Baggrundsbillede vises ikke i knap
Fra : Peter Vesth

Dato : 20-04-07 11:17

Hej I gode mennesker

Jeg har et problem med et baggrundsbillede som vises korrekt i
min editor (acehtmlfree), men billedet vises ikke på hjemmesiden.

Kan I give mig en forklaring og løsning til/på problemet? Se
"Dagens billeder" øverst til venstre.

www.jesser.dk

Med venlig hilsen

Peter Vesth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 20-04-07 15:19

"Peter Vesth" <peter.vesth@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min editor (acehtmlfree), men billedet vises ikke på hjemmesiden.
>
> Kan I give mig en forklaring og løsning til/på problemet? Se

Hos mig er det ikke blot det ene billede som giver problemer, faktisk kan
jeg kun se de første 3 i højre kolonne. Endvidere starter alt dit
hovedeindhold først 40 cm nede af siden hos mig...... kort sagt, så ligner
det noget der er kastet op med en skovl

Hilsen Eva

Fra : jopa

Dato : 20-04-07 16:41

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hovedeindhold først 40 cm nede af siden hos mig...... kort sagt, så
> ligner det noget der er kastet op med en skovl

Totalt rodet websted enig.

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Peter Vesth

Dato : 20-04-07 19:09

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Totalt rodet websted enig.

Hejsan

Tak for kritikken.

Jeg vil gerne spørge jer om hvilken browser I kører, fordi jeg har bygget siden
op
omkring Internet Explorer 7, og jeg har erfaring for, at hvis man kører en
ældre explorer, så ser det mærkeligt ud.

Jeg vil nu prøve at fjerne højre kolonne, så hvis I gider give mig tilbagesvar
om hvordan det så står, bliver jeg glad, og får måske en rolig week-end.

På forhånd tak

Fra : jopa

Dato : 20-04-07 19:24

"Peter Vesth" <peter.vesth@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> omkring Internet Explorer 7, og jeg har erfaring for, at hvis man kører en
> ældre explorer, så ser det mærkeligt ud.

Jeg kører med FF og må sige at det ser noget rodet ud alt efter hvordan man
scroller på siden.
Samme i min IE 7
Se eksempel her:
http://jp-web.dk/b.jpg
--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-04-07 19:30

"Peter Vesth" skrev i en meddelelse...

> Jeg vil nu prøve at fjerne højre kolonne, så hvis I gider give mig
> tilbagesvar
> om hvordan det så står, bliver jeg glad, og får måske en rolig week-end.

Som udgangspunkt, så test i flere browsere end lige IE7. Jo, den er mere
standardoverholdende end IE6, men der er stadig et par småfejl i forhold til
f.eks. Firefox og Opera.

Der findes et par steder, hvor man kan teste i de browsere, man ikke
umiddelbart har, samt forskellige opløsninger og styresystemer. Når du har
valideret din side på alm. vis, kan du derfor sende den til test på én af
dem

http://www.totalvalidator.com/

Resultatet af testen inklusive screenshots af de forskellige sider kan du få
sendt som email, det kan nemlig godt tage 5-10 minutter afhængig af antal
sider.

Jeg tester gerne i: Firefox, Opera, IE6+ og skærmopløsninger 800,1024 og
1280 som minimum hos mig selv, men bruger så ovenstående til at teste f.eks.
Mac.

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP: E-type (Collection)
Grafiker/grafisk talent til web søges til samarbejde.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-04-07 13:15

Peter Vesth skrev:
> [...]
> min editor (acehtmlfree), men billedet vises ikke på hjemmesiden.
>
> Kan I give mig en forklaring og løsning til/på problemet? Se

Det baggrundsbillede er det mindste problem,
siden er visuelt en forfærdelig og uoverskuelig
rodebunke. Del dit indhold op på nogle
flere sider.

Mit egentlige ærinde er imidlertid overførselstiden,
tjek lige
http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/wso.php?url=http://www.jesser.dk/

Det kan heller ikke nytte noget, du kun tjekker
dine sider i IE7, IE 6 er stadig på banen,
ikke alle kan opgradere til IE7.

Når jeg klikker på knappen der åbenbart
mangler et baggrundsbillede starter min Windows
Media Player med nogle kryptiske meddelelser
hvorefter Media Player og min browser (FF) lukker
ned. Det er ikke godt, baggrundsbillede eller ej...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Peter Vesth

Dato : 21-04-07 19:26

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Media Player med nogle kryptiske meddelelser
> hvorefter Media Player og min browser (FF) lukker
> ned. Det er ikke godt, baggrundsbillede eller ej...

Hej igen

Tak for rigtig god kritik, den har jeg taget til mig, og er gået i gang med at tilrette
min side efter jeres gode anvisninger. Jeg opdaterer adskillige gange om dagen. og
tjekker nu med browserne IE, FF og Opera, og vil kikke på css-rollovers.

Jeg er kun en månedstid gammel på området, så jeg har masser at lære endnu, og er
selvfølgelig til stadighed åben for kritik.

Problemet med at se "Dagens billeder" ligger muligvis i, at jeg viser dem i "Photostory3
for Windows", det giver nemlig bevægelser i billederne. Filen er i wmv format.

Tak for hjælp og med venlig hilsen