MS Windows
briani 27239
MS Defender
Fra : KS

Dato : 21-04-07 06:39

Jeg har haft den til automatisk at starte scanning hver dag kl 1800, MEN ...

nu er den begyndt at komme frem og sige, at det er 3 dage siden jeg sidst
har scannet, og den er stadig sat op til at scanne hver dag kl. 1800.

Hvorfor ?

Mvh KS

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-07 10:51

On 21 Apr., 07:38, "KS" <keld.soerensenSLET DETTE@.os.dk> wrote:
> [...]
>
> nu er den begyndt at komme frem og sige, at det er 3 dage siden jeg sidst
> har scannet, og den er stadig sat op til at scanne hver dag kl. 1800.

Er Defender bedre end diverse gratis software - fx Ad Aware?

Steen

Fra : kep

Dato : 21-04-07 13:44

> Er Defender bedre end diverse gratis software - fx Ad Aware?
>
> Steen
Hej
Windows Defender er gratis og kan hentes her :
http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/spyware/software/default.mspx

Den beskytter mod Spyware - der er dog delte meninger om
hvor effektiv den er - andre gratis antispyware programmer
scanner for spyware som du allerede har fået ind på computeren

Et af de bedste antispyware programmer skulle
være "SuperAntiSpyware"
'Du kan bruge gratis versionen til at scanne med
Den kan hentes her :
http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE

--
M.v.h.
kep

Fra : CarstenGP

Dato : 21-04-07 14:32

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Et af de bedste antispyware programmer skulle
> være "SuperAntiSpyware"
> 'Du kan bruge gratis versionen til at scanne med

Jeg er helt enig i at SuperAntiSpyware er bedst.
Problemet er at den gratis version ikke scanner løbende.
Dvs. at du kan få en masse snavs ind som du først finder,
når du scanner (som mange glemmer at gøre)

Fra : John

Dato : 21-04-07 14:48

"CarstenGP" <carstengp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er at den gratis version ikke scanner løbende.

- dermed sløver den så heller ikke systemet.. :)

> Dvs. at du kan få en masse snavs ind som du først finder,
> når du scanner

Her hjælper gratis SpywareBlaster. Skal ikke køre i baggrunden, og sløver
dermed ikke systemet:

".. SpywareBlaster doesn`t scan and clean for so-called spyware, but
prevents it from being installed in the first place. It achieves this by
disabling the CLSIDs of popular spyware ActiveX controls, and also prevents
the installation of any of them via a webpage. This allows you to run
Internet Explorer with Active-X enabled .."
http://www.snapfiles.com/reviews/SpywareBlaster/spywareblaster.html

- virker også med FF.. :)

John

Fra : CarstenGP

Dato : 22-04-07 10:57

> [...]
> prevents the installation of any of them via a webpage. This allows you to
> run Internet Explorer with Active-X enabled .."

Jeps, den bruger jeg også...
Desværre er de alt for langsomme til at lægge de farlige sider ind i den.

Spywaresider som errorsafe, winfixer, winantivirus og drivecleaner,
der er de største syndere i dk er ikke med på deres liste.

Derfor beskytter den desværre ikke det helt store,
selv om deres liste godt nok lyder på flere tusinde sider.

Se evt noget om errorsafe/drivecleaner her:
http://www.grineflip.dk/support/errorsafe/

Fra : KS

Dato : 05-05-07 07:57

Fra : John

Dato : 21-04-07 14:56

"Steen Jensen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er Defender bedre end diverse gratis software - fx Ad Aware?

".. Windows Defender has been slated in a new test that found it could
detect barely half of the malware thrown at it during the last year .."
http://www.techworld.com/security/news/index.cfm?newsID=8073&pagtype=samechan

John

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-07 19:04

On 21 Apr., 15:55, "John" <n...@pladderballe.ok> wrote:

> ".. Windows Defender has been slated in a new test that found it could
> detect barely half of the malware thrown at it during the last year .."http://www.techworld.com/security/news/index.cfm?newsID=8073&pagtype=...

Holder mig til Ad Aware. Jeg plejer ikke at have problemer med den
slags halløj

Steen

Fra : KS

Dato : 05-05-07 07:57

> [...]

> ".. Windows Defender has been slated in a new test that found it could
> detect barely half of the malware thrown at it during the last year

Og så tilbage til det tråden egentlig handler om - hvorfor starter Defender
ikke automatisk, når den er stillet til det ?

Mvh KS