Låst modem
Fra : Jens Åge Holm

Dato : 05-01-01 13:17

Hejsa

Jeg sidder her med et Lasat WebSetGo 56K modem købt i Bilka.

Den skulle være låst med forvalg og telefonnr. så man kun kan bruge det
medfølgende WOL abonnement de første 6 måneder.
Er der nogen der ved hvordan denne spærring virker?

Skal den have forbindelse til WOL for at finde ud af hvornår de 6 måneder er
gået? Så vidt jeg ved er der jo ikke nogen som helst form for tidsfunktion
indbygget i modemmet.

Er der mon nogen mulighed for at bryde denne spærring?

Jeg skulle nemlig gerne bruge modemmet til et andet abonnement og så var
spørgsmålet om man bare kunne smide modemmet i skuffen og tage det op om 6
måneder og det bare ville køre.
Jeg har et andet modem der kan bruges i mellemtiden så jeg kan godt vente.

Mvh.
Jens Åge Holm

PS. Jeg har testet modemmet og spærringen virker

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 05-01-01 16:50

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> gået? Så vidt jeg ved er der jo ikke nogen som helst form for tidsfunktion

Jeg tror at modemmet er låst til det bestemte nr. indtil man låser den op
med en eller anden kode fra Wol eller lignende. Altså man skal snakke med
Wol for at få koden til at låse modemmet op, og det kan man først få efter 6
måneder.. Modemmet kan jo heller ikke vide hvornår det er blevet købt, og
kan derfor ikke vide hvornår der er gået 6 måneder.

> Er der mon nogen mulighed for at bryde denne spærring?
Højst sandsynligt, men det er sikkert for det første svært og for det andet
brud på betingelserne fra Wols side.

-Jonas

Fra : Claus Christensen

Dato : 05-01-01 17:13

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der mon nogen mulighed for at bryde denne spærring?

Man kan blot flashe modemet med en ny firmware.
Se på http://www.lasat.dk/support/upg-win-v90.asp
Mvh Claus