MS Windows
briani 27239
MP3 repeat program
Fra : Filip

Dato : 16-04-07 22:05

Hej

Jeg søger et program som kan afspille f.eks 10 sek inde midt i en sang på
repeat. Hvilket program har denne feature? Det skal bruges til at aflytte
noget musik, og så er det godt at kunne gentage bestemte stedder.

Filip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-04-07 22:14

Filip skrev:

> Jeg søger et program som kan afspille f.eks 10 sek inde midt i en sang på
> repeat. Hvilket program har denne feature? Det skal bruges til at aflytte
> noget musik, og så er det godt at kunne gentage bestemte stedder.

Audacity (gratis og ret godt lydprogram) kan det du ønsker:

   http://www.pcworld.dk/download/35/1392

Fremgangsmåde:

1. Importer lydfilen til Audacity
2. Marker startpunktet.
3. Hold Shift og marker slutpunktet.
4. Hold Shift og klik på Play.

Yderligere spørgsmål hører nok hjemme i <news:dk.teknik.lyd> da
det ikke har med operativsystemet at gøre.

--
Bertel

Fra : Filip

Dato : 17-04-07 06:19

> Audacity (gratis og ret godt lydprogram) kan det du ønsker:

> [...]

Jeg kan ikke lige se hvor fidusen ligger ved det. Jeg skal jo selv trykke
start hver gang. Jeg efterspurgte et program som repeterede de 10 sek. igen
og igen - altså helt af sig selv. Eller kan dette program også det?

Filip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-07 08:25

Filip skrev:

> Jeg kan ikke lige se hvor fidusen ligger ved det. Jeg skal jo selv trykke
> start hver gang.

Nej. Min opskrift sætter uendeligt repeat på det markerede
stykke.

Troede du også at du skulle importere lydfilen hver eneste gang?

--
Bertel

Fra : Filip

Dato : 17-04-07 21:26

> Nej. Min opskrift sætter uendeligt repeat på det markerede
> stykke.

Ahaa. Fandt lige ud af at jeg havde overset det med SKIFT+play

> Troede du også at du skulle importere lydfilen hver eneste gang?

Dog ikke

Tak for hjælpen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-04-07 16:57

Filip wrote:

> [...]
> sang på repeat. Hvilket program har denne feature? Det skal bruges
> til at aflytte noget musik, og så er det godt at kunne gentage

SoundScriber (freeware):
http://www-personal.umich.edu/~ebreck/sscriber.html

Den kan også gentage f.eks. 10 sekunder 3 gange og derefter springe 5
sekunder frem og starte forfra med at afspille 10 sekunder 3 gange.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/