MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bootable cd med operativsystem
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 17-04-07 15:52

Min pc med win xp genstarter kommer desværre med en fejl hver gang leg
starter op. Det er en hvid tekst på blå baggrund. Noget med diskfejl.

Kan heller ikke starte op i fejlsikret
Hvor jeg jeg finde en cd med et os så jeg kan tilgå filerne på disken
(hvis den ikke er beskadiget) ?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 17-04-07 16:00

ttdifferent@gmail.com skrev:
> [...]
>
> Kan heller ikke starte op i fejlsikret
> Hvor jeg jeg finde en cd med et os så jeg kan tilgå filerne på disken

Jeg ville bruge en ubuntu - se på www.ubuntu.com

men ellers er sysrescd beregnet til bla til den slags opgaver -
www.sysresccd.org

/Andreas

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-04-07 22:16

Andreas Lorensen wrote:

> Jeg ville bruge en ubuntu - se på www.ubuntu.com

Hvordan får du Ubuntu til at mounte harddiskene på
en let måde?
Ellers ville jeg vælge en Knoppix. Sidst jeg prøvede
mountede den selv harddiskene.

> men ellers er sysrescd beregnet til bla til den slags opgaver -
> www.sysresccd.org

Ser spændende ud.

mvh
Henning

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 17-04-07 22:22

Henning Præstegaard skrev:
> Hvordan får du Ubuntu til at mounte harddiskene på
> en let måde?
> Ellers ville jeg vælge en Knoppix. Sidst jeg prøvede
> mountede den selv harddiskene.

Det hører nok ikke til i dene gruppe, men hvis de ikke selv mounter
ville jeg blot mounte dem - præcis som i knoppix eller andre OS'er.

> Ser spændende ud.

Og samme "problem" her - der skal disken også mountes.

/Andreas

Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 17-04-07 16:09

> men ellers er sysrescd beregnet til bla til den slags opgaver -www.sysresccd.org

Kan den også tilgå fat32 ?
mener jeg har det på en af de ekstra diske.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 17-04-07 18:50

> Kan den også tilgå fat32 ?
> mener jeg har det på en af de ekstra diske.

Ja det kan den sagtens. Også læse ntfs (men det kan være lidt bøvlet
hvis også der skal kunne skrives på den)

Hvis der er sata diske kan der også være problemer med sata-drivere, men
er ikke sikker...

/Andreas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-07 22:16

<ttdifferent@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ultimate boot cd kan lige det du efterlyser. Den starter en win xp
udelukkende i hukommelsen. Der er et hav af programmer med, herunder
brændersoftware så man kan brænde filer ud osv.
Alle burde have den liggende i sin værktøjskasse, da den kan så meget.
http://www.ubcd4win.com/
Gratis - gratis.

Kurt