Boot problemer med MSI i965 NEO
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 19:26

Jeg er igang med, at samle en maskine til en bekendt. Til formålet har
han indkøbt et MSI i965 NEO motherboard. Efter lidt problemer med ikke
kompatibelt ram har jeg nu fået maskinen til at poste. Så langt så godt.
Maskinen er sat op som følger:

Motherboard i965 NEO
2 GB DDR 2 Ram.
1 x 250 gb Seagate SATA HD
1 x 40 gb Maxtor ATA HD (Slave)
1 x Pioneer DVD (Master)
1 x MSI Gforce 7600GS grafikkort

Problemet med maskinen opstår når jeg skal have den til at boote fra
windows cd. Alt bliver detected af bios og den er sat til at skulle
boote fra CD før harddisk, men den nægter simpelthen at boote fra cd'en.
Det gør det unægtelig svært, at installere windows på maskinen og jeg er
lige nu fuldstændig blank for hvordan fanden jeg får løst det problem.

Jeg har forsøgt, at skifte slave og master på DVD og 40 gb harddisk, men
det hjalp ikke udpræget. Den springer simpelthen DVD drevet over og
fortæller mig at NTLDR på 40 gb disken ikke er til stede.
AFAIK så virker dvd drevet, men mit næste forsøg bliver at flashe bios
og så måske forsøge med et andet drev og jeg håber naturligvis det er de
vises sten, men er der nogen her som lige kan fortælle mig hvad pokker
det er jeg har overset?

Mvh

Steinbjørn

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-04-07 20:07

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:462905f3$0$8167$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> så måske forsøge med et andet drev og jeg håber naturligvis det er de
> vises sten, men er der nogen her som lige kan fortælle mig hvad pokker det

Harddisk og DVD-drev virker ikke altid på samme kabel. Sørg iøvrigt for at
det drev der er master sidder for enden af kablet. Har du undersøgt om
DVD-drevet kan boote hvis du fjerner 40GB harddisken? Hvis det så virker, må
du nok enten droppe 40GB disken eller købe et SATA DVD-drev.

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 20:58

> [...]
> DVD-drevet kan boote hvis du fjerner 40GB harddisken? Hvis det så virker, må
> du nok enten droppe 40GB disken eller købe et SATA DVD-drev.

Hej Henning

Det var såmænd lige det. Jeg hev kablet af 40 gig disken og straks
bootede den på dvd drevet. Hvorfor tænkte jeg ikke på det selv. Suk.
Anyway, så er det vist på jagt efter et SATA dvd drev imorgen.

Tak for hjælpen

Steinbjørn

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-04-07 21:25

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:46291b7b$0$6746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> den på dvd drevet. Hvorfor tænkte jeg ikke på det selv. Suk.
> Anyway, så er det vist på jagt efter et SATA dvd drev imorgen.

Prøv at jumpe DVD og 40GB HDD som CS (cable select) og husk at sætte enden
af kablet til DVD'en

Måske løser det problemet...nogle hardiske nægter at samarbejde hvis de er
tvunget til en plads i systemet....nu får boardet/kablet lov at bestemme
rækkefølgen.

mvh
Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 21:39

co@ch [4130] skrev:
> [...]
> tvunget til en plads i systemet....nu får boardet/kablet lov at bestemme

Worth a shot.

Steinbjørn

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 22:45

S. Sørensen skrev:

> Worth a shot.
>
> Steinbjørn

Men det var en nitte. Så det ligner en tur på Falkoner Alle efter en
SATA DVD brænder.