Hjernedød US- trafik-pilot
Fra : John

Dato : 11-04-07 20:56

Topmålt tåbe!

".. Israelske kampfly var i dag tæt på at skyde et amerikansk
passagerfly ned .. Det amerikanske fly reagerede ikke på gentagne
henvendelser fra flyveledere, da det fløj ind i israelsk luftrum
..."

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6647883.html

John

Fra : kk

Dato : 11-04-07 21:05

> [...]
> ned .. Det amerikanske fly reagerede ikke på gentagne henvendelser fra
> flyveledere, da det fløj ind i israelsk luftrum .."

Der kan være adskillige årsager til en episode af den art, men hjernedød er
ikke en af dem!
mvh kk

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 21:16

kk wrote:
> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Der kan være adskillige årsager til en episode af den art, men
> hjernedød er ikke en af dem!

Man kunne næsten ønske sådan en situation gik helt galt - uanset årsagen.
Det kunne måske bevidstgøre folk lidt om det åndssvage i deres - og deres
regeringers - ridikuløse paranoia

Fra : John

Dato : 11-04-07 21:40

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan være adskillige årsager til en episode af den art

Fx hvilke?

Israelske kamp-jets er bevæbnet med skarp ammunition, så det er
ikke smart at være skødesløs i dét luftrum

> men hjernedød er ikke en af dem!

Du har ret!

Selv en distræt trafik-pilot fatter vel en hårfin hentydning, når
fire kampfly toner frem udenfor vinduerne, så nogen
hjerne-aktivitet MÅ have været tilstede.. :)

John

Fra : Rea721

Dato : 12-04-07 18:23

> Fx hvilke?

1) At de feks ikke er blevet skiftet over til den Israelske kontrol endnu.
2) De kan ha skiftet til en forkert frekvens ved en tastefejl
3) De kan ha haft radioproblemer, også uden at erkende det.
4) Israelerne kan ha ha haft rod i deres flyveplansformidling således at de
ikke vidste "hvilket" fly der fløj ind i deres luftrum.....(pga af eget
rod.)

Fortsæt selv

Der er mængder af muligheder.....

> Israelske kamp-jets er bevæbnet med skarp ammunition, så
> det er ikke smart at være skødesløs i dét luftrum

Enig...og det gælder begge veje.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : John

Dato : 12-04-07 19:29

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> således at de
> ikke vidste "hvilket" fly der fløj ind i deres luftrum.....(pga

Tak for listen :)

> Fortsæt selv

Ja far:

5) Piloten led af momentan hukommelsessvigt, og havde glemt hvor
han var:

".. Et amerikansk passagerfly var onsdag minutter fra at blive
skudt ned over Middelhavet. Piloten havde glemt at identificere
sig over for lufthavnen i Tel Aviv .."
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=883440

".. havde glemt .." står der.

Jeg erindrer sovjets nedskydning af et koreansk passager-fly,
angiveligt fordi piloten tog en bette smutvej for at spare
brændstof, samt USAs nedskydning af et iransk passager-fly, der
havde forvildet sig ind i en erklæret krigs-zone.

Det løber mig koldt ned ad ryggen, når jeg læser dén slags
nyheder!

En undersøgelse af Israel-episoden er sat igang. Jeg er spændt
på, om pressen refererer resultatet.

John

Fra : kk

Dato : 13-04-07 15:13

> [...]
>
> ".. Et amerikansk passagerfly var onsdag minutter fra at blive skudt ned
> over Middelhavet. Piloten havde glemt at identificere sig over for

Højst usandsynligt, idet det foregår elektronisk. (Transponder)
mvh
kk

Fra : John

Dato : 13-04-07 18:01

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Højst usandsynligt, idet det foregår elektronisk. (Transponder)

Israelerne frygtede angiveligt at flyet var kapret, da piloten
(åbenbart) ikke besvarede radio-opkald. Piloten skal vel stadig
bekræfte angivet flyvehøjde og retning?

Piloterne kunne jo være skudt, og en ond person være bag
styregrejerne med kurs mod Tel Aviv centrum. BOOOM!

Nogle af os husker stadig angrebet på World Trade Center..

John

Fra : John

Dato : 12-04-07 03:14

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan være adskillige årsager til en episode af den art

Såmænd.

Måske faldt stewardessen i mikrofon-ledningen, hev derved stikket
ud og spildte kaffe ud over det hele, da hun serverede for
piloterne.

Noget tilsvarende må være sket i 1973, dog med den katastrofale
forskel, at piloten ikke fik mikrofon-stikket sat rettidigt i
igen:

".. In 1973, Israel Air Force planes shot down a Libyan passenger
plane that strayed over Israeli-controlled territory, killing
more than 100 passengers and crew .."
http://www.haaretz.com/hasen/spages/847580.html

Nogle af Israels naboer ønsker som bekendt at udslette landet, og
derfor kan pilot-dagdrømmeri i israelsk luftrum være livsfarlig.

(Kaprede) passagerfly kan anvendes som flyvende bomber, og
Israels forsvar er derfor lidt småhysterisk overfor fly, der ikke
giver sig tilkende.

John

Fra : Joakim

Dato : 11-04-07 21:45

> [...]
> passagerfly ned .. Det amerikanske fly reagerede ikke på gentagne
> henvendelser fra flyveledere, da det fløj ind i israelsk luftrum .."

Flyv El-Al.

Behøver jeg at sige mere?

Fra : John

Dato : 11-04-07 21:54

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Flyv El-Al.
>
> Behøver jeg at sige mere?

Nej! :))

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 21:59

John wrote:

> Nej! :))

Ville ellers tro at et israelsk flyselskab var nogenlunde ok. Er det
virkelig korrekt?