Teledk Terminering
Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 14:15

Hej!

Jeg har tit undret mig over hvorfor tele danmark terminere deres adsl
kunder meget langt væk nogengange. F.eks. kender jeg en i Gråsten der
bliver termineret i Virum. Der lyder da lidt langtvæk når der bl.a. står
en termineringsbox i Kolding.

Hvad er grunden til det?

/Bo

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-01 14:16

In article <9hsgb4$iog$1@sunsite.dk>, Bo Simonsen wrote:

> [...]
> kunder meget langt væk nogengange. F.eks. kender jeg en i Gråsten der
> bliver termineret i Virum. Der lyder da lidt langtvæk når der bl.a. står

Time to market. (ydrk, marketing talk)
ATM nettet er allerede på plads, og det er hurtigere blot at koble
DSLAMerne direkte på deres ATM switche og så sætte nogle store centrale
boxe op, så kan man altid senere sætte IP udstyr tættere på DSLAMerne
når behovet er der.

Det er ihvertfald mit gæt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm not tense, just terribly, terribly alert!

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 14:28

In article <slrn9k3hc9.vat.apj@slartibartfast.nerd.dk>, "Andreas Plesner
Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote:

> [...]
> og så sætte nogle store centrale boxe op, så kan man altid senere sætte
> IP udstyr tættere på DSLAMerne når behovet er der.

Uhm... Det er bare rent luksus at Cybercity/Worldonline sætter ip udstyr
op ude på centralerne?

/Bo

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-07-01 14:58

On Tue, 03 Jul 2001 15:27:46 +0200, "Bo Simonsen"
<paltas@*nopam*geekworld.dk> wrote:

>Uhm... Det er bare rent luksus at Cybercity/Worldonline sætter ip udstyr
>op ude på centralerne?

CyberCity/Tiscali har vel næppe samme temmeligt omfattende ATM-netværk
som TDC har.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Simon Skals

Dato : 03-07-01 15:00

It seems Peter Brodersen wrote:

>CyberCity/Tiscali har vel næppe samme temmeligt omfattende ATM-netværk
>som TDC har.

En anden grund er, at det er praktisk nok at have IP-udstyr på
centralerne, hvilket TDC også har, selvom de ikke terminerer ATM
PVC'er fra ADSL-kunde mere end 10-12 steder.

Cybercity har fx dial-up-bokse på 72 centraler, og i den
sammenhæng er det praktisk med en IP-router ved siden af. Det
samme gælder for leased line-kunder.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-07-01 16:55

On Tue, 03 Jul 2001 15:15:09 +0200, Bo Simonsen wrote:
> [...]
>kunder meget langt væk nogengange. F.eks. kender jeg en i Gråsten der
>bliver termineret i Virum. Der lyder da lidt langtvæk når der bl.a. står

At der ikke var ledig kapacietet i Kolding eller Esbjerg da den DSLAM
kom op, der ligger et oprydnings arbejde foran ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer