MS Windows
briani 27239
Vista nu eller vent
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 19:04

Hej.

Hvordan ser det ud med Vista.

Er der "grund nok" til at skifte XP ud nu eller er der børnesygdomme og
bagdele (= omformuleret: er en konvertering ikke pengene værd), så man bør
vente?

Fra : jopa

Dato : 18-04-07 19:19

"Michael Sørensen" <ms1 og snabela samt skindbeni punktum dk> skrev i
meddelelsen news:46265d9b$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> bagdele (= omformuleret: er en konvertering ikke pengene værd), så man bør

Der er ikke de store fordele ved Vista fremfor XP udover den grafiske
brugerflade samt en forbedret sikkerhed.

Jeg har dog skiftet og ikke fortrudt.
Er du i tvivl da installer Vista på andet drev og kør med begge det gjorde
jeg til at starte med.

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Nicolai L

Dato : 18-04-07 19:20

"Michael Sørensen" <ms1 og snabela samt skindbeni punktum dk> skrev i en
meddelelse news:46265d9b$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Er der "grund nok" til at skifte XP ud nu eller er der børnesygdomme og
> bagdele (= omformuleret: er en konvertering ikke pengene værd), så man bør
> vente?

Du kan da lige tage et kig i gruppen, synes der er rigelig med problemer.
Som selvstændigt køb, er den ikke pengene værd. Hvis den alligevel kommer
med ny computer, tja. Jeg havde stadig valgt XP. :)

Nicolai

Fra : Henning

Dato : 18-04-07 20:44

On Wed, 18 Apr 2007 20:19:47 +0200, "Nicolai L" <news2004@mailme>
wrote:

>"Michael Sørensen" <ms1 og snabela samt skindbeni punktum dk> skrev i en
>meddelelse news:46265d9b$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>Du kan da lige tage et kig i gruppen, synes der er rigelig med problemer.
Tja, de 1.000-vis der ikke har problemer (mig selv inclusive) råber jo
ikke op

Fra : Nicolai L

Dato : 18-04-07 20:47

> Tja, de 1.000-vis der ikke har problemer (mig selv inclusive) råber jo
> ikke op

Tja, de 768 stk. Vista købere i DK indtil dato, tæller vist ikke for
tusindvis?

Nicolai

Fra : jopa

Dato : 18-04-07 20:56

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i meddelelsen
> Tja, de 768 stk. Vista købere i DK indtil dato, tæller vist ikke for
> tusindvis?

Hvor mange procenter af lovlige Windows installationer kunne du forestille
dig der var i DK ?

ps min Vista er købt og betalt

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-04-07 01:57

Nicolai L skrev:

> Tja, de 768 stk. Vista købere i DK indtil dato

Det tal tror jeg ikke på, der er mange flere. Alle de nye
pc'er jeg leverer til kunder, er med Vista, og jeg er ikke
den eneste der leverer.

Jeg langer også adskillige over disken hver dag.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 19-04-07 07:00

Nicolai L skrev:

> [...]
> problemer. Som selvstændigt køb, er den ikke pengene værd. Hvis den
> alligevel kommer med ny computer, tja. Jeg havde stadig valgt XP. :)

Og før Vista, var der tusindvis af indlæg ang. problemer med XP
Det er jo den uendelige historie, og vi hørte nøjagtig de samme
argumenter i overgangen fra 2000 til XP:
problemer, drivere, programmer og "intet nyt under solen bortset fra
brugerfladen"
Dybest set er det bare at kaste sig ud i det, medmindre man tjener til
huslejen med det man arbejder med på PC'en... så skal man sikre sig at
det fungerer under Vista. Ellers har jeg svært ved at se hvad det store
problem skulle være.. altså når det blot er legetøj.

--

...::JMJ::..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 07:42

...::JMJ::.. skrev:

> [...]
> det fungerer under Vista. Ellers har jeg svært ved at se hvad det store
> problem skulle være.. altså når det blot er legetøj.

Hvorfor skulle man skifte styresystem hvis XP fungerer og det
bare er legetøj?

--
Bertel

Fra : Hans

Dato : 19-04-07 11:20

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor skulle man skifte styresystem hvis XP fungerer og det
> bare er legetøj?

Netop fordi det kun er legetøj.

Hvis der virkelig lå en behovsanalyse bag, så er det en helt anden sag.

Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 11:54

Hans skrev:

> Netop fordi det kun er legetøj.

Hvis det går i stykker, kan man jo ikke lege med det.

--
Bertel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-07 14:27

> Hvis det går i stykker, kan man jo ikke lege med det.

___

hehe. Så tager humoren overhånd igen. Klage afsendt til udbyderen og
Dronningen.

Fra : Anders

Dato : 18-04-07 20:47

Hvis jeg endeligt skulle skifte (hvilket jeg nok ikke gør), så vil jeg vente
mindst 6 md. endnu, til alle diverse drivere er kommet fra de forsk.
fabrikanter.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-04-07 20:59

Michael Sørensen skrev:

> Er der "grund nok" til at skifte XP ud nu eller er der børnesygdomme og
> bagdele (= omformuleret: er en konvertering ikke pengene værd), så man bør
> vente?

Jeg er altid et par år bagud med nye versioner af Windows. Der
fulgte Vista med den pc jeg sidder ved, men det er røget ud til
fordel for XP. Brugermæssigt var der ingen fordele, men der var
nogle ulemper: spærringer der skulle slås fra, der var en bred
bjælke i mapperne jeg ikke kunne komme af med, og jeg kunne ikke
få slagtet alle netprocesserne.

--
Bertel

Fra : Jens Willadsen

Dato : 19-04-07 10:37

Hej

Da må jeg nu sige at jeg har kørt vista nu i et stykke tid på min bærbare
Vega med en 1,66 Ghz Core Duo og 1 Gb Ram.
Jeg har desuden installeret vista på en del forskellige andre systemer og
har ikke engang haft problemmer med manglende drivere, med mindre man altså
har et 3 år gammelt webcam som fabrikanten har droppet supporten på! eller
lign.

Der er nogen sikkerheds mæssige aspekter i Vista som i det daglige måske
irriterer nogen som Bertel skriver, men de er jo til for at sikre maskinen,
og kunne have sparet mange af dem der trykkede på regning.exe filen for
nogen problemer(hvis de da læser advarsler!!)

En ting i Vista som jeg er fuldstændigt hooked på er dens søge mekanisme i
startmenuen, den gør at jeg nu bruger en del mindre mus en jeg gjorde før.
Skal jeg åbne word f.eks. trykker jeg bare på windows tasten og skriver word
og trykker enter.
Og Word starter op.

Ud over dette gør denne søgefunktion at det nu er meget nemt at finde
forskellige dokumenter i sit system.

Af fordele derudover er der jo for mobile brugere Bitlocker som kan kryptere
hele din HD så en evt. tyv ikke ville kunne læse dine data uden at kunne
logge ind på pc'en

Men om du kan bruge de ting jeg nævner her til noget ved jeg jo ikke, men
jeg kan kun sige at Vista i bund og grund er et godt system, og de fleste
hjemmebrugere nemt kan skifte over til det.

Er det til gængæld til virksomheds brug og skal du koble op imod et domæne
så vil jeg vente 4-5mdr endnu at Microsoft mangler at fintune sammenkoblings
procedurerne, det er muligt jeg gør det selv men det giver mig nogle
udfordringer i hverdagen mine kolegaer ikke har

MVH Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 10:43

Jens Willadsen skrev:

> Der er nogen sikkerheds mæssige aspekter i Vista som i det daglige måske
> irriterer nogen som Bertel skriver

De spærringer er det første som uerfarne vil (forsøge at) slå
fra. Har du nogensinde set de første versioner af "Hvem vil være
millionær"?

- Er det dit endelige svar?
- Ja.
- Er det dit uigenkaldeligt sidste svar?
- Ja.
- Er det dit absolut, uigenkaldeligt allerallersidste svar?
- Ja.
- Er det ... osv ad infinitum.

Det er ikke sjovt ret mange gange.

--
Bertel

Fra : Preben Q

Dato : 19-04-07 20:48

> Men om du kan bruge de ting jeg nævner her til noget ved jeg jo ikke, men jeg kan kun
> sige at Vista i bund og grund er et godt system, og de fleste hjemmebrugere nemt kan
> skifte over til det.

Til de mange hjemmebrugere, som kun bruger PC'en lidt, er Vista en for stor mundfuld
efter min mening.
Bl.a. fordi den er så langsom at starte op. Man slukker jo for strømmen når man kun
bruger PC'en hver anden dag.
Det kan godt være der findes PC'er som kan starte Vista på 20 sek. , men de er bare for
dyre til små hjemmebrugere.

Resultatet er at der nu er billige Linux-PC'er på trapperne.
http://www.comon.dk/newsletter.php?id=30781
Næste år står de i butikkerne. Da får hjemmebrugere endelig de nemme løsninger som burde
være kommet fra starten.

Det bliver interessant at se om MS har magt til at forhindre at der fremstilles PC'ere
som kan køre uden Vista?

Fra : jopa

Dato : 19-04-07 20:59

"Preben Q" <nospam@se.kd> skrev i meddelelsen

> [...]
> Bl.a. fordi den er så langsom at starte op. Man slukker jo for strømmen
> når man kun bruger PC'en hver anden dag.

Den starter ikke langsommere op end XP. Igen kommer det selvf an på din
konfiguration, samt hvor meget lort man har liggende i sin værktøjslinie
Vista kræver cpu samt masser af Ram mindst 1GB. (32bit version)
Vista optimerer sig selv til bedste ydelse.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : RM

Dato : 07-05-07 10:15

Jeg har nu læst flere indlæg om Vista og ikke fundet de samme problemer, som
jeg har.

Mine problemer er HASTIGHED - HASTIGHED - HASTIGHED!!!

Den er ufattelig langsom til at starte, til at skifte mellem programmerne,
til at starte og afslutte programmer - ja, i det hele taget alt, hvad der
kræver cpu-kraft. Og det er ikke fordi, mit hardware ike er ok. Jeg har en
laptop, dual-core 1,7, 1 Gb ram - en maskine købt i februar måned. Dejlig
maskine - da den kørte XP.

PC'en var selvfølgelig installeret med XP og kunne opgraderes med VISTA for
ingen penge. Det gjorde jeg dog ikke, men købte en Vista Business, som jeg
har på nu.

Ud over hastighedsproblemet har jeg visse problemer med gamle programmer,
der ikke er lavet til Vista. Det er f.eks. mit økonmisystem, som kører endnu
langsommere og det gik helt galt med min Dreamweaver, der slet ikke ville
kører under Vista. Så købte jeg selvfølgelig en opgradering til Vista
udgaven (CS3), men den ville (og vil stadig ikke) installeres. Jeghar fat i
Adobe, men de kan åbenbart ikke finde ud af det.

Min søster købte også en ny på smame td som mig og fik også installeret
Vista. Hun er skiftet tilbage til XP Hun sagde til mig: "Skift tilbage og se
hvor hurtig en pc kan arbejde".

Jeg er lidt ærgerlig på, at det skal være sådan. Selve Vista ser jo godt ud
og har mange gode funktioner. Men det går bare ikke, når man skal opleve, at
skulle arbejde med samme hastighed, som da vi kører 486-maskiner. Det er da
surt.

Jeg overvejer lige nu at grundformatere min maskine med XP igen. Æv!

Hvis der er nogen, der har gode ideer til, hvordan mi pc kan komme til at
arbejde hurtigt og i øvrigt kører uden problemer, må I endelig sige ti. Jeg
tager imod al den hjælp, jeg kan få.

/Rudy

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 17:13

"RM" <rudy.madsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> arbejde hurtigt og i øvrigt kører uden problemer, må I endelig sige ti.
> Jeg tager imod al den hjælp, jeg kan få.

Ja det er ærgerligt med alt det Vista-bøvl.
Men prøv Yahoo widgets hvis du ikke kan undvære
et ur mv. på skrivebordet. Det er et genialt add-on.

http://widgets.yahoo.com/

og henter du Vista wallpapers er det
næsten som at være der selv.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-07 17:07

Michael Sørensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvordan ser det ud med Vista.

Som du ser af svarene, så er meningerne noget delte

Så længe du kun kører de mere almindelige programmer, så er der
ingen nævneværdige problemer med Vista, så for mange er den OK -
men det eneste, du får i forhold til XP er en masse lir, der
måske nok får den til at se lidt smartere ud - rent funktionelt
får du ikke meget nyt.

Og MS har bebudet en ny version allerede om 2 år - så skal vi
have samme sjov igen

Så jeg har en mistanke om at jeg springer Vista over nu hvor XP
efterhånden kører ganske OK efter at den havde de samme
problemer i starten.

Jan

-
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-07 17:21

Den 19-04-07 18.07 skrev Jan Vestergaard følgende:

> Og MS har bebudet en ny version allerede om 2 år - så skal vi
> have samme sjov igen

Er den udmelding ikke blevet afkræftet af Microsoft? Og uanset hvad,
skal man nok ikke regne alt for meget med tidsrammer i forbindelse med
styresystemer. Det vil sige, det kan man godt med mit styresystem: Aldrig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhederne i IE7, og hvordan du udnytter dem.