydstudie.
Jeg bruger bare min fantasi.
Harry

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 01:46

Bo M. Mogensen wrote:
> jaee men hvordan for man dem til det :/ ja min fætter ville da blive
> elle wild hvis jeg ku få det til at ske

Du æder bare nogle flere af de gule piller..

Fra : rasmus

Dato : 23-04-07 11:09

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt er det jo sådan hvis man skal bakse et eller andet sammen så for
> man noget materiale at gøre med - men her planen at jeg skal finde på

- det lyder i al fald skægt
'
ras

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 20:47

"rasmus" <nejtak@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> - det lyder i al fald skægt

ja ja men de er ikke helt ude i hampen altså det er folk der har fået lavet
ting før - men jeg synes godt nok de er ude på tynd grund den her gang.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 01:47

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
>
> ja ja men de er ikke helt ude i hampen altså det er folk der har fået
> lavet ting før - men jeg synes godt nok de er ude på tynd grund den

Det er jo også din "familie" så kan man forvente andet bøø???

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-04-07 17:09

> [...]
> mon fætter + nogen venner agter at optage en cowboy film på Bornholm der
> til skal der laves en hjemme side og det er så mit lod !

Måske denne side kan bruges til inspiration : http://www.crumpler.dk

Hilsen
Charlotte
--
Illustration og grafik
www.gekkographic.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 20:49

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Måske denne side kan bruges til inspiration : http://www.crumpler.dk
>
> Hilsen
> Charlotte

linken er sendt til min fætter :)

Fra : Michael Weber

Dato : 24-04-07 05:02

> [...]
man
> noget materiale at gøre med - men her planen at jeg skal finde på noget

Et par strøtanker...

Målgruppe:
Sitet skal ( et eller andet sted) indeholde faktuelle informationer om, hvad
projektet går ud på, hvem der er involveret o.s.v.
Besvare spørgsmålet en investor stiller sig selv : "Hvorfor skal jeg
investere X kroner i dette projekt."
( Hvad får investor ud af det ? omtale ? )
Hvis de/I søger penge fra (offentlige) fonde (hint hint), vil det måske være
en idé at flette noget information ind på hjemmesiden (indirekte) om,
hvordan projektet passer ind i fondenes målsætninger.
F.eks. "Vi trækker på mange lokale kræfter som f.eks. Købmand Jensen der
levere ditten og datten..."
( I forhold til en offentlig (eu) fond med en regional målsætning. )

Selve indholdet...
Hænger, efter min mening, uhjælpelig sammen med indholdet af
manuskriptet/storyboarded ( figurer, symboler, farver...o.s.v.).
Det går ikke, efter min mening, at du laver verdens fedeste site med
figurer, symboler, farver o.s.v., der ikke findes i filmen eller det
univers, filmen skildre.
Forestil dig en trailer for en Spiderman-film, hvor man ser en pingvin lave
et stand-up show i 30 sekunder foran 1000 pingviner på et isbjerg på
Sydpolen, så man ligger flad af grin.
Måske sjovt, men det vil ikke hænge sammen ( i.f.t. farver, stemning, miljø,
figurer).

"En Spaghetti western på Bornholm" vs. "smule wird eller abstrakt" ?

Derfor er fætter + nogen venner nød til at give dig noget materiale
manus/storyboard/univers/centrale figurer/stil eller hvad de nu har.
Alternativt må du opfinde figurer, symboler, farver o.s.v. til sitet, der
skal integreres i filmen for at de 2 ting hænger sammen.
( laver du sitet til projektet eller projektet til sitet ?!)

:)

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Michael Weber

Dato : 24-04-07 05:18

"Michael Weber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal integreres i filmen for at de 2 ting hænger sammen.
> ( laver du sitet til projektet eller projektet til sitet ?!)

Iøvrigt...i forhold til Spaghetti western :
http://da.wikipedia.org/wiki/Sergio_Leone
http://en.wikipedia.org/wiki/Sergio_Corbucci
http://da.wikipedia.org/wiki/Spaghettiwestern

Fra : Janus Høi

Dato : 25-04-07 06:52

On 24 Apr., 08:23, "Lars Nielsen" <lars.nielsen.2...@hotmail.com>
wrote:

> Vil fætter have noget lavet, må et rimeligt
> minimumskrav til ham da være, at han giver dig noget at arbejde med

Præcis.
Særligt når det er ham der skal den stå for den kreative proces, det
er at lave filmen.
Det lyder ikke som et seriøst projekt, når han ikke selv sprudler af
holdninger og ideer til indhold og udseende.

Jeg tænker lidt på hvordan de folk så har tænkt sig at lave resten af
projektet, når de allerede ved hjemmesiden er tømt for ideer og prøver
at få andre til at udtænke løsningerne.

Et forsigtigt bud må være, at det nok ikke bliver et millionprojekt
med garanteret succes, du der kaster dig ud i..

Et projektsite der fungerede længe inden produktet var færdigt, var IT
CAME FROM THE WEST: http://www.zombiewestern.com
Projektet har visse lighedspunkter med det du forespørger:
Det er en film.
Endda en western.
Og ikke ligefrem en mainstreamfilm.

Rent faktisk virkede siden bedre og mere overskuelig, mens filmen
stadig kun var under forberedelse.
--
Janus