Regler for demokrati
Fra : dktekno

Dato : 14-04-07 10:43

Alting med måde. Også demokrati. Og hvergang man vil indskrænke demokratiet,
får man kritik, selvom der faktisk er behov for at indskrænke det, for at
kunne bevare det i fremtiden.

Nogle gange må vi ofre lidt, for at beholde resten i fremtiden.

Og det mener jeg vi må gøre med demokratiet:

Der skal simpelthen sættes retningslinjer for, hvad man må gå ind for i
Danmark, for at kunne stille op til valg.

Her er de retningslinjer, der bør være gældende for enhver, der stiller op
til valg i Danmark:

-------

Den, der stiller op til valg skal:

1. Anse individet for at være det mest værdifulde. Og at folk, der af
mentale årsager skilder sig ud fra flokken også får rettigheder og frihed
til at være dem de er, uden at de skal tvinges til at blive lavet om på.

2. Være verdslig eller ikke basere andet politik, end kirkepolitik, på
religion.

3. Være modstander af tvangsarbejde i fredstid (såsom værnepligt i
fredstid).

4. Være modstander af fysisk eller psykisk afpresning som forhørsmetode
eller til at frembringe tilståelser.

Hvis ikke man går ind for disse 4 værdier, skal man ikke kunne få lov til at
stille op til valg.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 14-04-07 10:50

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller til at frembringe tilståelser.
>

> Hvis ikke man går ind for disse 4 værdier, skal man ikke kunne få lov til

Du er i sandhed en idiot i særklasse......

Michael

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 14-04-07 15:22

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er i sandhed en idiot i særklasse......

Han abonnere også på Det Bedste.

mvh Kurt

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-04-07 13:22

dktekno skrev den 14-04-2007 11:43:

> Der skal simpelthen sættes retningslinjer for, hvad man må gå ind for i
> Danmark, for at kunne stille op til valg.

Tjek grundloven.

snip: dkteknos fire retningslinjer

> Hvis ikke man går ind for disse 4 værdier, skal man ikke kunne få lov til at
> stille op til valg.

hvor mener du, at dine 4 retningslinjer ikke er opfyldt i det nuværende
system?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-04-07 08:41

dktekno skrev:
> [...]
> til at være dem de er, uden at de skal tvinges til at blive lavet om på.
Hvad vil dette betyde i praksis? At psykopater kan gå frit rundt og
dræbe folk?

> 2. Være verdslig eller ikke basere andet politik, end kirkepolitik, på
> religion.
Så er du imod strømmen.

> 3. Være modstander af tvangsarbejde i fredstid (såsom værnepligt i
> fredstid).
Der findes ikke fred i verden i dag.

> 4. Være modstander af fysisk eller psykisk afpresning som forhørsmetode
> eller til at frembringe tilståelser.
Hvorfor hedder det ikke længer Tortur?

> Hvis ikke man går ind for disse 4 værdier, skal man ikke kunne få lov til at
> stille op til valg.
Hvis Du mente det alvorligt så kunne du jo lave en liste over
politikere, som ikke levede op til dine krav.