Banalt problem?
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 19-04-07 13:28

Når man nu har en ganske almindelig <table>, som man gerne vil have
udskrevet, hvorfor kan man så ikke udskrive baggrundsfarven i cellerne?
Eller det kan man måske godt?

Mvh Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 15:08

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:46276026$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Når man nu har en ganske almindelig <table>, som man gerne vil have
> udskrevet, hvorfor kan man så ikke udskrive baggrundsfarven i cellerne?
> Eller det kan man måske godt?

Baggrundsfarver og baggrundsgrafik udskrives normalvis ikke. Det er ikke
noget man som websidekonstruktør kan påvirke (så vidt jeg husker i hvert
fald). Men i din browser kan du vælge om baggrundsfarver og baggrundsgrafik
skal udskrives - eller det kan du i hvert fald i nogle

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Thrane

Dato : 19-04-07 15:30

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> wrote in message

> Baggrundsfarver og baggrundsgrafik udskrives normalvis ikke. Det er ikke
> noget man som websidekonstruktør kan påvirke (så vidt jeg husker i hvert
> fald).

Det er helt korrekt.
Det er en printerindstilling der skal ændres og ikke noget man kan påvirke
fra siden af.

Tænk hvis du klikkede print på en sort side...
Så ville der ikke være meget farve tilbage i din printer...

--
Thrane

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 15:54

Thrane skrev:

> Det er helt korrekt.
> Det er en printerindstilling der skal ændres

Nej, det er en browserindstilling. I Opera og Firefox finder man
den under Filer => Sideopsætning.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-04-07 22:23

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej, det er en browserindstilling. I Opera og Firefox finder man
> den under Filer => Sideopsætning.

Og i IE under Funktioner => Internetndstillinger => Avanceret => Sidste
punkt på listen krydses af.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 20-04-07 09:40

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Og i IE under Funktioner => Internetndstillinger => Avanceret => Sidste
> punkt på listen krydses af.

Mange tak til både Bertel og Erik

Mvh Claus
www.limfjordsteatret.dk www.vocalart.dk