MS Windows
briani 27239
Gendannelsespunkt
Fra : Hans-Henrik

Dato : 16-04-07 15:18

Hej!

Jeg har haft et mindre problem med min XP og IE7 der medfører, at min IE7
ikke virker så jeg har måttet ty til Firefox. Jeg indlæste en betaversion af
IE 7 og da den endelige IE7 kom (med opdateringer) ville min IE7 ikke virke.
Det fører mig frem til følgende spørgsmål: Hvis jeg nu valgte at gendanne
min XP fra en dato der er et år gammel og hvor jeg ved, at da virkede IE6
upåklageligt (og derfor er opgraderbar til IE7), hvad sker der med mine
programmer, der er installeret efter den dato? Eksempelvis, jeg vælger
gendannelsespunktet 1. juli, 2006. Kan Windows se alle de programmer der er
installeret efter den 1. juli 2006, til nu? Er det risikabelt at vælge et så
gammelt gendannelsestidspunkt?

Mvh
Hans-Henrik

Fra : Janner

Dato : 16-04-07 16:16

"Hans-Henrik" <hh.husen@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer der er installeret efter den 1. juli 2006, til nu? Er det
> risikabelt at vælge et så gammelt gendannelsestidspunkt?

prøv i første omgang at vælg afinstaller til IE7, så skulle du gerne komme
tilbage til IE6

Fra : kep

Dato : 16-04-07 16:15

> [...]
> programmer der er installeret efter den 1. juli 2006, til nu? Er det
> risikabelt at vælge et så gammelt gendannelsestidspunkt?

Hej
Du skulle kunne afinstallere IE7 i "Tilføj eller Fjern Programmer"
og IE6 dukker helt automatisk op igen.

--
M.v.h.
kep

Fra : kep

Dato : 16-04-07 16:39

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Hej
> Du skulle kunne afinstallere IE7 i "Tilføj eller Fjern Programmer"
> [...]

Hvis IE6 dukker op og systemet ellers kører som det skal
ville jeg slette alle gendannelsespunkter og rydde op
i junk filer og gamle registreringer
Prøv med CCleaner - den er både god og gratis
http://www.ccleaner.com/download/
Så kan det være at du kan installere IE7

Fra : Hagar

Dato : 16-04-07 16:19

> [...]
> programmer der er installeret efter den 1. juli 2006, til nu? Er det
> risikabelt at vælge et så gammelt gendannelsestidspunkt?

Jeg har haft samme problem, jeg gik ind i tilføj fjern programmer og
fjernede IE7, og så kørte IE6 fint igen, det var måske en lettere måde at
gøre det på.
Jeg kører så med IE7 nu, og den virker fint.

Hagar

Fra : Hans-Henrik

Dato : 16-04-07 21:05

Jeg har prøvet at afinstalllere IE7 (under tilføj/fjern programmer), men den
fortæller, at der er en (eller flere) filer den nægter at slette (rødt
kryds). Hvad gør jeg så?

hh

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-07 21:23

Den 16-04-07 22.04 skrev Hans-Henrik følgende:

> Jeg har prøvet at afinstalllere IE7 (under tilføj/fjern programmer), men den
> fortæller, at der er en (eller flere) filer den nægter at slette (rødt
> kryds). Hvad gør jeg så?

Sørg for at IE er lukket og prøv igen. Kan du stadig ikke afinstallere,
så prøv at starte i fejlsikret tilstand og afinstallere derfra. Om
fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Hans-Henrik

Dato : 16-04-07 22:06

Jeg kan slet ikke åbne IE7. Under afinstallationen copierer den en masse
filer og kommer så tæt på slutningen og fortæller, at den ikke kan kopiere
filen "ieeula.chm" fra c:\windows\ie7. Herudover advarer den så om alle de
forfærdelige ting der kan ske med windows, hvis den ikke kan kopiere denne
fil. Det er måske den der er dårlig - der er måske en venlig sjæl der har
sådan en fil liggende og kunne at sende mig en kopi.

Mvh
HH

Fra : kep

Dato : 16-04-07 22:29

> [...]
> fil. Det er måske den der er dårlig - der er måske en venlig sjæl der har
> sådan en fil liggende og kunne at sende mig en kopi.

Prøv at kigge her :
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/934645

Fra : Hans-Henrik

Dato : 17-04-07 20:38

Tak, jeg tror jeg har fået has på problemerne. Tak for hjælpen!

Mvh

HH

Fra : Lone

Dato : 16-04-07 22:50

> [...]
>windows, hvis den ikke kan kopiere denne fil. Det er måske den
>der er dårlig - der er måske en venlig sjæl der har sådan en fil

Iflg. denne side kan du kopiere den ieeula.chm du har i C:\Windows\Help
over i C:\Windows\ie7 - hvor den åbenbart mangler!

http://msmvps.com/blogs/spywaresucks/archive/2007/04/14/798985.aspx

Så skulle du kunne afinstallere IE7.

Jeg har to af dem - en på hver af ovenst. placeringer, (har ikke skjulte
operativsystemfiler vist!) og begge har et ikon som et tekstark med
et stort gult ? henover............så det er nok sådan de ser ud.
Hvorfor du har tre stk.s aner jeg ikke

Hvis det er beta'en du ikke har fået fjernet ordentligt, er der måske
hjælp at hente her -
http://geekswithblogs.net/timh/archive/2005/09/16/54068.aspx
- noget skal ændres i registry.

--
vh Lone

Fra : Hans-Henrik

Dato : 16-04-07 22:15

Lige en bemærkning til. Jeg har 3 copier af ieeula.chm på computeren, alle
med et vedhæftet gult spørgsmåltegn. Rr det tegn på at der er noget galt med
filen?

Fra : kep

Dato : 16-04-07 21:28

> [...]
> den fortæller, at der er en (eller flere) filer den nægter at slette (rødt

Hej
Måske løsningen er at geninstallere IE6

http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no55

--