Spyware på Mac.
Fra : Henrik

Dato : 20-04-07 22:04

Foranlediget af de sidste dages snak om masivt spyware angreb i dk. er
rene Mac brugere så truet? i en eller anden form, jeg fik f.eks. den
famøse FedEx mail i går, og kæresten klikket på den, men da det var en
exe fil skete intet og jeg slettet den. Efter at være blevet
konfirmeret her i gruppen om at den ikke bed påMac. Men er der noget vi
som Mac brugere skal bruge tid på?

Hilsen Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-07 22:15

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
> exe fil skete intet og jeg slettet den. Efter at være blevet
> konfirmeret her i gruppen om at den ikke bed påMac. Men er der noget vi

Vi skal bare holde øje med hvad der sker, af af disse dage / uger / mdr
skal der nok komme et eller andet som bider os i røven. Det skorter jo
ikke på fejl i OS X:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305391>

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-04-07 10:02

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Foranlediget af de sidste dages snak om masivt spyware angreb i dk. er
> rene Mac brugere så truet?

Nej. Tør sveden af panden og grin hjerteligt af de stakkels
Windåse-brugere.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

Fra : Mads

Dato : 21-04-07 10:31

Peter B. P. wrote:

> Nej. Tør sveden af panden og grin hjerteligt af de stakkels
> Windåse-brugere.

Nej. Som Thomas skriver er vi på ingen måde sikkre. Vi skal være lige så
meget på vagt som Windows brugere. Uanset OS så skal man bruge sin sunde
fornuft, og ikke klikke løs på alt hvad der rør sig.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Mads

Dato : 21-04-07 10:50

Mads wrote:

> Nej. Som Thomas skriver er vi på ingen måde sikkre. Vi skal være lige så
> meget på vagt som Windows brugere. Uanset OS så skal man bruge sin sunde
> fornuft, og ikke klikke løs på alt hvad der rør sig.

Åbenbart er der en der har haft success via Safari:
http://www.macrumors.com/2007/04/21/macbook-hacking-contest-won-10000/

Så længe folk ikke er mere fornuftige end at de umotiveret klikker på
den første den bedste vedhæftede fil, så er det ikke svært at forestille
sig nogen der klikker på et link der åbner i Safari.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-04-07 13:55

Mads <mads@iname.com> wrote:

> Nej. Som Thomas skriver er vi på ingen måde sikkre. Vi skal være lige så
> meget på vagt som Windows brugere. Uanset OS så skal man bruge sin sunde
> fornuft, og ikke klikke løs på alt hvad der rør sig.

Det opfordrer jeg heller ikke til.