1-2-1 standard design med CSS
Fra : Rune Jensen

Dato : 19-04-07 19:11

Standarddesign, Header øverst, dernæst nedenunder menu venstre side, content
højre side, nederst footer, det hele rammet ind i en omgivende DIV og
centreret.

Let nok at lave, hvis man sætter inholdet efter menuen i koden. Men hvis nu
det ser ud som nedenunder i koden, men det skal følge ovenstående med CSS,
hvad er så løsningen når det skal virke i alle (nyere) browsere samt IE6,
og jeg vil undgå conditional comments helt?

Kode:
indhold

her kommer menuen, som med CSS skal skubbes op og til venstre for indholdet

<ul>
<li>menupunkt 1</li>

osv..

Har rodet med det, og jeg kan få det til at virke i FF, men ikke IE
samtidigt. Jeg bruger em på width på wrapperen.

MVH
Rune Jensen

--
Grafiker/grafisk talent til web søges til samarbejde.
runeofdenmark snabela gmail punktum com

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-04-07 21:13

Rune Jensen skrev:
> [...]
> indhold
>
> her kommer menuen, som med CSS skal skubbes op og til venstre for indholdet

Prøv at læse artiklen
http://webdesign101.dk/csslayout/
især
http://webdesign101.dk/csslayout/ex/principlayout_2.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : tidemann

Dato : 25-04-07 13:46

Rune Jensen wrote:
> [...]
>
> Har rodet med det, og jeg kan få det til at virke i FF, men ikke IE
> samtidigt. Jeg bruger em på width på wrapperen.

Måske skal du kigge lidt her:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/oversigt.php
det kan være du finder noget du kan bruge.

Eller se denne www.mariannes.frac.dk/diverse-test/demo.html

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk