MS Windows
briani 27239
Virtual PC
Fra : Nikolaj W.

Dato : 16-04-07 20:14

Hej

Jeg har rodet lidt med Virtual PC for at køre FreeBSD og kan se en masse som
har stor succes med det, men jeg har ikke helt erfaret den samme succes
indtil nu, derfor denne post. Min manglende succes består i, at når bsd
installationsprogrammet booter, går Virtual PC ned når jeg fortager mig et
valg fra bootmenuen. Spørgsmålet er så, hvordan undgår jeg denne fejl, er
der nogle som har haft helt med det herinde?

Jeg bruger en virtual disk og resten er standard indstillinger...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-04-07 22:43

Nikolaj W. <nikolaj_dk@ged.com> wrote:

> [...]
> der nogle som har haft helt med det herinde?
>
> Jeg bruger en virtual disk og resten er standard indstillinger...

Hvilken hardware? og version af VPC, 2004SP1 eller 2007 bruger du?

Jeg har Open SUSE 10.2 med 512MB RAM på VPC 2004SP1 i en alm bambus
(AOpen, 2,4GHz intel P4, PCI og AGP 4x forsynet med 1GB RAM, Nvidia G
Force 6200 med 128MB RAM, en 160GB PATA HDD, Windows Xp Pro SP2, PS/2
mus og tastatur og bruger det indbyggede Realtek net- og AC'97 lydkort)
og det virker indtil videre ganske pænt. Der var ingen problemer ved
installationen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-04-07 22:55

<snip>

> Hvilken hardware? og version af VPC, 2004SP1 eller 2007 bruger du?

Skal lige sige, at svjv så installeres FreeBSD over en
internetforbindelse, så dit netkort skal vel kunne "opdages" af
installeren. Bliver den det?

Fra : Nikolaj W.

Dato : 17-04-07 12:09

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Jeg bruger 2007, måske jeg skulle prøve at få fat i 2004

Derudover har jeg ligesom dig en bambus computer, bestående af intel p965
chips, inno nvidia pci-e gfx kort, 2gb ram, seagate 250g hd og onboard lyd,
har dog også et lydkort i mit ene pci slot, da onboard ikke altid har den
mest fremragende lyd

Derudover har jeg prøvet både at boote fra cd og fra daemon tool og ved ikke
om daemon tool installationen kan forvirre?

> Skal lige sige, at svjv så installeres FreeBSD over en
> internetforbindelse, så dit netkort skal vel kunne "opdages" af
> installeren. Bliver den det?

FreeBSD kommer i fuld iso, tror du tænker på OpenBSD?
men FreeBSD kan nu også installeres over nettet, men behøves det ikke.

Desuden kom jeg lige i tanke om, at jeg faktisk aldrig har prøvet at boote
med en installations cd med denne konfiguration, det må lige prøves i aften.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-04-07 14:43

Nikolaj W. <nikolaj_dk@ged.com> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Jeg bruger 2007, måske jeg skulle prøve at få fat i 2004

Du skrev, at installationsprogrammet fik din VPC2007 til at gå ned når
du fortager et valg (en anden end default?) i bootmenuen.

Det tyder jo på, at VPC2007 ikke kan med installationsprogrammet - eller
omvendt. Så et forsøg med VPC2004SP1 (det er/var den fulde gratis
version, der hedder sådan - med "SP1") kunne være en løsning.