MS Windows
briani 27239
W2K, XP, Vista?
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-04-07 06:39

Hej.
Jeg har virkelig ingen lyst til at skifte fra W2K, men har brug for et
CAM program, der kun virker i XP.
Jeg overvejer at opgradere til enten XP eller Vista.
Den billige løsning er XP, men er det lidt som at tisse i bukserne?
Stopper MS den også via stop for support til udviklerne, så man
alligevel skal opgradere til seneste model MS om et kort øjeblik?
Kai

Fra : Anders

Dato : 22-04-07 07:04

Du kan roligt opgradere til XP, da der vil være support til 2014 (har jeg
hørt).

Vista, skal du kun bruge hvis du laver grafisk arbejde.
Og den tager også en del mere saft af maskinen.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-04-07 07:11

Anders forklarede den 22-04-2007:
> Du kan roligt opgradere til XP, da der vil være support til 2014 (har jeg
> hørt).
>
> Vista, skal du kun bruge hvis du laver grafisk arbejde.
> Og den tager også en del mere saft af maskinen.

Præcis det jeg vil undgå, og al deres fikse grafik og underlige "lækre"
funktioner bliver slået fra.
Sidespm.: Der findes noget der hedder 32 bit og 64 bit. 64 bit, er det
noget med 2 processorer, og ikke noget for mig med min lidt ældre
maskine?
Kai

Fra : Anders

Dato : 22-04-07 07:49

De 32 og 64 bit vers. ved jeg ikke hvad er, men kunne forestille mig, at det
var noget med størrelsen af selve programmet..

Men skift du bare til XP !

Fra : L.E.P.

Dato : 22-04-07 08:50

Sun, 22 Apr 2007 08:10:45 +0200, skrev Fister Løgsovs
> [...]

>Sidespm.: Der findes noget der hedder 32 bit og 64 bit. 64 bit, er det
>noget med 2 processorer, og ikke noget for mig med min lidt ældre

64-bit versionen kræver at du har en 64-bit CPU, men da du har en
ældre manskine, har den sandsynligvis kun en 32-bit CPU og kan derfor
kun køre 32-bit versionen.

En 64-bit CPU kan køre begge versioner.

Hilsen Lars

Fra : Lone

Dato : 22-04-07 13:15

> [...]

> Stopper MS den også via stop for support til udviklerne, så man
>alligevel skal opgradere til seneste model MS om et kort øjeblik?

Du kan tjekke på denne side hvor længe der vil være support
på div. MS produkter, - bare indtast det fulde produktnavn
(XP Pro, XP Home, Vista ditten og datten og klik søg:

http://support.microsoft.com/lifecycle/search/

--
vh Lone

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 22-04-07 18:22

> [...]
> Stopper MS den også via stop for support til udviklerne, så man alligevel
> skal opgradere til seneste model MS om et kort øjeblik?

Det lyder underligt med et CAD program der ikke kører under w2k.

Hvilket drejer det sig om?

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-04-07 18:24

-=* DANELAW *=- tastede følgende:
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
>
> Det lyder underligt med et CAD program der ikke kører under w2k.
>
> Hvilket drejer det sig om?

Edgecam 11.5
Joost vil heller ikke.
Jeg forestiller mig at der kommer mere, stille og roligt.
Kai

Fra : Hans

Dato : 22-04-07 19:55

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:DqqdndenD4c5BLbbRVnyiQA@giganews.com...
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
CAM

> Det lyder underligt med et CAD program der ikke kører under w2k.
>
> Hvilket drejer det sig om?

Er CAD og CAM det samme?

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-04-07 04:28

Hans udtrykte præcist:
> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
> meddelelse news:DqqdndenD4c5BLbbRVnyiQA@giganews.com...

> Er CAD og CAM det samme?

Nej, men de "hører sammen".
Computer Aided Drawing, altså konstruktion af emne.
Computer Aided Machining, altså computerhjælp til udførelsen.
CAM kan ofte noget CAD, CAD kan meget sjældent noget CAM.
Kai