MS Windows
briani 27239
Script til indsamling af data om hardware
Fra : Jens Willadsen

Dato : 18-04-07 12:39

Hej folkens

Jeg leder efter et script eller en vejledning i at skrive et script der
indsamler info om en pc.
De info jeg skal bruge er:
Alle hardware info (CPU, RAM, Netværk osv.)
Styresystem version

Disse vil jeg gerne have puttet i en .txt fil når de er genereret

Nogen der kender sådant et script eller bare ved hvad jeg skal lede efter i
min vidre søgning.

MVH Jens

Fra : BJ Denmark

Dato : 18-04-07 13:06

Jens Willadsen wrote:
> [...]
>
> Disse vil jeg gerne have puttet i en .txt fil når de er genereret
>
> Nogen der kender sådant et script eller bare ved hvad jeg skal lede

Jeg ved ikke, om det er et decideret script, men www.belarc.com kan generere
en html-side, der viser resultatet lokalt.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Jens Willadsen

Dato : 18-04-07 13:15

Kan du sige hvor jeg skal ind der, kan ikke lige finde det

MVH Jens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-04-07 14:03

Jens Willadsen skrev:

>Kan du sige hvor jeg skal ind der, kan ikke lige finde det

I menuen foroven står der "Free download" peg på det, og vælg så
"Download" i den undermenu der glider ned.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 18-04-07 14:07

"Jens Willadsen" <jensw-fjerndette-@ktds.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du sige hvor jeg skal ind der, kan ikke lige finde det

Prøv her:

http://www.belarc.com/ba5.html?B

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Jens Willadsen

Dato : 18-04-07 14:17

Nu har jeg fundet programmet og det gør nogenlunde det jeg har brug for MEN.
Jeg vil bruge programmet til at sende til kunder for at få informationer om
kunden pc i forbindelse med tilbuds givning så licensen dækker ikke, det
ville heller ikke være fedt at kunne skal installere noget for at køre det.

MVH Jens

Fra : Peter T.

Dato : 18-04-07 16:13

Jens Willadsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Disse vil jeg gerne have puttet i en .txt fil når de er genereret

Det er ikke direkte et script, men
http://www.majorgeeks.com/download4181.html kan generere en tekstfil, som
du kan gemme. Du kan jo kigge på det.

--
Tønder er et kæmpe mediestunt!!
De beholdere er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!

Fra : Jens Willadsen

Dato : 19-04-07 07:38

Hej Peter

Ja jeg kender godt everrest, det ville også være mit først valg!!
Desværrre vil home editionen ikke køre på PC'ere der er tilknyttet et
domæne.
Det gør det lidt vanskeligt

MVH Jens

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-04-07 16:49

On Wed, 18 Apr 2007 13:38:58 +0200, "Jens Willadsen"
<jensw-fjerndette-@ktds.dk> wrote:

> [...]
>
>Disse vil jeg gerne have puttet i en .txt fil når de er genereret
>
>Nogen der kender sådant et script eller bare ved hvad jeg skal lede efter i

Prøv eventuelt CPUZ.
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Kan køre fra diskette/memorystik mm eller installeret på manskinen,
efter behag.

Kan lave en komplet oversigt over computeren, og gemme den i enten txt
eller html.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Jens Willadsen

Dato : 19-04-07 08:00

Hvorfor tænkte jeg ikke selv på den,
den har en silent mode der genererer en report som er lige det jeg har brug
for.
Tak for hjælpen til alle her!!

MVH Jens