Det kan blive småt for enhver ;-)
Fra : Jesper

Dato : 12-04-07 18:36

De Autodumme har besat et P-hus. Mon de har besat det med autocampere?

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=883794

--
Jesper

Fra : Peter Heide

Dato : 12-04-07 19:07

> De Autodumme har besat et P-hus. Mon de har besat det med autocampere?
>
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=883794

...og de er væk igen. nok nærmere betragtet som en joke, som du også røg på.

Fra : Alucard

Dato : 12-04-07 22:41

On Thu, 12 Apr 2007 20:07:27 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>..og de er væk igen. nok nærmere betragtet som en joke, som du også røg på.

Men de forsvandt ikke før de havde lavet en masse hærværk....

Fra : Peter Heide

Dato : 12-04-07 23:39

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men de forsvandt ikke før de havde lavet en masse hærværk....

Lidt graffiti blev det til i et skide p-hus. hvis ikke der havde været nogen
kreative på Ruths bombekrater på
Jagtvej 69 med lidt dåsesprøjt, ville det være et af de mest deprimerende
steder i
københavn.

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 06:09

On Fri, 13 Apr 2007 00:39:20 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Lidt graffiti blev det til i et skide p-hus.

Mener du at det er ok at ødelægge andres ting, bare fordi man er
sur...???

>hvis ikke der havde været nogen
>kreative på Ruths bombekrater på
>Jagtvej 69 med lidt dåsesprøjt, ville det være et af de mest deprimerende
>steder i københavn.

Mener du det er ok ødelægge andres ting, bare fordi man synes de er
kedelige...???

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 17:10

> Mener du at det er ok at ødelægge andres ting, bare fordi man er
> sur...???

> Mener du det er ok ødelægge andres ting, bare fordi man synes de er
> kedelige...???

det er da ikke at ødelægge at lave lidt kunst på tom husmur ved J69. naboen
Aldi er bedøvende , sålænge der er kunder er "han sgu' ligeglad" iflg ham
selv

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 18:31

On Fri, 13 Apr 2007 18:10:09 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>det er da ikke at ødelægge at lave lidt kunst

Kunst...???

At spraymale på anden mands ejendom UDEN tilladelse ER hærværk...

Du må sgu da heller ikke male flammer på min bil, selvom du synes det
ville være pænt.....

>på tom husmur ved J69. naboen
>Aldi er bedøvende , sålænge der er kunder er "han sgu' ligeglad" iflg ham
>selv

Hvad kommer det Aldi ved....??? Ejer de da bygningen...???

Jeg kan da heller ikke give tilladelse til at fræse min nabo's have
(selvom det måske ville pynte på den)...

Fra : Notion

Dato : 13-04-07 19:05

> Kunst...???
>
> At spraymale på anden mands ejendom UDEN tilladelse ER hærværk...
>
> Du må sgu da heller ikke male flammer på min bil, selvom du synes det
> ville være pænt.....

Må og kan, hvor står den da ....

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 19:41

Ude ved kantstenen.... )))))

Fra : Notion

Dato : 13-04-07 20:02

> Ude ved kantstenen.... )))))

GPS tal tak

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-07 20:17

On Fri, 13 Apr 2007 21:01:41 +0200, Notion wrote:

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> GPS tal tak

55"50'20.31N 12"45'49.95E

Den kan muligvis holde om hjørnet

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Notion

Dato : 14-04-07 20:39

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> 55"50'20.31N 12"45'49.95E
>
> Den kan muligvis holde om hjørnet

Okay, jeg skal se hvor meget graffiti lak jeg har tilbage Er det omkring
Vordingborg ?

Fra : Alucard

Dato : 14-04-07 21:35

On Sat, 14 Apr 2007 21:39:15 +0200, "Notion"

>Okay, jeg skal se hvor meget graffiti lak jeg har tilbage Er det omkring
>Vordingborg ?

Nix...

Den får aldrig lov til at komme til Djævleøen...

Fra : Notion

Dato : 14-04-07 22:20

> Nix...
>
> Den får aldrig lov til at komme til Djævleøen...

Okay en Amagerkaner

Fra : Alucard

Dato : 14-04-07 22:33

On Sat, 14 Apr 2007 23:19:44 +0200, "Notion"

Nix... Jeg bor IKKE i Vest-Malmø...

Fra : Alucard

Dato : 14-04-07 21:34

On Sat, 14 Apr 2007 21:16:59 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>55"50'20.31N 12"45'49.95E

Det er jeg da ked af at høre, for så ligger den på bunden af
Øresund....)

Se selv: news:76e223hhdtalceeckl2abosvgnmp4gen5n@4ax.com

>Den kan muligvis holde om hjørnet

Kan det ikke være lige meget...??

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-07 22:06

On Sat, 14 Apr 2007 22:33:42 +0200, Alucard wrote:

> Det er jeg da ked af at høre, for så ligger den på bunden af
> Øresund....)
>
> Se selv: news:76e223hhdtalceeckl2abosvgnmp4gen5n@4ax.com

> Kan det ikke være lige meget...??

Det var da "meget præcise koordinater"

"Henne om hjørnet" giver mig en mulighed for at manøvrere, "nej det
var det andet vrag du skulle til venstre ved"

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 20:06

> [...]
> ville være pænt.....

> Hvad kommer det Aldi ved....??? Ejer de da bygningen...???

nej. men ejeren er iflg aldi-manden også bedøvende ligeglad. bedre end den
ligkistefarve
de først havde malet muren over med..... og det var *ikke* de autonome der
gjorde det.

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 20:16

On Fri, 13 Apr 2007 21:05:32 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>nej. men ejeren er iflg aldi-manden også bedøvende ligeglad.

Nåhhh.... Når "Aldi-manden" har hørt et rygte, så skal det nok være
sandt (måske ejeren er nervøs for mere hærværk).... )))))))

>bedre end den ligkistefarve
>de først havde malet muren over med.....

Det er da fuldstændig lige meget om muren havde været pink.....

Det er stadig hærværk at male på andres ting....

>og det var *ikke* de autonome der gjorde det.

Malet den "ligkistefarvet"...???

Hvis jeg maler min bil pink, så giver det sgu da ikke dig ret til at
male den i en anden farve, bare fordi du synes at pink er grimt....

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 20:29

> [...]
>
> Hvis jeg maler min bil pink, så giver det sgu da ikke dig ret til at
> male den i en anden farve, bare fordi du synes at pink er grimt....

man skal vist til USA for at få en lyserød kiste.

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 20:52

On Fri, 13 Apr 2007 21:28:54 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>man skal vist til USA for at få en lyserød kiste.

ROTFL.... Slap argumenterne op...??? ))

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 21:06

> ROTFL.... Slap argumenterne op...??? ))

næh. egentlig ikke . men hvis du var ligeglad ,som ejerne af huset er, så
ville du sikkert
ikke have noget imod at jeg malede din bil lyserød. du er jo ligeglad.

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 21:39

On Fri, 13 Apr 2007 22:06:05 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>næh. egentlig ikke . men hvis du var ligeglad ,som ejerne af huset er,

Det ved du ikke en skid om..... Det er kun et "rygte"....

>så
>ville du sikkert
>ikke have noget imod at jeg malede din bil lyserød. du er jo ligeglad.

Uanset om jeg er ligeglad eller ej, så er det stadig hærværk hvis du
maler min bil UDEN at få lov først....

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 22:05

> Det ved du ikke en skid om..... Det er kun et "rygte"....

> Uanset om jeg er ligeglad eller ej, så er det stadig hærværk hvis du
> maler min bil UDEN at få lov først....

hvis du er ligeglad, vil du vel bare sige "nåh ? for søren. min bil er
blevet
malet lyserød, nå, hvad pokker....jeg er ligeglad"

så kan det vel være lige meget, hvis jeg VED du er ligeglad og hvis jeg
tilfældigvis lyst til at male din 3-hjulet lloyd lyserød.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-04-07 22:08

In news:461ff073$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Heide <pheide@ofir.dk> typed:

> så kan det vel være lige meget, hvis jeg VED du er ligeglad og hvis
> jeg tilfældigvis lyst til at male din 3-hjulet lloyd lyserød.

Hvad du ved er sådan set ligegyldigt, har du ikke fået lov, så er det
hærværk.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 22:25

On Fri, 13 Apr 2007 23:08:26 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Hvad du ved er sådan set ligegyldigt, har du ikke fået lov, så er det
>hærværk.

Præcis.... Men det fatter han ikke....

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 22:26

On Fri, 13 Apr 2007 23:05:13 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>hvis du er ligeglad, vil du vel bare sige "nåh ? for søren. min bil er
>blevet
>malet lyserød, nå, hvad pokker....jeg er ligeglad"

Det er stadig hærværk...

Fra : N_B_DK

Dato : 13-04-07 20:52

In news:461fd9e2$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Heide <pheide@ofir.dk> typed:

> man skal vist til USA for at få en lyserød kiste.

Undrer mig ikke du kun kommenterer det der er 100% uvedkommende, det er
typisk for jer på den yderste venstrefløj.

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 21:40

On Fri, 13 Apr 2007 21:52:28 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Undrer mig ikke du kun kommenterer det der er 100% uvedkommende, det er
>typisk for jer på den yderste venstrefløj.

Jeps.... Han fangede overhovedet ikke pointen....

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 22:09

> Jeps.... Han fangede overhovedet ikke pointen....

nu skal i undervuderer os ,ude på den "yderste venstrefløj" ; du fangede
ikke pointen i mit svar til din såkaldte pointe

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 22:27

On Fri, 13 Apr 2007 23:09:01 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>nu skal i undervuderer os ,ude på den "yderste venstrefløj" ; du fangede
>ikke pointen i mit svar til din såkaldte pointe

For sent.... ) Du er afsløret... )

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 22:44

> For sent.... ) Du er afsløret... )

der manglede forøvrigt et "ikke" før undervuderer. det kunne misforstås.

nuvel:

hvis jeg spørger dig ; må jeg male din bil lyserød ?
du svare ; jeg er ligeglad
jeg svare ; jamen så maler jeg din bil lyserød
du siger ; jeg er ligeglad

det kan sgu aldrig blive betragtet som hærværk.

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 23:14

On Fri, 13 Apr 2007 23:43:51 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>hvis jeg spørger dig ; må jeg male din bil lyserød ?
>du svare ; jeg er ligeglad

Forkert argument...!!!!

I dette eksempel spørger du FØRST....

>jeg svare ; jamen så maler jeg din bil lyserød
>du siger ; jeg er ligeglad
>
>det kan sgu aldrig blive betragtet som hærværk.

Dit eksempel er IKKE relevant for hærværket i parkeringshuset....

For at dit eksempel skal være relevant, så skal det lyde:

Jeg HAR malet din bil lyserød.... Gør det noget...???

Uanset hvad jeg svarer, så ER det hærværk.....

Fra : Peter Heide

Dato : 14-04-07 00:42

husk du skrev dette lidt længere oppe:

"Uanset om jeg er ligeglad eller ej, så er det stadig hærværk hvis du
maler min bil UDEN at få lov først...."

det er IKKE hærværk !

Selvklart det bliver betragtet som hærværk når grå møgbeskidte betonmure
bliver frisket op med lidt farvelade

Lægger lige en stribe billeder op på dk.binaer : jeg kan godt lide det.
taget 2-3 dage efter rydningen af 69.

Fra : Peter Heide

Dato : 14-04-07 01:00

> Lægger lige en stribe billeder op på dk.binaer : jeg kan godt lide det.
> taget 2-3 dage efter rydningen af 69.

Kan især anbefale STA60007 . Den med firbenet. Hvis det var
et maleri . Købte jeg det. En pryd over sofaarrangementet ville det
være.

Fra : Alucard

Dato : 14-04-07 10:38

On Sat, 14 Apr 2007 01:59:57 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Kan især anbefale STA60007 . Den med firbenet. Hvis det var
>et maleri . Købte jeg det. En pryd over sofaarrangementet ville det
>være.

Tja, smag og behag er da heldigvis forskelligt....

Jeg ville ikke engang bruge det som lokumsbrædt....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-07 20:26

On Sat, 14 Apr 2007 01:59:57 +0200, Peter Heide wrote:

> Kan især anbefale STA60007 . Den med firbenet. Hvis det var
> et maleri . Købte jeg det. En pryd over sofaarrangementet ville det
> være.

Du og andre kan anse det for kunst eller lade være. Det at bruge
andres ejendom som lærred betragtes som hærværk.

Med en skriftlig tilladelse fra ejeren, så er det et kunstnerisk
udtryk.

Forskellen er _tilladelsen_

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-07 09:18

In news:46201522$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Heide <pheide@ofir.dk> typed:

> "Uanset om jeg er ligeglad eller ej, så er det stadig hærværk hvis du
> maler min bil UDEN at få lov først...."
>
> det er IKKE hærværk !

Jo det er, har du ikke fået lov, så har du ikke fået lov, og så er det
hærværk. længere er den ikke.

Fra : Alucard

Dato : 14-04-07 10:35

On Sat, 14 Apr 2007 01:41:39 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

> husk du skrev dette lidt længere oppe:
>
>"Uanset om jeg er ligeglad eller ej, så er det stadig hærværk hvis du
>maler min bil UDEN at få lov først...."
>
>det er IKKE hærværk !

Er du bevidst faktaresistent...??? Hvis du maler noget uden at få lov
FØRST, så er det HÆRVÆRK....!!!!

>Selvklart det bliver betragtet som hærværk når grå møgbeskidte betonmure
>bliver frisket op med lidt farvelade

Det er IKKE op til dig at bestemme hvad der er grimt eller ej.....

>Lægger lige en stribe billeder op på dk.binaer : jeg kan godt lide det.
>taget 2-3 dage efter rydningen af 69.

Jeg har sjældent set grimmere grafitti og jeg tør væde en kold bajer
på at hærværks-"mændene" IKKE har fået lov til det....

Fra : Peter Heide

Dato : 15-04-07 02:10

A spørger B : må jeg male din bil lyserød ?
B svare : jeg er ligeglad .
A siger : jamen ,så maler jeg din bil lyserød.
B svare : jeg er ligeglad

A maler Bs bil lyserød.

svar:

Svaret skal delvist besvares i obligationsretten/formueretten.

Delvis, i den udstrækning at bilen er belånt.

Hvis B, der i dette tilfælde er skingrende skør, udsætter bilen for
værdiforringelse, bringer han værdien i fare for de, der har pant i bilen.
Kan B ikke betale, står panthaver med en mindre god bil, end den ville have
været, hvis B ikke havde været båtnakke.

B antages ikke at have ret til at stille panthaver dårligere ved et
diminuitivt/pseudo samtykke til "hærværk" på sin bil.

Hvis bilen er købt og betalt kontant eller ganske enkelt betalt af, stiller
spørgsmålet sig anderledes: B er her den eneste part, der logisk set kan
føle sig forurettet.

Har han accepteret at 3.-mand, i dette tilfælde A, har erhvervet ret til at
bemale bilen således, at den er mindre god, end ellers.

Her vil dansk ret også afgøre sagen cevilreligt, men udfra CULPA. CULPA
betuder menneskelig skyld og har et udgangspunkt i, hvad en god og fornuftig
borger ville gøre. En såkaldt BONUS PATER.

Er bilen i forevejen gennemrusten og har den ikke lidt væsentligt skade ved
bemalingen, anses passiviteten fra B´s side ikke at have nævneværdige
konsekvenser for bilens handelsværdi.
Er bilen derimod fabriksny, anses passiviteten, vurderet udfra den konkrete
situation, som et udtryk for, at B måske er ligeglad, men anser
sandsynligheden for en tåbelig handling for ikke til stede.
I betragtningen vil formentlig indgå, om A før har malet nye biler, om B før
har accepteret at få sin bil malet, og om der i det sociale lag er præcedens
for, man før har accepteret handlinger af en sådan art mellem A og B.

Fra : Alucard

Dato : 15-04-07 03:08

On Sun, 15 Apr 2007 03:10:20 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

<snip en masse irrelevant ævl>

Du forudsætter hele tiden at tilladelsen er givet på FORHÅND.... Det
har der i "grafitti-hærværks-sagen" IKKE været tale om....

Fra : Peter Heide

Dato : 15-04-07 03:32

> [...]
>
> Du forudsætter hele tiden at tilladelsen er givet på FORHÅND.... Det
> har der i "grafitti-hærværks-sagen" IKKE været tale om....

Nej der er jeg sgu godt klar over. Jeg skriver IKKE om den aktuelle sag
MEN om jeg må male din bil lyserød hvis du er ligeglad.

Og i _det_ tilfælde at jeg gør det ,er det _ikke_ hærværk .

Fra : Alucard

Dato : 15-04-07 03:39

On Sun, 15 Apr 2007 04:32:02 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Nej der er jeg sgu godt klar over. Jeg skriver IKKE om den aktuelle sag
>MEN om jeg må male din bil lyserød hvis du er ligeglad.
>
>Og i _det_ tilfælde at jeg gør det ,er det _ikke_ hærværk .

Jo, hvis du først får det at vide BAGEFTER....

Fra : @

Dato : 13-04-07 19:13

wrote:

>"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>det er da ikke at ødelægge at lave lidt kunst på tom husmur

at ødelægge andres ting er hærværk

så inviter disse hærværksfolk hjem til dig selv,

du har sikkert et par mure eller vægge de kan pynte
--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 19:32

> De Autodumme har besat et P-hus. Mon de har besat det med autocampere?
>
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=883794
>
> --
> Jesper

WGAS