vurdering af Sony Ericsson K750i ?
Fra : Preben Kaas

Dato : 15-04-07 17:01

Hej
jeg påtænker at anskaffe mig en SE 750i til afløsning for min Siemens
CF62 og vil i den forbindelse spørge om der er nogle som vil dele
deres gode eller dårlige erfaringer med mig?

på forhånd tak.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Anders

Dato : 15-04-07 17:15

En ganske udemærket mobil, som kan det meste af dagens standard.

Dog skal du være opmærksom på joysticket, det kan gå i stykker.
Alt. at du ofre lidt ekstra, og så vælger en W810i istedet for.

Elektronikmæssigt er de ens, det er designet der er anderledes, og så får du
512 mb hukommelse med til W810i'eren.
W810i'eren har også bedre lyd, da det er en walkman telefon.

Fra : DrNo

Dato : 15-04-07 17:30

"Anders" <Kontoener@Udeafdrift.dk> skrev i en meddelelse

> Elektronikmæssigt er de ens, det er designet der er anderledes, og så får
> du 512 mb hukommelse med til W810i'eren.
> W810i'eren har også bedre lyd, da det er en walkman telefon.

´Spørgsmål: Hvordan kan det være at W810i har bedre lyd
end K750i når de 'elektronikmæssigt' er ens ?

Fra : Anders

Dato : 15-04-07 17:49

Du har selv svaret på det !

W810i'eren har bedre lyd, da det er en walkman telefon.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-04-07 17:59

Anders wrote:
> Du har selv svaret på det !
>
> W810i'eren har bedre lyd, da det er en walkman telefon.

Er vi igen ude i, at du snakker som du har forstand? Er de, eller er de ikke
ens?

Quote: "Elektronikmæssigt er de ens, det er designet der er anderledes"

Søren

Fra : Peter

Dato : 17-04-07 17:45

Hej.

> Er vi igen ude i, at du snakker som du har forstand?

Selvfølgelig er vi det.....
Han snakker bare.... "varm luft" du ved.... *LOL*

Den rigtige forklaring er at W800i og K750i er 100% identisk rent
elektronisk, og de har også precis samme lyd, både hvis vi taler om lyden i
højtaleren, under samtale og lyden i headsættet hvis vi snakker om musik
eller radio-lytning....
Eneste reelle forskel er firmwaren, hvor W800i har lidt bedre håndtering af
lyd-filer, samt mulighed for kun at starte walkmanen, uden at starte
telefonen....
- men som sagt, det er rent firmware, og har i dette tilfælde ingen
indflydelse på lyden overhovedet....
Bevis på min påstand om at disse to er identiske er at man ret nemt SELV kan
lægge W800i firmware i sin K750i, og det oven i købet fra SEUS,
SonyEricssons EGEN opdaterings-server.....
- min K750i, køre og har altid kørt med W800i firmware, men det er nu
udelukkende fordi at den kan, og har intet med "bedre lyd" eller andet pjat
at gøre.....

W810i, har IKKE 100% identisk elektronik (læs det nu Anders, og lær det så
snart), i og med at den har svjh. én knap mere end de to andre.... og så har
den også som den eneste af de 3 EDGE indbygget......
Men derudover så har denne telefon også precis samme lyd som de to andre,
hvis man ellers gidder at måle lidt på lyden.... tests af dette kan i ret
sikkert finde rundt om på nettet.....

Og hele snakken om joysticket, er ikke noget jeg gider at tage op igen....
- vi har 2 stk K750i, som bruges meget hver dag, og de har IKKE fejl på
joysticket, selv nu hvor de begge er over et år gamle......

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-07 19:31

Peter skrev:

> - vi har 2 stk K750i, som bruges meget hver dag, og de har IKKE
> fejl på joysticket, selv nu hvor de begge er over et år
> gamle......

Det hjælper jo ikke mig.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 18-04-07 16:06

Hej.

> Det hjælper jo ikke mig.

Nææ, hvad skal jeg da hjælpe dig med ??

--
Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 19-04-07 09:32

> Nææ, hvad skal jeg da hjælpe dig med ??

At du har været heldig med joystiket hjælper jo ikke de tusinder af andre
der rundtom i verden har problemer med deres...
Jeg er selv en af dem, jeg har fået skiftet flere gange i både min k750i og
i min k700i, men jeg kender også både folk der har været heldige, og nogen
der har været knap så heldige...
Jeg prøvede forsjov med dåseluft og wd40 som foreslået, og det ser ud til at
hjælpe...
Men, selv om jeg har haft problemer med begge mine, har jeg bitterligt
fortrut at jeg gik bort fra at købe en k800i, og købte en N73... magen til
useriøs bunke l*** skal man lede længe efter...
Så, joystik problemer eller ej, k750i er den bedste telefon jeg nogensinde
har haft!

Tonni Madsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-04-07 10:26

Tonni Madsen skrev:

> Jeg prøvede forsjov med dåseluft og wd40 som foreslået, og det ser ud
> til at hjælpe...

Min W800 har virket lige siden jeg prøvede stuntet.
Hans

Fra : Peter

Dato : 19-04-07 16:21

Hej.

> Min W800 har virket lige siden jeg prøvede stuntet.

Jeg vil sige at jeg ikke precis er tilhænger at det "stunt" i foreslår med
WD40.....
Hvis man i forvejen har problemer, som vel på antages at være pga. støv der
evt. vil kunne komme ind i joysticket visse tilfælde (??), så kan det ikke
være det smarteste i verden at komme WV40 i også da det er en klæbende masse
der bliver tilbage, så alt støv med garanti hænger fast inden i
kontaktsættene.....

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 16:47

Peter skrev:

> [...]
> være det smarteste i verden at komme WV40 i også da det er en klæbende masse
> der bliver tilbage, så alt støv med garanti hænger fast inden i

Man skal altså bare acceptere at joysticket ikke virker fordi man
ellers risikerer ... at joysticket ikke virker?

Men du behøver ikke frygte. Jeg har brugt at smøre nogle potmetre
i nogle guitarpedaler med olie fordi de var støvet til og
skrattede sådan som man også kan opleve det ved billige
forstærkeres volumenkontrol. Problemet kommer igen ja, men det
ville det jo gøre alligevel.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 22-04-07 13:52

Hej.

> Man skal altså bare acceptere at joysticket ikke virker fordi man
> ellers risikerer ... at joysticket ikke virker?

Næ, men et alternativ, kunne være at bruge en kontaktrens som ikke er
smørende.....
- et andet kunne være at få telefonen repereret på garantien...... (Hvis det
selvf. stadig er garanti på den...)

> Men du behøver ikke frygte.

Jeg frygter skam ikke noget....
Jeg ville bare selv benytte noget der ikke danner en fedtet overflade, hvis
jeg stod med problemet, men det gør jeg heldigvis ikke......

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 19-04-07 16:26

Hej.

> Men, selv om jeg har haft problemer med begge mine, har jeg bitterligt
> fortrut at jeg gik bort fra at købe en k800i, og købte en N73... magen til
> useriøs bunke l*** skal man lede længe efter...

Det er bare hvad der kan forventes af en ungpige-telefon som Nokia....

> Så, joystik problemer eller ej, k750i er den bedste telefon jeg nogensinde
> har haft!

Hørt hørt.....
- også uanset at det nok stadig kun reelt er en lille %-del der har
problemer....
Man høre jo som regl kun fra folk der vil beklage sig over noget, det er
langt mere sjældent at man høre folk der roser ting....
Faktisk er forholdet på disse ting normalt ca. 11:1.....

--
Peter

Fra : Snuden

Dato : 15-04-07 18:06

> Du har selv svaret på det !
>
> W810i'eren har bedre lyd, da det er en walkman telefon.

Ikke forstået! Lyden i højttaleren under samtale er praktisk talt ens. Lyden
der kommer ud af headsettet som musik afhænger bla. af bitraten på musikken,
så noget entydig svar på musikkvaliteten kan man ikke give, andet end jo
højere bitrate des bedre lyd..

Har selv begge modeller, og foretrækker K750`eren hvis det kun er til tale,
email og sms. Desuden er der linsebeskytter på 750`eren.

Snuden

Fra : Anders

Dato : 15-04-07 18:51

Du kan ikke få det hele...

Det er noget der mangler, efter min mening, på W810u'eren.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-04-07 19:55

Anders skrev:

> Dog skal du være opmærksom på joysticket, det kan gå i stykker.
> Alt. at du ofre lidt ekstra, og så vælger en W810i istedet for.

Det er umanerligt træls når joysticket bliver upålideligt. Jeg
startede med en T610 og gik til en K700 da den første begyndte at
kikse. Nu er der også knas med joysticket i min K700. Den er vist
et par år gammel, og jeg bruger ikke mobil særlig meget (men det
er den eneste telefon jeg har)

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 15-04-07 20:04

Det er en af årsagerne til at jeg bruger en W810i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-04-07 20:54

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er umanerligt træls når joysticket bliver upålideligt. Jeg
> startede med en T610 og gik til en K700 da den første begyndte at
> kikse. Nu er der også knas med joysticket i min K700.

Jeg fandt en opskrift på nettet på at "reparere" joystikket:

Giv det WD40 (eller "Caramba" som jeg gjorde) og blæs efter med trykluft.

Jeg gjorde det for en måned eller to siden og har ikke haft problemer
siden - en af initiativtagerne til fixet havde kørt problemfrit i vistnok et
år efterfølgende (som jeg husker det)
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-04-07 20:58

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg fandt en opskrift på nettet på at "reparere" joystikket:

http://kortlink.dk/3qp9
Hans

Fra : Edmund

Dato : 16-04-07 07:41

> [...]
> CF62 og vil i den forbindelse spørge om der er nogle som vil dele
> deres gode eller dårlige erfaringer med mig?

Lidt træls at man ikke kan få større skrifttyper i sms, kan man heller
ikke i andre nye SE modeller, sagde den flinke dame på supporten, de
havde haft flere forespørgsler om dette.

men jeg har brug for læsebriller så!
--
Mvh Edmund

Fra : Preben Kaas

Dato : 16-04-07 18:18

On Sun, 15 Apr 2007 18:01:14 +0200, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

> [...]
>CF62 og vil i den forbindelse spørge om der er nogle som vil dele
>deres gode eller dårlige erfaringer med mig?

Tak for alle svarene - tror jeg vælger et andet mærke, muligvis en
Samsung X820

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx