Linkt til Radioknap?
Fra : Laurits

Dato : 16-04-07 17:29

Hej jeg hedder Laurits og har lavet en hjemmeside som hedder
www.laurits-super.dk.

Jeg ville gerne spørge om man kan lave en slags radioknap med
link.

Alså hvis der er en radioknap på en side og jeg trykker på den så
kommer jeg videre til en anden side. Sådan en har jeg nemlig set
før!

Men jeg ved bare ikke hvordan man laver den.

Hvis der er nogen der ved så skriv tilbage til

besked@laurits-super.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-04-07 20:49

Laurits wrote:

> [...]

> Alså hvis der er en radioknap på en side og jeg trykker på den så
> kommer jeg videre til en anden side. Sådan en har jeg nemlig set

Du skal have fat i noget javascript og onchange-eventen for at lave det. Så
jeg foreslår, at du spørger videre i clientside:

Jeg X-poster og sætter FUT dertil - det betyder, at mit indlæg bringes i
begge grupper og at der bør fortsættes i clientside.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 18-04-07 08:32

<input type='radio' oncheck='window.location = "'>http://www.google.com/"'>

Fra : Leif Neland

Dato : 18-04-07 22:17

Erik Ginnerskov wrote:

> Du skal have fat i noget javascript og onchange-eventen for at lave
> det. Så jeg foreslår, at du spørger videre i clientside:

Det er bare dårligt design. En bruger forventer ikke at en radiobutton vil
trigge et sideskift.

Leif

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 16-04-07 22:15