MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP går frem
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-07 22:20

Man kan jo tydeligt fornemme her i NG at Windows Vista medfører et hav af
problemer.

I den forbindelse hæftede jeg mig ved et interessant ting, da jeg var inde
på chart.dk. Her kan man læse hvor mange procent der bruger de forskellige
styresystemer. Man skulle jo tro at der uge for uge bliver færre XP-brugere,
men det var ikke tilfældet.
Fra uge 14 til uge 15 steg den procentdel af danskerne som bruger
Windows XP en halv procent. Så vidst jeg lige husker var det fra 88½
procent, til 89 procent.
Mit Windows 98 lå på 1 procent. Fnys

Hilsen Åge

Fra : Hans

Dato : 18-04-07 23:13

meddelelse news:46268b4c$0$853$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Fra uge 14 til uge 15 steg den procentdel af danskerne som bruger
> Windows XP en halv procent. Så vidst jeg lige husker var det fra 88½

Hvis du er tilfreds med Windows 98 på din elektronhjerne, så er det kun
godt.

Fra : Viggo

Dato : 19-04-07 07:23

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse news:462698a3$0$52117
> Hvis du er tilfreds med Windows 98 på din elektronhjerne, så er det kun
> godt.

Jeg har selv min Vista opgradering liggende, den installerer jeg først når
jeg er færdig med de gamle spil som ikke kan køre under vista og når vista
er kommet med service pack 2

Jeg kan ikke se den store fordel ved at skifte fra xp til vista nu. Jeg
bruger spil og office pakken og de kører fint på xp - så hvorfor opgradere !

mvh Viggo

Fra : Asle Bjerva

Dato : 19-04-07 09:19

Viggo wrote:

> [...]
>
> Jeg kan ikke se den store fordel ved at skifte fra xp til vista nu.
> Jeg bruger spil og office pakken og de kører fint på xp - så hvorfor

Problemet for de fleste oppstår ikke før etter 1.1.08, hvor Microsoft ikke
lenger aksepterer OEM installering av XP, kun Vista.
Så vil man kun få Vista på nye maskiner....
--
AsleB;Oslo

Fra : John

Dato : 19-04-07 09:32

Asle Bjerva formulerede:

> Problemet for de fleste oppstår ikke før etter 1.1.08, hvor Microsoft
> ikke lenger aksepterer OEM installering av XP, kun Vista.
> Så vil man kun få Vista på nye maskiner....

Godt jeg har windows 2000 og 98, dem er
der ikke så meget bøvl med.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-07 14:21

"John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Godt jeg har windows 2000 og 98, dem er
> der ikke så meget bøvl med.
_____

Nej, 98 er sådan set aldrig bøvl med. Alt virker bare uden alle de
mærkværdigheder som de Vista-folk døjer med.
Ene lille minus er den der dumme blå fejlskrærm der kan komme. Men den
betyder jo alligevel aldrig noget som helst. Bare alt control delite, så er
vi igang igen.

Hilsen Åge

Fra : jopa

Dato : 19-04-07 15:09

meddelelsen news:46276c9e$0$52169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nej, 98 er sådan set aldrig bøvl med. Alt virker bare uden alle de
> mærkværdigheder som de Vista-folk døjer med.

Øhm hvilke mærkværdigheder ?
Vista er suveræn og kører problemfrit.

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-07 16:40

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Vista er suveræn og kører problemfrit.

> Mvh. John
________________

Dine indlæg hører ikke til her i gruppen. - Du henvises til nyhedsgruppen
"sjove.vittigheder.dk", hvis der da er en der hedder sådan.

haha

Hilsen Åge

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-07 16:51

Åge Halldorsson skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Dine indlæg hører ikke til her i gruppen. - Du henvises til
> nyhedsgruppen "sjove.vittigheder.dk", hvis der da er en der
> hedder sådan.

Den hedder news:dk.snak.vittigheder - men ellers er det en fin
gruppe til de nævnte indlæg

Men - jo - så længe Windows bare skal køre med de mest
almindelige programmer, så køre både Vista og alle andre
versioner OK.

Det er først når man kører specielle ting og vil rode en del
selv, at Vista begynder at give problemer.

Men sådan var det også med XP i starten, så i løbet af et halvt
til et helt år, så kører Vista nok også problemfrit.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jopa

Dato : 19-04-07 17:46

meddelelsen news:46278d22$0$5113$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Dine indlæg hører ikke til her i gruppen. - Du henvises til nyhedsgruppen
> "sjove.vittigheder.dk", hvis der da er en der hedder sådan.

Vista kører perfekt men kræver selvfølgelig andet hardware en det
oldnordiske du formentlig har for at køre med win 98.
Følg med vi er i år 2007
--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-04-07 01:45

Åge Halldorsson skrev:

> Dine indlæg hører ikke til her i gruppen. - Du
> henvises til nyhedsgruppen "sjove.vittigheder.dk"

Det er da din 98 der hører til sjove vittigheder - det
er et forældet system, du er adskillige styresystemer
bagud, og Vista kører fint - grow up!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 20-04-07 03:20

On Fri, 20 Apr 2007 02:44:57 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Det er da din 98 der hører til sjove vittigheder - det
>er et forældet system, du er adskillige styresystemer
>bagud, og Vista kører fint - grow up!

Det er bare Åge der prøver at indføre "Nostalgia" Dem som følger lidt
med i dk.medier.radio og dk.medier.tv ved at Åge er synonym med
"oldfashion style" Hverken digital radio eller tv er noget der duer.
Der er kun en slags radio og kun en slags tv (de analoge). Og nu
prøver han så at køre en kampagne med at der er kun en slags
styrestystem der duer

Fra : not@home.se

Dato : 22-04-07 08:03

> [...]
>Der er kun en slags radio og kun en slags tv (de analoge). Og nu
>prøver han så at køre en kampagne med at der er kun en slags

hehe endelig lidt underholdning herinde, lad os også få indført VHS
maskinerne og kasettebåndoptagerne igen

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 22-04-07 08:26

not@home.se wrote:

> hehe endelig lidt underholdning herinde, lad os også få indført VHS
> maskinerne og kasettebåndoptagerne igen

'Helle for 8-Tracks'

Fra : not@home.se

Dato : 22-04-07 12:14

On Sun, 22 Apr 2007 09:26:26 +0200, Jørgen Knudsen <en_skod@email.com>
wrote:

>'Helle for 8-Tracks'
>
>mvh

så vil jeg være fortaler for at få indført 78pladerne igen

Fra : Preben Q

Dato : 19-04-07 09:34

> [...]
> aksepterer OEM installering av XP, kun Vista.
> Så vil man kun få Vista på nye maskiner....
Det skulle ikke være et problem at reformatere harddisken og installere XP på en ny
PC -også i fremtiden.
Med mindre microsoft har magt til at forlange at hardware kun kan fungere med Vista?

Fra : joke

Dato : 19-04-07 10:59

"Preben Q" <nospam@se.kd> skrev i meddelelsen
> [...]
> på en ny PC -også i fremtiden.
> Med mindre microsoft har magt til at forlange at hardware kun kan fungere

det er heller ikke det der tales om men indtil 1.1.08 kan producenter købe
xp oen licenser til deres pcer efter denne tid kan der kun købes vista, og
når de kun kan købe vista ja så vil nye pcer med xp være en sagablot med
mindre man vil betale den fuldeversionspris

hilsen

Johnny

Fra : Rado

Dato : 19-04-07 15:13

On Thu, 19 Apr 2007 11:58:30 +0200, "joke"
<jkp6670haderspamsaafjernaltfoerefter0ogtilsnabela@hotmail.nocom>
wrote:

>det er heller ikke det der tales om men indtil 1.1.08 kan producenter købe
>xp oen licenser til deres pcer efter denne tid kan der kun købes vista

Men eksisterende ubrugte XP OEM licenser kan vel forhåbentlig stadig
aktiveres efter denne dato? Jeg har selv 3 stk liggende og ved ikke
præcis hvornår de bliver taget i brug.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-04-07 17:05

Viggo wrote:

> Jeg har selv min Vista opgradering liggende, den installerer jeg først når
> jeg er færdig med de gamle spil som ikke kan køre under vista og når vista
> er kommet med service pack 2

Bare af ren nysgerrighed. Hvorfor lige Servicepack 2? Er der allerede
kommet en Servicepack 1, eller forudser du blot den ikke er tilstrækkelig?

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle Jensen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-04-07 13:17

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev bl.a:

> Man kan jo tydeligt fornemme her i NG at Windows Vista medfører et hav af
> problemer.

Hvorfor det?. Dem der skriver om Vista herinde, er jo kun nogle af dem der
har problemer. Det kører sikkert udmærket rundt omkring i mange små danske
hjem.

Men der vil jo altid være børnesygdomme. Det havde XP også.

Mvh.

Karsten

Fra : Max

Dato : 19-04-07 13:42

Hej Åge

> Man kan jo tydeligt fornemme her i NG at Windows Vista medfører et
> hav af problemer.

Ja, ligesom Windows 98.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-07 14:24

> Ja, ligesom Windows 98.
>
> --
> Mvh Max
____

Hvilke problemer, altså lige bortset fra en usb-nøgle som den ikke vil
godtage?

Det har forøvrigt ikke at gøre med en fejl, at den ikke vil det. Det er også
fremgået herinde. det har at gøre med en ny opfindelse som 98 ikke kender.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 19-04-07 14:35

Hej Åge

> Det har forøvrigt ikke at gøre med en fejl, at den ikke vil det. Det
> er også fremgået herinde. det har at gøre med en ny opfindelse som 98
> ikke kender.

Eftersom USB er fra 1994, ja så er det nu ikke hele historien.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 19-04-07 15:43

On Thu, 19 Apr 2007 15:23:47 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>____
>
>Hvilke problemer, altså lige bortset fra en usb-nøgle som den ikke vil
>godtage?

Win98 er da den rene elendighed i forhold til Win2000 og XP. Men det
finder man nok først for alvor ud af når man opgraderer, og går og
undrer sig i flere måneder over hvorfor systemet ikke går ned, hvorfor
man ikke løber tør for ressourcer, hvorfor der aldrig er mangel på IRQ
kanaler, hvorfor PnP så godt som altid virker perfekt osv. osv.

Fra : John

Dato : 19-04-07 15:54

Rado formulerede:

> [...]
> man ikke løber tør for ressourcer, hvorfor der aldrig er mangel på IRQ
> kanaler, hvorfor PnP så godt som altid virker perfekt osv. osv.

Altså skal man ikke bruge *anykey* mere

Fra : Rado

Dato : 19-04-07 18:54

?

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 19-04-07 23:53

Rado wrote:

> ?

Den lange i nederste række på dit keyborad.

Fra : Lars Christensen

Dato : 20-04-07 03:16

On Fri, 20 Apr 2007 00:53:09 +0200, Jørgen Knudsen <en_skod@email.com>
wrote:

>Den lange i nederste række på dit keyborad.

Det er *spaceknappen* på mit keyboard, hvor i hede hule h.... har de
gemt den der *anykey*

Fra : Rado

Dato : 20-04-07 10:48

wrote:

>Den lange i nederste række på dit keyborad.

Jeg ved godt hvad anykey betyder, men kan ikke rigtig se pointen i
bemærkningen?

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-04-07 01:55

Rado skrev:

> [...]
> hvorfor der aldrig er mangel på IRQ kanaler, hvorfor
> PnP så godt som altid virker perfekt osv. osv.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv, 98 er den
rene elendighed på disse punkter - det er en ren
fornøjelse at bruge andet end 98, og jeg forstå slet
ikke at nogen fortsat forsvarer et så forældet system,
der går ned hele tiden.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-04-07 14:25

On Thu, 19 Apr 2007 14:41:56 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Åge

>Ja, ligesom Windows 98.

Jeg havde flere problemer da jeg skiftede til Windows 98, end da jeg
skfitede til Windows Vista. Problemerne der var ved skiftet til
Windows XP skal vi nok helst forbigå i stilhed

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-07 14:31

"Lars Christensen" <lars@snot.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg havde flere problemer da jeg skiftede til Windows 98, end da jeg
> skfitede til Windows Vista.
______

Den maskine jeg har havde Windows 95 da jeg købte den. Opgradering til
Windows 98 har ikke givet mig eet eneste problem. Tror du ikke du har gjort
noget forkert under opgraderingen?

Hilsen Åge

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-04-07 14:52

On Thu, 19 Apr 2007 15:31:09 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>Windows 98 har ikke givet mig eet eneste problem. Tror du ikke du har gjort

Nææh kan jeg under ingen omstændigheder have gjort, idet computeren
var præinstalleret med Windows 98 da jeg købte den
Men som sagt så har jeg ingen nævneværdige problemer med Windows
Vista.
Det største problem jeg indtil videre har haft er at mit favorit
brænderprogram ikke virker i Vista, men det har jeg også selv fundet
en løsning på

Fra : John

Dato : 19-04-07 15:07

"Lars Christensen" <lars@snot.invalid> skrev i en meddelelse

> Det største problem jeg indtil videre har haft er at mit favorit
> brænderprogram

- hvilket mon.. ?

> ikke virker i Vista, men det har jeg også selv fundet
> en løsning på

- og dén vil du ikke dele med os andre? :(

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-04-07 15:23

On Thu, 19 Apr 2007 16:07:15 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>- hvilket mon.. ?

CdburnerXP kan ikke finde drevet i Vista.

>- og dén vil du ikke dele med os andre? :(

Bruger Finalburner i stedet. Den virker perfekt i Vista.

Fra : not@home.se

Dato : 22-04-07 08:10

>Bruger Finalburner i stedet. Den virker perfekt i Vista.

hvad med Nero ? ved nogen om det virker i vista ?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 22-04-07 09:32

<not@home.se> skrev i en meddelelse

> hvad med Nero ? ved nogen om det virker i vista ?

Nero 7.8.5.0 virker i Vista http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-up.php

Bc

Fra : sjp

Dato : 21-04-07 18:15

meddelelsen news:46276efe$0$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Den maskine jeg har havde Windows 95 da jeg købte den. Opgradering til
> Windows 98 har ikke givet mig eet eneste problem. Tror du ikke du har

Du kan så efterhånden heller ikke bruge din pc til ret meget andet end at
surfe lidt på nettet.
Nyere programmer vil kræve alt for meget af din forældede hardware. Hvor
meget ram har du , 64 mb??
78' pladerne var da fine, men man skal have LPérne hvis man vil have musik
med 60'er og 70'er musik. Og man kan ikke købe (og høre) et eneste nyt
musiknummer hvis man ikke har en cd afspiller. Kan du se hvor jeg vil hen?
Jeg ville ikke kunne bruge en forældet windows 95/98 computer til det meste
af det jeg laver på min computer.

Mvh. Stig

Fra : Olsen

Dato : 22-04-07 00:41

"sjp" <sjp@emailvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> windows 95/98 computer til det meste af det jeg laver på min computer.

Det kan mange faktisk godt, mig selv incl. selv om jeg vil foretrække XP.
Mange lever fint udelukkende med internet, mail ,kontorprogrammer og musik-
afspilning og der er der ikke den store forskel på en gammel eller ny maskine
måske bort set fra sikkerheden.

Min PC bliver da mest brugt til internet, mail og news hvilket jeg tror gælder
for rigtig mange. Det er ikke det samme som jeg ikke bruger min PC til noget
som jeg ikke ville kunne på en ældre med win98 men din påstand om at du
ikke ville kunne det meste af det du laver tror jeg ikke holder med mindre
du bruger den professionelt eller er producent af mediafiler til andre end
dig selv.

Fra : John

Dato : 19-04-07 19:49

Åge Halldorsson skrev:
> [...]
> Fra uge 14 til uge 15 steg den procentdel af danskerne som bruger
> Windows XP en halv procent. Så vidst jeg lige husker var det fra 88½

Hvorfor er Linux ikke med på den fine liste :)

Mvh

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-07 20:34

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er Linux ikke med på den fine liste :)

> Mvh
>
> John
____

Det var den vist også. Nu har jeg smidt siden væk, men den havde så vidt jeg
husker et par procent.

Hilsen Åge